Aihe: Säköiset rummut..
1
Jezze
24.04.2007 12:50:03
elikkäs mulla olis tarvetta sähköselle rumpusetille. Käyttäisin niitä lähinnä reenitarkotukseen kerrostalokämpässä, johon ei luonnollisesti akustisia rumpujani voi viedä, saatikka soittaa niillä..:) Rumpujen ei tarvitsisi olla ihmeelliset, riittäisi että niistä jonkunlainen ääni lähtee. Ongelmani on, että en tiedä sähkörummuista juuri mitään, sillä en oikeastaan ole soittanut ikinä sellaisilla. Tietysti olisi mukavaa selvitä mahd. halvalla, mutta silti nuo 300€ vehkeet epäilyttävät. Milleniumeja en enää periaattesta osta minkäänlaisia (ymmärrätte varmaan miksi), joten olisiko jollain antaa minulle hieman lisäinfoa sähkörummuista ja siitä millaiset sopisivat minun käyttööni? Kiitos jo etukäteen.
Paas
24.04.2007 12:53:07
Sähkörummuista on väännetty juttua sivukaupalla vaikka kuinka paljon. Haulla pitäisi löytää tietoa enemmän kuin jaksaa lukea.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
Nolte
24.04.2007 12:54:34
Hyvät kamat - huono soittaja!
Peicco
24.04.2007 15:15:13
elikkäs mulla olis tarvetta sähköselle rumpusetille. Käyttäisin niitä lähinnä reenitarkotukseen kerrostalokämpässä, johon ei luonnollisesti akustisia rumpujani voi viedä, saatikka soittaa niillä..:) Rumpujen ei tarvitsisi olla ihmeelliset, riittäisi että niistä jonkunlainen ääni lähtee. Ongelmani on, että en tiedä sähkörummuista juuri mitään, sillä en oikeastaan ole soittanut ikinä sellaisilla. Tietysti olisi mukavaa selvitä mahd. halvalla, mutta silti nuo 300€ vehkeet epäilyttävät. Milleniumeja en enää periaattesta osta minkäänlaisia (ymmärrätte varmaan miksi), joten olisiko jollain antaa minulle hieman lisäinfoa sähkörummuista ja siitä millaiset sopisivat minun käyttööni? Kiitos jo etukäteen.

Osta käytetyt Rolandin TD-3:set tai TD-6:set. Kerrostalossa toimivin ratkaisu on tietenkin mesh-kalvolliset pannut, mutta tämä valinta yleensä tuplaa setin hinnan.
Noita molempia kumipadeihin perustuvia settejä löytyy jatkuvasti Torilta käytettynä hintahaitariin 500-800 euroa.
Mikään ongelma ei ole niin monimutkainen etteikö sitä voisi juosta karkuun.
rm_wispila
24.04.2007 15:49:50
Vielä kun saisi tuollaisiin mesh-kannuihin aktiivikaiuttimet joka pönttöön...
Siinpä sitten olisikin todella sähköiset rummut.

(Alex van Halenilla taisi joskus muuten olla tällaiset "aktiivibasarit" ja pari-kolme kiloa potkua)

Selaile noita aiempia topikkeja, siellä on laajalti käsitelty juurikin ko. kerrostalon ja rummunsoiton yhteensovittamista.
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
Peicco
24.04.2007 16:03:27
Vielä kun saisi tuollaisiin mesh-kannuihin aktiivikaiuttimet joka pönttöön...
Siinpä sitten olisikin todella sähköiset rummut.

Ainahan voi rakentaa...
Peicco
25.04.2007 11:22:36
Hmm.. Jos virittäisi normi rumpuun lyöntipuolelle mesh-kalvon ja toiselle puolelle esim 10 tuuman elementin. Bassariin tietty joku 16 tuuman elementti ja räkkiin hirmu nivaska vahvistimia. Tätä täytyykin kehitellä.. :D

Ihan perkeleen epäkäytännöllinen, mutta ehdottoman hauska viritys. Ois hauska nähdä tuollaiset.
Kukkis 77
25.04.2007 17:14:47

Ihan perkeleen epäkäytännöllinen, mutta ehdottoman hauska viritys. Ois hauska nähdä tuollaiset.

Saamari, just myin muutamat tomit pois. Yks kasituumanen ois jäljellä vielä. Onko hajua saako mesh-kalvoja tuon kokoisina? Vois ainakin tehdä prototyypin..
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin" - Aki Kaurismäki
Youni
25.04.2007 17:18:17
Onko hajua saako mesh-kalvoja tuon kokoisina?

Kyllä saa.
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
Peicco
26.04.2007 09:05:24
Saamari, just myin muutamat tomit pois. Yks kasituumanen ois jäljellä vielä. Onko hajua saako mesh-kalvoja tuon kokoisina? Vois ainakin tehdä prototyypin..

Mesh-kalvoja hieman valmistajasta riippuen saa välillä 6-26"
Ainoastaan 7" ja isoja parittomia tuumakokoja +15" ei löydy.
Kärsänpuolikas
26.04.2007 22:53:18
Mesh-kalvoja hieman valmistajasta riippuen saa välillä 6-26"
Ainoastaan 7" ja isoja parittomia tuumakokoja +15" ei löydy.

Jotenkin toi 26" meshkalvo, tuntuu käytännöllisempääkin käytännöllisemmältä. Mutta onhan se munaksta olla sähkiksissä 26" pasari - tai lattiatomi.
korkuinen
Jaska
26.04.2007 23:19:52 (muokattu 26.04.2007 23:20:08)
Jotenkin toi 26" meshkalvo, tuntuu käytännöllisempääkin käytännöllisemmältä. Mutta onhan se munaksta olla sähkiksissä 26" pasari - tai lattiatomi.

No mietitään asiaa siltä kannalta että on 26" pasari jonka haluaa äänettömäksi..
rm_wispila
27.04.2007 16:25:18
No mietitään asiaa siltä kannalta että on 26" pasari jonka haluaa äänettömäksi..

Miksi sen kalvon pitää niin iso olla?

Eikös noita triggereitä voi asentaa vaikka norsunkokoisen öljysäiliön kylkeen?

Tai vaikka pahvista tekee sen basarin "kalvon"...
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
Jaska
27.04.2007 17:03:10
Miksi sen kalvon pitää niin iso olla?

26" basariin harvoin menee pienempi kalvo.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)