Aihe: Mikä vaikuttaa eniten musiikilliseen ulosantiinne
1 2 3 4
Jesmies
12.04.2007 00:03:45
Otan aika paljon vaikutteita muista bändeistä keksiessäni jotain hassuja veisuja. Usein esim. uutta bändiä kuunnellessa tulee semmosia "ahaa, tos riffis on aika hyv idea, kokeillaas keksiä jotain samantyylistä". joskus soitellessa tulee ihan semmosia "miltäköhän tää kuulostais" -fiboja, jostain syystä ajattelen usein riffejä jonkinmoisina "palapeleinä" ja sitten soitellessa yritän siirrellä paloja eri kohtiin, miltä mikäkin kuulostaisi.

tiedä sitten tuleeko noista mun keksimistä jutuista koskaan mitään erityisen hieno onkin sitten ihan toinen juttu ;)
Tukeva ote munasta niin kaikki sujuu
McNulty
12.04.2007 01:29:24
Pitkähkö otsikko, mutta meikäläisellä on erityisesti sää..

1. Fiilis ja mieliala
2. Se mitä on viimeaikoina kuunnellut
3. Luonto (säineen, maisemineen jne.)

Sitten bonuksena tietysti matkustelut... sieltä saa niin paljon vaikutteita ja inspistä.

Nyt kun kesäkin tulee, aurinko paistaa ja linnut laulaa hoosiannaa niin meikäläisen tekee mieli soittaa kitaraa 24/7.

Miun taas tekee mieli napata kameralaukku mukaan, fillari alle ja ulos kuvailemaan. Talvisin tulee aina sävellettyä hevibändin kipaleita, kesäisin sittne rock-bändille :)
www.myspace.com/dimeshred
Räkkipeli
12.04.2007 11:32:08 (muokattu 12.04.2007 11:32:30)
Kaikki mitä tapahtuu elämässäni, vaikuttaa musiikilliseen ulosantiini. Sanoisin, jos elämäni olisi ollut pelkkää ruusuilla tanssimista, en tekisi musiikkia, koska en osaisi.
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
wrshredder
12.04.2007 17:33:25
Kaikki mitä tapahtuu elämässäni, vaikuttaa musiikilliseen ulosantiini. Sanoisin, jos elämäni olisi ollut pelkkää ruusuilla tanssimista, en tekisi musiikkia, koska en osaisi.

Hah ,mikä klisee ;P

Mun musiikilliseen ulosantiin vaikuttaa nyt lähinnä soitonopettaja ,opinnot sekä muut asiat (konsertit ,leirit) ellei niitä olisi niin tuskimpa kitaraa soittasin. Tai jos soittasin niin se olisi melko hyödytöntä ja päämäärätöntä.
cruel_destiny
12.04.2007 18:51:13 (muokattu 12.04.2007 18:53:24)
Hah ,mikä klisee ;P

Mun musiikilliseen ulosantiin vaikuttaa nyt lähinnä soitonopettaja ,opinnot sekä muut asiat (konsertit ,leirit) ellei niitä olisi niin tuskimpa kitaraa soittasin. Tai jos soittasin niin se olisi melko hyödytöntä ja päämäärätöntä.

hmm.. tämäpä kiinnostavaa, miksi se olisi hyödytöntä ja päämäärätöntä? Entä jos opit kaiken, lopetatko soiton sitten? Itselle soittaminen on tapa kokea jotain ainutlaatuista ja ilmaista itseäni, sen takia en koe tarvetta käydä tunneilla, itselleni tarpeellisen olen oppinut muiden kanssa soittaessa.

EDIT: sama juttu kännäämisen kanssa, jos sä et humallu, mutta sulla on kuitenkin kivaa, niin onko se turhaa?
Thomannin piuhalla saat hevivahvarisi clean-kanavaan maukkaan kevytroson.
wrshredder
12.04.2007 20:27:16 (muokattu 12.04.2007 20:29:10)
hmm.. tämäpä kiinnostavaa, miksi se olisi hyödytöntä ja päämäärätöntä? Entä jos opit kaiken, lopetatko soiton sitten? Itselle soittaminen on tapa kokea jotain ainutlaatuista ja ilmaista itseäni, sen takia en koe tarvetta käydä tunneilla, itselleni tarpeellisen olen oppinut muiden kanssa soittaessa.

