Aihe: Death
1 2 3 4 517 18 19 20 2135 36 37 38 39
Juhah3
02.04.2007 00:44:49

Ostinpa Humanin tuossa männä viikolla ja kyllä potkii. Todella hyvä levy näin muutaman kuuntelun perusteella. Jotenki semmonen kunnon old-school meininki, muttei kuitenkaan liian, että soundit ovat kuitenkin kohillaan. Kitara-soundit nyt ei vielä ihan niin kovat kuin Individualilla mutta kuitenkin. Eikä vähiten levyn kuunneltavuutta nosta Sean Reinertin mahtava rumputyöskentely. Steven bassottelustakin sen verran välillä kuulee että Steve ite siellä vetää. Näin ensikuulemalta tämä levy kolahtaa enemmän kuin Leprosy, Sound ja Individual kolahtivat.
Leprosy
02.04.2007 01:09:23 (muokattu 02.04.2007 01:14:19)
Oliko Chuck muuten tietoinen kasvaimestaan Perseverancen äänityksissä?

Niskakipua hänellä oli. Äänitysten aikana tuo kasvain huomattiin ilmeisesti.

Itse asiassa Control Deniedin ekan levyn nauhoituksien loppuvaiheessa alkoivat niskakivut ja vasta nauhoituksien jälkeen kasvain todettiin. Alun perin Schuldiner luuli sitä "puristuneeksi hermoksi" (pinched nerve, en osaa suomentaa) ja kävi aluksi kiropraktikolla, sitten hierojalla ja sen jälkeen akupunktiossa, missä suositeltiin kuvauksiin menoa. Tietääkö kukaan muuten tämän hetkistä tilannetta sen tokan Control.... levyn kohtalosta?

"The treatment has been going well and with this type of aggressive radiation the prognosis is very good", luki heinäkuussa -99 julkaistussa lehdistötiedotteessa asiasta. Väärin meni ennusteet.

Tsekatkaapa ihmeessä Controld Deniedissa laulaneen Tim Aymarin (uskomaton vokalisti btw) nykyinen bändi Pharaoh. Itse en vielä levyjä omista mutta näytteiden perusteella about parasta ja mielenkiintoisinta Heavy/Power Metallia mitä on julkaistu 2000-luvulla. Ja tuo "Power" tuossa tarkoittaa todellakin sitä samaa, mitä sillä tarkoitettiin vielä muinaisella 80-luvulla Ameriikan Yhdysvalloissa :)

http://www.solarflight.net/mp3/Fighting.mp3
http://www.solarflight.net/mp3/Up_the_Gates.mp3
http://www.solarflight.net/mp3/Now_is_the_Time.mp3
Oan
02.04.2007 11:51:50
Tietääkö kukaan muuten tämän hetkistä tilannetta sen tokan Control.... levyn kohtalosta?

Tästä on aika monenlaista juttua liikkeellä, parissakin lähteessä luvataan ilmestymistä. Kuten tuolla: http://www.roadrunnerrecords.com/bl … x?mode=Article&newsitemID=64791
En silti luottaisi mihinkään, ennen kuin uutisen voi lukea EmptyWordsista - "Support music, not rumors".

Tuossa vielä Steve DiGiorgion kommentti asiasta:

"I dont get a lot of info directly from the source. It seemed to be a lost cause for a few years there and then now lately it seems that it turned into a legal battle. Announcements and accusations are being thrown around on the internet and out in public. Chuck knew that I was ready to go to fulfill my part in the band, but I cant do anything about this embarrassing situation. I dont agree with all the airing of dirty laundry and the finger pointing. It seems like everyone can agree with Chucks philosophy of supporting music over rumors, but theyre not abiding by it.
SDG"
http://www.ultimatemetal.com/forum/ … 97-control-denied-second-album.html
"Hei, tää on ihan leikkiä vaan, ei pure. Ei irtoa taulusta ja kipitä sinne puremaan teitä." - Armo Pohjavirta
hullu_ukko
02.04.2007 12:10:48
"The treatment has been going well and with this type of aggressive radiation the prognosis is very good", luki heinäkuussa -99 julkaistussa lehdistötiedotteessa asiasta. Väärin meni ennusteet.

Itse asiassa tuo vuonna -99 löydetty kasvain saatiin käsittääkseni poistettua. Vuonna 2001 se sitten uusiutui, eikä Schuldinerin perheellä ollut enää varaa leikkaukseen, jonka Chuck olisi tarvinnut.
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | ''I will wait till the Heaven have fallen. then god shall taste my cock! GOD SUCK COCK DUDE! HE DESERVE TO BE FUCKED IN HIS ASS WITH A KNIFE!'' -Legendaarinen Youtube-kommentti
DVD-SOITIN
02.04.2007 16:36:18
Itse asiassa tuo vuonna -99 löydetty kasvain saatiin käsittääkseni poistettua. Vuonna 2001 se sitten uusiutui, eikä Schuldinerin perheellä ollut enää varaa leikkaukseen, jonka Chuck olisi tarvinnut.

