villeh 21.04.2007 12:46:28 | |
---|
jännitys tiivistyy... ei muutakun hyvää keikkaa uutukaisella. mulla on vielä 4-5 viikoa odottelua jäljellä... tammikussa kun kyselin niin end of march oli lupaus, nyt on vissiin maalaus linjalla joitain viiveitä, no hyvää saa odottaa. tilattu viime kesäkuussa. omakuvassa "luonnos" ja hintaa oli 1760 keissin kanssa www.mikseri.net/psychemic -UUTTA METELIÄ |
Jake.e 21.04.2007 13:15:30 | |
---|
jännitys tiivistyy... ei muutakun hyvää keikkaa uutukaisella. mulla on vielä 4-5 viikoa odottelua jäljellä... tammikussa kun kyselin niin end of march oli lupaus, nyt on vissiin maalaus linjalla joitain viiveitä, no hyvää saa odottaa. tilattu viime kesäkuussa. omakuvassa "luonnos" ja hintaa oli 1760 keissin kanssa Hieno customi sinulla (tai siis luonnos). Lisähintaa on varmasti tuonut tuo vasenkätisyys. Itselläni meinaa kanssa alkaa jännittää josko tuo siinä loppukesä/alkusyksy akselilla itsellenikin tulisi. Tilattu siis 8.9. Shredaholic |
villeh 21.04.2007 13:51:34 (muokattu 21.04.2007 13:53:04) | |
---|
Hieno customi sinulla (tai siis luonnos). Lisähintaa on varmasti tuonut tuo vasenkätisyys. Itselläni meinaa kanssa alkaa jännittää josko tuo siinä loppukesä/alkusyksy akselilla itsellenikin tulisi. Tilattu siis 8.9. joo ehkä vasenkätisyydestä vähän, bindingit kun kiertää koko kitaran niin kai siitäkin lisää tulee, myös elektroniikan osalta, kun tuossa on esim kummassakin potikassa push pull ominaisuus, eli kolmivaiheisella switsillä 8 eri soundia jo paletissa kahdesta mikistä. ai miksei 5 asentoinen sperswitsi ja soundeja tajuttomasti. tykään kolmivaiheisesta ja kahdeksassa on jo kaikki mitä tarvitaan. myös toiseen customiini tulee elektroniikka samalla lailla www.psychemic.com |
Jake.e 21.04.2007 14:03:28 | |
---|
Mitkäs mikit laitoit? Oot jo toisenkin kustomin visioinut? Shredaholic |
villeh 21.04.2007 14:26:40 (muokattu 21.04.2007 14:47:33) | |
---|
raniin tulee ihan perus sdeen jb jazz, jos ei maistu niin vaihtoon.(yks ylimääräinen dimebuckeri hylyssä) kitarassa mahoki runko. tässä toinen customi www.hautaluoma.com jos ran oli ns perusvarma keppi niin tää on härskimpi... ja sieltä se rr kuva suomalaisella valmistajalla, kuvasta poiketen 24 nauhaa, tässä mikkeinä tone zone ja paf pro. amerikan leppä runko ja loimukoivu kansi www.psychemic.com |
ps3t 21.04.2007 15:43:01 | |
---|
Itse joskus kysyin Ran guitarsilta tuosta vasenkätisyyestä ja sanoivat muistaakseni että ei nosta hintaa. Oma Ran maksoi laukun kanssa 1500e ( josta 210e lisää toi mattaväri ja otelautamerkit), eli samaa hintaluokaa näyttää olevan kuin muut about samanlaisilla specseillä tilatut oikeakätiset. Teknisyys on perseestä. |
oiva tumpeloinen 21.04.2007 15:44:34 (muokattu 21.04.2007 15:45:19) | |
---|
Itse joskus kysyin Ran guitarsilta tuosta vasenkätisyyestä ja sanoivat muistaakseni että ei nosta hintaa. Oma Ran maksoi laukun kanssa 1500e ( josta 210e lisää toi mattaväri ja otelautamerkit), eli samaa hintaluokaa näyttää olevan kuin muut about samanlaisilla specseillä tilatut oikeakätiset. Mä luulisin, että on sen verran pieni pulju, että käsipelillä tekevät kaiken. Silloinhan se on ihan sama, kummin päin sen palikan vuolee. E: tällä tavalla ainakin jokunen pieni rakentaja Suomessa on perustellut samat hinnat kätisyydestä riippumatta. |
ballfish 21.04.2007 17:31:25 | |
---|
Mä luulisin, että on sen verran pieni pulju, että käsipelillä tekevät kaiken. Silloinhan se on ihan sama, kummin päin sen palikan vuolee. E: tällä tavalla ainakin jokunen pieni rakentaja Suomessa on perustellut samat hinnat kätisyydestä riippumatta. Mutta vasuriosat tuppaavat olevaan vähän kalliimpia että sillä perusteella voisi hinta noustakin. |
