Mikael 19.04.2007 20:23:45 (muokattu 19.04.2007 20:25:06) | |
---|
No minkäs takia sitten pitää verrata ikivanhoja Windows -ongelmia nykyajan mäkkeihin? Eivät ole keskenään kauhean vertailukelpoisia asioita. Eiku mä vertasin silloista mäkkiä silloiseen peeseeseen. EDIT: Verta kehiin, perkele! :) Noh, miks vertailla harrastelijahupikäyttäjän mielipitetä ammattilaisten mielipiteisiin? Inhimillisyys on hyve. |
Notefix 19.04.2007 20:25:38 (muokattu 19.04.2007 20:29:18) | |
---|
Mulla ehkä musiikintekijänä suurin juttu on se, että projektit eivät Windowsissa enää soineet muutaman kuukauden jälkeen. Viisaammat selittivät että windowsin registry täyttyy kaikenlaisesta töhnästä ja sitä pitää putsata säännöllisesti, muuten kone "hidastuu". Eli, Windowsissa softaa pitää ylläpitää ja muutenkin olla koko ajan säätämässä, ja mua ei oikeastaan tollanen kiinnosta. Mua kiinnostaa vaan tehdä musaa. Mä uskon siihen, että luovuus vaatii oikeat olosuhteet. Siitä ei tule mitään, jos joutuu koko ajan vaihtamaan aivopuoliskoja duunia tehdessä. Mikään ei tapa inspiraatiota enempää kuin tietokoneen kanssa säätäminen. "Layers of layers of shit!"
."The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." |
Mikael 19.04.2007 20:33:14 (muokattu 19.04.2007 20:33:25) | |
---|
Mä uskon siihen, että luovuus vaatii oikeat olosuhteet. Siitä ei tule mitään, jos joutuu koko ajan vaihtamaan aivopuoliskoja duunia tehdessä. Mikään ei tapa inspiraatiota enempää kuin tietokoneen kanssa säätäminen. Siinäpä se tuli hyvin sanottuna. Olen täysin samaa mieltä. Inhimillisyys on hyve. |
EP 19.04.2007 20:40:46 | |
---|
Siinäpä se tuli hyvin sanottuna. Olen täysin samaa mieltä. Kuin myös! Kullekin mitä tarvitsee ja millä pärjää, tuosta Noten vastauksesta ehkä selvisi taas eräs mieltä askarruttanut juttu, hyvä! |
Lennu 19.04.2007 20:53:15 | |
---|
Kuin myös! Kullekin mitä tarvitsee ja millä pärjää, tuosta Noten vastauksesta ehkä selvisi taas eräs mieltä askarruttanut juttu, hyvä! Näin. Halataan kaikki. "tää skene ei oo oikeen mun juttu" |
Twinkle 19.04.2007 21:41:29 (muokattu 19.04.2007 21:47:46) | |
---|
Noh, miks vertailla harrastelijahupikäyttäjän mielipitetä ammattilaisten mielipiteisiin? En muuten suosittele tuon "ammattilaisen mielipide" -kortin vetämistä tähän juttuun, etenkin kun valtaosa ammattilaisista yhä käyttää windows- ja PC-koneita. Joka 35. myyty tietokone on applen laite, siitä voi sitten tehdä johtopäätöksiä. Tottakai suuntaan jos toiseen, mutta itse olen joutunut työni puolesta ammattilaisille koneita kokoamaan ja myymään ja niissä tilanteissa tuo prosentti on vielä huonompi. |
Janus 19.04.2007 21:51:04 | |
---|
En muuten suosittele tuon "ammattilaisen mielipide" -kortin vetämistä tähän juttuun, etenkin kun valtaosa ammattilaisista yhä käyttää windows- ja PC-koneita. Miten monella ammattistudiolla äänitys/miksauskoneena on PC-rautaa Applen koneiden sijasta? |
Twinkle 19.04.2007 21:57:51 | |
---|
Miten monella ammattistudiolla äänitys/miksauskoneena on PC-rautaa Applen koneiden sijasta? tiedän montakin, tosin missä menee sitten ammattilaisstudion raja... mutta niitähän löytyy kyllä. |
Kassu 19.04.2007 22:14:46 | |
---|
En muuten suosittele tuon "ammattilaisen mielipide" -kortin vetämistä tähän juttuun, etenkin kun valtaosa ammattilaisista yhä käyttää windows- ja PC-koneita. Joka 35. myyty tietokone on applen laite, siitä voi sitten tehdä johtopäätöksiä. Tottakai suuntaan jos toiseen, mutta itse olen joutunut työni puolesta ammattilaisille koneita kokoamaan ja myymään ja niissä tilanteissa tuo prosentti on vielä huonompi. Juu, kaikille ei nuo prosentit merkitse. Kuunteletko musiikkia myös sen mukaan että mikä myy eniten? |
superfly 19.04.2007 22:33:48 | |
---|
En muuten suosittele tuon "ammattilaisen mielipide" -kortin vetämistä tähän juttuun, etenkin kun valtaosa ammattilaisista yhä käyttää windows- ja PC-koneita. Tämä pisti aika pahasti korvaan. Windowstoosat ovat todella pieni prosentti ammattikäytössä. Harrastelijat on sitten eri juttu. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
EP 19.04.2007 22:38:04 | |
---|
No kertokaa jotain hyviä esimerkkejä joista onlis hyötyä valintaa tehdessä! Eikä vaan: "Eipäs-kylläpäs"-juttuja! |
