kimurantti1 23.04.2007 19:58:48 | |
---|
Tuota pätkää oli kiva katsoa juuri siksi, että junnu näytti nauttivan siitä mitä teki. |
Landola59 23.04.2007 20:02:40 | |
---|
Tuskimpa tuo pentu on paljoa huonompi ihminen, kun ei ole taputellut paskaa olohuoneen lattialla, vaan on tehnyt jotain älykästä :) Toinen asia tietenkin, jos lapsi pakotetaan soittamaan, mutta ekassa videossa oli niin tyytyväinen kapsi, että varmasti jotain kiksejäkin sai. Eihän nyt varsin ollu kysymys siitä että hän on huonompi ihminen... Kitaransoittohan ei koskaan ole ollut älykästä, sen voi moni todistaa :) vakavasti ottaen, säälittää nähdä joskus tuollaisia lahjakkuuksia, joiden pitäisi saada leikkiä ja taapertaa kuten jokaisen muunkin ipanan. En tiiä olenko ehkä liikaa stereotypioitunut, mutta ei sitä tiiä minkälaine mulkero ja itsetyytyväine kaveri tulee tuollaisesta ipanasta jonka ei ole annettu leikkiä kunnolla. Tiiä tuostakaa, jos tuokin leikkii normaalisti muiden lasten tavoin.. ja varsinkin jos vanhemmat ovat tuossa iässä soittamaan pakottaneet, niin auta armias että saisi tunkea pullaa kurkkuun porukoille. Lasten pitää saada leikkiä. Jos hän pitää soittamista leikkinä, fine, ei kai siinä mittään. Tiettyjä frustraatiota soittamiseen jokaisella meistä liittyy, joten liekö paras tapa lapsen kehityksen kannalta. Off Topic loppuu nyt osaltani. Onko typeryys teille joku tekosyy olla ajattelematta? |
ire25 23.04.2007 20:12:23 | |
---|
mun 6 vuotias poika sano eilen aamulla, että "äiti, mä haluun hevarin ja soittaa kitaraa" :) (hevari=pitkät hiukset) |
ankkiz 23.04.2007 20:23:38 | |
---|
mun 6 vuotias poika sano eilen aamulla, että "äiti, mä haluun hevarin ja soittaa kitaraa" :) (hevari=pitkät hiukset) Loistavaa kitaraa vaan kouraan ja peru parturiajat :) Itseäni vieläkin lähes jokapäivä kaduttaa, kun en pienenä uskaltanut kysyä, että voisko isä opettaa soittamaan, koska luulin että kitarat, ja jopa niiden kielet olisivat mahdottoman kalliita, ja tottakai semmonen pikkutaapero pelkää ne hajottavansa. Tietämätön aloittelija, antakaa anteeksi. |
hanipai 23.04.2007 20:31:46 (muokattu 23.04.2007 20:38:36) | |
---|
Tuota pätkää oli kiva katsoa juuri siksi, että junnu näytti nauttivan siitä mitä teki. Se miltä näyttää soittaessa ei anna kuvaa siitä, miltä näyttää kun pitäisi harjoitella:) Oon muutenkin hiukan kyllästynyt kuuntelemaan ylistyslauluja keskenkasvuisista ja heidän soittotaidoistaan.. Monelle kuitenkin murroiässä tulee muita intressejä ja soittaminen jää. Ja vaikka ei jäisikään, niin yleensä muu porukka kuroo umpeen tuon menetetyn lapsuudensoittoajan ja menee usein jopa ohikin. Ja jos soiton harjoittelu on pois sosiaalisista kontakteista, niin tuossa iässä asettaisin sen leikin tosiaan tärkeämmäksi. Toki, jos lapsi on innostunut soittamaan, niin annetaan soittaa, mutta ei kuitenkaan yllytetä/pakoteta soittamaan. Moni vanhempi toteuttaa lastensa kautta kokoonkuivuneita unelmiaan ja siihen syyllistyy todella helposti. Leikin tärkeydestä vielä sen verran, että se lisää sosiaalisen kanssakäymisen taitoja ja kehittää mielikuvitusta ja ongelmanratkaisua eli vaikuttaa myöhempään selviytymiseen maailmassa. Miten on kitaransoiton laita:) Melkein väittäisin, että luovempia kitaristeja syntyy niistä, jotka ovat lapsuudenaikansa leikkineet kuin niistä jotka eivät sitä ole ehtineet/osanneet tehdä. Tässä viittaisin lapsiin, jotka eivät osaa leikkiä niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin. Älkööt kukaan vetäkö nokkaansa palkokasvia. Hyvähän se on, jos kaveri on kiinnostunut soittamaan:) P.S. Mun kaksoset on kohta 3v ja ties kuinka monta leikkikitaraa poika on pistänyt säleiksi. Pitää, vaan itelle yrittää usein muistuttaa, että ei niitä omia unelmia toteuta sen pojan kautta, vaikka joskus se kuulostakin hyvältä idealta;) P.S.2 Toi mun esimerkki on niistä lapsista, jotka oikeesti siis harjoittelee soittamista päivät pitkät ja ei leiki ikätovereidensa kanssa tai edes yksinään. Siis nimenomaan kyse pienistä lapsista. Hannu "Toi on ihan hulluu settii- luulin et vaa joku jimi hendrix osaa soittaa kitaraa".
