Aihe: Trio Töykeät - mielipiteitä?
1 2 3 4
J. Cool
18.12.2003 02:36:33

no jaa aiheettomat huumeisiin liittämiset ei musta oo kovin hyvää huumoria. aina joku tonttu lukee ja ottaa todesta ja hetken päästä oot iltalehdessä päivän narkkari. jos mä olisin iiro ja joku tulis keikan jälkeen kysyyn et "mistä hommaat heroiinis? keikka oli ihan ok" niin sanoisin varmaan että anttilasta mut kyllä vetäis mielen lattiaan tai senki alle. oon samoilla linjoilla että paskapuheilla vois pyyhkiä persettä. tästäki keskustelusta tulis pitkäks aikaa vessapaperit.
Henga
18.12.2003 10:10:20
no jaa aiheettomat huumeisiin liittämiset ei musta oo kovin hyvää huumoria. aina joku tonttu lukee ja ottaa todesta ja hetken päästä oot iltalehdessä päivän narkkari. jos mä olisin iiro ja joku tulis keikan jälkeen kysyyn et "mistä hommaat heroiinis? keikka oli ihan ok" niin sanoisin varmaan että anttilasta mut kyllä vetäis mielen lattiaan tai senki alle. oon samoilla linjoilla että paskapuheilla vois pyyhkiä persettä. tästäki keskustelusta tulis pitkäks aikaa vessapaperit.

No onneksi kukaan ei väittänyt Iiroa heroinistiksi. Ihme että pienestä maininnasta jonka farmaseutti kirjoitti vitsillä(?) saatin näinkin keljuuntunut keskustelu aikaan..
silhouette
29.12.2003 16:10:56

Kaverit ovat kyllä erittäin lahjakkaita soittajia ja muusikoita ja on kiva että suomestakin löytyy sen tason osaajia.
Elämä on parasta huumetta!!!
Aivokalvo
29.12.2003 21:58:21
Meikäläisen eka kunnon tutustuminen bändiin oli "Sisu" jonkin aikaa sitten.. Pizzitaxi on kyllä meikäläisen tän hetken lempparikappaleita.
Hurjan taitavia soittajia, erityisesti Eskelisen kevyt tatsi ja maseat kompit purevat meikäläiseen. Herran soitantoon on tullut tutustuttua mm. Jukka Gustavsonin Organ Fusion Bandin levyllä Between fire and ice. Huikeaa.
Abloodeja Eric Claptonille: Clap ClapClap Clap Clap Clapclapclap
Meddle
29.12.2003 22:14:52
Livenä ainakin ihan viihdyttävä.
FearMTC
31.12.2003 20:44:10
Pori jazzeilla nähtiin livenä, ja siellä oli sitten aivan pakko ostaa levykin setin jälkeen - siis Jazzlantis - vaikken normaalisti sellaista teekään.
On helpompi arvostella muita kuin yrittää itse muuttua.
Pimputtaja
04.01.2004 14:05:52
Mä tykkään ihan kauheena.. Mä en jaksa oottaa huhtikuulle, et saan kuulla Iiron oman pianokonserton.. mut töykeet on paras..
"I only know that in the music itself I found out what the fingers had to do" -Vladimir Horowitz-
Anonymous-jazz
04.01.2004 21:32:43

Iirolla on kuitenkin selvä idoli = Michel Camilo ja Chick Corea.

Kun kuuntelee ensimmäisen Töykeiden levyä PÄIVÄÄ vuodelta 1990. Niin eka biisi "Töttöröö" on kuin suora plagiaatti Chick Corean "Eye of the Beholderista". Vähän sovitettuna.... Molemmat biisit Töttöröö sekä Eye of the Beholder menee Dm sävelskaaloista.

No mitä yhteensattumista ja plagiointi/kopioinnista.

Iiron soolot ovat jokseenkin Michel Camilon sooloista kopioitu. Ihan hyvältä kuullostaa. Lenni-Kalle Taipaleen soolot ovat kanssa suoraa Michel Camilo tekniikkaa myös. Se on tämä kopiointi sitä yleisintä aaltoa mikä leviää jazz-muusikoiden keskuudessa.

Nykyään sitten kun teknologia on antanut periksi niin jonkun kikkailijamuusikon soolot voi blokata levyltä suoraan kun käyttää esim. Winamp ohjelman pacemaker ohjelmaa. Siis hidastaa sitä suoraan reaaliaikaisesti. Näin se prosessorin kautta jurruttaa tietokoneen keskusmuistia että soittaa biisiä hitaammin. Soolojen kopiointi on näin helppoa.... tai no ehkä jos olisi vielä joku midi kopiointi ohjelma niin silloin se olisi ihan peace of cake jos joku ohjelma kompressoisi midi nuoteiksi jonkun audio mp3 musiikkitiedoston äänet! ?
Notefix
04.01.2004 21:45:15

Iiron soolot ovat jokseenkin Michel Camilon sooloista kopioitu. Ihan hyvältä kuullostaa. Lenni-Kalle Taipaleen soolot ovat kanssa suoraa Michel Camilo tekniikkaa myös. Se on tämä kopiointi sitä yleisintä aaltoa mikä leviää jazz-muusikoiden keskuudessa.

