Youni 11.03.2007 18:13:23 | |
---|
Ostin stadista Vic Firthejä, 8D:t ja AS7A:t. AS8D:tä ei ollut. Tuo AS-tippi on kyllä hyvä, saundi on mukava varsinkin kevyemmässä. Saa nähdä kuinka kestävät. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
trashmetal 13.03.2007 16:31:08 | |
---|
soitan pro markeilla mutta niiden nupit ei kestä. soitan yleensä 7A kokoisilla kapuloilla merkkejä olen testaillut. b-stickin kapulat hajos 2. kerralla perus soitolla.. mmmm. |
Ze Kink 14.03.2007 23:44:30 | |
---|
Regal Tippeihin olen nyt tykästynyt, 5BX mallisiin tarkalleen. 33 | Ostan Ebow plussan, myy! |
Duro 15.03.2007 13:13:28 | |
---|
itse olen tässä jo tovin aikaa paiskonut balbexin kapuloilla. ovat tuntumaltaan ja designeltään aika pitkälle samanlaisia pro markin kanssa. ovat vaan eurosen pari halvempia :) näissä olen aatellut pitäytyäkin nyt jatkossa. käytän nylontippisiä 5a hikkorikapuloita tällä hetkellä, myös 5b:t on ollu kovassa käytössä. hornbeamejakin tuli testattua mutta omaan käyttöön olivat tatsiltaan aiiiivan liian kevyet. hissuttelussa ovat varmaan ihan päteviä. suosittelen joka tapauksessa kokeilemaan. jos ei ole jo liikkeessä balbexeja niin balbex-jannelta niitä voi tilata netin välityksellä, niin kuin varmaan jo tämän threadin jollain sivulla on takuulla mainittu :) o.O |
Deino 15.03.2007 14:21:13 | |
---|
Tällä hetkellä Pro Mark 5B. |
Narcosynthesis 15.03.2007 15:10:26 | |
---|
Tällä hetkellä Pro Mark 5B. Ollaan siis "tekstiilikaksoset"...:) Arvoisat lyöjät: tottelemattomia VEDETÄÄN TURPAAN! (kyltti Helsingin konservatorion rumpuluokan seinällä joskus 2000-luvun alussa) |
antti2 16.03.2007 19:46:34 | |
---|
käytän vaterin 5a ja 7a koon kapuloita.. ne on tarpeeks kepeitä ja käy hyvin kevyempäänkin musaan.. |
trashmetal 14.04.2007 21:39:01 | |
---|
Ostin b-stickin 7A kapulat soitin 2 kertaa niillä ja kun Zildjn tuli postiin iskin kiinni testasin äänet ja NAPS! paskana oli ne tanskan hammastikut.. promark 7A on perus... mmmm. |
hansakemanelius 14.04.2007 22:59:56 | |
---|
Taman 8A sopii käteen erittäin hyvin. Käytin aiemmin Taman 214P-mallia ja 8A on aika samankokoinen mutta siinä on pienempi tippi ja mielestäni symbaalit soundaavat paremmalta 8A:lla. Pidän Taman kapuloista myös sen takia että ne ovat vähän pitemmät kuin monen muun valmistajan kepit. Sitäpaitsi ne kestävät kauan. Joo nej .... |
Live for the Moment 15.04.2007 16:41:47 | |
---|
Itse olen tykästynyt Vaterin kapuloihin. Ovat mainioita tikkuja. Käytin ennen 7A:ta ja 5A:ta, mutta sitten ositin David Silverian(mies, jonka kuva löytyy Vaterin kapuloiden... pakkauksesa) signature kapulat. Siitälähtien en juuri muita ole ostanukkaan. DSK:t ovat normaaleja kapuloita pidemmä ja muutenkin ovat mielestäni parhaat kapulat joilla olen soittanut. Sopivat erityisesti agressiivisempaan soittoon. Rauhallisempaa musiikkia soittaessani, käytän joko Vic Firthin Steve Gadd signatureja, tai Rute 606:sia. "Vater sticks are for serious hard hittin' mutha fu*%ers!" - David Silveria
omg lol wtf meiän elämä pyörii cssäs |
VeeKoo 15.04.2007 20:02:42 | |
---|
Nyt olen kokeillut balbexeja ja ihastunut. Kapulat joita käytän nyt ja jatkossa: Balbex 7A Nylon tipillä. Kevyet kun mitkä, tatsi mahtava ja kestävyyskin on osoittautunut riittävän hyväksi. rokkijere: Eisssss reenikämppä täyteen paskapaperia.. |
