Mikael 20.04.2007 20:20:46 (muokattu 20.04.2007 20:24:45) | |
---|
Ei minun tartte relata yhtään enempää, itse asiassa olen äärimmäisen huvittunut. Ai no hyvä... mä vaan sit tulkitsin sua väärin, mikä onkin tosi helppoa täällä interwebissä. Halataan : ) Inhimillisyys on hyve. |
Starlia 20.04.2007 20:21:41 | |
---|
Ootko Sertzo ikinä aatellu Mäkkiä tai Applea? Ne on kuulemma tosi hyviä musantekoon. Tosimies koodaa äänet itse kasaan dossilla. |
Lennu 20.04.2007 21:48:34 | |
---|
Tosimies koodaa äänet itse kasaan dossilla. Mä tein aikoinaan 80-luvulla Atarilla musaohjelman, joka valitsi random-tyylisesti ääniä eri voimakkuuksilla. Se oli ihan paska. "tää skene ei oo oikeen mun juttu" |
kivi 20.04.2007 22:10:06 (muokattu 20.04.2007 22:12:59) | |
---|
Aivan v***n sama! :-) Nykyään onneksi yhteensopivuus on sitä luokkaa, ettei tarvi miettiä onko käytössä omenarautaa vai ikkunarautaa. Melkein joka levynteossa tulee käytettyä sekaisin omenakoneita ja ikkunakoneita, ja aina raidat siirtyy kivasti ja sessiot pysyy kasassa. Studiolla on uusi mac, siinä on neljä prosessoria ja hirmuinen määrä tehoa. Se on ihan kiva, ja kuulemma maksoi 6000 euroa. En mä siitä mitään tiedä, paitsi kerran kun idlasin tarkkaamossa katsoin ajankuluksi onko siinä pelejä ja ei ollut. Mutta Pro Tools pyörii vaivatta ja se riittää mulle. Kotona mulla on pari PC-konetta, taitaa olla 5 tai 6, eri ikäisiä vanhoja romuja. Tässä millä nyt kirjoitan on Word ja Adobe CS2, tuolla tarkkamossa on PC jossa on joku vanha Cubase. Ihan hyvin nää toimii. Käyttis on kaikissa XP Pro. Näissäkään ei oo pelejä, paitsi FreeCell-pasianssi jota joskus pelaan. Ei mua kiinnosta tietokoneet, mua kiinnostaa se mitä niillä tehdään. Mä teen niillä vaan töitä ja surffaan täällä ja parissa muussa paikassa, that's it. Niinku näin. Ihan sama. :-) |
texjazz 20.04.2007 22:18:29 | |
---|
Lähes samat edellisen puheenvuoron kanssa. Tämä pc vs. mac on tylsä vastakkainasettelu (eikös kokoomus poistanut vastakkainasettelun jo pressanvaalien alla). Ja otsikkohan on Audacity vs. Garageband, joten takaisin siihen. Garageband on ohjelma, joka antaa jokaiselle poropeukalollekin (esim. mie) mahdollisuuden ährätä helposti musiikkia, joten se äärimmäisen demokraattinen ohjelma. Jos sattuu olemaan Apple-kaupan kautta kotiin kävellyt. Ai niin, se Audacity... "Ruoho istuu lumen alla, odottaa että lumi menisi, ja tulisi kevät" Pekka Parkkinen |
Puavali 21.04.2007 08:48:22 | |
---|
Lähes samat edellisen puheenvuoron kanssa. Tämä pc vs. mac on tylsä vastakkainasettelu (eikös kokoomus poistanut vastakkainasettelun jo pressanvaalien alla). Ja otsikkohan on Audacity vs. Garageband, joten takaisin siihen. Garageband on ohjelma, joka antaa jokaiselle poropeukalollekin (esim. mie) mahdollisuuden ährätä helposti musiikkia, joten se äärimmäisen demokraattinen ohjelma. Jos sattuu olemaan Apple-kaupan kautta kotiin kävellyt. Ai niin, se Audacity... Audacity antaa mahdollisuuden nauhoittaa sangen pitkään. Garage Band kuulema rajoittaa nauhimisen pituutta, mutta en tiedä kuinka palio. Ei mulla eikä kavereillaoo ollu niin pitkiä biisejä. Mutta elikkäs keikkaa ei saa GB:llä nauhittua, mutta Audacityllä saa. Ja offariin: Jos Luoja suo, niin koskaan en osta wintoosakonetta ittelleni enää. Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 ; Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen. |
EP 21.04.2007 12:22:12 (muokattu 21.04.2007 12:24:00) | |
---|
..Ja offariin: Jos Luoja suo, niin koskaan en osta wintoosakonetta ittelleni enää. Niiku meni kaikki rahat Mäkkii! ..Vitsi, ei saa suuttua! :) PS. Juu ihmettelen miks' verrata noita kahta, mutta onneks' tää käänty asiallisempaan eli "Mac vs PC"! |
Lennu 21.04.2007 12:39:56 | |
---|
Niiku meni kaikki rahat Mäkkii! ..Vitsi, ei saa suuttua! :) Hehee. Eihän ne ole edes kalliita. Jos ostais perus macbookin ominaisuuksilla varustetun Windows-läppärin, niin kyllä ne aika samanhintasia on, ellei jopa kalliimpia. "tää skene ei oo oikeen mun juttu" |
Janus 21.04.2007 14:41:55 | |
---|
