Aihe: Orange Rocker 30 Combo
1
Mr.Rogers
24.04.2007 21:54:50
No niin. Nyt näyttäisi että vahvistimen osto olisi jonkin ajan päästä mahdollista/todennäköistä.Eli käyttökokemuksia Rocker combosta haluaisin kuulla. Turun seudulla ei paljon orankeja löydy kokeiltavana (vai olenko väärässä?) joten kaiken sorttista infoa kiitos.
Suositelkaa myös ihmeessä muita vahvareita hinta haarukan 500-1000€ sisällä.
Musa tyyli on Backyard Babiesistä Punk Rock n Rolliin. Bändi soitteluun ja keikalle ottaisin vahvistimen mukaan.
jo_tu
24.04.2007 22:02:06 (muokattu 24.04.2007 22:03:00)
mun mielestä tuohon musatyyliin riittää halvempikin vaihtoehto, mutta orangen kanssa saat paljon enemmän hyvää saundia. itsellä oli hetken aikaa kyseinen combo. kuitenkin menin sen ahneuksissani myymään kun ei ollut bändihommia näköpiirissä. ei oikein toiminut kerrostalo volyymillä. mutta todella tervesaundinen peli oli kyllä. itsellä tarkoituksena tässä kesällä väsäillä itselle ad15 klooni, kunhan rahaa jostain saa...

sitä piti vielä sanoa että riittää varmasti bändi ja keikkahommiin potku.
jo_tu
25.04.2007 00:02:31
no tuohon musakuvaukseen tulee ekana mieleen marshall jmp ja jcm800 / niiden kloonit. onhan noita. taitaapi combomallisia jcm800:sia liikkua halvallakin välillä käytettynä...

mutta tuolla orangella soittelee sitten iskelmästä/jazzista sinne hard rokkiin... se cleani kanava on erittäin maukas kaikessa yksinkertaisuudessaan...
Mr.Rogers
25.04.2007 00:50:17
Itse en kovinkaan monipuolista vahvistinta välttämättä tarvitse. Voisi hyvinkin olla että viisaampi/edullisempi vaihtoehto olisi löytää one trick pony joka hoitaisi rokkisäröt kunnolla. JCM 800 voisi siinä tapauksessa olla varteenotettava vaihtoehto.
jo_tu
25.04.2007 07:55:45
niin ja jos ja kun et nuppia tarvii niin niitä comboja näkyy käytettynä pyörivän aika paljonkin, käyt vaan jossain testaamassa...
StJerky
25.04.2007 09:44:00 (muokattu 25.04.2007 09:44:57)
Itse en kovinkaan monipuolista vahvistinta välttämättä tarvitse. Voisi hyvinkin olla että viisaampi/edullisempi vaihtoehto olisi löytää one trick pony joka hoitaisi rokkisäröt kunnolla. JCM 800 voisi siinä tapauksessa olla varteenotettava vaihtoehto.

Kokeile Orange Tiny Terroria ja jotain 1x12 kaappia.
Ankherias
25.04.2007 19:25:30
Räyhäkkä rock-soundi Rockerista kyllä irtoaa ja boostattuna siitä saa jo metalliakin pihalle. Puhtaista ei löydy valittamista, soundi on niin tasapainoinen että eq-säätöjen puuttuminen clean-kanavasta ei häiritse.

Hyvä vahvistin kerta kaikkiaan, vaikka tehoa piisaa niin ainakin minä saan sillä soitettua kerrostalovolumeillakin. :D
Mr.Rogers
26.04.2007 09:08:06
Onko marsun jcm 900 4501 combo 1x12" elementillä minkäläinen peli? Netin syövereistä löytyi vastaavan vahvarin myyntiilmoitus. Vahvistin on 90-luvulta, hintapyyntö on 750€. Onko hintapyyntö kohtuullinen?
jo_tu
26.04.2007 12:55:12
kallis, ainakin mun mielestä... tuohon 750e saa jo rockerin käytettynä, ehkä allekin... en missään nimessä maksaisi jcm900:sta yli 500e ja jos olisin sinun housuissasi niin ostaisin joko sen rockerin tai etsisin käytetyn jcm800- tai jubilee-combon. niitä liikkuu ja ihan järkeviin hintoihinkin välillä...
StJerky
26.04.2007 15:17:40
kallis, ainakin mun mielestä... tuohon 750e saa jo rockerin käytettynä, ehkä allekin... en missään nimessä maksaisi jcm900:sta yli 500e ja jos olisin sinun housuissasi niin ostaisin joko sen rockerin tai etsisin käytetyn jcm800- tai jubilee-combon. niitä liikkuu ja ihan järkeviin hintoihinkin välillä...

Samaa mieltä. Itsekin myin JCM800 combon 500€ eikä ollut minusta liian halpa.
Numb
27.04.2007 12:44:51

Olen tuota Orangen Rockeria kanssa tässä pyöritellyt yhtenä mahdollisuutena. Ongelma on se, että testausmahdollisuus taitaisi olla Musamaailmassa, ja sinne on sen verran matkaa, etten testaamaan lähde. Tietysti T-kaupasta jos tilaisi, niin voisi aina palauttaa...

Mutta: Orangen AD30C löytyisi testattavaksi. Onko kellään käsitystä miten saman/erilaiset perussoundit näissä on? Rokcerissa taitaa tuota gain-osastoa olla aika paljon enemmän, mutta noin muuten?
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen
RjW
27.04.2007 14:02:33 (muokattu 27.04.2007 14:14:20)
Mutta: Orangen AD30C löytyisi testattavaksi. Onko kellään käsitystä miten saman/erilaiset perussoundit näissä on? Rokcerissa taitaa tuota gain-osastoa olla aika paljon enemmän, mutta noin muuten?

Rockeriin en osaa verrata, mutta tuolla on kolme biisiä AD30TC-combolla soitettuna:

www.myspace.com/walkaloneband

Sooloissa vähän H&K:n Tubefactoria ja wahia, muuten vaan kitara (Les Paul/P90) ja Orange täysillä. Jos Rockerista saa yhtään samantyylistä saundia sellasilla volumeilla että pystyy livenäkin käyttämään niin kiinnostaisi minuakin kovin.
Ride Johnny Ride!
Numb
27.04.2007 15:44:05

Päteviä klippejä olen kuunnellut kyllä - kiitos vaan noista myös.

Mutta mutta... Lähinnä tässä on huolena se, että kun minä soitan minun Les Paulillani, en halua liikaa mutaa mukaan, tai lähinnä en halua sen tietyn purevuuden puutuvan. Olen huomannut, että klipit sopivat korkeintaan jonkun tietyn poiskarsimiseen, ei hankintapäätöksiin.

Marshall toimii LP:n kanssa hyvin, koska se tarjoaa riittävästi laulavaa yläpäätä ja erottelevuutta. Mutta kun se kaiken kaikkiaan kuullostaa Marshallilta, siis se perussoundi, ja minä nyt haluaisin hyvän erottelevan rocksoundin, joka ei kuullosta Marshallilta, mutta on siellä samassa britti/vintage/70's/rock/hard rock -maastossa. Ja lisäksi pitäisi löytyä gainia sen verran, että voi mennä reunan yli hard rockista jo heavyn puolelle...
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen
Ankherias
27.04.2007 15:58:35
Tuon kuvauksen perusteella sanoisin että Rocker on parempi vaihtoehto kuin AD30; ei taida gaini riittää heavyyn AD:llä. Rockerin pitäisi myös olla tiukempi soundiltaan kuin AD jossa on putkitasasuuntaus.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)