Veli Hopea 18.04.2007 13:26:34 | |
---|
Hei! Lehdessä osui silmiini consicsen mainos, ja aattelin kysyä millainen taso tuolla aikuisosastolla ja etenkin pääsykokeissa on? Mitä siellä testataan, tai täytyy osata? Oon 18-v heppu, ja kitaraa on tullut soiteltua aktiivisesti ja vähemmän aktiivisesti noin 2 vuotta. Teoriatietämys on tuota Suuren Kitarakirjan luokkaa, eli noita perusjuttuja on hallussa :P hausta ei löytynyt mitään, eikä noilta konsun kotisivuiltakaan paljoa irti saanut.. lisäksi siellä mainittiin että tulisi opetella jokin pieni laulu, kuinka paljon se laulu siellä arvostelussa painaa, ja kuinka hyvin tarvitsee osata laulaa? Ehkä vähän tyhmiä kysymyksiä, mutta pitäs tietää oleellinen kun pääsykokeet olisi jo toukokuun alussa. Kiitos jo etukäteen vastauksista! Chuck Norris has two speeds: Walk and Kill. |
Veli Hopea 18.04.2007 13:29:25 | |
---|
niin ja tuota harrastuspuolta meinaan, en mitään ammattijuttuja todellakaan! Chuck Norris has two speeds: Walk and Kill. |
samueld 18.04.2007 15:28:45 | |
---|
Ei se laulu sinänsä ole jännittämisen aihe, jos olet kitaraa menossa kokeilemaan. Ihan ehkä "satu meni saunaan" ei riitä, mutta vähän vaikeampi. Siitä katsotaan, että pysytkö yhtään nuotissa ja rytmissä. Sitten on niitä sointu- ja intervallikuunteluita ja mahdollisesti jotain rytmitestejä. Soittonäytteeksi kannattaa valita piisi jonka oikeasti osaat hyvin, mutta joka edustaa kuitenkin nykyistä tasoasi mahdollisimman hyvin. Mene kokeilemaan. Jos et pääse sisään, niin ensi vuonna tiedät, että mitä ei kannata tehdä. I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. |
domino 18.04.2007 16:24:22 | |
---|
Moro.. Itse oon oulun konservatoriolla, jonne pyrin pari vuotta sitten. Tällainen oli minun pyrkimis tilaisuuteni :D : Elikkä paikalla oli kolma - neljä miestä, pöydän äressä. Ensin ne pyys soittaan sen biisin minkä olin valinnu (Iron Maiden - The Trooper :D). About biisin puolessa välissä sanoivat ystävällisestiettä riittää. Sitten pyysivät sinne pöydän ääreen, ja yks niistä kero että se nyt koputtaa rytmejä ja koputa perässä. No ensin oli pari helppoa, ja sitten semmosia vähän vaikeampia, ja lopussa yksi liian pitkä muistettavaksi :D no.. niitä koputtelin siitä. ei ollu kovin vaikeita, tyyliin: taa ti ti taa taa taa taa ti ti taa... sen jälkeen yks niistä soitti pianolla yksinkertaisia melodioita, joita piti hyräillä perässä. Ei meinannu ääntä tulla, ku hävetti/jännitti :D kehuivat vaan, vaikka nyt ei välttämättä kehumista olisi ollukkaan. Tämän jälkeen kyselivät vielä kaikkia että soittaako sisarukset, ja miten hyvät mahollisuudet soittaa, kuin usein soittaa, jne.. Sitten kotia varmana siitä, ettei pääse läpi :D mutta pääsinpäs kuitenki. Vielä neuvoksi että kannattaa vetää semmonen biisi jonka saa kuulostamaan hyvältä, sillä ne ihmiset siellä pöydän takana kyllä kuulee jos yrität vetää nopeammin ku osaat.. Ja on vaan oma itsensä, niin hyvin menee :) Onnea! |
Veli Hopea 18.04.2007 18:53:48 | |
---|
