Niskamies 05.01.2004 19:49:55 | |
---|
Porukat olisi menossa jenkkeihin, ja aattelin että tilaisi tuttujen kautta mulle tuplat sieltä. Selailinpa sitten Music123:sen sivuja, ja huomasin nämä: http://www.music123.com/Item/?itemno=111661Tuleekos tossa siis mukana basaripedaali ja haitsuständi? Tietääkö joku noiden toimivuudesta? Onko nettisivuja mistä löytyy lisää tietoa, nopea Googletus ja mapexin nettisivut ei kertonu mitään. Hintaakaan ei oo ku 300, ja saisin sitten myytyä haikkaständin ja basaripedaalin poies, niin ei maksa kun alle 200, kun ottaa huomioon euron vahvan kurssin. |
Alpha 05.01.2004 19:56:11 | |
---|
Porukat olisi menossa jenkkeihin, ja aattelin että tilaisi tuttujen kautta mulle tuplat sieltä. Selailinpa sitten Music123:sen sivuja, ja huomasin nämä: http://www.music123.com/Item/?itemno=111661 Tuleekos tossa siis mukana basaripedaali ja haitsuständi?... Näyttäs siltä, et vasemmalla jalalla hoidellaan sekä haitsua, että vasenta basaria...ihme vekotin. Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni. |
Niskamies 05.01.2004 20:02:21 | |
---|
Näyttäs siltä, et vasemmalla jalalla hoidellaan sekä haitsua, että vasenta basaria...ihme vekotin. Niin, että vasemmalla jalalla voi vaihtaa silleen kätevästi basaripedaalin ja haikan välillä, siinähän on semmonen "klamppi". |
Paas 05.01.2004 20:05:06 | |
---|
Se toimii vissiin niin että vasenta jalkaa siirretään vasemmalle ja silloin pedaali ohjaa haitsua ja kun pedaali nytkäytetään(siirretään jalkaa oikealle)oikealle niin pedaali siirtyy slave tuplapedaali osaksi. Kuulostaa hieman turhan monimutkaiselta joten ei ainakaan vakuuta minua mutta saattaahan se olla toimivakin kapistus mutta itse en ihan heti ostaisi. Takatukat kunniaan! |
Mutta...ei kait toi mene ihan normaaliin haitsun varteen. Jollain muutos sarjalla ehkä... Saattaa olla ettei kestä...aikamoista rasitusta tulee polkemisesta plus sitte toi vaihtaminen... Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni. |
Paas 05.01.2004 20:12:12 | |
---|
Mutta...ei kait toi mene ihan normaaliin haitsun varteen. Jollain muutos sarjalla ehkä... Saattaa olla ettei kestä...aikamoista rasitusta tulee polkemisesta plus sitte toi vaihtaminen... Siihen tarttee ilmeisesti olla se mapexin oma haitsuständi mikä siihen sopii. Takatukat kunniaan! |
Drummer666 05.01.2004 20:23:19 (muokattu 05.01.2004 20:37:54) | |
---|
juu toi pelittää sillai että vasemmalla jalalla siirretää se haitsun polkimeksi ja toisin päin...... Omasta mielestä ei hyvä... testasin josuks Porin Sound Cityssä ja ei oikeen pelittäny ainakaan siinä mallissa toi siirtämis juttu, vähä tökeröinen.... EDIT. Itte olisin normaalien tuplisten kannalla, ei ole mitään "turhia" viritys juttuja... MUTTA sanoin ton kyllä yhen pedaalin testauksella, ei muita ollut.... "..Mites olis kikka16?" |
Niskamies 05.01.2004 20:58:51 | |
---|
Mutta eikös tossa tule se haikkaständi mukana? Hinta ainaski antaa päätellä niin, koska tavalliset janus tuplat on 250 dollaria. |
Paas 05.01.2004 21:10:21 | |
---|
Mutta eikös tossa tule se haikkaständi mukana? Hinta ainaski antaa päätellä niin, koska tavalliset janus tuplat on 250 dollaria. Kaiken järjen mukaan tulis mutta lähetäppä sinne kysely sähköpostilla varmuuden vuoksi ettei tule väärinkäsityksiä. Takatukat kunniaan! |
lkx 06.01.2004 00:49:23 | |
---|
Siinä on haitsuständi käsittääkseni samassa. Ja systeemi toimii jotakuinkin niin, että vasemmalla jalalla (yhdellä pedaalilla) voi käyttää vuorotellen sekä haitsua että bassaria. Kun pedaali on yläasennossa/"lepotilassa" sen voi siirtää vasemmalle tai oikealle. Pedaalin reunassa on säädeltävät pulikat joiden avulla on helpompi riuhtoa suuntaan ja toiseen. Itse olen kovastikin perinteisen mallin kannalla, eli systeemit erikseen. Kun Kuoppis piti täällä HML:ssa klinikan paikallisessa musapuodissa, siellä oli joku Zildjianin esittely ja edustaja paikalla. Ne sitten yhdessä kummasteli setissä ollutta Janusta. Tää Manninen(taimikälieneeZildjianesittelijä) naureskeli, että oli vispannu haitsua polkiessa jalkaa niin että pedaali oli hypähdelly vahingossa väärälle puolelle. Kuoppis veti omia juttujaan, muttei tainnu käyttää tuplia ollenkaan. Oon ite testannu tasan kerran, enkä toista halua. Muiden kokeilunhalua en tahdo tappaa, mutten myöskään innosta suin päin hankkimaan tämmöstä hilavitkutinta. Testatkaa hyvät ihmiset ensin! There is no spoon... |
