Kysymys kait tarkoitti että jos olisi mahdollista päästä niihin lukemiin niin onko vanhemmalla iällä hitaampaa kehitys. Tai ainakin niin minä sen kysymyksen käsitin. :) Tätä just tarkoitin. Yliopistossa on nimittäin samassa tiedekunnassa, jossa itse olen (laiskottelemassa) 4-5-kymppisiä, jotka päihittävät opiskelujen nopeudessa ja arvosanoissa vastavalmistuneet ylioppilaat. Oma äitini luki 6-kymppisenä Ruotsissa eläkkeelle siirryttyään yliopistotutkinnon nopeasti ja hyvin arvosanoin. Kun puhutaan soittamisesta, saattaa kenties olla, että kroppa pistää fysiologisesti enemmän vastaan vanhemmalla iällä. Toisaalta, jos joku on ryhtynyt vanhempana soittamaan, se ilmeisesti tarkoittaa sitä, että motivaatiota löytyy ja tämä saattaa puolestaan ehkä kompensoida muita puutteita. Vaikka yritän muistella, ei tule mieleen yhtäkään tapausta, jossa olisi kuullut iän olleen esteenä, mutta samalla en kylläkään ole kuullut yhdestäkään soittajavirtuoosista, joka olisi aloittanut vanhana, poikkeuksena oopperalaulajat, onhan se äänikin kai instrumentti. "Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa,
joka meitä on rakastanut." Room 8:37 |
Kysymys kait tarkoitti että jos olisi mahdollista päästä niihin lukemiin niin onko vanhemmalla iällä hitaampaa kehitys. Tai ainakin niin minä sen kysymyksen käsitin. :) No niinhän se tarkoittaa=) Mitähän sitä on tullut luettua? Tätä tää on kun nopeesti työn ohella täällä käy, lukee ja kirjoittaa mitä sattuu. Mutta jos unohtaa ton kysymyksen, niin silloin tossa mun kommentissa on jotain järkeä=) |
Itse alottelin pari vuotta sitten treenata eno miehen innoittomana enkä pidä ihan mahdottomana ajatuksena että homma vois toimia. Sama juttu tässä, on tullut ajat sitten neljä kymppiä täyteen, ja eikun vaan uusia biisejä pitää omaksuja jatkuvasti. Ei kylläkään mene kaaliin yhtä nopeasti kuin nuorempana. Jonte: "Soittu on parhain askare minkä mä oon tehny housut jalas". |