Mikko A 03.01.2004 01:40:53 | |
---|
Onkos kellään omakohtaista kokemusta näistä kalvoista? Miten pelaavat ja minkälainen soundi? Triviaalitietoa en kaipaa, koskapa bongasin nuo Remon katalookista ja luin mitä siellä luki. Miten ne eroavat käytännössä toisistaan vai onko niillä mitään tekemistä toistensa kanssa? Mitä noiden kansas kannattais laittaa alakalvoksi? Tykkään virittää tomit aika kireälle, koska pidän siitä tatsista, mutta toisaalta useimmilla kalvoilla olen saanut kireällä virityksellä aika tylyn vastaanoton alias ei oikein oo toiminu. "We call him the boss because he keeps a steady beat." |
Paas 03.01.2004 11:58:03 | |
---|
Eiks nämä nyt ollu niitä aitoa nahkaa jäljitteleviä kalvoja? Ei ole itsellä koskaan ollut semmossia. Takatukat kunniaan! |
dictatorsh*t 04.01.2004 13:15:12 | |
---|
Eiks nämä nyt ollu niitä aitoa nahkaa jäljitteleviä kalvoja? Ainakin tuo Renaissance on tollainen. On tuolla paikassa jossa käyn rumputunneilla juuri tuollaiset Renaissance kalvot ja aika jännä, mutta myös kiva ja lämmin sointi/ääni. Hyvin sanottu, eikö? Ajattelin itselleni ostaa joskus Renaissancet. "Kyllä se on ollut koko ajan takaisin, se oli äsken vain eri paikassa."
- meiän kitaristi |
Mikko A 04.01.2004 14:28:22 | |
---|
Tietääkseni vain nuo FiberSkynit on nahkajäljitelmäkalvoja. "We call him the boss because he keeps a steady beat." |
Paas 04.01.2004 14:47:10 | |
---|
Sen muistan ainakin että olen joskus soittanut virveliä jossa oli renaissance kalvo. Tuntuma oli kyllä aika erillainen verrattuna muihin tavallisempiin kalvoihin. Osta pois yks sellanen kalvo virveliin ja kokeile. Takatukat kunniaan! |
Mikko A 04.01.2004 15:07:40 (muokattu 04.01.2004 15:11:21) | |
---|
Sen muistan ainakin että olen joskus soittanut virveliä jossa oli renaissance kalvo. Tuntuma oli kyllä aika erillainen verrattuna muihin tavallisempiin kalvoihin. Osta pois yks sellanen kalvo virveliin ja kokeile. Ajattelin kyllä ostaa ne kalvot tomeihin, mutta voishan sitä tietty virveliinkin kokeilla =) Edit: Niin ja noita kumpiakaan ei täällä myydä :( Kaupan hyllyltä löytyy lähinnä pinstrippeja. Ja peltihyllyltä lähinnä paksuja peltejä. Tosin oonkin tuosta kauppiaan kanssa jutellu ja on sillä siihen ihan hyvä syy: nykyään kun kaikki on näitä hevimiehiä, niin ei kukaan osta niitä ohuempia peltejä tai hepposempia kalvoja... "We call him the boss because he keeps a steady beat." |
Alpha 04.01.2004 15:34:36 | |
---|
...nykyään kun kaikki on näitä hevimiehiä, niin ei kukaan osta niitä ohuempia peltejä tai hepposempia kalvoja... Tuota kyllä ihmettelen kovasti. Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni. |
Speedy 04.01.2004 16:38:59 | |
---|
Ittelläni on ollu nyt pari kuukautta Fiberit tomeissa, ja olen kyllä tykännyt, juuri semmonen saundi josta mä tykkään.. Semmonen tumma ja lämmin, ja aika pehmeä..=I (jotain ääninäytettä on tulossa kyllä johonki aikan rumpaleitten sivuille) Tuntuma on kyllä aika erilainen, verrattuna esim. Emperoriin.. Ne taitaa olla kuitenki paksuudeltaan samaa luokkaa. Kuitenkin vaikka on yksikerros kalvo, niin on paksumpi kun Ambassador.. Ja myös mun tietääkseni Fiberit on niitä "aitoja" nahkajäljitelmä kalvoja.. Renaissanceista ei ole mitään kokemusta, mitä nyt koululla on jossain virveleissä ollu.. Alussa saundi vähä hämäs, oli aika jatsi saundit niissä, piti virittää hirveen korkeelle, että soivat, mutta vähän ajan päästä ku oli soitellu, nii ne alkoivat soida kunnolla ja sillä "oikealla" saundilla..;) "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
