Aihe: Soittimille sattunutta
1 2 3 4 5 6 7 810 11 12 13 14
Nieby
10.04.2007 07:19:36
Mahtaako olla ihan laillista hommaa?

"Vahingot" on aina laillisia... :)
toxic
10.04.2007 08:22:22
"Vahingot" on aina laillisia... :)

"Juu, ihan vahingossa juu sidoin kitaran auton perään. Vahingossa juu!" :)
cruel_destiny
10.04.2007 09:50:40

"sitä sattuu. Basisti päätti varmaan vähän pilailla." "tällein me yleensä kuljetetaan soittimia, tämä on todellista soittimen arvostamista"
Surreal life
Moimies
10.04.2007 22:42:27 (muokattu 17.04.2007 21:38:10)
Onhan näitä.

Perus hihnatappinalkkeja on sattunut seuraamuksina kolhuja sekä yhden piuhan hajoaminen.

Kitaroita kaatunut selväpäisten ihmisten, humalaisten ihmisten sekä mitä ilmeisimmin selväpäisten kissojen takia. Vahinkoina onneksi vain yksi katkennut kieli ja pulssin ajoittainen räjähdysmäinen kohoaminen.

Lavat ovat napsuneet erääseen ilkeästi soittamista ajatellen sijoitettuun teräsputkeen rumpalin autotallissa.

Itse en sentään vahvistimia ole hajottanut, mutta kavereilta onnistuu sekin (Fender FM212R, Hughes&Kettner joku 60W kitaratoosa sekä HB:n bassovahvistin), tosin ihan vain soittamalla. Liekö huonoa tuuria vai mitä.

Ja ensimmäinen kitarani (Behringerin stratokopsu, kunnon pirunviulu) on tavannut lähettyviltä kaikennäköistä työkalua yms. Heiteltykin sitä on muttei sitä hajalle kunnolla tunnu saavan millään. Ehkä jonain päivänä raivokas yrittäminen palkitaan..

E: Tulipa mieleen vielä että kaverin Randall RG75:n footswitch otti kiljukylvyn mutta ei tosin ollut moksiskaan siitä.

E2: Päivitystä: kaveri kännispäissään istahti toisen kaverin liimakaulaisen Epiphone SG:n päälle kitaran lojuessa jossakin, kaula repsahti irti. Ei näin.
Archt!!! Etsitään treenikämppää Mikkelistä!
Nieby
10.04.2007 23:25:24

Selität poliisille että: "Sanoin basistille että laittas skitaran auton taakse silleen ettei varmasti liikahtele siellä _kontissa_." Ja basistihan teki kuten pyydettiin. Ei liikahdellut kontissa kitara.
Kukkis 77
10.04.2007 23:31:30

Pari viikkoa sitten pudotin virvelin reeniksen metallikynnykseen. Hirmu ryminä lähti mutta eipä soittopelille näemmä mitään käynyt. Jamaha ei pamaha.
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin" - Aki Kaurismäki
Tomtom
18.04.2007 09:53:19
Hankin jenkeista Kramerin floikkapyssyn kultaiselta 80-luvulta. Oma, varsin nuori tytar on omasta mielestaan kova kitaristi ja tykkaa latkyttaa pikku katosillaan kitaran kantta luutun ollessa lattialla. No, ilmeisesti maidonkorvike poltteli hieman mahassa, kun meni ja puklautti kaiken suoraan mun alkuperaisen helmen floikan paalle. Onneks tollaseen pieneen mahaan ei paljoa mahdu. Eihan siina muuta kun kitara osiks ja putsaukseen..
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
Lönnrot
19.04.2007 18:10:47 (muokattu 19.04.2007 18:12:22)

Kerran jollain nuokkarikeikalla hehkuvan kuuma lava-lamppu sytytti ilmiliekkeihin kitarapussin, tuloksena yksi jouskarille mennyt Jackson kitara. Sama Jaska koki myöhemmin myös ilmalennon tokan kerroksen ikkunasta kalliopohjalle, kesti hyvin.
Onhan näitä luuttuja nuorempana heitelty pitkin treeniksiä ja lyöty hurmoksessa kumoon mikkiständejä. Oppipahan korjailemaan ainakin "siedettävään" soitto-kuntoon jos ei muuta.
Colaphobia : The irrational fear of being crushed to death by a falling pop machine.
Pentinpuro
19.04.2007 23:06:38 (muokattu 20.04.2007 22:14:10)

On kai näitä...

