Aihe: Marshall JCM800 4210
1 2
Noidan Nuoli
05.01.2004 14:54:29
Kyseessä on siis 50 watin kaksikanavainen putkicombo. Haulla tietoa etsiessäni silmääni ei osunut oikeastaan yhtään positiivista kommenttia ko. vahvistimesta. Ihmettelen vain että eihän Marsun putkikombo voi olla näin huono, joten hyvät ihmiset pistäkää nyt lisää kokemuksia tästä vahvisimesta. Paljonkos tämmösestä kannattaisi sitten maksaa?
----> www.nailbat.cjb.net ---->
Exhausted
05.01.2004 15:08:17

mulla on ollu semmonen 5 vuotta takaperin...hyvät saundithan siinä tais olla mutta vähän epäkäytännöllinen, eikä tainnu toimia ihan täysin
Volle
05.01.2004 16:33:38
Testaamatta ei kannata ostaa. Kaksikanavaisia kasisatasia muunneltiin paljon vuosien varrella. Yleisen mielipiteen mukaan osa on kuraa ja osa hyviä.

Olen lueskellut noita kaksikanavaisia JCM-800:ia koskien aika tulikivenkatkuisiakin väittelyitä ulkomaisilta nettikeskustelupalstoilta. Se, minkä sen kaiken kiihkon keskeltä sain poimituksi oli tosiaan, että Marshall muutti niiden kytkentää pariin otteeseen ja että myöhäisemmät kehitysversiot ovat parempia. Eli 80-luvun loppupuolen vehkeet olisivat parempia, tiedä siitä sitten. Arviointia noiden suhteen vaikeuttaa sekin, että niissä kaikissa kaksikanavaisissa on särökanavalla joku diodipiiri säröttämässä mukana, mikä tuntuu (muhkeista saundeista huolimatta) tekevän vahvistimesta joidenkin tyyppien silmissä paskan. Kannattaa ihmeessä kokeilla ensin, niinkuin tietenkin mitä tahansa vahvistinta ostettaessa.
Näyttää taas siltä, ettei hyvältä näytä.
hjukke
05.01.2004 16:35:33

Itse olen soittanut kaksikanavaisella, tiedä sitten oliko 80-luvun loppupuolelta vai ei, mutta yksikanavainen re-issue (1900e) kuulostaa siihen verrattuna todella rupiselta.
"- munakennot on huumorihommaa"
Exhausted
05.01.2004 17:01:43

Testaamatta ei kannata ostaa.

aivan. itsellä jäi esimerkiksi efektilenkki kokonaan testaamatta ja sehän ei sitten toiminut ollenkaan kun sitä olisi tarvittu...
Imper
05.01.2004 17:33:16

Joo, mullakin oli tollanen jokunen vuosi takaperin. Puhdas oli aika välttävä, ei todellakaan mikään järin kaunis mutta menetteli. Särökanava oli omiaan softrockiin tyyliin Lynyrd Skynyrd - Oasis, muttei ilman polkimia siitä eteenpäin. Aika takuuvarma kone, jos soittelet "rockia". Muihin musiikkityyleihin aika vaisu. Kaiun muistelisin olevan "okei", vaikken sitä kamalasti käyttänytkään. Efektilenkki ei tainnut muuten mullakaan toimia ;)

Jos vaan löydät, niin osta Jubilee Marshall. Satakertaa paremmat molemmat kanavat, kaikua ei ole.
Everyone is a per-son
Exhausted
05.01.2004 17:35:40

Joo, mullakin oli tollanen jokunen vuosi takaperin. Puhdas oli aika välttävä, ei todellakaan mikään järin kaunis mutta menetteli.

Marshall ei ole tainnut koskaan olla oikein kuuluisa ihmeen hyvistä puhtaista saundeista...
Dinorocker
05.01.2004 17:48:27
Marshall ei ole tainnut koskaan olla oikein kuuluisa ihmeen hyvistä puhtaista saundeista...

Ei.

JCM2000 DSL:ssä ainakin on, miten sen nyt sanois; melko ei-Marshallinen cleani....Very nice, indeed.
Perkele College of Music
Exhausted
05.01.2004 17:56:11

sellasta juttua olen kuullu tosiaan että JCM 2000-malleissa (erityisesti TSL:ssä) olisi nimenomaan erityisen hyvä puhdas kanava.

JCM 900-nuppeja on muuten haukuttu vahvistinfriikkien keskuudessa...itse vertailin kahta 70-lukuista JMP-nuppia ja JCM 900:sta peräkkäin eräällä studiolla joku aika sitten ja JCM kyllä hävisi selvästi...:/
booster
05.01.2004 20:50:13

Kannattaa muuten testata JMP:n puhtaita ennenkuin liian rankkoja lausuntoja sanoo Marsun puhtaista.. ;)

Millä tavalla muuten sulla ei efektiluuppi toiminut? Mulla oli tuollainen kasisatanen kanssa, se efektiluuppi ei "toiminut", mutta toimi kumminkin. Kun tökkäsi vaikkapa V-AMP:ista ulostulon FX loopin paluuseen, kaikki master volume ja presence -ym säädöt ohitettiin. Seurauksena oli, että volumea pystyi säätämään ainoastaan V-AMPista, mutta homma sinänsä toimi kyllä. En tiedä mistä tuollainen johtuu.
Exhausted
05.01.2004 21:07:31 (muokattu 05.01.2004 21:08:43)

