Aihe: Rautalanka-soolot
1 2 3 4 57 8 9 10 11
KoskPaavo
24.04.2007 09:32:07
So, so, nuorimies! *Heristelee sormeaan* Kunnioitetaas vanhempaa väkeä, jolla on tokumentit edessään ;)

On kirjoitettu soolot. Kulkuri on versio tiätty Kulkurin valssista.

The Sounds. En luule, luule muistavani tai arvele muistavani, vaan tiedän - isolla D:llä.

Kiitos tuosta "nuorimies" -termistä! Tuo "Kulkuri" onkin mulle tuntematon juttu, siis kyllä valssia olen sahaillut tuhannesti mutta en tiennyt että siitä on tuokin sorvattu.
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
R.Syke
24.04.2007 09:43:37
Kiitos tuosta "nuorimies" -termistä! Tuo "Kulkuri" onkin mulle tuntematon juttu, siis kyllä valssia olen sahaillut tuhannesti mutta en tiennyt että siitä on tuokin sorvattu.

Ei näistä pidä masentua. Vaan pitää noudattaa sitä marsakka Mannerheimin puhuttelua pikkupojalle, joka huusi puskasta: 'Mannerheimi vankka, kävelee kuin ankka'

'So, so, kysyä ensin isä ja äiti ja sitten vasta puhua vanhemmille ihmisille'

*Keuhksprh*
humppahanuristi
24.04.2007 09:48:12

Millälailla se luu sinne pitäs tunkee? Peräänkuulutan taas sitä tyylinmukaisuutta: jos niihin juttuihin (vrt. Mossen valot) tilutetaan jotain teknisesti vaikeeta a'la Vai tai muut koulukuntaan kuuluvat, niin sitä ei kuuntele kyllä pirukaan...
Enpä nyt meinannutkaan mitään tilutusta kappaleisiin, joihin se ei käy tai yleensäkään tilutusta vaan ihan kappalevalinnoissa sellaista linjaa, että heikompia hirvittää. Tosin siinä on sitten se kaupallisuuden vaara, hankala ei mene kaupaksi, kun ei voi mukana enää hyräillä...

No tulee sieltä alkupään tuotannosta mieleen heti yksi kappale, jota minä kyllä pystyisi matkimaan: Henriks polka.
Tosin en kyllä pysty paljon muutakaan matkimaan kitaralla, ihan vaan perusjuttuja vetelen. Täytyy myöntää, että tosikitaristit on erikseen.
Rautalanka se bändin tiellä pitää
Marshall83
24.04.2007 10:39:52

A.Aallon Rytmiorkesterilta sekä Taivalkunta-Beatilta löytyy mukavia sooloja, ite oon ainaki niitä soitellu.
-???
Hianomies
24.04.2007 12:33:15
Eikä muuten pidä unohtaa The Spotnicks -yhtyettä, kansainvälistäkin mainetta saavuttanutta Ruotsin rautalankamusiikin keulabändiä. Soolokitarassa Bo Winberg ja rummuissa Jimmie "Ringon tuuraaja" Nicol.
vesku.ka
24.04.2007 13:50:54
The Mustangs Live in Japan on ainaki sitä itteään ja sisältää aika monta klassikkoa.
Ei taivaaseen hevillä pääse.
piiska2
24.04.2007 14:54:49 (muokattu 24.04.2007 14:59:06)
Kysyttiin rautalankaa eikä surffia.
Rautalankaa se on surf-rautalankakin.

20-suostuinta sarjastahan löytyy vanhoja suomalaisia rautalanka klassikoita muitaakseni kahdella kokoelmalla.

Pulliaisen soundi syntyy sormista ja tyylitajusta. kaveri ei onneksi ole rajoittunut menneisyyteen vaan vetelee vähä moderneimmillakin soundeilla.
Writing about music is like singing architecture - Elvin Jones
EP
24.04.2007 15:00:50
Noista on menny ihan jo maku kun kaikki saatana vääntää rautalangasta! :/
Ja noi on tylsiä missä ei lauleta ollenkaan ..muutamaa "helmee" lukuunottamatta!
KoskPaavo
24.04.2007 15:46:56
Ja noi on tylsiä missä ei lauleta ollenkaan ..muutamaa "helmee" lukuunottamatta!

Itse en kitarasta saa mitään irti, mutta esim. Shadowsien "FBI" sooloineen on varmaan keikoille ihan sopiva biisi.
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
baron
24.04.2007 15:55:59

Itse en kitarasta saa mitään irti, mutta esim. Shadowsien "FBI" sooloineen on varmaan keikoille ihan sopiva biisi.

