Aihe: Plektran valinta..
1
-J.-
24.04.2007 17:06:35
En jaksanu hakea Eli siis linkkiä ja lukkoa jos on jo jossain..
Miten kannatas ruveta plektraa valitsee?

Joku on joskus sanonut että hyvä tapa vois olla ottaa kaks melkein toistensa ääripäätä olevaa plektraa (paksuudeltaan), soittaa niillä ja katsoa onko parempi soittaa paksulla vai ohuella. Siitä sitten lähteä ohuemmasta vähitellen paksumpaan (ja toisin päin) ja jossain vaiheessa se oma kolahtaa.

Oikea vai väärä tapa?
Kerro parempi(?)
If you're going to hell... Keep going. -Winston Churchill
Estranged
24.04.2007 17:08:29 (muokattu 24.04.2007 17:08:51)
Eiköhän se oikeanlainen pleku löydy ihan vaan kokeilemalla erilaisia/eri paksuisia plekuja. Ylläri.
"Kannattaa ostaa halpaa, koska halpa tulee pidemmän päälle kalliiksi ja kallishan on aina parempi."
Jmvk
24.04.2007 17:30:13 (muokattu 24.04.2007 17:31:13)
ei kai?!

haluaisin tietää auttaako tuo kikka?

No tämä kikka auttaa sinut alkuun: otat kaksipuoliteippiä, plektran, pyörität sitä teippiä sormees ja............................................ Ähää.

No jumala sentään ei kai sen oikean plektran löytäminen muulla tavalla selviäkkään ku kokeilemalla. Ei siihen mitään kikkoja ole.

Edit. hyvä tapa vois olla ottaa kaks melkein toistensa ääripäätä olevaa plektraa (paksuudeltaan), soittaa niillä ja katsoa onko parempi soittaa paksulla vai ohuella. Siitä sitten lähteä ohuemmasta vähitellen paksumpaan (ja toisin päin) ja jossain vaiheessa se oma kolahtaa.

Tällähän nimenomaan tarkoitetaan sitä kokeilemista.
Blackmetallisti sai valmiiksi ensimmäisen levynsä. Mikä tämän nimeksi tuli? V: Demoni
KurtCobain
24.04.2007 17:46:50
ite ostin aluks mahollisimman erilaisia plekuja jollain 5 eurolla nii löysin sen parhaan ja sen tapasia käytän nykyään.
"Gunnarithan on kauheeta kirkumista" Joku vitun Slipknot pälli sano näin.
McNulty
24.04.2007 17:50:17 (muokattu 24.04.2007 17:56:45)
Menin soitinmyymälään, ostin heidän jokaista plektraansa yhden kappaleen. Silloin markkinoilla oli lähinnä Dunlopia ja Fenderiä. Oiskoha ollut liikkeessä noin 10 erilaista muotoa ja keskimäärin noin 3-6 eri paksuutta. Siis jonkun 50 plektraa ostin, á 0,70 markkaa kappale jolloin hinnaksi tuli alennuksien kera noin 30mk.

Mitä jäi käteen. Helkkarin paljon soittelua ja testailua. Huomasin että ne isot Dunlopin Triangle-plektrat olivat minun näppeihin liian isoja. Pienimmät oli liian pieniä, terävimmät oli liian teräviä, pyöreäkärkiset oli liian pyöreitä, ohuet oli liian lerppuja, paksuimmat oli liian paksuja. Tadaa! Voittajana sieltä on tähän päivään asti selviytynyt Dunlop Tortex 0.88mm... juuri se vihreä turtles :)

Toinen mikä tuli kuvioihin tuossa jokunen vuosi sitten oli Ibanez Sand Grip ja Rubber Grip Wizardit. Muoto oli aavistuksen pienempi ja kärki aavistuksen terävämpi. Sopi kuitenkin minun soittotyylilleni helkkarin hyvin. Tosin, Sand ja Rubber Gripit kuluivat TODELLA nopeasti (siis se karhennettu/kumitettu otepinta) enkä kokenut sitä pintaa kauhean tarpeelliseksi huonon kestävyyden takia, joten siirryin Paul Gilbert Modeleihin. Niissä taas ongelmana on kärjen kuluminen suht nopeasti, mutta kulutustavaraahan nuo plektrat ovat.

Dunlop Tortex (0.88mm) ja Ibanez Paul Gilbert (1.00mm) plektroja käytän.
get out of my space - www.myspace.com/dimeshred
InYourFace90
24.04.2007 18:22:39 (muokattu 24.04.2007 18:23:13)
Menin soitinmyymälään, ostin heidän jokaista plektraansa yhden kappaleen. Silloin markkinoilla oli lähinnä Dunlopia ja Fenderiä. Oiskoha ollut liikkeessä noin 10 erilaista muotoa ja keskimäärin noin 3-6 eri paksuutta. Siis jonkun 50 plektraa ostin, á 0,70 markkaa kappale jolloin hinnaksi tuli alennuksien kera noin 30mk.

Mitä jäi käteen. Helkkarin paljon soittelua ja testailua. Huomasin että ne isot Dunlopin Triangle-plektrat olivat minun näppeihin liian isoja. Pienimmät oli liian pieniä, terävimmät oli liian teräviä, pyöreäkärkiset oli liian pyöreitä, ohuet oli liian lerppuja, paksuimmat oli liian paksuja. Tadaa! Voittajana sieltä on tähän päivään asti selviytynyt Dunlop Tortex 0.88mm... juuri se vihreä turtles :)

Toinen mikä tuli kuvioihin tuossa jokunen vuosi sitten oli Ibanez Sand Grip ja Rubber Grip Wizardit. Muoto oli aavistuksen pienempi ja kärki aavistuksen terävämpi. Sopi kuitenkin minun soittotyylilleni helkkarin hyvin. Tosin, Sand ja Rubber Gripit kuluivat TODELLA nopeasti (siis se karhennettu/kumitettu otepinta) enkä kokenut sitä pintaa kauhean tarpeelliseksi huonon kestävyyden takia, joten siirryin Paul Gilbert Modeleihin. Niissä taas ongelmana on kärjen kuluminen suht nopeasti, mutta kulutustavaraahan nuo plektrat ovat.

Dunlop Tortex (0.88mm) ja Ibanez Paul Gilbert (1.00mm) plektroja käytän.

Kyllä on muuten helvetisti hinnat noussu, kun nykyään plektra on 0,50-1€ = 3-6Mk. :O
Up The Irons!
mansipoika
24.04.2007 19:06:12
Plektra on plektra ja mureke on mureke. Ei sen enempää. Itse oon ajatellut sen niin, että soitan paksuimmalla millä pystyn soittamaan. Paksu plektra-Paksu soundi.

Kokeilemalla varmaan sopiva löytyy.
www.myspace.com/hatedivisionband
pulliha
24.04.2007 20:00:38
Itte oon aina vetäny mustalla dunlopin 1.mm paksulla ja tuun aina vetämään :D
Semmone lämmin sustain ja iha vitusti säröö
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)