jannu 27.03.2007 03:03:34 | |
---|
Minun mielestäni tällaisessa tilanteessa ei tulisi olla pois koulusta eikä vanhempien tulisi allekirjoittaa anomusta, koska sillä he ikäänkuin antavat asialle hyväksyntänsä. Studiovaraus pitäisi tehdä muiden menojen ehdoilla eikä toisinpäin. Lukiossa todennäköisesti pääsee 14.00 koulusta. siitä kamppeet kasaan ja bussilla siirtyminen paikasta a paikkaan b, kello on 16.00, mahdollisesti vähemmän. siitä iltaan saakka soittoa, tämä kolmena päivänä. studioaikaa ei pitäisi käyttää treenaamiseen, kolmen biisin rummut ja perkat luulisi saavan tuossa ajassa. Repesin. Eijumaliste... Studioon ehdottomasti jos kerran koulunkäynti kärsii VAIN kolmen päivän verran, says I. Demo on kärsinyt sanana inflaation. Nykyään kun kaikki bändit tekevät suoraan EP:itä ja levyjä ja "demo" tuntuu nykyään olevan entistä enemmän ruma sana. Mun nähdäkseni tilanne on kuitenkin itse äänitteiden tekemisen suhteen aivan jotain muuta. Demo ei tänäpäivänä enää tarkoita automaattisesti sitä treeniksellä kasetille räkäistyä suhisevaa pörinänauhaa. Peli on sen verran kovaa, että siihen demoonkin on laitettava aika helvetisti aikaa, vaivaa ja osaamista. "Smoking makes it easier to disappear in a puff of smoke.
Start smoking today, be a ninja tomorrow!"
-Tompsi |
Vic Firth 28.03.2007 00:12:06 | |
---|
Ihan näin mielenkiinnosta mun on pakko kysyä, että miten pitkälle ne viikonloput oli varattu? Ja miten kiire teillä on niiden nauhoitusten kanssa (vai pitikö niiden olla valmiita jo eilen)? Onkos koulusta kenties jossain vaiheessa pieni loma, mutta ei hermot kestä odotella niin pitkään? Mä meinaan veikkaan, että jos olisi oikeasti halunnut sopvittaa nuo kaksi yhteen, se olisi pienellä aikatauluvenytyksellä onnistunut ilman minkäänlaisia ongelmia..... En itse tiedä.. Oli kuitenkin kiire saada studiosta aika, jotta pääsisimme mahdollisimman nopeasti äänittämään uudet kappaleet alta pois! Koulusta ei lomia ole ihan hetkeen nyt tulossa.Olisin varmasti yrittänyt sen kuitenkin hyödyntää. Nii ei siitä koulunkäynti onneksi kovin kärsinyt..
E: ja mitä tuohon vastuuntuntoon tulee, niin ei varmastikaan äityli ja isukki pane pahakseen, jos käyt etukäteen sopimassa opettajan kanssa korvaavista töistä. Saattaa se lupalapppu ensi kerralla irrota huomattavasti helpommin, jos hoitaa asiat kerralla oikein. Joo, siis opettajilta oli kyselty etukäteen, että mitäs tehtäviä teen ja kuinka kotona etenen. Sekä lupa piti anoa ryhmänohjaajalta! Life is hard! So is my... |
Joees 28.03.2007 00:17:26 | |
---|
Joo, siis opettajilta oli kyselty etukäteen, että mitäs tehtäviä teen ja kuinka kotona etenen. Sekä lupa piti anoa ryhmänohjaajalta! Sairas koulu sanon minä. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi. |
losalvaros 22.04.2007 21:40:54 | |
---|
Minä nyt otan vapaata jokaisen pikkuroudauksen takia. Kerran otin kaksi päivää vapaata kun lähdettiin naapurikaupunkiin keikalle. nimim. "äitikin sanoo että kitaran soittaminen on parempi harrastus kuin amerikkalainen jalkapallo" "Minä käytin alkoholia ja alkoholi käytti minua" |
Opena sanoisin, että poissaolo on ihan ok, jos: - vapaata ei ole anelemassa se aina häiritsevä nippa-nappa kutosen oppilas, niitä takarivin ääliöitä (siis Speedy ja Saku -osastoa joka ei edes kuuluisi lukioon) -voin luottaa, että poissaolo ei aiheuta sitä tavallista teiniketjureaktio-tekosyytä: "ehämmä voinu tehä näitä ku mä olin sillon poissa..."" - jos asia esitetään asiallisesti. - aiheettomia poissaoloja ei ole jo ennestään liikaa (= kursseista suoriutuminen vaakalaudalla) Koulussa on tarkoitus oppia tärkeitä elämäntaitoja (joihin kuuluu balanseeraus harrastusten ja velvollisuuksien välillä) ja toki niitä taitoja voi oppia muuallakin. (Ne nyhveröt jotka kulkevat vaan koulun ja kodin väliä eivät ole yhtä hyvässä tilanteessa kuin aktiiviset nuoret.) Mielelläni olen antanut lupia harrastuksiinkin, kunhan asialliset hommat hoidetaan. Joidenkin urheilijoiden viikottaiset menot vaan välillä ihmetyttävät. Saattaa muuten olla niinkin, että vanhemmillasi on syytä käyttää keppiä? Eli et ehkä ole hoitanut kouluhommia heidän haluamallaan ns. intensiteetillä?
