Aihe: Digitech Hot Head
1 2
Crimsomnia
24.04.2007 16:05:56
Miksi tätä kehutaan? Sooloilu on vähän huonoa, koska soundi on jotenkin suttuinen, ja vitossointuja vääntäessä ääni tuo jotenkin mieleen räikkävääntimen. Olen koittanut karsia yläpäätä ja väännellyt nuppeja niin vahvarista kuin pedaalista, mutta en saa soundista siedettävän kuuloista millään. Gain-nupissakin on puolet liikaa, koska soundi muuttuu yli puolenvälin mentäessä puuroksi.

Olen kokeillut vehjettä kolmella eri vahvistimella ja kahdella eri kitaralla, enkä saa siitä millään tätä kovin kehuttua "rokkidistortionia" irti.

Ostin pedaalin kun menin tuttavalta kysymään suosituksia rokkisäröä hakevalle, ja vahvarini omat kanavat ovat tuhat kertaa enemmän rokkia kuin tämä pahvirasia. Joko en osaa, tai sitten spedu on tosiaan paska. Fifty-fifty.

Heitänkö metsään, vai voisiko joku opettaa miten tota käytetään oikein, jos vika on minussa?
McNulty
24.04.2007 16:10:15
Ei se pelkkä pedaali ihmeitä tee. Onhan koko muu soundinmuodostusketku kunnossa. Mikä kitara? Mikä vahvistin? Mikä elementti? Mitä muita speduja? Missä järjestyksessä efektit ovat? Mitä soitat? Oletko hyvä soittamaan? Oletko hyvä kuuntelemaan?

Todella vaikea sanoa että syy on yksistään pedaalissa.
get out of my space - www.myspace.com/dimeshred
Crimsomnia
24.04.2007 16:41:41
Mikä kitara? Mikä vahvistin? Mikä elementti? Mitä muita speduja? Missä järjestyksessä efektit ovat? Mitä soitat? Oletko hyvä soittamaan? Oletko hyvä kuuntelemaan?

Gibsonin lentovee, H&K:n Switchblade 100W nuppi Peaveyn 4x12 kaapilla, elementeistä en osaa sanoa, ei muita speduja, soitan rokkia, hard rockia, kasariheviä ja pelimusiikkia, olen soittajana vähän alle keskitason ja kuuntelemisesta en osaa sanoa.

Joko speksit riittää?
KurtCobain
24.04.2007 17:53:00 (muokattu 24.04.2007 17:53:45)
Itekin ostin Digitech metal masterin ja petyin siihen koska sain 500 kertaa paremma saundit Behringer V-ampista kun siitä... ite en ostele mitään säröpurkkeja, kun ne maksaa noin 100e/kpl ja niitä tarttee ostaa monta kappaletta ennenkun saa kunnon saundeja aikaan. niin suosittelen ostamaan sen multiefektin, koska siitä saa paljon enemmän aikaan kun noista säröpurkeista. seuraavaks myyn V-ampin ja ostan jonkun Podin tai jonkun muun vielä laadukkaamman ku Behkun V-amp. Onneks sain myytyä sen metal masterin :D
"Gunnarithan on kauheeta kirkumista" Joku vitun Slipknot pälli sano näin.
McNulty
24.04.2007 18:07:05 (muokattu 24.04.2007 18:08:01)
Gibsonin lentovee, H&K:n Switchblade 100W nuppi Peaveyn 4x12 kaapilla, elementeistä en osaa sanoa, ei muita speduja, soitan rokkia, hard rockia, kasariheviä ja pelimusiikkia, olen soittajana vähän alle keskitason ja kuuntelemisesta en osaa sanoa.

Joko speksit riittää?

No tuota tuota. Gibsonin LentoVeessä on vakiona keraamiset mikit, jotka ovat valmiiksi suhteellisen kuumat. H&K Switchblade on paljolti samaa tyyliä mitä minun Trilogy, se siis tuuttaa alakertaa kohtalaisen reilusti ulos. Peaveyn laatikossa voi olla sisällä Sheffieldit tms. jotka ovat mielestäni tummanpuhuvat elementit. Kaiken kaikkiaan vaikuttaisi siltä, että soundiketjusi tähän mennessä on mahongista tummasoundisen nupin läpi tummasoundiseen kaappiin. Ei minusta mikään ihme jos lead-soundi on "suttuinen" tai tunkkanen. Siihen päälle vielä kuumien mikkien ja hi-gain nupin kanssa Hot Head tuomaan lisää gainia, niin soundi voi olla pahimmillaan TODELLA tukossa.

