Aihe: Monipuolista säröä
1 2
oiva tumpeloinen
21.04.2007 13:46:41 (muokattu 21.04.2007 13:56:15)
Eikös Jekyll&Hydessä toimi tuo homma nurinpäin. Kummankin (OD:n ja Distortionin) ollessa päällä samaan aikaan distortion-puoli tulee ensin ja sen jälkeen vasta OD. Eli todellisuudessa se distortion boostaakin overdriveä. Jotenkin näin muistelisin kun itse tuota J&H:a soittelin.

Nyt kun sä sen noin sanot, niin tietenkin se laittaa miettimään, että miten se menee (mun oma matolaatikko on viime kuukaudet kiertänyt ympäri kylää kaikkien kokeiltavana, ei ole siis paljoa tullut poljettua sitä aikoihin). =) Vastaan kuitenkin, että ei. Hyde on se distortionpuoli, jota Jekyll (overdrive) boostaa. Myös manuaali sen kertonee aika pikaisesti kuvilla:

http://www.visualsound.net/PDF/JH.pdf

Aika pitkälti Jekylliä käytetään jo kuvissa boostin tapaan. Itse pedaalissa kyllä sisääntulo tulee sieltä Hyden päästä fyysisesti. Route 66:ssa on muuten kompressori näköjään Hyden paikalla. Voisiko muistikuvat juontaa siitä? En ole kyllä tuota 66:sta kokeillut, joten en tiedä, miten päin se toimii. Kovin usein tosin kompura sijoitetaan ennen säröä.....

Olisi sinänsä muutenkin kiva tietää, että mikä tuo Hyde on. Tuon manuaalin alkusepustuksessa mainitaan kahdesta eri OD:sta ja itse pedaalissa lukee toisessa osiossa distortion. Ota nyt siitä sitten selvää......jos sillä on nyt edes mitään väliä.
McNulty
21.04.2007 13:56:57
Oiskohan tuo käänteinen boostaus (distortion->od) ollut sitten niiden vanhempien hopeisten J&H-spedujen funktio... no mene ja tiedä. Itselläni jäi vain joskus sellainen kuva ko. laitteen toiminnasta. Hyvä pedaalihan se kyllä on. OD:lta saa kaiken kevyestä pop-crunchista aina rock-meininkiin asti ja distortion osio kyllä riittää hevimpäänkin menoon varsin mainiosti. Monipuolinen värkki ja ajatellen että siinä on kaksi hyvää spedua samassa, on se myös edullinen. Ainoa miinus sille laitteelle suuresta koosta ja mielestäni kamalasta koteloinnista.
get out of my space - www.myspace.com/dimeshred
oiva tumpeloinen
21.04.2007 14:24:19
http://www.geocities.com/chlmusic/JHpage.html

Tuosta jotain lätinää siitä harmaasta purnukasta. Mä saisin tuosta irti sen, että se Jekyll boostaa Hydeä. Siinä mainitaan kuitenkin_vaihtoehoisena_ käyttötapana soolon volumetason/keskiäänien lisääminen Hydellä.
Henko
21.04.2007 15:10:24 (muokattu 21.04.2007 15:11:39)

Musta tuntuu, että kun ostin Radial ToneBone Classicin, ni ei tarvi enää ostaa yhtäkään pedaalia. Välillä voin käyttää Bossin Xtortionia siinä edessä, mutta lähinnä sen takia, että lopputulos on aika vinksahtanut.
Mutta toi ToneBone on toki aika tyyris. Reiska 200 maksoisn uutena. Kyllä se siksi moneen toki taipuukin.
Tie miehen sydämeen käy rintalastan läpi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)