IiroK 20.04.2007 09:18:23 | |
---|
Huomenna keikka, kuumetta 40 astetta, ääni käheänä. Tuntuuko tutulta? Mitä teet? Kerro omat niksisi, kuinka parantua päivässä? Tähän voisi myös kirjoitella hauskoja sattumuksia, mikäli niitä on, keikoilta joissa olit kipeänä. |
Torniojaws 20.04.2007 11:16:09 | |
---|
Kitaraa kun soitan, niin ihmeparantumisia ei tarvitse. Sama lienee basisteilla ja kiipparisteilla. Hyvän tekniikan omaava vokalisti "toimii" yhtä hyvin myös nuhaisena, mutta rumpaleilla lienee sairastuminen aika armotonta noin soittamisen kannalta. |
Fortune 20.04.2007 11:26:19 | |
---|
Edellisen pop-orkesterin ensimmäinen keikka (Jyväskylän Ilokivessä) tuli vedettyä 39 asteen kuumehoureissa. Matka Joensuusta keikkapaikalle on vielä jotenkin muistissa, mutta itse keikasta ei ole mitään havaintoa, silminnäkijähavaintojen mukaan olin ihan zombieksi luokiteltavan oloinen ilmestys, paluumatkasta yöllä muistan ainoastaan sen, että jossakin välissä radiosta kuului "Hän hymyilee kuin lapsi". Onneksi biisit oli treenattu kunnolla ja ne menivät ajattelematta, soittoon kuume ei kuulemma vaikuttanut. Tuon keikan jälkeen en enää ihmetellyt yhtään niin paljoa, miten jotkut pystyvät vetämään keikkoja aineissa, kännissä vetämistä en käsitä vieläkään. Kai siihenkin tulee jokin toleranssi harjoittelun myötä :) Look behind you, a three-necked guitar!
|
Tomtom 20.04.2007 11:47:11 | |
---|
Maksimimaara lepoa, minimimaara liiketta. Hirvee psyykkaus tuntia ennen, iso pino sarkylaaketta ja ihan pikku tilkka *Jalua. Kova meno paalle ja keikan jalkeen sitten aivot taas nollille ja lepaamaan. Peruspaketti. Laulajat lisaa kyypakkauksen ja toisen tilkan *Jalua. Disclaimer>laakkeita ja viinaksia yhdessa suositellaan ainoastaan tottuneille kayttajille. "Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson |
Kukkis 77 20.04.2007 16:30:47 | |
---|
mutta rumpaleilla lienee sairastuminen aika armotonta noin soittamisen kannalta. Jep, kokemusta on. Tosin parilla keikalla vain olen kipeänä ollut. Toisella kuumeessa, mutta kylllähän se siinä meni, joskaan fiilistä ei ollut pätkääkään. Toisella kerralla taasen pari päivää ennen keikkaa heitin rempulat fillarilla, jonka seurauksena fillarin ohjaustango pamahti pitkittäissuunnassa rintalastaan josta taas seurasi yläraajojen (kädet på finska) osittainen ja tilapäinen toimimattomuus. Mutta kyllä sekin keikka meni ihan ok, piti vaan popsia tukeva annos jotain kipulääkkeitä. "Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin" - Aki Kaurismäki |
Iso-Jaakko 20.04.2007 17:30:04 | |
---|
Mie muistan muutaman vuoden takaisen Helsinginkiertueen! Yövyin kaverin luona missä sattui olemaan kissa, ääni alkoi mennä allergiasta vähän käheäksi niin avasin ikkunan yöksi, flunssahan siitä tuli. Oli sitten kurkku sekä flunssan että allergian runtelema. Myös vakiokitaristi ei päässyt osalle keikoista niin piti parissa päivässä reenautta varasoittaja. Ja laulaja olen tosiaan. Siinähän tuo meni! Kehuttiin mutta itseä hävetti ja pelotti! Ehkä siihen laulusuoritukseen tuli sitten jotain seksikästä käheyttä ja vaivoista johtuvaa aitoa tuskantunnetta mikä korvasi ne mahdolliset tekniset puutteet. Ronskisti ranttaliks vaan! |