Alussa tuli pitkään kokeiltua eri merkkejä ja malleja. Kun astetta rankempaa musiikkia on tapana soitella ja kun alussa ei vielä sitä nopeutta meinannut irrota, päädyin käyttämään pro markin 5a-kapuloita,joilla humppailut ja blästäilyt onnistuivat huomattavasti helpommin. Kunnes kapuloita alkoi hajoamaan sitä vauhtia että kukkarossakin tuntui mukavasti niin siirryin saman merkin 5b-keppeihin. |
Peicco 21.04.2007 15:34:30 | |
---|
Ekat sähkörummut oli Milleniumin halpissetti MPS-300 joissa "kalvon" alla oli parin millin pehmuste ja tämän alla yhtä paksu teräslevy. Reboundia ei siis ollenkaan. Sorminivelet sekä ranteet kipeytyivät jo 5-10 min soittelusta. Löysin sitten sellaisen kapulan kuin Zildjian Anti-Vibe. Kapulan peräpäähän on porattu joitakin senttejä syvä aukko jossa kumitulppa. Nivelsäryt poistuivat kuin taikaiskusta. Puolitoista vuotta on nyt soiteltu erilaisilla mesh-kalvoihin pohjautuvilla sähkiksillä joten tuota Anti-Vibe -mallia tuskin enää tarvitsisin, mutta niihin on jo totuttu. Istuu käteen aika hyvin ja ovat kevyet. Kapulan massalla kun ei ole sähkisten kanssa juuri mitään merkitystä. Täytynee tilata varapari jos vaikka nykyiset katkeaa. Puoltoista vuotta siis on yhdellä kapulaparilla menty. No, lyöntipinnat kun on verkkokalvoa sekä kumia ja soittofrekvenssi varsin alhainen, noilla soittanee ainakin vielä vuosikymmenen loppuun. :) Mikään ongelma ei ole niin monimutkainen etteikö sitä voisi juosta karkuun. |
Hellbender 24.04.2007 07:07:44 (muokattu 24.04.2007 07:09:28) | |
---|
Promark Millenium ll. Ja hyvin toimii. ; ) 5B. Aluksi oli semmoiset New Soundin 5A kapulat, muttei kestäny kauaa, oli jo niin kauan käytettykin. Keep drumming mates! |
Kosminen 27.04.2007 17:41:19 | |
---|
Noilla 7A kapuloilla on kyllä mahtava soitella ku ei tuu niin kauheasti meteliä ja on keposet. Onko nynnyä soittaa 7A:lla rokkia? Kalamies #16 >-)))> |
Magiz 27.04.2007 19:17:25 | |
---|
Onko nynnyä soittaa 7A:lla rokkia? ei todellakaan. palvelee bäniäkin hyvin se ettei rummut jyrää metelillään kaiken yli, ohuilla ja lyhyillä kapuloilla voiman käyttö on hallitumpaa mutta tatsi kuitenkin pysyy vaikka hiljaa soittaakin. "2000-luvun kotimaista raskasta progea, vähän niinkuin heavympaa Jethro Tullia" -Jasse |
asa 30.04.2007 02:24:33 | |
---|
Olen kokeillut paljon erilaisia ja eri valmistajan kapuloita etiessäni optimaalista kapulaa, ja omaan käteen parhailta tuntuu VIC VIRTHIN SD9 DRIVER. Balbexiakin kokeilin kun houkuttaisi vaihtaa niihin halvan hinnan vuoksi, mutten pitänyt niistä. Kokeilin G5A:ta ja jotain muuta valkopyökkistä mallia. SD 9 DRIVER, voittajien valinta ,,/ UP THE IRONS! |
parempi ku petrucci 30.04.2007 14:18:23 (muokattu 30.04.2007 14:34:45) | |
---|
Kokeilin nyt eka kertaa Pro Markin Neil Peart keppejä ja mitä kaikkea muuta niissä lukee, Millenium II ja 747. Ne tuntuu sopivan mukavasti tuolle Rolandin mesh kalvolle. Kunnon painava 2B on ennen ollut suosikkini mutta sähkörumpuloihin siirtymisen myötä tuntuu että nuo rimpula pädit hajoaa kun niillä lyö.. Kun on työmiehen kädet niin kaikki noita kevyempi puutavara hukkuu näppien poimujen väliin.. ;) |
Topa- 30.04.2007 16:43:16 | |
---|
Vic Firth 5A "Extreme" Mulle just hyvät kapulat ja todella kestävät. |
steyr 01.05.2007 21:17:38 | |
---|
Tällä hetkellä käytössä Pro Markin Simon Phillips signature kapulat. En tiedä kokoa... |