n1tro |
biibob 23.04.2007 20:34:19 | |
---|
Muistan aina, kun sain ekan kitarani 7 vuotiaana, ja innostus oli silloin todella kova. Yhden vuoden kävinkin opetuksessa, mutta opettaja oli huono, ja sanoi usein, että sormeni olivat silloin liian lyhyet ottamaan mm. barree-sointuja, joten se masensi tuon ikäisen soittajan. Innostus palasi vasta muutaman vuoden kuluttua tuosta. Jälkeenpäin, kun miettii noita tilanteita, niin ymmärtää kyllä, että hyvän/kannustavan opettajan kanssa ei olisi varmasti ollut mitään ongelmia innostaa soittamaan. Ja hyvä opettaja olisi myös varasmti osannut hakea noin nuoressa iässä olevalle sopivampaa soitettavaa, kuin noita barree-sointuja. No ei se mitään, nykyään kitara on elämä, joten olen aivan täysin tyytyväinen. "You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same." |
Epämuusikko 23.04.2007 20:52:31 | |
---|
Missäköhän vaiheessa tämäkin 6-vuotias kitarasankari on aloittanut treenaamisen, kun Twist And Shout soi niin reippaasti? http://www.city.fi/videoni/video/4349 Kerrankin ei-tylsä pentujen kitarointivideo! "Kyllä mä uskon että osaat soittaa, ilman että pitää joku näyte kuunnella." -KMT RR4E:lle.
Bustard #1 |
Bonesaw 23.04.2007 21:44:14 | |
---|
Heh. Rupes ihan hymyilyttämään,kun kaveri oli niin innoissaan/hämillään uudesta kitarasta. Laulokin hyvin. Joo'o |
rattledad 23.04.2007 22:00:16 | |
---|
|
cruel_destiny 23.04.2007 22:25:04 | |
---|
ton videon ykköspuoli oli se, että se ei ollut näitä keskenkasvusten tiluttelua / tekniikkaa ihmetteleviä videoita, vaan oikeasti jäbä veti tunteella ja tykkäs ihan täysin soittamisesta. Vaikutti ihan kuin hänellä oisi hävinnyt muu maailma ympäriltään soittaessaan... :) Thomannin piuhalla saat hevivahvarisi clean-kanavaan maukkaan kevytroson. |
Ze Kink 24.04.2007 12:38:37 | |
---|
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Ostan Ebow plussan, myy! |
BigPapa 24.04.2007 12:45:16 (muokattu 24.04.2007 12:48:11) | |
---|
The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers. |
Magic Bullet 24.04.2007 13:21:14 | |
---|
|
Wahi 24.04.2007 14:01:04 | |
---|
Rölölöö! |
InYourFace90 24.04.2007 14:27:29 | |
---|
Loistavasti veti toi 6v. Ja varmaa omasta halustaan soittelee, kun noin fiiliksissä oli ku sai Gibsonin. Noin sitä pitää ;) Up The Irons! |
hanipai 24.04.2007 18:40:31 (muokattu 24.04.2007 18:40:45) | |
---|
Loistavasti veti toi 6v. Ja varmaa omasta halustaan soittelee, kun noin fiiliksissä oli ku sai Gibsonin. Noin sitä pitää ;) No ois ollu meikäläinenkin onnensa kukkuloilla, paitsi että toi Gibson ois lähtenyt myyntiin ja oisin ostanut tilalle Les Paulin ;) "Toi on ihan hulluu settii- luulin et vaa joku jimi hendrix osaa soittaa kitaraa".
n1tro |
Turder 24.04.2007 20:49:58 | |
---|
Ei ollut tarpeeksi tunnetta ja olisivat laittaneet mieluummin Tokain eikä mitään ylihintaista romua! Tähän hymiö ja narikkaa kohti... Just because I rock doesn't mean I'm made of stone. |
Ehkä loistavin pätkä ikinä. :-D Ehdottomasti kova jannu tuo, hyvä esiintyjä ja kunnon fiilis soitossa mukana. Support! Keep supporting death metal! |
arppah8 25.04.2007 00:25:38 | |
---|
Heh. Rupes ihan hymyilyttämään,kun kaveri oli niin innoissaan/hämillään uudesta kitarasta. Laulokin hyvin. Mulla taas oli tirahtaa kyynel silmäkulmaan samasta syystä. Hieno video. May your dogs colon be familiar with the warmth of your breath! |
D_Steele 25.04.2007 00:46:14 | |
---|
Ohhoh, jotkut sitten vaan osaa. Aika turhaa mun mielestä kauhistella mitään kadotettua lapsuutta, nappulahan näytti nauttivan soittamisesta enemmän kuin moni ammattisoittaja. Go big or go home |