Yrittivät saada rahaa leikkauksen rahoittamiseen mm. Live in Eindhoven-livealbumilla ja sen tuotoilla.
Keep supporting death metal!
Juhah3
03.04.2007 17:09:22

Yrittivät saada rahaa leikkauksen rahoittamiseen mm. Live in Eindhoven-livealbumilla ja sen tuotoilla.

Onko muuten tietoa mistä tuota kyseistä DVDtä vielä saisi? En ole ainakaan itse sitä onnistunut löytämään mistään.
DVD-SOITIN
03.04.2007 17:24:36
Onko muuten tietoa mistä tuota kyseistä DVDtä vielä saisi? En ole ainakaan itse sitä onnistunut löytämään mistään.

Varmaan levy-yhtiön kautta, itsekään en ole ikinä nähnyt missään.
Invader
03.04.2007 18:01:54
Piti ostaa ebaysta The Sound of Perseverance jo toiseen kertaan. Pakko nähdä se keikka bonus-dvd:ltä.
Tai sitten ei..
Juhah3
03.04.2007 21:57:26

Piti ostaa ebaysta The Sound of Perseverance jo toiseen kertaan. Pakko nähdä se keikka bonus-dvd:ltä.

Ei oo muuten ihan parasta antia se bonus DVD, biisit alkaa keskeltä ja äänenlaatukaan mikään paras. Mutta onhan se Deathia ja kelpas kyllä mulle.
Proge
04.04.2007 00:21:28 (muokattu 04.04.2007 00:22:36)

Varmaan levy-yhtiön kautta, itsekään en ole ikinä nähnyt missään.

Huuto.netistä kannattaa koittaa.
Punainen tupa ja perunamaa. Kaikille warettajille toivon huonotuloista ja tylsää työuraa, jossa joku muu vie rahat.
Marshallga
16.04.2007 18:24:51
Laittelin tästä juttua jo toiselle foorumille, joten kopion sen suoraan tähän:

"Lähiaikoina olen tutustunut bändiin nimeltä Death. Aiemmin tiesin tuon ainoastaan nimeltä ja tiesin että kyseessä on yksi Death Metal genren pioneereistä. Moni oli suositellut bändiä ja päätin tutustua Scream Bloody Gore levyyn, ei jumaleissön miten tiukkaa ja raakaa menoa. Pelkästään jo tuo sai minut vakuuttumaan, että kyseessä on erittäin kova bändi, ja sitä se todellakin on!

Aikani kuunneltua edellämainittua levyä päätin ottaa kuunteluun Symbolic levyn... se veti minut täysin sanattomaksi, vieläkin tiukempaa, raaempaa ja rankempaa menoa kuin edellisellä levyllä ja se potkii perseelleni 100-0 erittäin raskaalla ja agressiivisella ottellaan, Crystal Mountain vaan yksinkertaisesti on niin upea biisi, että oksat pois.

Tämän jälkeen suorastaan himoitsin saada lisää kuunneltavaa, joten päätin ladata The Sound Of Per levyn, tiesin levyltä ennestään sellaiset superhitit, kuten Scavenger Of Human Sorrow ja Spirit Crusher, mutta en ollut kuullut niitä vielä. Sillä hetkellä, kun Scavenger Of Human Sorrow pyörähti soimaan playlistissä, olin täysin myyty. Kuinka Chuck Schuldiner oikein pystyy noin upeaan vokalisointiin ja riffittelyyn?? Vielä en ole kerennyt tutustua bändiin tuota tarkemmin, mutta eiköhän noissakin ole jo kuunneltavaa joksikin aikaa.

Jos joku ihmettelee miksi oikein tein tällaisen kiitospuheen, jolla ei ole mitään erityistä tarkoitusta. Yksinkertaisesti syynä on, että mikään bändi ei ole tuntunut iskevän näin kovaan sitten Panteran! Ja se on jotain, onhan se sentään kuitenkin tämän hetkinen lempibändini! En yhtään ihmettele, että Chuck Schuldineria kehutaan metallin saralla niin paljon. R.I.P. Chuck!

PS. Ehdottomasti suosittelen bändiä vähänkään rankemmasta musiikista kiinnostuneille!"
Sakmäster
16.04.2007 18:30:28
Detti on noussu kyllä viimeisen vuoden aikana ykkös kaartiin meikäläisen bändeistä. Ostin viime syksynä individual thought patterns plätyn, ja siitä lähtien se onkin ollut menoa, tällä hetkellä omistan individualin lisäksi, scream bloody goren, leprosyn ja symbolicin...jokainen levy näistä on loistava..jos luokitellaan, mikä olisi paras, niin symbolic...mun mielestä parempaa dödis bändiä saa ettiä aika kauan.
Larsson bergeri
Kerpele
22.04.2007 20:29:49
Joo, "nettiarvostelujen" perusteellahan sä sen Humanin ostit.

Offtopic: Usko pois, netti arvosteluita luin ja siellä hehkutettiin Humania ja The Sound of Perseverancea. Sitten kuulin siitä sulta myöhemmin. Usko täi älä.

