metropolit 05.01.2004 17:42:36 | |
---|
Olen soitellut kitaraa n.4 vuotta ottamatta minkäänlaisia soittotunteja. Komppaus on hallussa ja hitaamman puoleiset soolotkin onnistuvat. Teorian olen opiskellut itse ja osaan sitäkin paremmin kuin kaksi vuotta tunteja ottaneet, mutta viimeisen puolenvuoden aikana tuntuu että olen junnannut samaan tahtiin kehittymättä. Sormet eivät liiku eikä vaikeammat ja nopeammat soolot luonnistu. Miten tälläista ongelmaa voisi korjata (harjoittelu metodeja)? |
Sahanpurija 05.01.2004 17:52:46 | |
---|
Viikon tauko...? kokonaan koskematta kitaraan. Keep your Eyes Wide Open, Moonchild.
We're going to Level Five to see One More Red Nightmare.
But first you must eat your Cat Food. |
metropolit 05.01.2004 17:58:32 | |
---|
Miten toi auttais? |
Jäsen X 05.01.2004 18:01:55 | |
---|
Miten toi auttais? usko pois, kyllä se auttaa! Drink up, shoot in, let the beatings begin! |
Miten toi auttais? Mä en todellakaan tiedä miten mutta kyllä se välillä itsellä auttaa. Keep your Eyes Wide Open, Moonchild.
We're going to Level Five to see One More Red Nightmare.
But first you must eat your Cat Food. |
Vanalkar 05.01.2004 19:02:14 | |
---|
Jos et jo bändissä soita, niin alapa soittaa. Ormurin Langi |
Ze Kink 06.01.2004 14:39:04 | |
---|
Jos heviä soittelet, niin hyvä varmaan ois ostaa Metal lead guitar vol 2 (Vol 1:Stä en ainakaan itse ikinä ole tarvinnut) ja speed mechanics for lead guitar. Molemmat Troy Stetinalta, ja sieltä löytyy kaiken maailman tekniikkaharjoituksia sun muuta. Itse ainakin lueskelen noita lähes joka päivä, ja pystyn kuulemma soittamaan monet saman verran soittaneet suohon (1½v soittoa sähköskeballa, tosin 7½ klassista), ja jotkut vähän pidempäänkin soittaneet. Suosittelen tota Stetinan sarjaa. Nopeus ei ole mitään ilman tyylitajua... Ja tyylitaju ei ole mitään ilman nopeutta! |
KooAa 06.01.2004 14:49:24 | |
---|
Oman yksintehdyn soittomotivaation herätti kun kerran nauhoitin omia soittojani. Niitä ei nimittäin ilennyt kenellekkän soittaa ... huomasin että treenaminen on tarpeen. Tästä on nyt noin 8 kuukautta aikaa ja jonkinlainen bändi on nyt kasassa. Luolamiesrochia avaruusajan teknolokialla. Sool. -arva |
rap1ds 06.01.2004 15:19:17 | |
---|
No jos nopeutta ja tekniikkaa halajat ni raakaa reeniä vaan. Metronomi naputtamaan ja nopeus harjoituksia. Mut jos motivaatio on loppu ni se on pieni ongelma. Osta uutta kamaa! Takuu varma motivaation nostattaja. Mitä kalliimpaa ja hienompaa kamaa ostat ni sitä pidemmälle vaikutus kestää :) Makkara on murha! -hjukke |
hjukke 06.01.2004 15:20:16 | |
---|
No jos nopeutta ja tekniikkaa halajat ni raakaa reeniä vaan. Metronomi naputtamaan ja nopeus harjoituksia. Mut jos motivaatio on loppu ni se on pieni ongelma. Osta uutta kamaa! Takuu varma motivaation nostattaja. Mitä kalliimpaa ja hienompaa kamaa ostat ni sitä pidemmälle vaikutus kestää :) Gas, Gas.... "- munakennot on huumorihommaa" |
clug 07.01.2004 12:30:38 | |
---|
John Petruccin oppaassa Wild Stringdom on ainakin hyviä ohjeita soittotekniikan hiontaan. Mukana vielä cd josta kuulee miten Petrucci ne soittaa. Suosittelen |
Ze Kink 07.01.2004 20:48:31 (muokattu 07.01.2004 20:51:55) | |
---|
Oman yksintehdyn soittomotivaation herätti kun kerran nauhoitin omia soittojani. Niitä ei nimittäin ilennyt kenellekkän soittaa ... huomasin että treenaminen on tarpeen. Tästä on nyt noin 8 kuukautta aikaa ja jonkinlainen bändi on nyt kasassa. Mulla itseasiassa kävi samalla tavalla, mutta siitä nauhottelusta on vasta jotain 4kk aikaa. Sen jälkeen alkoi armoton tekniikkaharjoitusten soittelu. EDIT: Ja kyllä ainakin itse huomaan eron senaikaisiin nauhotuksiin verratessani.. Maksiminopeus on myös noussut jonnekkin 15-17 nuotin sekuntinopeuden tuntumaan, tosin sillä ei tee oikein mitään. Koitan kiinnittää enemmän huomiota tyylikkääseen ja melodiseen soittoon, ja sitä oppin rytmimusiikkibändini kanssa, ja koitan sitten yhdistää sitä "tilutukseen". Saa nähdä miltä kuulostan muutaman vuoden päästä. Nopeus ei ole mitään ilman tyylitajua... Ja tyylitaju ei ole mitään ilman nopeutta! |
randy 09.01.2004 13:16:15 | |
---|
Miten tälläista ongelmaa voisi korjata (harjoittelu metodeja)? Tutustu (teoriassa ja käytännössä) johonkin sinulle uuteen musiikkityyliin. Lumiukolla on valkonen perse. |