Hehee. Eihän ne ole edes kalliita. Jos ostais perus macbookin ominaisuuksilla varustetun Windows-läppärin, niin kyllä ne aika samanhintasia on, ellei jopa kalliimpia. Näinpä. Mac- ja Windows-koneiden hinnoilla ei ole oikeasti juurikaan merkittävää eroa, Applen valikoimasta vain puuttuvat täysin kaikista halvimmat koneet ja läppärit. Lisäksi käytetyt Macit säilyttävät arvonsa paljon paremmin kuin PC:t. |
Conrad Lant 21.04.2007 18:06:00 | |
---|
mutta onneks' tää käänty asiallisempaan eli "Mac vs PC"! Samaa paskaa x86-rautaa niissä kummankin leirin laatikoissa on sisällä oli ympäristönä kuinka ammattikäyttö tai ei. Oikea sota-aihe on "OSX vs. Windows", jossa ei kyllä siinäkään ole näin (softa-alan) ammattilaisen kannalta oikein sotimista, eri syystä tosin. Toisen sukujuuret on oikeassa käytössä, toisen leluissa. :-) (Garagebandillä edelleenkin treenivetoja äänittelevä.) No one prayed for Sodom |
PIM 21.04.2007 18:25:40 | |
---|
Näinpä. Mac- ja Windows-koneiden hinnoilla ei ole oikeasti juurikaan merkittävää eroa, Applen valikoimasta vain puuttuvat täysin kaikista halvimmat koneet ja läppärit. Lisäksi käytetyt Macit säilyttävät arvonsa paljon paremmin kuin PC:t. Toisalta myöskään Macia ei käsittääkseni pysty oiken palasistakaan rakentamaan. Itselläni on nyt eri ikäisestä raudasta koottu Windows PC, jossa prossuna Core2Duo E6400, gigan verran rammia, 120GB levyä ja äänirautana Mac-käyttäjiltä edullisesti käytettynä hommatut 3 kappaletta Creamwaren Pulsar2 äänikorttiä eli prosessoritehoa löytyy yhteensä 18 SHARC DSP prossun plus yhden Intelin dual core CPU:n verran, inputeja yhteensä 60 raitaa ulos ja sisään plus midit päälle ja rahaa tähän on palanut yhden perus Macbookin verran eli reilu tonttu. Ihan heti en tätä lähtis Maciinkään vaihtamaan;) |
Lennu 21.04.2007 20:07:41 | |
---|
Toisalta myöskään Macia ei käsittääkseni pysty oiken palasistakaan rakentamaan. Itselläni on nyt eri ikäisestä raudasta koottu Windows PC, jossa prossuna Core2Duo E6400, gigan verran rammia, 120GB levyä ja äänirautana Mac-käyttäjiltä edullisesti käytettynä hommatut 3 kappaletta Creamwaren Pulsar2 äänikorttiä eli prosessoritehoa löytyy yhteensä 18 SHARC DSP prossun plus yhden Intelin dual core CPU:n verran, inputeja yhteensä 60 raitaa ulos ja sisään plus midit päälle ja rahaa tähän on palanut yhden perus Macbookin verran eli reilu tonttu. Ihan heti en tätä lähtis Maciinkään vaihtamaan;) No et varmasti, mutta kaikilla ei riitä taito moisen kasaamiseen :) "tää skene ei oo oikeen mun juttu" |
kivi 21.04.2007 20:24:01 | |
---|
No et varmasti, mutta kaikilla ei riitä taito moisen kasaamiseen :) Ei pc:n kasaaminen oo mikään vaikea homma. Jopa mä osaan sen, eikä mua kiinnosta tietokoneet pätkääkään, päin vastoin. |
Lennu 21.04.2007 20:31:05 | |
---|
Ei pc:n kasaaminen oo mikään vaikea homma. Jopa mä osaan sen, eikä mua kiinnosta tietokoneet pätkääkään, päin vastoin. Eihän kesärenkaiden vaihtaminenkaan vaikeaa ole, mä en vaan ite tee sitä. (miten tää nyt liittyi mihinkään, emmä tiiä, hoho) "tää skene ei oo oikeen mun juttu" |
Starlia 21.04.2007 20:31:58 (muokattu 21.04.2007 20:34:33) | |
---|
Toisalta myöskään Macia ei käsittääkseni pysty oiken palasistakaan rakentamaan. Sama juttu. Kasasin itse vastikään PC:n. C2D E4300, 2 x 1gb DDR2, 320gb kovoa, Radeon x1950pro + Abitin emo. Kopan ja virtalähteen ostin myös. Hintaa tuli ~800e. Mukaan vanhasta koneesta käytettynä ostamani M-Audio Delta 44 ja oma Oxygen 9 USB -syna. Eli yhteensä ~1000e. Prossu pyörii 175% kelloilla vakioon verrattuna, jolla säästi rahaa reilusti. Tehokkaampi näyttis lähinnä pelailua varten. Ja x määrä muuta hommaa mitä koneella tekee. Musahommat sujuvat kuin neitsyyden vieminen. Mieluummin näin kuin olisi pistänyt vielä enempi rahaa ja ostanut jonkun kämäsen mäkin. :D |
Notefix 21.04.2007 20:45:10 (muokattu 21.04.2007 20:45:59) | |
---|
Ihan heti en tätä lähtis Maciinkään vaihtamaan;) Etkös sä ollutkin insinööri. Muusikot on usein vähän erilaisia. Samoin jonkun nuoren kitaraa soittelevan kaverin motivaatiot usein ovat erilaisia ammatikseen musaa tekevien kanssa. Mac on tietokone idiooteille, siksi mäkin niitä käytän. "Layers of layers of shit!"