kiitoksia vain tiedoista, nuo säveltapailut ja laulut ovat varmaan heikoimmilla :P nopeesti kelattuna meinasin jos ois vetäny siellä akustisella zeppeliinin over the hills and far awayn, osaatteko sanoa onko liian helppo vai mitä..? jotain akustista näppäilyä meinasin kuitenkii. pitääkö sinne muuten välttämättä roudaa oma kitara? Chuck Norris has two speeds: Walk and Kill. |
Wahi 18.04.2007 21:06:47 | |
---|
kiitoksia vain tiedoista, nuo säveltapailut ja laulut ovat varmaan heikoimmilla :P nopeesti kelattuna meinasin jos ois vetäny siellä akustisella zeppeliinin over the hills and far awayn, osaatteko sanoa onko liian helppo vai mitä..? jotain akustista näppäilyä meinasin kuitenkii. pitääkö sinne muuten välttämättä roudaa oma kitara? Over The Hills And Far Away on varmaan aika loistava valinta. Itse vetäisin varmaan sen. Rölölöö! |
Veli Hopea 18.04.2007 21:26:06 | |
---|
jep, ittestäkii toi biisi ois näppärä. mut siellä raadin edessä ton biisin vetäminen pelkästään akustisesti USKOTTAVASTI voikii olla sitten eri asia :P soolojen kohalle vois kehitellä ehkä jotain akustista sooloilua oktaavii matalempaa.. jos uskaltaa :) Chuck Norris has two speeds: Walk and Kill. |
domino 18.04.2007 22:17:46 | |
---|
joo.. Varmaan kannattais ottaa oma kitara. ei oo niinkään varmaa, onko siellä käytettäväksi kitaraa. Luultavasti on, mutta varmaan antaa paremman vaikutelman jos oman kitaran jaksaa ja pystyy ottaa mukaan :) |
Veli Hopea 19.04.2007 16:04:20 | |
---|
ja kiitoksia taas tiedoista.. onko tuolla lahen konsulla/konsulla yleensäkin muuten erikseen akustinen ja sähkökitara "linjat"..? Chuck Norris has two speeds: Walk and Kill. |
Veli Hopea 21.04.2007 17:45:00 | |
---|
ehdottakaapa jotain tosi helppoa, tarkotukseen sopivaa tuttua laulua :) Chuck Norris has two speeds: Walk and Kill. |
wrshredder 21.04.2007 19:07:41 | |
---|
ja kiitoksia taas tiedoista.. onko tuolla lahen konsulla/konsulla yleensäkin muuten erikseen akustinen ja sähkökitara "linjat"..? No siis klassisella puolella on klassinen kitara tietenkin. Ja pop/jazz puolella sähkökitarat ja varmaankin teräskieliset akkarit.. ehdottakaapa jotain tosi helppoa, tarkotukseen sopivaa tuttua laulua :) Oi Maamme Suomi. Lauloin tämän. Kyllä noita itekkin keksit, hämähämähäkkiä , maijal oli karitsa jne jne.. |
ja kiitoksia taas tiedoista.. onko tuolla lahen konsulla/konsulla yleensäkin muuten erikseen akustinen ja sähkökitara "linjat"..? Lahden konservatoriolla ei ole mitään pop/jazz-puolta, joten jos halajat opiskella muuta kuin klassista, pyri musaopistolle. Hevi on parhaimmillaankin paskinta. |
Veli Hopea 22.04.2007 12:25:16 | |
---|
jahas uutta tietoa pukkaa, oonkii ollu vähän hukas nyt ton kanssa et mitä eroa musiikkiopistolla ja konsella on :D joo en mä mitää klasaria todellakaan.. onkos sinne musaopistolle sit ihan eri pääsykokeet..? consikseen oon varannu nyt sen pääsykoeajan, mut siel nyt sitte vaan ilmeisesti on sitä klassista? valaiskaa mua vähän tosta musaopistosta, helvetti tästä nyt tuu kyl mitää taas.. :D Chuck Norris has two speeds: Walk and Kill. |
Veli Hopea 22.04.2007 13:02:40 | |
---|
eli siis tuolla lahden musiikkiopistolla voi opiskella sähkökitaraa, käydä tunneilla, ja suorittaa sen musan perus 3/3? onko sinne millaset kokeet ja millanen taso? Chuck Norris has two speeds: Walk and Kill. |