Invader 22.04.2007 20:03:50 | |
---|
Tai sitten ei.. |
Siinä olisi hieman kuvia omasta Ranistani. Tuossa se on viellä työn alla. Rautaosia vailla valmis kuitenkin. Ensi viikolla pitäisi olla vihdoin valmista. http://www.cc.puv.fi/~e0300583/Ran_incomplete/ Sehän näyttää ihan soitettavalta. Mites sait työn alla olevasta kuvia, ainakin mulle sanoi ettei semmoisia ota? This yarded steel sings a deadly song in my grasp! |
Invader 22.04.2007 20:10:40 | |
---|
Varmaankin siksi kun Dariusz lupaili sitä valmiiksi jo toissaviikoksi, mutta hommat venyi taas. Kai se päätti lähettää tuollaisia kuvia ihan vain asiakkaan mielenrauhan vuoksi. Emminä tiedä, en itse niitä koskaan pyytänyt. :) Tai sitten ei.. |
jummijammi 22.04.2007 20:25:36 | |
---|
Mutta vasuriosat tuppaavat olevaan vähän kalliimpia että sillä perusteella voisi hinta noustakin. Eikös tossa juuri sanottu että käsipelillä tekee kaiken niin ei tartte miettiä miten päin ne osat tekee. |
Gramer 22.04.2007 20:27:32 | |
---|
Eikös tossa juuri sanottu että käsipelillä tekee kaiken niin ei tartte miettiä miten päin ne osat tekee. Joo, vois kokeillakki veistää floikan puusta :P Vittuile vaan, saunan takana on vielä tilaa... |
ballfish 22.04.2007 21:34:01 | |
---|
Eikös tossa juuri sanottu että käsipelillä tekee kaiken niin ei tartte miettiä miten päin ne osat tekee. Juu. Vuoleppa kuule pihakoivusta terästalla kitaraan. |
fox 22.04.2007 22:00:01 | |
---|
Varmaankin siksi kun Dariusz lupaili sitä valmiiksi jo toissaviikoksi, mutta hommat venyi taas. Kai se päätti lähettää tuollaisia kuvia ihan vain asiakkaan mielenrauhan vuoksi. Emminä tiedä, en itse niitä koskaan pyytänyt. :) Kaipa se Dariusz sitte roimasti alennusta siitä hinnasta antaa, kun näkyy kaikki sen kitarat viipyilevän siitäkin, mitä on sovittu.. Eipä millään pahalla, mutta noin yrittäjänä ihmetyttää, että jos joku sovittu projekti viivästyy, niin harvemmin sitä millään muutamalla digikuvalla vaan kuitataan. Just my 2 cents.. ;) Onko sielt kukaan viime aikoina saanu sovittuun toimitusaikaan sitä tilattua (ja ennakkomaksettua) kitaraansa? Pitäkää nyt hyvät ihmiset puolenne.. |
kimurantti1 22.04.2007 22:31:08 (muokattu 22.04.2007 22:33:16) | |
---|
Kaipa se Dariusz sitte roimasti alennusta siitä hinnasta antaa, kun näkyy kaikki sen kitarat viipyilevän siitäkin, mitä on sovittu.. Eipä millään pahalla, mutta noin yrittäjänä ihmetyttää, että jos joku sovittu projekti viivästyy, niin harvemmin sitä millään muutamalla digikuvalla vaan kuitataan. Just my 2 cents.. ;) Onko sielt kukaan viime aikoina saanu sovittuun toimitusaikaan sitä tilattua (ja ennakkomaksettua) kitaraansa? Pitäkää nyt hyvät ihmiset puolenne.. Puolassa voi vaan kuluttajansuojalainsäädäntö (onkohan siellä edes kehitetty sellaista) poiketa Suomen laeista, ja käytännöt varmasti poikkeavat. Mä en ole jaksanut lukea niin tarkkaan näitä Ran-ketjuja, mutta mitä luokkaa viivästykset on? Noin viikko on musta ihan hyväksyttävä aika, mutta jos sen yli menee, niin jossain on vikaa. Ei sillä, ihminenhän Dariuzkin on, muttei pidä antaa lupauksia joita ei pysty pitämään. Mun mielestä heillä on pari vaihtoehtoa: 1) Nostaa hintoja vieläkin. 2) Antaa samantien asiakkaille pitemmät tilausajat. Noi molemmat toteuttamalla aikaa voisi jäädä enemmän soitinten viimeistelyyn, eikä niissä välttämättä esiintyisi niitä pieniä fiboja, joita aina Rania käsitelevissä ketjuissa on tullut ilmi. |