Meillä on seteissä FBI ja Geronimo.
Mark Levine: "Dissonance is not a pejorative term"
Tankero
24.04.2007 16:10:57
No vittu hohhohhooo!!! Hyviä rautalankasooloja? E.P. levyttää ne ja muut "stuntit" soittaa ne samallalailla perässä vuodesta toiseen. Hyyyööörrrggghhh...!!! (tämä ei ollut negatiivinen kritiikki Esalle vaan kloonaajille.)

Komp Komp. Jotenkin minä odotin jotain tällaista.
Varmasti, vissiin.
Epämuusikko
24.04.2007 18:28:50
Eräs tuttavani kerran virkkoi, että "rautalanka-musiikki on sähkökitaran klassista musiikkia". Normeista ei poiketa, soundi- ja muut esittämisihanteet on jokseenkin kanonisoitu yhteen muottiin. Hienoa musiikkiahan se on, TJEU Golden Land.
"Kyllä mä uskon että osaat soittaa, ilman että pitää joku näyte kuunnella." -KMT RR4E:lle. Bustard #1
piiska2
24.04.2007 18:29:38 (muokattu 24.04.2007 18:31:00)

Huonojen plagioijien ja esitysten takia ei kannata tyrmätä koko genreä.
Instrumentaalille musiikillekin on paikkansa, on soittimena sitten kitara tai joku muu...kunhan ei panhuilu.
Sitä paitsi kyllä hyvä instrumentaali biisi aina huonon laulusolistin hakkaa :)

Keikkasettiin on kuulunut aikoinaan Young Ones ja Wonderful Land.
Writing about music is like singing architecture - Elvin Jones
baron
24.04.2007 19:27:16

Instrumentaalille musiikillekin on paikkansa, on soittimena sitten kitara tai joku muu...kunhan ei panhuilu.
Sitä paitsi kyllä hyvä instrumentaali biisi aina huonon laulusolistin hakkaa :)

Joo, niinkuin oon kertonut, meidän rokkibändikin nostaa tasoaan pistämällä setteihin laulu ja kitarapiisien lisäksi kiipparisoolopiisejä.
Mark Levine: "Dissonance is not a pejorative term"
half
24.04.2007 20:11:19
Eräs tuttavani kerran virkkoi, että "rautalanka-musiikki on sähkökitaran klassista musiikkia". Normeista ei poiketa, soundi- ja muut esittämisihanteet on jokseenkin kanonisoitu yhteen muottiin. Hienoa musiikkiahan se on, TJEU Golden Land.

E P on sen kiteyttänyt kommentillaan: Rautalankamusiikki on isänmaallista.
Tankero
24.04.2007 21:05:57

Mitenkähän ihmeessä.
Varmasti, vissiin.
jjussila
24.04.2007 21:29:30
Sille on toki paikkansa, mutta ei se kyllä TODELLAKAAN ole millään tavoin (lisää joku adjektiivi), kuin muukaan kitaravetoinen musa...
..ei helev...olisko noin?.....
half
25.04.2007 09:52:22
Mitenkähän ihmeessä.

Ei siihen liitykään mitään militaristista hurraa isänmaallisuutta. Mutta eikö siinä ollut tiettyä sankarillisuutta, kun jätkät veistotunneilla väsäämillään "kitaroilla", putkiradiovahvistimillaan ja aluksi usein sangen puuttellisin taidoin kävivät omaa "talvisotaansa" ulkomailta vyöryvää silloin uutta kulttuuria vastaan. Aluksi coveroiden, mutta jo sangen varhain vääntäen sen suomalaiseen identiteettiin sopivaan muotoon. Samat jätkät kymmenkunta vuotta loivat suomalaisen pop-musiikin alkaessaan tehdä omaa materiaalia käännös-väännös kaman sijaan. Kaikki kunnia heille, sillä kiitos heidän saavutettiin tässäkin kulttuurien kohtaamisessa vähintäänkin tyydyttävä torjuntavoitto ja voidaan todeta meillä olevan paitsi kansallisesti niin myös kansainvälisesti merkittävää kevyenkin musiikin OMAA kulttuuria.
R.Syke
25.04.2007 10:49:40
Kyllä nyt napsahti halffille tästä kokonainen plussa!

Nimim. Omatekoisella punaisella 'lankullä' omatekoisen vahvarin kautta soiton aloittanut. (Kieletkin korkealla, että voimaa tulis)

Seuraava olikin huippupeli: Lucky 7 !!11
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)