Kannattaa muuten testata JMP:n puhtaita ennenkuin liian rankkoja lausuntoja sanoo Marsun puhtaista.. ;)

no olen soittanut useastikin seiskytlukusella JMP-nupilla studiossa...on sitä parempiakin cleaneja kuultu... :|

Millä tavalla muuten sulla ei efektiluuppi toiminut?

siten että kun iskin normaalisti toimivan choruspedaalin niin sitä vaan ei kuulunut...siitä on tosiaan 5 vuotta aikaa että en muista kuuluiko sieltä yhtään mitään vai kuuluiko sieltä signaali ilman chorusta. se pedaali ja piuhat kyllä toimivat, sillä vahvistimen edessä homma pelitti normaalisti. ja mitään efektimiksauspotikkaahan siinä ei edes ollut.
hjukke
05.01.2004 21:14:56

Ei.

JCM2000 DSL:ssä ainakin on, miten sen nyt sanois; melko ei-Marshallinen cleani....Very nice, indeed.

Kuten sanottu, Dsl:ssä on hyvin Fendermäinen (hyvä) puhdas puoli.
"- munakennot on huumorihommaa"
booster
05.01.2004 21:18:30
no olen soittanut useastikin seiskytlukusella JMP-nupilla studiossa...on sitä parempiakin cleaneja kuultu... :|

Okei.. No joo, mutta mä tykkään kyllä Marshall-puhtaista älyttömästi.
kupteri
06.01.2004 21:49:43

Arviointia noiden suhteen vaikeuttaa sekin, että niissä kaikissa kaksikanavaisissa on särökanavalla joku diodipiiri säröttämässä mukana, mikä tuntuu (muhkeista saundeista huolimatta) tekevän vahvistimesta joidenkin tyyppien silmissä paskan.

Joku tollainen viritys siellä on matkassa, ilmeisesti se on dumpattu uudemmista kun siitä ei tykätty. Äänekäshän tuo peli kyllä on. Puhdas kanava on kyllä ihan syvältä, siinä ei tainnu olla kuin volume, bass ja treble -säädöt eikä siitä mitään puhdasta saanut (ainakaan sellaista mikä ois korvalle kelvannut). Säröpuolella nappeja olikin pyöritettäväksi enemmän ja melkein siitä sellaisen rokkisärön sai aikaiseksi. Ilman pedaaleita ei heviin kyllä lähdetä :-)
Friday Morning Waterloo kotisivut | mp3:sia
booster
06.01.2004 21:53:57
Mulla on ollut tosiaan kaksikanavainen JCM (malli 2210), ja mun kokemus siitä on, että 'puhdas' kanava oli siinä se parempi. Särökanavan särö ei ollut kyllä lähelläkään sellaista alkuperäistä Marshall -auktoriteettia, mutta ihan kohtuuhyvä oikeilla putkilla ja säädöillä.
Parhaat puhtaat ja rosot sain, kun pistin master volumen täysille ja sitten avasin sitä puhdaskanavaa tarvittavan määrän.
D-Kay
06.01.2004 21:54:46

Joku tollainen viritys siellä on matkassa, ilmeisesti se on dumpattu uudemmista kun siitä ei tykätty.

Kyllä käsittääkseni kaikissa versioissa tosta on ne diodit. Samoin kun on Jubileessa, JCM-900:a ja ties missä muussa.
-J
06.01.2004 22:18:54
Itselläni on tuon sata wattinen isoveli, eli 4211. Omassa blues/rock/hardrock -poljennossani se on toiminut enemmän kuin hyvin. Lisämausteena käytän Bossin SD1:stä joka tuo rouheutta stratocasterin ja marsun soundiin. Kieltämättä vahvistin on ikävän painava, eikä sitä raahaa mielellään, mutta painava on myös soundi. 4210 mallista minulla ei ole tietoa, mutta uskoisin että samoilla linjoilla mennään.
Testaa ensin ja jos miellyttää, niin sehän riittää. Yleinen mielipide kun ei ole koko totuus!

Tuossa vielä pari linkkiä, jotka bongasin harmony centralista:
4210 malli:
http://www.harmony-central.com/Guit … /Data/Marshall/JCM_800_4210-01.html
http://www.harmony-central.com/Guit … 800_4210_Anniversary_Series-01.html
4211 malli:
http://www.harmony-central.com/Guit … /Data/Marshall/JCM_800_4211-01.html
Sisko tahtoisin näädän, mutta maailma on rotta!
skebajaba
06.01.2004 22:32:18
Okei.. No joo, mutta mä tykkään kyllä Marshall-puhtaista älyttömästi.

mulla on sama "vika"!
älyttömän hyvät "cleanit" mut kyl se toimii!
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
Imper
06.01.2004 23:04:03

Jep. Toi ei ollutkaan pointtini, vaan kerroin ettei se ollut edes Marshalliksi kovin kummoinen puhdas. Jubileessa on todella paljon parempi puhdas. Toki kaksi äänenvärinsäätönupikkaakin saattaa vaikuttaa jotain ja eri putket..:)
Everyone is a per-son
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)