Veikkaisin, että EQ-pedaali olisi sinulle järkevämpi hankinta kuin säröpedaali. Lisää säröä tuskin kaipaat... luulisi Switchbladen tuottavan riittävästi gainia. Jos EQ-spedulla et saa siistittyä soundia, niin sijoittaisin seuraavaksi ainakin kahteen uuteen 12" elementtiin jotka heittäisin kaappiin sisään Peaveyn vakioiden tilalle. Esim. Eminencen The Wizardit tai vaikka Kuvernöörit. (www.eminence.com)

Mikäli suunta elementtienvaihdon jälkeen oli parempaan, niin voihan ne loputkin kaksi vaihtaa sitten siihen kaappiin. Noissa elementeissä on se hyvä puoli, että ne saa helposti torilla myytyä jos käykin niin ettei niitä tarvitse.

Kolmas vaihtoehto olisi sitten EQ:n ja elementtien jälkeen nupin vaihto. Sinne asti päätyy varsin harvoin jos kyseessä on valmiiksi hyvä vahvistin.

PS. voit myös kokeilla vaihtaa kitarasta mikkejä, esim AlNiCo V-magneetein varustettuihin, tonepotikan arvoa ja eri konkkia sen kyljessä voi myös testata. On niin monta tapaa saada soundia selkeämmäksi...
Quu
24.04.2007 18:24:14 (muokattu 24.04.2007 18:25:19)

Itse sain kuumapäästä vähän fuzz-tyyppistä pörinää ulos kun TF200:n ekaa särökanavaa (gainit puolessa) tuuttasin tuolla Hotheadilla.
Siitä saa myös oikein hyvän särön pikkuvoxille, kun sen voxin oma särö on hirveä.

Mun tarkoituksiin se sopii, ei kaikille... Niinhän se menee kaikissa pedaaleissa; toiselle sopii, toiselle ei.

E: Kun sitä TF:ää tuolla kuumapäällä tuuttasi, niin joissain kohtia otelautaa se soundi meni todella tukkoon, but i liked it.
Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan.
Crimsomnia
24.04.2007 18:42:22 (muokattu 24.04.2007 19:01:26)
Jep, en minä lisää säröä kaipaa missään nimessä. Vain erilaista, ja soundia sais vähän muovata.

Vituttaa, kun intressejä on ikäänkuin kahteen eri suuntaan, joten yhdeltä vahvistimelta on molempien täyttäminen vähän liikaa vaadittu.

Edit: Miksi juuri nuo Eminencen elementit?
McNulty
24.04.2007 19:00:38
Vituttaa, kun intressejä on ikäänkuin kahteen eri suuntaan, joten yhdeltä vahvistimelta on molempien täyttäminen vähän liikaa vaadittu.

Minulla vähän sama juttu, kun soittelen Foo Fighters-tyylistä stadionrokkia, vanhempaa psychedelic osastoa, 80s *viiva* modernia metallia Vio-Lencesta Panteraan ja sitten vielä tyykkään luritella joskus luussiakin.

Trilogyssa on tosiaan hyvä se, että on 4 kanavaa. Clean joka on varustettu sparkle-kytkimellä jolla saa ihanasti yläkertaa ja heleyttä soundiin. Crunch joka on varustettu boost-kytkimellä... onnistuu siis kevyestä blues/pop-rososta aina 80s heviin (kun on se boosti pohjassa). Iron Maidenit ja muut lähtee... ja lujaa. Sitten Lead ja Ultra Lead kanavalta Satch-leadeista aina Pantera-scooppiin.

Itse mietin kanssa aluksi Switchbladea kun se oli silloin ihan ihan uus värkki, mutta ne sisäänrakennetut efektit yms. ominaisuudet karkotti sitten pois.

No mutta... kyllä H&K:n pitäisi taipua. Hyvä nuppi ei toimi jos alla on toimimaton kaappi tai elementit. Suosittelen että otat nupin kainaloon ja käyt kavereilla testaamassa eri kaappeja jne. Pääset jyvälle siitä miten kaappi vaikuttaa nupin luonteeseen.
Crimsomnia
24.04.2007 19:03:05
Suosittelen että otat nupin kainaloon ja käyt kavereilla testaamassa eri kaappeja jne.

Ei mulla ole kavereita. Ainakaan sellaisia joita musisointi kiinnostaisi.
LaXu
24.04.2007 19:13:16
Minä ainakin tykkäsin Hot Headista Vox AC30 kanssa. Ihan kelpo rokkisäröt sain siitä irti varsin pienellä veivaamisella.
jorma_koo
24.04.2007 20:27:14
Mulla on kokemusta siitä että mikinvaihto tekee kyllä yllättävän paljon. Gibsonin LP:ssä oli nuo samat keraamiset kakat, vaihoin Duncanin 59:hin ja on ihan eri maata. Raikkaampi, kirkkaampi, tiukempi, pelkästään parempi! Keraamiset on tunkkaset, suttuset, mussuiset, mutaiset, tylsät.. Ja tää on tietty vaan mun mielipide.
H.Corruption
26.04.2007 01:33:16
Minä ainakin tykkäsin Hot Headista Vox AC30 kanssa. Ihan kelpo rokkisäröt sain siitä irti varsin pienellä veivaamisella.

