ManuMäkinen 24.03.2007 21:28:09 | |
---|
Tiedän että tästä taitaa olla jo useampia topiceja mutta en ole löytänyt vastauksia. Kun luin että Korg TR saa uusia soundeja sd-cardin avulla. minulle se nyt on mutta enää pitäisi löytää niitä SOUNDEJA. Että löytääkö niitä mistään? |
keyboardplayer 24.03.2007 22:07:54 | |
---|
|
Synastikki 25.03.2007 11:40:35 | |
---|
mielestäni pitäis olla ainaki Lé yhteensopiva TR kyllä :) ja itehän niitä voi aina vääntää :P Hevihaarukka! |,,|
kalamies #51 >-)))> |
ManuMäkinen 25.03.2007 11:49:57 | |
---|
Joo, nuo toimii =) Miten niitä voisi vääntää itse? Kun minä en osaa muutakun vaihtaa kaikia attack-settingsejä ym... Ja sitten sellaista vielä että Onko TRssä mitään sellaista tyhjää juttua jonne saisi enemmänkin kuin yhden soundin kun en millään viitsisi toisten päälle loadata. Tokihan ne tehdasasetukset saa pistettyä takaisin mutta kuitenkin... |
Synastikki 25.03.2007 11:52:47 | |
---|
Taitaa olla TR:ssä sama ku Lé:ssä, että pakko tallentaa päälle... kyllähän programmeja voi säätää vaikka miten: säätää efektejä/muuttaa niitä, vaihtaa saundin OSC:ien waveformeja, filtteröidä eri tavalla... syntikat on niin monimutkasia että... Hevihaarukka! |,,|
kalamies #51 >-)))> |
Black_Adder 25.03.2007 18:33:50 | |
---|
Miten niitä voisi vääntää itse? Tohon löytyy varmaan edes jotain apuja manuaalista. Putosin kellarista vinttiin, polveen meni roska ja silmään tuli haava. |
Synastikki 27.03.2007 10:42:35 | |
---|
Tohon löytyy varmaan edes jotain apuja manuaalista. itse asiassa kaikissa korgin manuaaleissa on tyyliin "helppo program -edit" ja "advanced program -edit", joissa kerrotaan miten saundeja muokataan... osoitteesta http://www.tritonhaven.com löytyy programming tutoriaaleja (takoitettu Tritonille tai Lé:lle mutta käyvät hyvin TR:lle)... Ei muuta ku leikkimään sen synan kanssa 24h putkeen ni rupee kyllä aukeamaan vähitellen saundin tekemisen salat :D Hevihaarukka! |,,|
kalamies #51 >-)))> |
Thomas Häggblom 27.03.2007 20:20:59 | |
---|
Osaako kukaan sanoa mikä on se synasoundi jota Jordan Rudess käyttää continuumissaan Octavariumin alussa? tai mitä soundeja siinä soundissa käytetään? Tarkotus olis saada omaan synaan mahdollisimman samanlainen.. Tietty continuumin puuttuminen saa soundin kuulostamaan väkisinkin erilaiselta mutta jos sen saisi edes suht. saman kuuloiseksi kuin alkuperäisen soundin ilman continuumia. (soundihan ei ole peräisin siitä continuumista vaan luullakseni Korg Oasyksesta) Oma syntsani on X5D, tiedetään että on vanha syna ja soundia ei saa samanlaiseksi mutta helpottais jos tietäs siitä äänestä edes jotain :) Mitään älyttömän suuria dream theater -faneja tai tulevia rudess-kopioita ei tässä olla, mutta tarkotus olis opetella pitch bendin käyttöä ja tuo biisi (varsinkin intro) on kiva. |
Synastikki 28.03.2007 00:30:51 | |
---|
se saundi voi tulla myös kurzweil K2*00-rackista tai Triton-rackistä... voihan tuota treenata lähes millä tahansa liidisaundilla :) Hevihaarukka! |,,|
kalamies #51 >-)))> |
JPQ 28.03.2007 05:49:11 | |
---|
Ääninäyte helpottais analyysia tosin sellaista paha tekijänoikeuksien alaisesta materiaalista pistää.:( |
Thomas Häggblom 28.03.2007 14:40:12 | |
---|
Niinpä :) Mutta tuossa vois olla yks hyvä pätkä http://youtube.com/watch?v=DSCRHwVxP5s Oon kyl jo alkanu treenaamaan jonkin verran kun sain tehtyä tarpeeksi vastaavan soundin, mut kokeilen jos sitä sais vielä paranneltua. |
Thomas Häggblom 01.04.2007 22:22:42 | |
---|
Saisko tuota korgia (X5D) muuten mitenkään asetettua niin ettei edellisen äänen tuleminen lopu heti kun alkaa vaihtaa soundia? (siis manuaalisesti näppäimien avulla, en omista vielä footcontrolleria). Esimerkkinä, jos vaikka soitan jousitaustaa ja vaihdan pianoäänen niin olisi mukava jos alaspainettu jousi-sävel jatkaisi soimista niin kauan kunnes olen saanut pianon vaihdettua, eikä loppuisi heti kun vähänkin kosken nappuloihin. |
Windreaper 02.04.2007 03:20:49 | |
---|
Osaako kukaan sanoa mikä on se synasoundi jota Jordan Rudess käyttää continuumissaan Octavariumin alussa? tai mitä soundeja siinä soundissa käytetään? Tarkotus olis saada omaan synaan mahdollisimman samanlainen..