Takas aiheeseen, kiva bändi.
Juhah3
22.04.2007 22:37:15

Lead-kitaristit on muuten rautaa Chuckilla lähes aina ollut! Ainakin Humanilla ja Individual Thought Patternsilla aivan loistavaa. Todella smooth tatsi kummallakin Masvidalilla ja LaRocquerilla! Poikkeuksena Leprosylla Rozz ja Hammin soitto livenä. Rozzilla melko mielukuvituksetonta trilli-wammybar juttua ja tuo Hammin tatsi livenä on melko kaamea, ihan hyvän kuulostahan se tuolla levyllä on. Spiritual Healingia en ole kuullut, mutta kun levyllä soittaa James Murphy niin en usko liidi työskentelyn kovin heikkoa olevan.
DVD-SOITIN
22.04.2007 22:40:38
Lead-kitaristit on muuten rautaa Chuckilla lähes aina ollut! Ainakin Humanilla ja Individual Thought Patternsilla aivan loistavaa. Todella smooth tatsi kummallakin Masvidalilla ja LaRocquerilla! Poikkeuksena Leprosylla Rozz ja Hammin soitto livenä. Rozzilla melko mielukuvituksetonta trilli-wammybar juttua ja tuo Hammin tatsi livenä on melko kaamea, ihan hyvän kuulostahan se tuolla levyllä on. Spiritual Healingia en ole kuullut, mutta kun levyllä soittaa James Murphy niin en usko liidi työskentelyn kovin heikkoa olevan.

Joo, ei Murphy todellakaan kehno ole SH:lla. Vitun kova pikemminkin. Ei pidä unohtaa myöskään itse Chuckin sooloja. Tyylitajuisia vaikka samoja kuvioita pitkälti kierrättivätkin.
Tunttone
23.04.2007 18:25:27 (muokattu 23.04.2007 22:58:42)
Lainasin kirjastosta Symbolicin ja olen kuin puulla päähän lyöty. Miten voi heti iskeä näin kovaa! Levy täynnä timanttisia biisejä ja soitto on tarkkaa ku John Matrixin laukaukset konsanaan! Pakko pistää koko ajan pyörimään uudestaan ja uudestaan. Nyt kyllä meni tämä levy meikäläisen hankintalistan kärkeen!

Oikeesti, mikään ei oo pitkään aikaan iskeny näin kovaa. Saatana.
Juhah3
24.04.2007 01:56:37

Joo, ei Murphy todellakaan kehno ole SH:lla. Vitun kova pikemminkin. Ei pidä unohtaa myöskään itse Chuckin sooloja. Tyylitajuisia vaikka samoja kuvioita pitkälti kierrättivätkin.

Joo Chuck ei häviä mielestäni pätkääkään näille muille. Chuckilla on vähän karumpi soundi/tatsi verrattuna näihin edellä mainittuihin, vähän samanlailla vertasin Mustaisen soittoa Martyyn/Polandiin. Ihmettelen miten se pystyy noita tekniikka hirmu sooloja ja riffejä soitteleen kun ei näytä juuri lainkaan käyttävän pikkurilliään.
AntiCosmicStorm_6
24.04.2007 16:43:41
Lainasin kirjastosta Symbolicin ja olen kuin puulla päähän lyöty. Miten voi heti iskeä näin kovaa! Levy täynnä timanttisia biisejä ja soitto on tarkkaa ku John Matrixin laukaukset konsanaan! Pakko pistää koko ajan pyörimään uudestaan ja uudestaan. Nyt kyllä meni tämä levy meikäläisen hankintalistan kärkeen!

Oikeesti, mikään ei oo pitkään aikaan iskeny näin kovaa. Saatana.

Kuvasit aika hyvin omia kokemuksiani kyseistä levyä kohtaan, tosin kuulin ensimmäistä kertaa Deathin musiikkia YleX:n todistaja x ohjelmassa, jossa vieraana oli Rainer Nygård :) Olin kuullut tästä bändistä jo aiemmin, mutta kun radiosta lähti kuulumaan Symbolic -levyn nimikkobiisi, nii sehän olikin sitten siinä! Siitä asti on Deathin levyt pyörineet levysoittimessa ahkerasti ja kaikki levyt löytyvätkin nykyään hyllystä... Mahtava bändi. Ei voi muuta sanoa.
Jankku
27.04.2007 22:13:48 (muokattu 27.04.2007 22:14:34)
Death oli kyllä loistava bändi, myös yksi omia suosikkeja. Human ja Individual ovat uskomattoman mielikuvituksellisia ja älykkäitä lättyjä =) Symbolic yltää lähes edeltäjiensä tasolle. SOP ei oikein koskaan iskenyt kummemmin.

Mutta jos diggaatte Deathistä niin jumalauta jos ette ole vielä tsekannu sellasta orkesteria kuin ATHEIST niin mars mars lähinpään levykauppaan hankkimaan nämä ReMasters lätyt!

Itse pidän Atheistia jopa kovempana kuin Death...
Hell is where the heart is!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)