Oma kokemus Hot Headista on että suht puhdassoundisen putkivahvarin kanssa toimii parhaiten. Toimii sopivilla asetuksilla myös boosterina.
ministeri
26.04.2007 06:35:36
Mulla kyseinen pedaali lisäsi feedbackia aika lailla..Ei se huono juttu ollut silti...Feedback pedaali:)
hilipatihippan
Crimsomnia
25.05.2007 22:29:00
Jepujee, olen taas pari päivää epätoivoisesti väänneskellyt namiskoita sekä pedaalista että nupista onnistumatta saamaan mitään aikaan.

"Räikkämäinen" raakuntasoundi on ja pysyy, vaikka mitä tekisi. Jotenkin tuntuu että se mikä puuttuu on enemmän siellä death metal-säröjen ja nykysoundin välimaastossa. Rokkipelinä tää Switchblade on kyllä mainio, mutta kun intressejä on myös sellaiseen kamaan mihin tarvitsisi vähän metallihtavampaa säröä.

Varsinkin pelimusaprojektia varten olen kaivannut vähän erilaista lead-soundia, mihin toivoin säröspeduilta apua. Mitä nyt noita esittelyvideoita olen katsellut, niin jokaisesta purkista tuntuu lähtevän samanlaista ohutta, alamiddletöntä raakkumista.

Tosin mun soundikorva toimii vasta jos nauhoitan soittoani ja kuuntelen niitä jälkeenpäin kun olen pitänyt pari päivää taukoa soittelusta. Esimerkiksi saatan helposti soitella pitkän aikaa mikkivalitsin keskiasennossa huomaamatta eroa, kunnes huomattuani asian kytken sen takaisin tallamikille ja soundi kirkastuu roimasti.

Pitää harkita kesäduunirahojen sijoittamista joko toiseen nuppiin, kaappiin tai olueen. Jälkimmäistä on nautittu myös tänä iltana, joten siksi tämä postaus.

Eli BUMP vaan, kuten 4chanittajat sanoo.
Ziggy Bubba
25.05.2007 22:51:48 (muokattu 25.05.2007 22:53:07)

Ei ole kyllä Hot Head juuri munkaan mieleen, on jäänyt kovin vähälle käytölle. Soundissa ei ole oikein riittävää erottelevuutta tai kaipaamaani pehmeyttä... Vaikka onkin samaa sarjaa Bad Monkeyn kanssa, niin älkää testaamatta ostako - tämä purkki ei ole Apinan kanssa samaa tasoa.

Reilusti paremmat soundit niin rockiin kuin heavyyn saan Bad Monkeyllä ryyditetyllä vahvarilla (tai mallinnuksella). Hot Headille ei ainakaan itellä löydy käyttöä (mainio myyntipuhe... Osta Digitech Hot Head!).
Myspace.com/Crookmachine
msormune
26.05.2007 12:13:17
Mutta mukana kulkee tarvittaessa Digitechin Hot Head ja Bad Monkey. Varsin hyvia soundeja olen noilla saanut aikaan ihan trankku-Laneyn kanssa.
Crimsomnia
26.05.2007 21:46:44
Okei, keskityin enemmän tuohon perussoundiin, ja huomasin toisella skeballa vertaillessa että lentoveen soundi ON todella tunkkainen, varsinkin kovalla säröllä. Sooloilut kyllä menee hienosti, mutta komppaushommiin alapää on liian muhkea ja middlet tuntuu olevan vähän sekaisin. Kunnon pinch harmonicia on vaikea saada punotuista kielistä irti.

Toinen kokeilemani kitara on sitten leppäinen Yamaha Pacifica 120S tehdashumppareilla. E-kielessä kuuluu enemmän middlejä eikä soundi kuulosta tulevan seinän takaa. Korkeammat kielet ovatkin sitten jo vähän liian kirkkaat, ja soundi on sen mukainen.

Tosin Pacificassa on ysisetin suht uudet, vähän soitetu kielet, kun taas veessä on ollut sama kymppisetti kiinni ties kuinka jeesuksen kauan. Pitäisi vaihtaa varmaan uusiin, mutta en ole jaksanut.

Järkeilin että mikkejä vaihtamalla saisi sellaisen hyvän soundin noiden kahden kitaran väliltä, jos mahonkibody tasapainottaisi kirkkaampia mikkejä.

Mitään ehdotuksia? Soitan siis enimmäkseen vanhan liiton rockia, mutta modernia metallia, tilupelleilyä sun muuta pippelinkasvatusriehuntaakin tulee näperrettyä silloin tällöin.
hapan
26.05.2007 22:32:41
Suosittelen tallamikiksi Duncanilta SH-6 Distortionia. Kohta joku sanoo JB, mutta Distortion on modernimpi soundiltaan.
Crimsomnia
26.05.2007 22:39:00
mutta Distortion on modernimpi soundiltaan.

Sopiiko se sitten 70-luvun hard rockiin ja "esiheviin"?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)