Wiitala 06.01.2004 01:10:34 (muokattu 06.01.2004 01:12:09) | |
---|
Noniin, homma menee näin. Pakettiin (luultavimmin) kuuluu haikkaständi ja yksi pedaali. Pedaali kiinnitetään basariin, ja liitetään haikkaständiin semmoisella akselilla mitä näkee yleensäkin tuplissa. Haikkaständin pedaaliosan päässä sojottaa semmoinen pari senttiä paksu "piikki". Jalkaa liikuttamalla oikealle/vasemmalle tuo "piikki" liikkuu kahden vierekkäisen pystysuoran liikeradan välillä. Jalka vasemmalla --> piikki painaa haikan alas, jalka oikealla --> piikki painaakin pedaalia. Joskus kokeilin näitä, (ja vanhempi malli oli) mutta varsin kinkkinen tuo vaihtosysteemi oli. Vaihto haikan/basaripedaalin välillä onnistuu vain kun päästät haikkaständin pedaalin ylös asti. Jalan piti päästää pedaalia nousemaan tarkalleen tietyn verran sillä se väli mistä se piikki luiskahti toiseen asentoon oli vain munakarvan verran sitä piikkiä suurempi. Jos nämä hankkii täytyy vaihto-ongelmien lisäksi varautua tiheään silikoonin käyttöön. Ainakin siinä vanhassa mallissa kaikki osat jotka piikkiin koskivat olivat muovia (tms), ja vaativat säännöllistä silikoonaamista tai kuluivat muodottomiksi. Ihan hyvä ideahan tuo on, mutta elleivät viime mallin jälkeen ole Mapexilla ihmeitä tehneet niin en suosittele. Jag heter Hans-Peter. |
Niskamies 06.01.2004 12:05:19 | |
---|
Toihan on ihan uus versio mapexilta. Kuulemma paljon parempi kuin se vanha janus. Sehän oli käytännössä pelkkä p980 haikkaständi johon oli lisätty vähän metallia, kun tää taas on kokonaan uusi Janus. Eiköhän ton vaihtamisenkin opi jossain vaiheessa. |
-Reaper- 06.01.2004 12:21:06 | |
---|
Mä ainakin veikkaisin et ei missään nopeessa mätössä oo hirmu hyvä just siks ku se kuulemma luiskahtelee aika helposti puolelta toiselle ainaki siinä vanhassa mallissa en tosta tiiä. Mut ainaki varmaan jossain "löysemmässä" tuputtelussa saattais onnistuakki en oo varma ku en oo testannu mutta veikkaisin et asia on näin. Ihan kätevältä vehkeeltähän tuo näyttää, mutta kannattaa varmaan ainaki testata ensin niinku joku tossa aikasemmin sanoki... Mä ainaki kai ostaisin ennemmin jonku ihan tuplabedaalin nii ei tulis yllätyksiä. Rock´N´Roll!! |
Niskamies 06.01.2004 13:05:25 | |
---|
Missäs noita Januksia olisi pk-seudulla? |
ziggy 06.01.2004 16:38:09 | |
---|
Missäs noita Januksia olisi pk-seudulla? Mä oon tollasta ihmetelly dlx:ssä. "Mielummin reilusti metsään, kun arasti paskaan". -Alexander Kuoppala |
Niskamies 06.01.2004 17:56:09 | |
---|
Lisäkysymyksenä kysyisin Mapexin Black Panther virvelin tasoa. 14"*5.5" virveli olisi samaisessa nettikaupassa 185 dollaria, eikä ollenkaan hirvitys. Saisin myytyä jammun virvelin pois ja toikaan ei tulisi maksamaan kuin öbaut 50 euroa. |
Youni 06.01.2004 20:40:39 | |
---|
Kysymys: Jos haikan ylempi pelti on kiristetty ylös ja poljin ohjaa slave-nuijaa, niin onko haikka edelleen ylhäällä? Jos on, niin ei tuosta ole mitään hyötyä! Jos polkee esim. tuplabassoa ja naputtaa kiinni olevaan haikkaan ja sitten pitäisikin polkea haikkaa, niin täytyy säätää pelti taas ylös. |
Mikko A 06.01.2004 22:31:18 | |
---|
Kysymys: Jos haikan ylempi pelti on kiristetty ylös ja poljin ohjaa slave-nuijaa, niin onko haikka edelleen ylhäällä? Jos on, niin ei tuosta ole mitään hyötyä! Jos polkee esim. tuplabassoa ja naputtaa kiinni olevaan haikkaan ja sitten pitäisikin polkea haikkaa, niin täytyy säätää pelti taas ylös. Nyt ei kyllä taijjuu... "We call him the boss because he keeps a steady beat." |
Paas 06.01.2004 22:48:20 | |
---|
Lisäkysymyksenä kysyisin Mapexin Black Panther virvelin tasoa. 14"*5.5" virveli olisi samaisessa nettikaupassa 185 dollaria, eikä ollenkaan hirvitys. Saisin myytyä jammun virvelin pois ja toikaan ei tulisi maksamaan kuin öbaut 50 euroa. Ovat kuulemani mukaan erittäin hyviä rumpuja. Itse en ole soittanut mutta rummunsoiton opettajani vakuutti että hyviä vehkeitä ovat. Takatukat kunniaan! |
Niskamies 06.01.2004 22:55:16 | |
---|
Ovat kuulemani mukaan erittäin hyviä rumpuja. Itse en ole soittanut mutta rummunsoiton opettajani vakuutti että hyviä vehkeitä ovat. 150 euroa ei oo mikään paha hinta hyvästä virpasta. Miksiköhän brass versio on sitten niin paljon kalliimpi kuin teräs? Onkohan toi jo niin hyvä että seuraa seuraavaan settiin? |