Aihe: Haitsun vasemmalla puolen oleva pönttö?
1
Alpha
04.01.2004 20:23:09
Siis nyt kun joissain seteissä olen pistänyt merkille haikan vasemmalle puolen sijoitetun tomin..onko siitä mitään hyötyä?

Tuli vaan mieleen, ku pöydän alla lojuu tollanen 16" vanha lattiatomi, että jos..
Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni.
jms
04.01.2004 20:28:56
hmm, samaa olen miettiny omalle 13" pöntölle ku ei muuta käyttöä löydy ja kukaan suostu ostamaan :D
Pitäs vain standi saaha sille ensin, mikä on muutenki osto listalla uuden penkin jälkeen
bah
-Reaper-
04.01.2004 20:29:52
Kyllä kai sillä saa kaikkia tomi kikkailuja väsättyä ja mä ainaki jos ostaisin sellasen nii se ois varmaan 15 tai 14 tuumaa tietenkin mielipide kysymys, mut jos sulla ylimääräsenä joku tomi on nii voi kai sitä ainaki kokeilla.
Rock´N´Roll!!
Aimo
04.01.2004 20:30:59
Minä tein 12" tomille semmoisen, että laitoin kalvon paikalle vanhan ziljdanin haikan yläpellin. Vinkeä napse lähtee siitä. Ihan kelpo vekotin. Koittakaa, jos ylimääräisiä peltejä oikeassa koossa on. Sijoitin juurikin haikan vasemmalle puolelle.
Menkää kotiinne ja kuskaa housuunne, niin ymmärrätte lapsianne paremmin.
kkeppana
04.01.2004 21:00:55
Siis nyt kun joissain seteissä olen pistänyt merkille haikan vasemmalle puolen sijoitetun tomin..onko siitä mitään hyötyä?

Tuli vaan mieleen, ku pöydän alla lojuu tollanen 16" vanha lattiatomi, että jos..

Tomeilla saa kivan kuulosia paradiddle-komppeja aikaan helpommin.
I'd rather be a king of nothing than a servant in a sick society.
Mikko A
04.01.2004 21:34:43
Onhan ne hauskoja ja näyttää settikin isommalta :P Itse oon pitäny siinä joskus 13" tomia, mutta se oli mielestäni vähän liian pieni siihen tarkotukseen. Nyt jos jonkun siihen pistäisin, niin gongibasarin tai 18" tomin, niin vois käyttää sitä vähän niinku kakkosbassarina.
"We call him the boss because he keeps a steady beat."
efunkelist
04.01.2004 23:04:03

Kaveri käytti pienessä setissään 16" tomia nimenomaan "kakkosbasarina" haitsun vasemmalla puolella. Mulla oli jonkun aikaa kakkosvirvelinä 12" tomi ilman alakalvoa. Kuulosti presiis Metallican uudelta virveliltä ;D ja tämä siis ennen sen levyn julkistamista. Hoho, olis pitäny syyttää Larsia plagioinnista.

Jos joskus isonnan settiä niin vasemmalle puolelle ottaisin ihan mielelläni ison tomin - sitten voisi hakata hartiaraivolla isoja tomeja molemmilta puolelta settiä, kunnon jyskettä. Tykkään tehä sellasta meteliä välillä (bändikin tykkää)
J. Cool
04.01.2004 23:09:46

mulla on siinä piccolo. tomi vois olla jees :) ihan veikeeltähän ne kuulostaa gurujen käyttämänä. ennen ties kuin monella oli tomari siinä mut nykysin noilla nimekkäillä jenkeillä melkeen aina tomi vaihtunu piccoloksi..
petteri r
05.01.2004 00:21:58

meillä yleensä haitsun vasemmalla puolella oleva pönttö on kiipparisti :)
M.i.k.key
05.01.2004 00:26:00
meillä yleensä haitsun vasemmalla puolella oleva pönttö on kiipparisti :)

He he...
My name is Baron, M.i.k.key Baron
Paas
05.01.2004 00:30:20

Silloin siitä on hyötyä kun kokee että sille on tarvetta. Omista tarpeista ja soitettavasta matskustahan se on kiinni.
Takatukat kunniaan!
Paas
05.01.2004 00:33:38
Tässä heräsi vielä mieleeni sellainen seikka että haitsun vasemmalle puolelle kannattaa oikeastaan sijoittaa kokeilumielessä kaiken näköistä kilistintä ja kolistinta.
Siinähän vasen käsi saa extra tarkkuus treeniä joten siinä saa vahvistettua sitä vasenta kättä. Täytyy varmaan huomenissa heittää siihen jotakin. ;)
Takatukat kunniaan!
Alpha
05.01.2004 00:51:15
Tässä heräsi vielä mieleeni sellainen seikka että haitsun vasemmalle puolelle kannattaa oikeastaan sijoittaa kokeilumielessä kaiken näköistä kilistintä ja kolistinta.
Siinähän vasen käsi saa extra tarkkuus treeniä joten siinä saa vahvistettua sitä vasenta kättä. Täytyy varmaan huomenissa heittää siihen jotakin. ;)

Toi kävi mielessä. Aattelin et jos ton tomin lisäksi pistäis klämpilla telineen haikan varteen ja pistäs vaikka splashin sinne. Tai toi LP:n helistin.
skanky
05.01.2004 09:43:11

Mä olen käyttänyt about viisi vuotta 10" tomia haikan alla, ja siten että se on viritetty helv... todella korkeaksi. Ja käyttö on lähinnä efektinä. Toimii hyvin reggaeta soittaessa.
"Jesus built my hotrod!"
Paas
05.01.2004 10:30:37
Toi kävi mielessä. Aattelin et jos ton tomin lisäksi pistäis klämpilla telineen haikan varteen ja pistäs vaikka splashin sinne. Tai toi LP:n helistin.

Mitä pienempää rompetta sitä enemmän tarkkuutta tarvitset ja vasen käsi voimistuu/saa lisää tarkkuutta.
Takatukat kunniaan!
xerxes
05.01.2004 10:35:01

Mulla oli joskus tossa vasemmalla timbaalit.
Relax.
jms
05.01.2004 18:59:01
no mulla on jo semmonen 13" kilistely pelti siinä haikan yläpuolella ja vois kokeilla nytte kunhan jaksais vain ensin setin pistää pystyyn sitä tomia siellä sit ostaa vaikka joku splassi sinne ja eiku kikkailemaan :D
bah
Alpha
05.01.2004 19:28:57
Mitä pienempää rompetta sitä enemmän tarkkuutta tarvitset ja vasen käsi voimistuu/saa lisää tarkkuutta.

Pitää purkaa toi helistin ja laittaa ne metallilätkät katosta roikkumaan sopivalle etäisyydelle.

Joku tollanen Thomannin putki, johon lyöty kaiken maailman kellot, kilistimet ja kalistimet. Pitänee hommata vaikka vaan ihan piruuttaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)