."The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." |
Sertzo S 21.04.2007 23:49:05 | |
---|
Mac on tietokone idiooteille, siksi mäkin niitä käytän. Siksi minä myös aion sen hankkia. ;)
|
zekeode 22.04.2007 00:09:12 | |
---|
Kyllähän tollanen Mac kiinnostais, mutta voiko joku valaista muutaman kohdan. Noissa kaikissa koneissa on monitori jne. rakennettuna samaan laatikkoon? joten seinäkiinnityksestä tuskin voi haaveilla? Tarkoituksena olisi uutta konetta kasata 24" tf t näytöllä ja pistää seinän läpi piuhat menemään niin että keskusyksikkö ja näyttö olisivat eri huoneissa. Itsellä Applen softista Windowsin puolella lähinnä vain Itunesista ja Quicktimesta. Molemmat softat kierrän Windows käytössä kaukaa. Onko näissä ohjelmissa jotain eroa Macin puolella? Hinnaltaan toi 24" Imac ei kyllä olisi paha, mutta optiot siinä maksaa ihan saatanasti. Kuinka usein uusia malleja julkaistaan ja koska mahtaa seuraavat olla tulossa? And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert. |
Chaplin 22.04.2007 02:29:03 | |
---|
Noissa kaikissa koneissa on monitori jne. rakennettuna samaan laatikkoon? joten seinäkiinnityksestä tuskin voi haaveilla? iMac on sellanen jossa on kaikki siinä litteessä ruudussa. Läppärit on läppäreitä, MacMini on sellanen pikkukone ja "pöytäkone" on pöytäkone.. Garage bandillä en oo tehnyt muuta kun jotain niistä valmiista sämpleistä jota se sisältää ja hyvältä/ mukavalta kuulosta! Sitä toista (otsikosta) en ole edes nähnyt.. Mutta tuohon PC vs. MAC tappeluun voisin sen verran yhtyä.. Ite oon käyttänyt PCtä ihan 8088 sta saakka, 386, 486, Pentium, AMD, kaikki tuttuja. Mutta kun jotain 1,5 v sitten laitoin ekan Macin niin siihen loppui se ainaine koneen säätäminen ja päivittäminen.. Suosittelen lämpimästi! Ja PC koneisiin ei enää paluuta ole! USA:ssa on lähetetty hurjan monta miestä kuuhun. Niitä pitäisi lähettää lisää, ehkä kaikki? |
Noissa kaikissa koneissa on monitori jne. rakennettuna samaan laatikkoon? joten seinäkiinnityksestä tuskin voi haaveilla? Tarkoituksena olisi uutta konetta kasata 24" tf t näytöllä ja pistää seinän läpi piuhat menemään niin että keskusyksikkö ja näyttö olisivat eri huoneissa. En ymmärrä tätä pointtia, mutta sä saat iMacin jalan helvettiin ja siihen sellasen seinäkiinnitystelineen. Tuskin ajaa ihan sitä asiaa mitä halusit, mut saatpahan seinään kiinni. Ja trust me, se on niin hiljanen, ettei ainakaan sen takia kannata toiseen huoneeseen viedä - tilaakin se vie sen verran mitä normi litteä näyttö. Itsellä Applen softista Windowsin puolella lähinnä vain Itunesista ja Quicktimesta. Molemmat softat kierrän Windows käytössä kaukaa. Onko näissä ohjelmissa jotain eroa Macin puolella? Ei valitettavasti. Mun mielestä kummatkin on paskoja. Näille löytyy kyllä avoimen koodin vaihtoehtoja, vlc ja amarok ois mun valintoja. "Onko hevi lampaiden räjäyttelyä?" -Lesko |