No siis jos soittelisin vaan kämpässäni niin se soittelu olisi vaan semmosta harrastelua. Sillon tällön rämpäyttäisin jotain. Jos en opiskelisi klassista kitaraa niin en usko että jaksasin niitä kappaleita yksinopiskellen tahkoa ,ja näin mulle jäisi vain sähkökitara. Ja koska ei ole bändiä niin voila! tiluttelisin vaan jotain typerää tilua tunnin päivässä niinkuin ennen. Ei siitä tulisi mitään.
Tunneilla käyminen ja tuo opiskelu tuo tavoitteita, soitin juuri ekassa konsertissani ,se oli melkoinen läpimurto tälläiselle lavajännittäjälle. Ens lauantaina soitan Satakunnan kitaratapahtumassa ja saan opetusta Kai Niemiseltä ,opettelen myös sen säveltämää kappaletta mitä siellä myös harjoitellaan ,sen jälkeen tiistaina taas konsertti ,kesällä meen Tampere Guitar Festivalin kitaraleirille ja pariin muuhun.
Kaikkea tämmöistä siis luvassa.
Ongelma on varmaankin vaan siinä että jollei mulle keräänny juuri vastaavaa toimintaa niin jämähdän.
Tavoitteena ja päämääränä mulla on nyt siis vain jatkaa kitaraopiskeluja ja katsoa mitä kaikkea tulevaisuus tuo tullessaan.

EDIT: sama juttu kännäämisen kanssa, jos sä et humallu, mutta sulla on kuitenkin kivaa, niin onko se turhaa?

en kommentoi :P
Schnowotski
13.04.2007 18:02:39
Luominen, uuden teeman keksiminen, on kuin nukahtamista. Tai ainakin nukahtamisvaikeuksista nauttineet tietävät mitä tarkoitan. Unikaan ei tule helpolla jos menee vuoteeseen makaamaan ja miettii että nyt nukahdan, ihan kohta, nyt, ei vaan nyt. Samoin uusi sävelideakaan ei tule helposti pakottamalla, vaan kun pääsee irti kaikesta muusta, idea tulee päähän itsestään, kuin nukahtaisi.

Mielestäni uuden idean keksiminen ei ole vain sitä, että tekee jotain eri tavalla kuin ennen on tehty. Olisi helppo kirjoittaa tietokoneohjelma, joka loisi parissa tunnissa kaikki mahdolliset sävelten permutaatiot. Silti yksikään niistä ei välttämättä kuulostaisi merkityksekkäältä. Luominen onkin juuri sitä, että löytää uusia merkityksiä jollekin toisessa asiayhteydessä merkityksettömältä tuntuvalle. Sen vuoksi on päästävä irti arjesta, jonkinmoiseen flowitlaan, jossa pystyy vapaasti assosioimaan ja on herkkä kaikenlaisille vivahteille.

Luomista ei tämän vuoksi voi mielestäni mitenkään opetella, tai se ei ole juurikaan säästä tai mielentilasta riippuvainen. Lukuunottamatta tietenkään ääripäitä: hyvin masentuneena ei taatusti jaksa luoda mitään, vaikka romantisoitu käsitys päinvastainen onkin. Toisaalta myös hyvin virkeänä on hankala keskittyä, eikä välttämättä pysty virittymään oikeanlaiseen tilaan. En usko päihteidenkään auttavan luomisessa_ päihtyneenä yleensä on hyvin virkeä ja taipuvainen hieman vääränlaiseen ylidramatisointiin, eikä oikein pysty keskittymään sävyihin.