Yhden basson sisälle on satanut vettä siinä litratolkulla. Oli bassokamojen päällä selällään ja katto vuoti juuri kohdalta. Kaadoin vedet pois ja soitto soi.

Toinen basso koki kohtalonsa, kun rokkihuumassa Provinssirockin leirintäalueella hakkasin sitä kivenjärkäleeseen. Ei mennyt rikki, joten se täytyi heittää jokeen. Joku kävi sen myöhemmin sieltä uimassa ja liekö vielä käytössä.

Teininä mulla oli joku Ibanezin wah-fuzz pedaalihärveli. Patterinvaihto oli jäänyt kesken, siitä oli pohjalevy irti ja se oli ylösalaisin lattialla. Kaveri ryynäsi täydellisesti sinne sisälle. Eipä siinä, äitimuori otti sen myöhemmin ja pesi hanan alla. Patteri kiinni ja waakku soimaan.
Möin sen sitten myöhemmin kaverille, joka samantien oli menossa käymään paikallisessa musaliikkeessä. Kamu soitteli pianolla ja waakku oli pianon päällä. 22-pistepirkot olivat paikkakunnalla keikalla ja pistäytyivät puotiin. Halusivat sitten väen vängällä ostaa sen pedaalin kaverilta ja kamu möi. Laattaspedu kiertää sitten pistepirkoilla (tästä on kyllä lähemmäs 15 vuotta aikaa) ja missä lie nykyään. Että jos pirkot lukee tätä niin terve vaan. Sieltä voi löytyä vielä makkaraa sisältä.
Niin no, no niin
enemie
20.04.2007 11:18:28
Ei mitään kauheen kummosta ole sattunut. Mutta ensimmäisellä keikallani soundsekin jälkeen jätin kitarani lavalle telineeseen ja lähdin kahville, niin joku kehitysvammainen poika oli sitten ottanu soittimeni käsiin ja runki sitä vähän siellä. Meikäläinen vaan siinä vähän katteli että toivottavasti toi nyt ei sitten hermostu mitenkään ton vehkeen kanssa kun siittä ei kuulunu ääntä. No sen ohjaaja meni pyytelemään sitä soitinta siltä pois, mutta ei lupautunu antamaan kun ei kuulu mitään ääntä. No sitten se huomas mun säröpedaalin siinä maassa ja polkasi sitä, niin kyllähän sieltä sitten muutama desipeli tärähti korville ja äkkiä lähti mun soitin sille ohjaajalle. Onneksi sai kiinni sen..
Samaisella keikalla juontaja oli käyttäny mun mikkiä/telinettä juonnossa ja mentiin poikien kanssa sitten lavalla, niin jossain vaiheessa huomasin että saakeli toi mikkiteline näyttää olevan vähä huonossa asennossa ja siitähän se sitten kaatua ryhmähti ja kauhee pamaus kuulu pa:sta. Enimmäkseen se siellä lavalla nauratti. Ei pilannu tunnelmaa millään tavalla.
jos olisin nainen...olisin vaarallinen!
faith
21.04.2007 22:06:10
No tuota, ei ole mun soittimelle sattunutta mutta näin tämä on mulle kerrottu..

Käyrätorvisti oli sotilassoittokunnan (ulko)keikalla. Oksennustautia oli silloin liikkeellä ja kesken keikan torvistia alkoi oksettaa. Mitä tehdä? Tunnetustihan sotilassoittokunnassa ei pahemmin rivit saa rakoilla eli ei pysty kääntymään ympäri oksentamaan taustalle. Kumartuakaan ei voi.. Paniikki kasvaa.. No, torvisti fiksuna poikana käänsi torven ympäri ja yrjösi kelloon, ja soitti loppukeikan tukittuna.

Kotelo kuulemma haisi oksennukselle vielä seuraavana vuonna.
No näytänkö mie rokkarilta, häh?!!
Volante
21.04.2007 22:50:48
Käyrätorvisti oli sotilassoittokunnan (ulko)keikalla. Oksennustautia oli silloin liikkeellä ja kesken keikan torvistia alkoi oksettaa. Mitä tehdä? Tunnetustihan sotilassoittokunnassa ei pahemmin rivit saa rakoilla eli ei pysty kääntymään ympäri oksentamaan taustalle. Kumartuakaan ei voi.. Paniikki kasvaa.. No, torvisti fiksuna poikana käänsi torven ympäri ja yrjösi kelloon, ja soitti loppukeikan tukittuna.