käsi 20.04.2007 17:53:16 | |
---|
Parilla keikalla olen ollut hieman kuumeisena, yleensä roudaamisen jälkeen on jo ihan pihalla ja pakko saada lepoa. Ei muuta kuin bäkkärille tms makoilemaan, tuntia enne keikkaa lääkettä naamaan, esim finrexin koska siinä on piristävää ainetta paljon. Lisäksi pikkuisen kofeiinia kahvin tai energia juoman muodossa. Keikka meneekin sitten pikkusien koomassa ja muistikuvat voi olla hataria mutta jos biisit on hyvin treenattu niin pitäis mennä ihan ok keikka Hullujenhuoneella ei vain hullut ole päästään vialla. |
LamaAjanElvis 20.04.2007 18:23:58 | |
---|
Mutta sehän on vain rock kun kupsahtaa sydäriin stagella. Sellaisesta showsta maksaisin tuplaten sen 2euroa ovella. Aika pahalta kuulosta noin kova kuume. Mitään keikoilla tai missään muuallakaan soittamiseen liittyvää kokemusta en omaa, mutta sen verran tiedän ettei hirmu kuumeissa kannata riuhtoa, vaikka olo siinä 40asteen kohdalla onkin melko huumeinen. Ainoan kerran kun omasin moiset asteet, nukuin silmät auki ja näin unet huoneen katossa puhuen ääneen jollain ihme kielillä. Tsemit! |
Antti1 20.04.2007 18:28:22 | |
---|
Mun mielestä sellaista keikkaa ei olekaan, johon noin kovassa kuumeessa kannattaisi lähteä. Itsensä rasittaminen noin kipeänä on hengenvaarallista ja voi aiheuttaa sydänlihaksen tulehduksia yms. hauskuuksia, joihin voi kovemmatkin äijät kupsahtaa. Eli nyt tarkkaan harkiten! OSTAKAA ENGL SCREAMER -NUPPI EDULLISESTI! |
welho 21.04.2007 12:27:37 | |
---|
Huomenna keikka, kuumetta 40 astetta, ääni käheänä. Tuntuuko tutulta? Mitä teet? Kerro omat niksisi, kuinka parantua päivässä? Tähän voisi myös kirjoitella hauskoja sattumuksia, mikäli niitä on, keikoilta joissa olit kipeänä.
Mahdollisimman paljon lepoa ja juomaa. Jätä roudaukset ja tsekit väliin ja keskity vaan vetoon.. Tunti ennen keikkaa kaikki vitamiinit ja napit naamaan mitä löytyy ja hoplaa:) Alkuvuodesta olin melkein kuukauden kuumeessa ja sehän oli ihan perseestä.. Keikkat tuli kuitenkin hoidettua ja olo kyllä helpotti aina vedon ajaksi.. Sen siitä saa kun vetää tennarit jalassa takki auki kesät talvet:) www.welhodrum.com, www.myspace.com/welhodrum |
Chester 21.04.2007 20:25:57 | |
---|
Vedin joo tos torstaina death metal kokoonpanoni Sinewin neitsytkeikan kuumeessa ja kurkku niin julmetun kipeänä. Helvetisti tuli kyllä kiitosta että kai se hyvin meni... ite en muista kuin erään soolon mikä ei mennyt ihan putkeen. On se jännä. Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta |
Epämuusikko 22.04.2007 14:16:06 | |
---|
Edellisen pop-orkesterin ensimmäinen keikka (Jyväskylän Ilokivessä) tuli vedettyä 39 asteen kuumehoureissa. Taisin saada sinulta taudin sillä reissulla.... "Kyllä mä uskon että osaat soittaa, ilman että pitää joku näyte kuunnella." -KMT RR4E:lle.