Mun mielestä noilla kummallakin edellämainitulla muusikolla on kyllä ihan oma tunnistettava tyylinsä, imnsho. idoleitahan sinänsä meillä kaikilla on.
Nimeni on Baron, Notefix Baron
U.Honey
04.01.2004 23:50:34 (muokattu 04.01.2004 23:52:35)
Mainitsiko joku Michel Camilon :-) Sillä meillä on mies joka osaa pimputtaa pianoa rytmikkäästi. Kauhia svengi. Mutta kyllähän Iirokin on loistava soittaja.

Kuulin muuten kaverilta että Camilo imppaa litrakaupalla liimaa joka paivä!!!
My name is Baron - U.Honey Baron
Fuzzy Boner
04.01.2004 23:51:46

Kuulin muuten kaverilta että Camilo imppaa litrakaupalla liimaa joka paivä!!!.

HEHE JA HOHO! Osu ja uppos!
My name is Baron, Fuzzy Baron
The Duke
05.01.2004 00:06:22
Bullshittiä.

Sama.
It's not another state of mind..It's another mind of state...
M.i.k.key
05.01.2004 00:07:52
HEHE JA HOHO! Osu ja uppos!

U.Honey veljellä onkin huumorintaju kuin pirulla! Äärimmäinen kaskumies!
My name is Baron, M.i.k.key Baron
Dirk
05.01.2004 13:00:55
Olen osittain samoilla linjoilla Anonymous-jazz:in kanssa; en nyt lähde kuitenkaan syyttämään Camilon kopioinnista kun ei se sitä ole. Vaikutteita saa olla.
Mies on kuitenkin aika ahneesti kuunnellut erinäisiä artisteja ja plokannut niitä sooloja oikein työkseen; ei siinäkään mitään vikaa, mutta joskus huomaa, että mies soittaa pitkiäkin pätkiä näitä plokkaamiaan juttuja putkeen. Onko se sitten improvisointia? ei minusta.
Nykyisin Iiro omien sanojensa mukaan ei kuuntele juurikaan musiikkia.

Mutta hieno bändi ja taitavat soittajat; varmasti tyylinsä laadukkain Suomessa. Jazzlantis oma suosikki.
Leikari
05.01.2004 16:11:30

tuota ne "musiikkiopistot" juuri tekee - miehet eivät osaa enää itse soittaa. Arvostetaan vaan taitavia tekniikkapellejä, joilla itse musiikki on hukassa. Vaikka ovathan nämä sitten taitavia viihdepianisteja (jos malttavat pitää liian kikkailun kurissa).
Eddy
05.01.2004 16:59:17
Mainitsiko joku Michel Camilon :-) Sillä meillä on mies joka osaa pimputtaa pianoa rytmikkäästi. Kauhia svengi. Mutta kyllähän Iirokin on loistava soittaja.

Kuulin muuten kaverilta että Camilo imppaa litrakaupalla liimaa joka paivä!!!

Kaikkihan ton nyt tietää.Jää lapsilta lennokit kasaamatta,ku faija vetää niitten liimat nenäänsä...
Raha ei tee onnelliseksi,ellei sitä ole tarpeeksi.
Fuzzy Boner
05.01.2004 17:00:27
Kaikkihan ton nyt tietää.Jää lapsilta lennokit kasaamatta,ku faija vetää niitten liimat nenäänsä...

Aivan! Taitaa pari tyyppiä täällä m-netissäkin haistella jotain Eri-Keeperiä vahvempaa.
Notefix
05.01.2004 22:32:28

tuota ne "musiikkiopistot" juuri tekee - miehet eivät osaa enää itse soittaa. Arvostetaan vaan taitavia tekniikkapellejä, joilla itse musiikki on hukassa.

Jaa, noihin kahteen edellämainittuun kyllä viimeksi yhdistäisin mihinkään "musiikkiopisto"-meininkiin, päinvastoin. Tai no, jos taidokkuus, luovuus ja musikaalisuus on sitä musaopistomeininkiä niin ehkä sitten.
My name is Baron, Notefix Baron
Fuzzy Boner
05.01.2004 23:12:58
Osaisitko suositella niitä vahvempia merkkejä?

*haistelemaan tanssimusapalstalle sitä yhtä tyyppiä joka esiintyy eri nimimerkeillä* siitä saa kovimmat nousarit!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)