Sen sijaan luomisen jälkeinen tila, materiaalin työstäminen, on vaihe, jota pystyy harjoittelemaan. Luovassa tilassa saadaan idea, ehkä hieman materiaaliakin, jota sitten pitää lähteä työstämään eteenpäin. Tämä on juuri se vaihe, jossa amatöörit ja ammattilaiset erottuvat. Amatööri ei osaa käsitellä materiaalia ja luoda variaatioita kuten harjaantuneempi.
Kaikissa kissoissa on myös ruskeaa karvaa
"Tässä kappaleessa ei ole yhtään turhaa säveltä" "Ei tietenkään - se on sarjallinen struktuuri."
Pico
25.04.2007 09:53:49
Tahmaiset sormet.
.
-J.-
25.04.2007 16:20:23
1. Suhteet/Suhde Rakkaisiin/Rakkaaseen Ihmisiin/Ihmiseen.
2. Sää, maisema ynnä muut luonto/ympäristö asiat.
If you're going to hell... Keep going. -Winston Churchill
Stalkah
25.04.2007 20:36:34

Kahvi.

ai paska, pitää vismiin alkaa juomaan... ei energiajuomat auttaus asiaan?

mut joo, kyllähän se on niin että minkälainen olo, sellasta musaa, auttamatta. Minulla ainakin.
Vaikka usein kuuleekin aivan järjettömiä mielipiteitä, on kuitenkin tosiasia, että jättikyrpae johdattelee meidät ja tukiryhmämme kohti hyvinvoivan yhteiskunnan rinnalle muodostuneita epäkohtia.
InYourFace90
25.04.2007 21:09:19
ai paska, pitää vismiin alkaa juomaan... ei energiajuomat auttaus asiaan?

mut joo, kyllähän se on niin että minkälainen olo, sellasta musaa, auttamatta. Minulla ainakin.

Ei kyllä sen kahvia olla pitää. Sitä vaan pari litraa naamaan ja kädet tärisee niin, että ei vibraattoa tarvitse itse tehdä.
Up The Irons!
marke-
26.04.2007 05:19:10
Heitä energiajuomat roskiin. Niitä juodaan ihan liikaa muutenkin. t: äiti.

Itselle toimii:

Kahvi
En tiedä miks. Kai sitä on koukussa kun muuten ihan horkassa, mutta sumpin jälkeen olo on taas normaali.

Naiset
Voi veljet. Nainen. Maailman paras juttu - pakko päästä näplään skebaa kun näkee hyvän naisen esim. kadulla tai internetissä (lol). Se miten niiden kanssa menee (yleensä huonosti) sitten vaikuttaa miltä jutut saundaa (vihaselta).

Hyvät livevideot
Tää vaikuttaa ehkä eniten. Näkee sairaan kovan livebiisin videon ni pääsee tunnelmiin hetkessä.
Seksi
Super-Jari
26.04.2007 06:05:11
Bändin kanssa soittelu silloin kun paikat jo lämmenneet kunnolla. Silloin tuntuu ideoita tulevan melkein jokaisesta nuotista mitä kitarasta tipahtaa.
Stalkah
26.04.2007 21:42:43 (muokattu 26.04.2007 21:43:35)

Hyvät livevideot
Tää vaikuttaa ehkä eniten. Näkee sairaan kovan livebiisin videon ni pääsee tunnelmiin hetkessä.

joojoojoo! miksen ite tätä muistanu sanoa, tämä on yksi ultimaattisimpia asioita mikä inspiroi soittamaan ja säveltelemään! Maidenin livevideoita ku kattoo ni ai jai.. varsinkin Live at Donington on nannaa, semmone meininki et alta pois! :P

E: tänää kyllä meinasin pariin otteeseen kiskasta laulajaa turpaan ku on nii sittumaine jätkä, ois kyl nostanu fiiliksiä kummasti!
Vaikka usein kuuleekin aivan järjettömiä mielipiteitä, on kuitenkin tosiasia, että jättikyrpae johdattelee meidät ja tukiryhmämme kohti hyvinvoivan yhteiskunnan rinnalle muodostuneita epäkohtia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)