fox 22.04.2007 22:43:43 | |
---|
Puolassa voi vaan kuluttajansuojalainsäädäntö (onkohan siellä edes kehitetty sellaista) poiketa Suomen laeista, ja käytännöt varmasti poikkeavat. Mä en ole jaksanut lukea niin tarkkaan näitä Ran-ketjuja, mutta mitä luokkaa viivästykset on? Noin viikko on musta ihan hyväksyttävä aika, mutta jos sen yli menee, niin jossain on vikaa. Ei sillä, ihminenhän Dariuzkin on, muttei pidä antaa lupauksia joita ei pysty pitämään. Juu, ei siin mitään, ja kukin saa itse tykönänsä tehdä niinkuin huvittaa, päivällä vaan yhden heevikitaristi-miehen kanssa noista tuli juttua.. Ja sen keskustelun innoittamana tulin sitte tänne kommentoimaan. Asiat siis on kaikinpuolin kunnossa....?? |
kimurantti1 22.04.2007 22:50:48 | |
---|
Juu, ei siin mitään, ja kukin saa itse tykönänsä tehdä niinkuin huvittaa, päivällä vaan yhden heevikitaristi-miehen kanssa noista tuli juttua.. Ja sen keskustelun innoittamana tulin sitte tänne kommentoimaan. Asiat siis on kaikinpuolin kunnossa....?? Tältä heevikitaristimieheltäkö kysyt, että onko asia kunnossa? Niin se mun ihmettelyn pointti oli, että kumman maan lakien mukaan mennään mahdollisessa riitatilanteessa? Sen kummemmin ottamatta kantaa Ranin toimintaan, mä ainakin ihmettelen vähän sitä. |
fox 22.04.2007 23:00:49 | |
---|
Tältä heevikitaristimieheltäkö kysyt, että onko asia kunnossa? Juu, koska se lukee/luki tän ketjun vielä.. Eräänlaista piiloviestintää harjoittavat kettut usein.. :) Niin se mun ihmettelyn pointti oli, että kumman maan lakien mukaan mennään mahdollisessa riitatilanteessa? Sen kummemmin ottamatta kantaa Ranin toimintaan, mä ainakin ihmettelen vähän sitä. Niin, samoin. Jos pistää ns. "sisään" firmaan vaikka tuollasen 1500 melkein vuodeks, niin kyllähän sitä ainakin olettaisi että se suurinpiirtein aikataulussa tulee tehtyä. Jos siis yhtään asiakkuutta arvostaa. Ja eiköpähän loppupelissä jostain Brysselin tasolta viimeistään löytyne se yhteinen nimittäjä näissä kuluttajansuoja-asioissakin. Likikään en tarkoittanut, että heti pitäis kaikenmaailman sanktioilla uhkailla, vaan sitä, että asiakkaan ehken kannattaisi aktiivisesti tiedustella, että missäs viipyilee se jo maksettu soitin, jonka piti jo toissa kuussa olla valmiina, ja mahtaneekos siit sitten jopa jotain hyvitystä saada.. Todella, tuon kaverin kanssa oli keskustelua custom-kitaran tilaamisesta, ja kehoitin mm. tämän thriidin käymään lukemassa. |
Jake.e 22.04.2007 23:04:46 | |
---|
Onko sielt kukaan viime aikoina saanu sovittuun toimitusaikaan sitä tilattua (ja ennakkomaksettua) kitaraansa? Pitäkää nyt hyvät ihmiset puolenne.. Ensinnäkään: En ole kuullut että Dariusz olisi kenellekkään kertonut että kitara olisi valmis juuri jonain tiettynä päivämääränä, vaan aina on kertonut jotain "about 11 months or so..." vai onko jollekkin palstalaiselle kerrottu joku päivämäärä? Minulle ei ainakaan, enkä sellasita vaatinut, sillä kaikki ei mene suunnitelmien mukaisesti. Eli esimerkiksi, Dariusz ei voi tietää jos esimerkiksi metalliosien valmistajalla on toimitusviivästyksiä 5kk päästä yms. Tietyt standardit pitää tietenkin vaatia, mutta olkaa nyt realistisia. Otelaudan eläminen on varmasti pelkkä ranin syy, siihen ei voi missään tapauksessa vaikuttaa se että kitara on Suomen ilmastossa ja sitä säilytetään patterin vieressä? Ja RaN ei pyydä keneltäkään täyttä maksua kitarasta ennen työn aloitusta. Täyden hinnan voi toki maksaa, mutta 50% tarvitaan kitaran rakentamisen aloittamiseen. Shredaholic |