Bustard #1 |
tony.wirtanen 22.04.2007 16:38:07 | |
---|
Laulajana todennäköisesti peruisin keikan. Itse vedin keikan kurkku kipeänä ja kuumeessa. Keikkaa seuraavana päivänä lääkäriin ja sieltä parin viikon laulukielto. Kyllähän terve järki normaalityössäkin sanoo, ettei 40 asteen kuumeessa lähdetä rehkimään. :D Toisaalta, hyvällä äänenavauksella ja jälkiverryttelyllä varmaan homma hoituisi ilman mahdotonta vahinkoa. Ei keikkailu oikeesti oo niin vakavaa. Ei tehdä kivistä tiedettä. Ehkä mokaat, ehkä et. So not. Tsänssit on kuitenki fifti-sixti. ;) |
Joees 22.04.2007 19:37:41 | |
---|
Laulajana todennäköisesti peruisin keikan. Itse vedin keikan kurkku kipeänä ja kuumeessa. Keikkaa seuraavana päivänä lääkäriin ja sieltä parin viikon laulukielto. Kyllähän terve järki normaalityössäkin sanoo, ettei 40 asteen kuumeessa lähdetä rehkimään. :D Toisaalta, hyvällä äänenavauksella ja jälkiverryttelyllä varmaan homma hoituisi ilman mahdotonta vahinkoa. Sähän sen sanoit! Normaalityössä, mut tää ei ihan normaaliduunia taida olla, heh. Tai normaalia ja normaalia, juu. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi. |
kimurantti1 22.04.2007 19:48:28 | |
---|
Eipä ole ketjun aloittaja eksynyt kommentoimaan, miten keikka meni. Mahtoikohan selvitä hengissä... :-/ |
IiroK 22.04.2007 21:22:04 | |
---|
Eipä ole ketjun aloittaja eksynyt kommentoimaan, miten keikka meni. Mahtoikohan selvitä hengissä... :-/ Selvisinpä hyvinkin. Vedin pään täyteen lääkkeitä ja nukuin koko päivän. Aamulla heräsin virkeänä ja lähes terveenä, ei kuumetta. Ainoastaan ääni oli hieman tunkkainen. Ihmeparantumisien aika ei ole ohi. |
Räkkipeli 23.04.2007 11:25:50 (muokattu 23.04.2007 11:26:05) | |
---|
Buranaa vaan nassuun. Fuulaa oloa sen verran että ehkä yhen keikan voi vetää, enempää en lähtisi heilumaan, meinaa jälkitaudit ovat kerrassaan ikäviä. Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!" |
Mulla on parinkin ns. nimibändin kanssa käynyt niin, että keikan on joutunut perumaan kun laulaja on ollut sairaana. Kun ääni ei tule, se ei vaan tule. Inhottavaksi tilanteen tekee se, että tuollainen peruutus tulee aina viime tipassa... Kuitenkin ennen peruutuspäätöstä tehdään kaikki mahdollinen solistin parantamiseksi. Sitten vaan lukemaan netistä kuinka ihmisten mielestä bändi on perseestä kun eivät "viitsi" tulla heille soittamaan. Useimmiten lavalle kuitenkin mennään, vaikka pää kainalossa, mutta ei ole mitään järkeä lähteä jonnekin festareille vetämään nuorisolle instrumentaaliversioita. Sitä paitsi väkisin vetämällä tekee vaan hallaa äänenmuodostukselle pitkässä juoksussa. Joskus on myöskin talutettu lavalle esim rumpalia, joka on suht vihreenä edellisenä yönä hankitun häkämyrkytyksen takia... Ja krapulassahan keikkoja on nähty tehtävän, mutta se on eri asia :P Artificiality is normal to the medium. |
Tontsa90 24.04.2007 00:31:04 | |
---|
Itsellä kävi mukavasti noin pari vuotta sitten. Oltiin kaverin luona nukkummassa päivä ennnen keikkaa. Heräsin sitten siinä yö kolmelta oksentamaan vessaan. Siinä meni sitten loppuyö vessassa oksentaen. Sitten aamulla joku lähti hakemaan apteekista jotain ihmeen maitohappokapseleita. Niitä siinä sitten popsin puolen päivää. Siitä sitten kotiin päin nukkumaan hetkeksi. Ehdin nukkumaan joku kaksi tuntia, puolet siitäkin ajasta meni oksentamiseen =D Siitä sitten keikkapaikalle. Siinä istuskelin pari tuntia putkeen bäkkärillä ja yritin hiukan syödä jotain, ei kyllä onnistunut. Sitten joku tunti ennen keikkaa sain kaverilta hiukan bisseä, ja ihme tapahtui. Noin tunti sen jälkeen oli melkeen terve olo. Keikalle vaan ja moshaamaan niin perkeleesti =) Eli ponttina on, kalja parantaa kaiken!! |
Räkkipeli 24.04.2007 11:42:23 | |
---|
Eli ponttina on, kalja parantaa kaiken!! Jep jep. En menis yleistämään. Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!" |