Aihe: Anders Liljeström guitars
1 2
JeeVes
22.04.2007 15:29:56
Sainpa kuulla että uusimmassa Riffi-lehdessä on Liljeström akustisista arvostelu, tsekatkaa sieltä. Yks niistä ihanuuksista on mun, tsek it aut.
Kulttuuritalo on valloitettu Kalamies #15 >-)))> SUHE
JeeVes
03.06.2007 01:33:59
No niin kansalaiset ja muusikoiden.nettiläiset!

Mun Liljeström on saapunut kotia ja kuvia siitä löytää omasta kuvakusesta, käykää tsekkaa!
t-mies
03.06.2007 23:41:42
No niin kansalaiset ja muusikoiden.nettiläiset!

Mun Liljeström on saapunut kotia ja kuvia siitä löytää omasta kuvakusesta, käykää tsekkaa!

Hyvältä näyttää. Kerro vähän fiiliksiä kunhan olet paremmin tutustunut. Mikä ("esiasennus") kielisetti siinä nyt on?
JeeVes
05.06.2007 00:08:30
Liljeström suosii John Pearse settejä ja itekkin kyllä nyt alkanut niistä kovasti diggailla. Mulla on semmoinen setti käytössä kuin #600L eli .012 - .053. Eli perus 12-setti.

Fiilikset loistavat. Tunnen miehen ite hyvin ja saatiin aikaiseksi semmoinen paketti että ei hävetä. Jykevä saundi, enemmän keskitaajuuksia kuin yleensä akustisissa. Selkeet bassot ja erittäin loistava kaulatatsi (tehty mun mieltymyksieni mukaan ;) ).
Turder
05.06.2007 16:23:30
Onhan tollanen customakkari kova sana. Onnea!
Hannu H.
05.06.2007 18:25:11

Tuommone Dynamo kyl kiinnostais. Näyttää nätiltä eikä oo liikaa krumeluureja.
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Aina tapahtuu Backstagella
mixxa82
05.06.2007 19:07:28
Mitä speksejä tossa kitarassa on? Mitä puulajeja?
JeeVes
08.06.2007 12:11:01
Kiitos, olen kyllä onneni kukkuloilla että tommosen sain hankittua ja että tuntuu just niin omalta peliltä.

Puulajeina on käytetty:

Sitka kuusi kansi, Ovangkol reunat ja selkä. Sit on ruusupuu rosette ja jotain ihme intian mahonkia tai jotain semmosta kaula. Pitäis vielä Anderssilta tarkemmat specsit tässä pyytää ihan kirjallisena. Kitaran päädyssä on myös oisko ollut vaahtera vahvistus.

Inlay-kyyhky on tehty käsin kaivertamalla ja kuviosahalla. Materiaali on simpukankuori. Leikattu siis semmoisesta levystä käsin.
JeeVes
16.06.2007 00:22:11
http://www.riffi.com/riffi074/lilje.htm

keskimmäinen kitara, eli siis kyseinen elysee on mun. jee!

jesse pitkänen
fendertalk
18.06.2007 19:54:25
hieno artikkeli, hyvä!

jeeves, onnittelut hienosta kitarasta, soundaa mojovalta ääniclipissä,

mitä kaikkea sait päättää ns.kustomoinnin suhteen Liljeströmmiltä?
oliko joku peruslähtökohta mielessä, esim kopan malli, ei oo ihan tavallisen D mallin näkönen.
JeeVes
18.06.2007 20:38:47 (muokattu 18.06.2007 20:40:49)
hieno artikkeli, hyvä!

jeeves, onnittelut hienosta kitarasta, soundaa mojovalta ääniclipissä,

mitä kaikkea sait päättää ns.kustomoinnin suhteen Liljeströmmiltä?
oliko joku peruslähtökohta mielessä, esim kopan malli, ei oo ihan tavallisen D mallin näkönen.

Kaikki lähti siitä, että kerroin minkä tyyppistä kitaraa haen ja vähän mihin käyttöön se tulee ja millaista meininkiä sen pitäis kestää. Itse olen joskus tosi kovakätinen soittaja ja tahdoin että kitara tulee kestämään saundillisesti kunnon mättöäkin (ja kyllä se kestääkin, voi pojat!) No sattumalta Anders oli silloin just aloittanut jo tän mun kitaran rungon tekemisen ja se kuullosti ihan täydellisiltä. Ite sain olla päättämässä kaulaprofiilista, inlaystä, diggasinko virittimistä ja semmosista. itse koppa oli jo tekeillä siis, mutta tykästyin siihen heti. Tietenkin päätin kitaran ostaa vasta testimisen jälkeen, sillä saundi ja tatsi merkitsi minulle tietenkin eniten.

Jos joku haluaa aloittaa sitten ihan alusta Andersin kanssa kitaran tekemisen se on hyvinkin mahdollista. Yksi tuttavani on itse suunnittelemassa inlaytä ja muuta juttuu siihen kitaraan minkä tilaa Anderssilta. Eli sopimalla ite räätälin kanssa mahdollisuuksia löytyy.

Anders Liljeström on siitä hyvä jätkä, että sillä on koko ajan kitaroita rankenteilla ja on mahdollista päästä testimään sitten uusia tekeleitä kun on ostos mielellä liikenteessä. Tää jätkä myös tietää mitä tekee ja vastaa kysymyksiin jos niitä on asiaa koskien. Huomioitavaa on myös se että Lilje' tekee myös sähkökitaroita ja bassoja. Käykää ihmeessä testimässä noita sen kitaroita, itse en kovin monella enään soittaisi näiden jälkeen.

Näiden saundiin vaan ihastuu ikuisiksi ajoiksi.

Jesse Pitkänen
fendertalk
18.06.2007 22:42:42
Oon kovasti pohtimassa tilaamista... mielessä ois sellanen medium kokonen kitara , josta lähtis varsin ruutinen diskantti ja balanssi ois hyvä, ei mitään harjaamista välttämättä tulis harrastettua mutta ei tietysti haittaa jos se siihenkin taipuis. Ehkä mahonki koppa ja punapuu (?) kansi. Oon yhtä Dynamo mallia LIljeströmmiltä testannut Hellaksella ja se oli mahtava kitara.

KHS puskee päälle..
JeeVes
19.06.2007 01:29:50
Oon kovasti pohtimassa tilaamista... mielessä ois sellanen medium kokonen kitara , josta lähtis varsin ruutinen diskantti ja balanssi ois hyvä, ei mitään harjaamista välttämättä tulis harrastettua mutta ei tietysti haittaa jos se siihenkin taipuis. Ehkä mahonki koppa ja punapuu (?) kansi. Oon yhtä Dynamo mallia LIljeströmmiltä testannut Hellaksella ja se oli mahtava kitara.

KHS puskee päälle..

Jees, eiku ite nikkarrin vaikka maililla yhteyttä ja hintoja kyselmään. Sen luokse passaa mennä testimään valmiitakin kitaroita, ei sitä tiedä jos niistä vaikka löytyis jotain mikä miellyttäis.

Jesse
Rokkilasse
02.11.2007 14:50:48

Sain oman ja ensimmäisen koskaan tehdyn Andersin sähkökitaramallin, eli Liljeström Evolver:in. Käykää kattoo kuvat mun profiilista tai liljestromguitars.com

Loistavasaundinen sähkökitara. Made just for my needs..

Lasse
Are you gonna go my way?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)