Rudessin äänilähde Continuumin kanssa on Roland V-Synth XT (räkkimalli). Tuo kyseinen saundi käyttää mun korvien mukaan feedback-oscia, joka löytyy V-Synthin lisäksi JP-8000/8080:sta ja SH-201:stä. Samanlaista on hieman hankala tehdä muilla koneilla, mutta lähtisin liikkeelle soolokitarapresetistä, jossa on yritetty joten kuten mallintaa feedbackia. Se vain monoksi ja sekaan portamentoa kohtalaisen pitkällä ajalla. Sitten voikin jo ruveta miettimään, miten feikkaa tuota soittoa tavallisella koskettimistolla :). |
Black_Adder 02.04.2007 08:51:49 | |
---|
Saisko tuota korgia (X5D) muuten mitenkään asetettua niin ettei edellisen äänen tuleminen lopu heti kun alkaa vaihtaa soundia? Ei saa.
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus! Putosin kellarista vinttiin, polveen meni roska ja silmään tuli haava. |
teroyk 07.04.2007 11:23:22 | |
---|
Saisko tuota korgia (X5D) muuten mitenkään asetettua niin ettei edellisen äänen tuleminen lopu heti kun alkaa vaihtaa soundia? (siis manuaalisesti näppäimien avulla, en omista vielä footcontrolleria). Mahdollisuus on heitellä kahdelle midikanavalle soundit combi tilaan ja soundin vaihto toteutetaan midikanavan vaihdolla. Viimmeksi soittanu X5D:llä viisi vuotta sitten, joten en voi olla aivan varma onnistuuko tuo. Kai siinä combitilassa onnistu koskettimen jakokin kahdelle soundille. Jos edellinen kuulosti liian tekniseltä, niin toinen vaihtoehto on ostaa toinen X5D :) |
Sorgan 18.04.2007 19:29:09 | |
---|
Saako jostain lisää soundeja Korgin X50:seen? Onko siinä korttipaikkaa? Life without music isn't life. |
piiska2 19.04.2007 11:20:12 | |
---|
Ainahan voi kokeilla hätäkeinina Releasen kasvattamista ADSR-vaippageneraattosista. Eihän se ole ihan sama asia. Paljon riippuu temposta. X5D:hän on ihan kelpo peli. (Ei sarkasmia) Olen kiertänyt kaikki Suomen suurimmat konserttilavat, useimmat niistä hyvinkin kaukaa..... |
piiska2 19.04.2007 11:21:24 | |
---|
Äskeinen oli siis Herra Undying Dreams:ille..... Olen kiertänyt kaikki Suomen suurimmat konserttilavat, useimmat niistä hyvinkin kaukaa..... |
Synastikki 23.04.2007 00:56:07 | |
---|
Ainahan voi kokeilla hätäkeinina Releasen kasvattamista ADSR-vaippageneraattosista. Eihän se ole ihan sama asia. Paljon riippuu temposta. X5D:hän on ihan kelpo peli. (Ei sarkasmia) ei tosin auta korgien kanssa koska kun saundia vaihtaa niin se katkeaa joka tapauksessa oli sitten saundissa kuinka pitkä release tai reverbi tahansa :/ sen kanssa pitää vain oppia elämään :/ tosin itse metallibändissä soittelevana livetilanteissa tuo pieni gappi ei pahemmin haittaa kun muusta bändistä sitä meteliä kuitenkin tulee niin paljon ;) Hevihaarukka! |,,|
kalamies #51 >-)))> |
Sustain-pedaali ja release-säätö auttaa aika moneen vaivaan + kovaääninen kitaristi ;) Writing about music is like singing architecture - Elvin Jones |