Vanhempani pitävät kuitenkin poissaoloa lukion penkiltä aiheettomana, ja hikiseen allekirjoittivat poissaoloanomuksen. Heidän mielestään harrastustoiminnan ei pitäisi mennä tällä tavalla koulun edelle. Toisaalta olen samaa mieltä heidän kanssaan,mutta toisaalta en lainkaan! Mitäs te muut tällaisesta ajattelette? Muszika, aggression! Muszika, elegant! |
AntiCosmicStorm_6 29.04.2007 20:34:00 | |
---|
Omalla kohdallani on poissaoloja tullut kahden viime vuoden aikana yhteensä n. 4 viikkoa (eli 120 oppituntia) tämän musiikiharrastukseni vuoksi, mutta eipä nuo vanhemmat mitään ihmeempiä ole valittanut... välillä ollut 3 keikkaa keskellä viikkoa eri paikkakunnilla ja päälle vielä koeviikko koulussa, mutta kyllähän ne hommat on tullut hoidettua ihan kunnolla :) |
jannu 30.04.2007 16:44:29 (muokattu 30.04.2007 16:45:44) | |
---|
Saattaa muuten olla niinkin, että vanhemmillasi on syytä käyttää keppiä? Eli et ehkä ole hoitanut kouluhommia heidän haluamallaan ns. intensiteetillä? Niin kuin koulua olis yleensäkin tarkoitus käydä vanhempien pillin mukaan... No joo. Eräs suuri sankarini on todennut: "Stay in school! Lie to your parents, but stay in school!" |
miscage 30.04.2007 18:50:45 (muokattu 30.04.2007 18:53:18) | |
---|
Siis ei helvetti, koulustahan voi lintsata vaikka kaksi viikkoa ilman että maailma kaatuu, ihan oikeasti. Jos jostain parista päivästä on kyse niin antaa palaa, kerrot vaan rehdisti niille opettajille mistä on kyse. Ei sen kummempaa. E: Tai sitten valehtelet niille. "Kaikki maat on paskoja, ja kaikkien maitten asukkaat on paskoja. Onks missää mitää paikkaa mikä ei oo mikää "maa"?" |
Keppis 01.05.2007 18:32:54 | |
---|
Kai harrastustoiminnasta voi vähän töiden takia luistaa. Onni vie inspiraation. |
larinparaske 02.05.2007 15:18:19 | |
---|
Luulis että sais... itsekin sain aikoinaan keikan takia... Tässä kiteytyy se, minkä takia soittohommat yleensä menee koulutyön edelle prioriteetissä. I want to be the king and queen of cheese |
Rafis 02.05.2007 23:42:33 | |
---|
Oppia voi ammentaa muutenkin kuin kuorsaamalla tunnilla. Itse kirjoitin englannin aineen bänditouhuista ja neliraitafostexin nappuloiden ruuvaamisesta. (Ällä kilahti, jos lopputulos kiinnostaa) Tietoja, taitoja ja kokemuksia kertyy ihmiselle koko ajan. Niitä pitää osata hyödyntää. Jos kaikki tiedot, taidot ja kokemukset ovat takapuolen hieromista pulpettiin, niin siinä ei vielä ole paljoa hyödynnettävää. Oppimisen suurin tekijä on motivaatio. Jos se on kunnossa, niin parin päivän poissaololla ei yleensä ole merkitystä. Plussa tuli |