Hoho, tulee tästä mieleen yksi niistä Mies ja alaston ase -pätkistä...
PLing
25.04.2007 19:27:54
Aika rauhassa on mun soittimet saanu olla, ainoa isompi tapaturma oli se kun hihnan kiinnitys petti ja siitä sitten kitara body edellä sängynlaitaan. Lähti parin sentin pituinen ja leveä pala puuta veks saman tien. Aika karun näkönen mutta ainakin enemmän roch.
Doh, nakki.
markotetri
28.04.2007 18:41:49
Mitähän sitä on nähty... Omat soittimet on päässy vähällä pikku kolhuja lukuunottamatta, mutta ympärillä aina sattuu ja tapahtuu.

Nimeltä mainitsematon tamperelainen roudari rusautti haitsun ständin piikin Marshallin kaapin etuverkon ja elementin läpi. Onneks vasta keikan purkuvaiheessa.

Nimeltä mainitsematon (eri) tamperelainen roudari tiputti virityshommissa juuri ennen keikkaa kitaran lapa edellä lavaan. Gibson Les Paul Custom, alpine white, gold hardware. Maailman kaunein kitara, lapa poikki.

Nimeltä mainitsematon tamperelainen kitaristi osti uuden Squierin Straton. Ekalla keikalla oli aika pahoja ongelmia vireen kanssa. Soittoniekalla meni hermo ja encoren jälkeen kitara lensi säälimättä keikkapaikan takapihan roskikseen. Viri -niminen roudari kävi sen sieltä pelastamassa...

Oman basson lainasin erään nousevan orkesterin keikalle ja palauttaessa siinä ei ollut enää yhtään potikan nuppia jäljellä... Kaksi kolmesta löytyi myöhemmin, ja viimeinen oli tiettävästi monitorimiksaajan salkussa. Eipä ole mulle asti löytänyt.
Artificiality is normal to the medium.
Lesleht
01.05.2007 12:42:17
Soitin tuossa tokain lp:tä ja käsi osui mikin valitsimeen valihin poikki. ranteessa arpi muistuttamassa miten ei saa soittaa.
Synastikki
23.05.2007 01:05:50

Huomasin tuossa puolisen vuotta sitten kesken keikan että kiipparista oli hajonnut keskimmäinen Eb-kosketin... vissii paukuttanu turhan lujaa tai jotain :D en oo vieläkää saanu siihen uutta hommattua ja aina välillä sitä tulee hipastua vahingossa jolloin se ääni jää pohjaan jos sitä ei nosta ylös :D on se kivaa ku vetelee tilusooloa d-mollista ja sitten yhtäkkiä joka välissä soi Eb ;D nyt on kyllä ansiota tulossa että jokohan sen saisi korjattua...
Hevihaarukka! |,,| kalamies #51 >-)))>
Ssyba
23.05.2007 11:26:25
Omille soittokamoille ei koskaan ole sattunut mitään kun olen ylitarkka niistä. Treeniksellä tosin meijän kitaristi tunnelmoi soolon kanssa niin paljon että pyörähti nopeasti ympäri, tuloksena piuhan kiertyminen jalkojen ympärille ja sitä kautta nykäisi jonkun fenderin kohtuullisen ison styrkkarin lattialle julkisivu edellä.

Itse vahvistin ei ottanut mitään damagea tuosta, mutta kiinni oleva johto meni täysin säpäleiksi.
Base guitarist
IhmeHeebo
02.06.2007 19:11:47
Treeniksellä tosin meijän kitaristi tunnelmoi soolon kanssa niin paljon että pyörähti nopeasti ympäri...

ei hitto ku oisin nähy ;)
When a Man Lies He Murders Some Part of the World These Are the Pale Deaths Which Men Miscall Their Lives All this I Cannot Bear to Witness Any Longer Cannot the Kingdom of Salvation Take Me Home... ...And Justice For All
SARJE
07.06.2007 18:06:53
Les paul custom nojaili seinään, ja imurinletkulla huitaisin sen sitten nurin, suoraan naama edellä parkettiin. Meni vähän epävireeseen, muuta vahinkoa ei sattunu.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)