Mikko A 04.01.2004 18:03:23 | |
---|
Ittelläni on ollu nyt pari kuukautta Fiberit tomeissa, ja olen kyllä tykännyt, juuri semmonen saundi josta mä tykkään.. Semmonen tumma ja lämmin, ja aika pehmeä..=I (jotain ääninäytettä on tulossa kyllä johonki aikan rumpaleitten sivuille) Tuntuma on kyllä aika erilainen, verrattuna esim. Emperoriin.. Ne taitaa olla kuitenki paksuudeltaan samaa luokkaa. Kuitenkin vaikka on yksikerros kalvo, niin on paksumpi kun Ambassador.. Ja myös mun tietääkseni Fiberit on niitä "aitoja" nahkajäljitelmä kalvoja.. Renaissanceista ei ole mitään kokemusta, mitä nyt koululla on jossain virveleissä ollu.. Alussa saundi vähä hämäs, oli aika jatsi saundit niissä, piti virittää hirveen korkeelle, että soivat, mutta vähän ajan päästä ku oli soitellu, nii ne alkoivat soida kunnolla ja sillä "oikealla" saundilla..;) Onko ne sitten sitä ambassador-paksuutta (FA)? Mitä käytät niiden kanssa alakalvona? Toimiiko ne hyvin lattiatomeissa (14" & 16")? "We call him the boss because he keeps a steady beat." |
Speedy 04.01.2004 19:37:09 | |
---|
Onko ne sitten sitä ambassador-paksuutta (FA)? Mitä käytät niiden kanssa alakalvona? Toimiiko ne hyvin lattiatomeissa (14" & 16")? En mä itseasiassa tiedä niistä paksuuksista, se on varmaan vastaava kalvo, ku Ambassador, mutta se muovitus siinä päällä tuntuu kyllä paksummalta ku noissa Coated Ambassadoreissa.. Ittelläni on Premierreitten mukana tulleet Everplayn kalvot siellä alla.. Paksuudesta en niin tiedä..=I (härski veikkaus että Diplomat) Mulla ei ole ku 10" ja 14" noi kalvot, en ole vielä ostanut muihin, mutta ainakin tossa 14":ssa se toimii hyvin, paremmin ku Emperor, mutta se on vaan mun mielipide..=I "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
Paas 05.01.2004 00:20:42 | |
---|
Ajattelin kyllä ostaa ne kalvot tomeihin, mutta voishan sitä tietty virveliinkin kokeilla =) Jos jostain saat niitä käsiis niin osta ensi kokeiluks virveliin niin saat vähän hajua siitä tuntumasta ja sitte jos tuntuu hyvältä niin hommaat koko satsin. Takatukat kunniaan! |
Speedy 05.01.2004 07:15:34 | |
---|
Jos jostain saat niitä käsiis niin osta ensi kokeiluks virveliin niin saat vähän hajua siitä tuntumasta ja sitte jos tuntuu hyvältä niin hommaat koko satsin. No jaa, virvelissä kuitenkin on pikkasen verran tiukemmalla se kalvo, kun tomeissa, että se ei ihan samaa kuvaa anna, mut jotain suuntaa varmaan kyllä..=I "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
Mulla oli aikanaan edellisessä setissä (Pearl MLX) FiberSkynit koko setissä ja tollaseen nyky-settiin ne toivat hyvää lämpöä ja sitä "vintage"-soundia. Vaihdettuani oikeasti vanhoihin rumpuihin huomasin niiden olevan hieman liian paksut ja palasin sitten Ambassadoreihin koko setissä (myös bassarissa). Nyt hiljattain vaihdoin virveleihin takaisin FiberSkynit ja ainakain meikäläisen snarppoihin ne toimivat oivallisesti - varsinkin teräsvirveli käyttäytyy näin rauhallisemin. miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |
Paas 05.01.2004 10:32:26 | |
---|
No jaa, virvelissä kuitenkin on pikkasen verran tiukemmalla se kalvo, kun tomeissa, että se ei ihan samaa kuvaa anna, mut jotain suuntaa varmaan kyllä..=I Voihan sen virittää matalemmallekkin juuri sitä testaamista varten. Takatukat kunniaan! |
afro 06.01.2004 15:12:37 (muokattu 06.01.2004 15:22:01) | |
---|
Ittelläni on ollu nyt pari kuukautta Fiberit tomeissa, ja olen kyllä tykännyt, juuri semmonen saundi josta mä tykkään.. Semmonen tumma ja lämmin, ja aika pehmeä..=I Eli juuri sellainen, jota myös minä etsin. Olisipa siis pari kysymystä teille, jotka näitä olette käyttäneet. 1. Millainen on soundi verrattuna esim. coated Ambassadoriin? Lähinnä tomeissa siis. 2. Onko tietoa, toimiiko myös halvemmissa kannuissa, vai onko ihan hifistelyjuttuja vaan? 3. Noita on näköjään eri paksuuksia, on medium, thin, powerstroke ja mitä kaikkea. Mitä eroa? Mitä tarkoittaa nämä FA, FD...? Kiitos. Sivuni
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen |
Speedy 06.01.2004 20:55:54 | |
---|
Voihan sen virittää matalemmallekkin juuri sitä testaamista varten. No eikös sen sitten voi suoraan laittaa jo sinne tomiinki, ni saa sen tuntuman siinä, missä sitä käyttää..=I 1. Millainen on soundi verrattuna esim. coated Ambassadoriin? Lähinnä tomeissa siis. Mun mielestä tummempi, eikä niin kova.. 2. Onko tietoa, toimiiko myös halvemmissa kannuissa, vai onko ihan hifistelyjuttuja vaan? Jaa'a, eiköhän ne toimi.. Luulisin, että ei siinä mitään sen kummempaa ole.. kokeilemallahan se selviääpi..;) Paksuuksista en sitten tietä mitään, ittelläni on muistaakseni FA3 molemmat..=I "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
Mikko A 06.01.2004 22:37:55 | |
---|
Remon katalookista: FT - Extra Thin (500) FD - Thin (750) FA - Medium (1000) F1 - Heavy (1400) "We call him the boss because he keeps a steady beat." |
poro80 07.01.2004 16:56:17 | |
---|
Aloittelijana (edelleen aloittelijana) ostin tuollaisen Fiberskynin virveliin. Tästä ostotapahtumasta on tainnut vierähtää jokunen vuosi jo. Silloin kriteerinä oli hieno nahkamainen ulkonäkö...olin nähnyt kaverin virvelissä moisen, ja se oli virveli, joka kuulosti paljon paremmalta kuin omani. Näin jälkikäteen ajatellen ostos ei ollut huono. Saundit paranivat (johtui enemmän kyllä virityksestä) ja ennen kaikkea kalvo oli sudilla soittamiseenkin kelvollinen. Ovat lähitulevaisuudessa hankinta listalla, ainakin virveliin. |
afro 07.01.2004 19:30:09 | |
---|
Kiitoksia vastanneille, lisää kokemuksia saa kertoa! :) Sivuni
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen |
Mikko A 07.01.2004 21:23:26 | |
---|
Mulle saa kans kertoa vielä lisää :) FiberSkyneistä onkin tullu jo ihan hyvin juttua, mutta olisko kellään vielä kertoa noista Renaissanceista? Itse taidan kuitenkin vielä tyytyä tomeissa ambassadoreihin - enkä vähiten huonon paikallisen valikoiman vuoksi - mutta virveliin vois kyllä ihan pirruuttani hommata tollasen nahkahimmelikalvon. "We call him the boss because he keeps a steady beat." |