Aihe: Helppoja Funk, tai regee biisejä..?
1
jj86
28.12.2003 16:06:15
Niin mahtaisko sellaisia olla olemassa..? Mielellään semmosia missä kitara olisi kuitenkin melko suuressa asemassa, jottei olisi tylsää himassa yksin treenailla, ilman muita soittajia. Mutta ylipäätänsä helppoja Funk ja Regee biisejä.. Ni sais jotenkin pikkusen alkutatsin tohon rentoon ja letkeeseen meininkiin..

Ja jotta ei tulis joku helvetin saatanan vitun perkeleen kyrpääimevänmulkunvammanenpoika tai tyttö urpo valittamaan, niin tiedän että regee kirjoitetaan oikeasti reggae. Muuten en osaa kirjoittaa.
Mun Äidinkieli kusee aika rankasti.
Härski
28.12.2003 16:44:53
Eiköhän "I shot the sheriff" ole se, mistä lähdetään. Genrestä sen enempää tietämättä. Onkos toi Bob Marleyn vai Cläptonin biisi, ku en oo ihan varma? Erkkiä veikkaan.
superfly
28.12.2003 16:56:44
Kyllä se Marleyn biisi on.
Harppu on alaston piano
Härski
28.12.2003 16:59:08
Kyllä se Marleyn biisi on.

Just. Näin kyllä alunalkaen muistelin... (seliseli)
blastoff
28.12.2003 17:12:39 (muokattu 28.12.2003 17:13:08)
Funk ja reggae ovat molemmat sellaisia musatyylejä, joita on vähän hankala treenata yksikseen. Tietysti metronomin kanssa kannattaa joitain ihan peruskomppeja harjoitella aluksi, mutta sen jälkeen olisikin tärkeä päästä soittamaan bändin kanssa, jotta saisi homman oikeasti toimimaan...

Jos ei nyt bändiä saa ihan heti kasaan, niin kirjastossa muistan nähneeni ainakin Bob Marleyn musiikista tehdyn play-a-long kirjan, jossa pystyi soittamaan kitaraosia taustojen päälle. Myös James Brownista on tehty samantyylinen opus. Noilla varmasti pääsee ihan hyvin alkuun.
Your mother sucks cock in Hell!
jj86
28.12.2003 17:28:38
Funk ja reggae ovat molemmat sellaisia musatyylejä, joita on vähän hankala treenata yksikseen. Tietysti metronomin kanssa kannattaa joitain ihan peruskomppeja harjoitella aluksi, mutta sen jälkeen olisikin tärkeä päästä soittamaan bändin kanssa, jotta saisi homman oikeasti toimimaan...

Niinpä... metronomia mulla ei oo mutta sen puutteen oon korvannu tähän asti sillä et kaytän power tabia metronomina...
Bändiä en ihan tähän hätään saa kasaan... mulla on kyllä yks kaveri joka on aika pätevä soittamaan rumpuja, muttakun sillä ei oo rumpuja... hoho!
Mutta juuri tän takia se kitara painotteisuus ois hyvä niin se reenaaminen ei olis niin hanurista...
On muuten ihan hauska näky soitella jotain regeetä tai bluessia hevikitaralla.
Härski
28.12.2003 17:44:59
Vielä hauskempi näky on soittaa akustisella kitaralla deathmetallia.
jj86
28.12.2003 18:04:23
Vielä hauskempi näky on soittaa akustisella kitaralla deathmetallia.

Harrastettu on sitäkin....
+vielä että on alasti ja änkyräkännissä ja juuri tullut saunasta... Piti mennä peppers tyyliin, mutta kun joku nuija nyysi vaatteet, niin ei löytyny ees sukkaa...
Vaatteet löytyi lopulta pusikosta parvekkeen alapuolelta...
En kylläkään siis ollut ainut kenen vaatteet oli mystisesti vaihtaneet paikkaa.
efunkelist
28.12.2003 23:33:48

En muista esittäjää mutta helppoja discofunk-hittejä kitaralle
LONG TRAIN RUNNING ja Gloria Gaynorin I will survive ...vai olikohan biisin nimi nyt juuri noin..?

google varmasti löytää tabit noihin jos ei muuten.
weelie
29.12.2003 10:05:48 (muokattu 30.12.2003 12:01:13)
Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition'
Supernaut
29.12.2003 20:47:11
Reggae: Bob Marley - I Shot the Sheriff tai No Woman No Cry
Funk: Wild Cherry - Play That Funky Music

Näillä mä alotin kyseiset musiikkityylit. Kyllä niitä pystyy yksinkin harjottelemaan, kunhan vaan biisi soi tarpeeksi hyvin päässä ja rytmi säilyy. Bändin voi tietenkin jossakin määrin korvata levyllä (tai mp3:lla tai mitä niitä nyt onkaan..).
"Life sucks and then you fucking die!" - O. Osbourne
KTR
29.12.2003 23:56:44

+vielä että on alasti ja änkyräkännissä ja juuri tullut saunasta... Piti mennä peppers tyyliin, mutta kun joku nuija nyysi vaatteet, niin ei löytyny ees sukkaa...
Vaatteet löytyi lopulta pusikosta parvekkeen alapuolelta...
En kylläkään siis ollut ainut kenen vaatteet oli mystisesti vaihtaneet paikkaa.

Hahhah, mutta miten tämä oikeastaan liittyy mihinkään?
jj86
30.12.2003 15:42:55
Hahhah, mutta miten tämä oikeastaan liittyy mihinkään?

siis, mulla oli siinä kokojajan akustinen munien edessä , ja soittelein sillä jotain ihme bläck metallia...

Mutta tähän regeeseen tai funkkiin ei millään järkeenkäypällä tavalla..., kai.

Ja kiitos kaikille vastanneille... pääsen vähän aloittelemaan...
skebajaba
03.01.2004 01:04:56
led zeppelinin dyer maker...vähän reggae meininkiä siinäkin löytyy ja ei kovin vaikea biisi, ja saatanan hyvä semmonen..
sorry kielenkäyttöni näin perjantai iltana...
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
mikko1
05.01.2004 13:02:11
Onko The Clash tuttu? Ai Ei, no ei se mitään etit jostain käsiin biisin Revolution Rock tabut ja sen biisin ja alt veivaamaan
"Jos silmät olisivat käsissä, niin käsittäisikö silloin näkemänsä?" - Noir EXCELLENT!!!!! -bAdGirL69
hörhö
05.01.2004 15:11:42 (muokattu 05.01.2004 15:12:56)

Funk on melkoista tahkoamista sen klikin kanssa, mutta Wah-Wah Watsonin juttuja suosittelen blokkaamaan. En jaksa biisejä muistaa, mutta sitä kai kitaranopettajat ainakin enimmäkseen suosivat.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E Rautavaara
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)