Twinkle 19.04.2007 22:50:24 | |
---|
Juu, kaikille ei nuo prosentit merkitse. Kuunteletko musiikkia myös sen mukaan että mikä myy eniten? Kukas niin väitti, kääntäen verrannollisesti: Käytätkö maccia sen takia että sitä ei kukaan muukaan käytä? kuunteletko kantria sen takia että sitä ei kovinkaan yleisesti tällä pallonpuolella kuunnella? Ei lähdetä arvailemaan noita juttuja. Markkinaosuudet tosiaan on siitä hienoja juttuja, että ne kertoo jostakin jotakin. Lähinnä siitä, että Windows/PC-koneissa on jotakin sellaista mikä on tehnyt niistä markkinajohtajan ja ennen kaikkea pitää niitä siellä tälläkin hetkellä. Tuote ei todellakaan voi olla susipaska jos sen valitsee yli 97 prosenttia kaikista jotka uuden koneen ostaa. |
Twinkle 19.04.2007 22:57:27 | |
---|
Tämä pisti aika pahasti korvaan. Windowstoosat ovat todella pieni prosentti ammattikäytössä. Harrastelijat on sitten eri juttu. Ammattilaisia on muitakin kuin audio-ammattilaisia... |
Mikael 19.04.2007 23:02:58 (muokattu 19.04.2007 23:07:24) | |
---|
En muuten suosittele tuon "ammattilaisen mielipide" -kortin vetämistä tähän juttuun, etenkin kun valtaosa ammattilaisista yhä käyttää windows- ja PC-koneita. Enhän mä mistään keskimääräisestä puhunut. Mä tarkoitin tätä nimimerkki Starilaa versus tässä keskustelussa ammatikseen mäkillä työskenteleviksi ilmottautuneita. Ja lähinnä Starilan omasta "verta kehiin"-pyynnöstä... siis hupailumielessä. Pahoittelen hymiön puuttumista. Kuinkahan iso osa työkseen tietokonetta käyttävistä voi muuten itse päättää mitä konetta käyttää? Ammattilaisia on muitakin kuin audio-ammattilaisia... Näin kyllä mutta tää on Muusikoiden.net ja keskustelun avaajakin mainitsi: "Jos asiaa tarkastellaan musiikintekijän näkökulmasta"... Inhimillisyys on hyve. |
Twinkle 19.04.2007 23:11:35 | |
---|
Enhän mä mistään keskimääräisestä puhunut. Mä tarkoitin tätä nimimerkki Starilaa versus tässä keskustelussa ammatikseen mäkillä työskenteleviksi ilmottautuneita. Ja lähinnä Starilan omasta "verta kehiin"-pyynnöstä... siis hupailumielessä. Hupaillaan pois, itsehän käytän ammatikseni tietokoneita merkkiin katsomatta. Kuinkahan iso osa työkseen tietokonetta käyttävistä voi muuten itse päättää mitä konetta käyttää? Samalla voidaan kysyä kuinka moni niistä, jotka eivät sitä itse päätä joutuvat siitä maksamaan? Näin kyllä mutta tää on Muusikoiden.net ja keskustelun avaajakin mainitsi: Muusikoiden.net jossa valtaosa on hupaisia amatöörejä ja säätäjiä. "Musiikintekijän näkökulma" on aika laaja käsite... |
EP 19.04.2007 23:27:11 (muokattu 19.04.2007 23:29:19) | |
---|
Menee ihan riitelyksi.. :/ Kyllä ihan kiinnostaisi nimenomaan musiikintekoon liittyvät asiat kun ollaan kerran M.net :ssä, peli- ym. koneet ja niistä keskustelu jonnekin muualle! Helvetisti oon ittekin laittanu kaikenmaailman musiikkilaitteisiin vuosien varrella ja monta kertaa ihan metsään on mennyt eli huomannut, ettei tää ookkaan hyvä ja taas vaihtanu ja rahaa palaa.. :( |
Ambitus 20.04.2007 00:52:12 (muokattu 20.04.2007 00:55:25) | |
---|
Kuinka monessa ammattipajassa on puucee ja kuinka monessa on mac? itse tiedän, että pc:tä käyttää: Chartmakers ja macciä: meikäläiset/Minor Music Tarzan Finnvox Soundtracks HIP Sonic Pump Musicmakers Petrax Kekkonen Asikainen .... näin nopeesti kelaillen....ei tullu hirveen montaa pc:n käyttäjää mieleen. Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? |
Älkääs nyt aikuiset immeiset viittikö.. Menee jo läpän puolelle. :) Otsikosta sanon sen verran, että noita on himena paha vertailla koska Audacity on perinteisempi sekvensserisofta ja Garageband enemmänkin sampleri.. Kakkosversiota en sitten olekaan kokeillut mutta paljon nannaa olen siitä kuullut.. Lisää middleä. |
Janus 20.04.2007 01:26:13 | |
---|
Kuinka monessa ammattipajassa on puucee ja kuinka monessa on mac? itse tiedän, että pc:tä käyttää: Chartmakers Tico Tico (näin ainakin vuonna 2003, ilmeisesti sama kalusto on käytössä edelleen - nettisivuilla tosin puhutaan "Nuendo Workstationista") ja macciä: meikäläiset/Minor Music Tarzan Finnvox Soundtracks HIP Sonic Pump Musicmakers Petrax Kekkonen Asikainen / Jean Records Astia Fantom Studio Dynasty .... näin nopeesti kelaillen....ei tullu hirveen montaa pc:n käyttäjää mieleen. |
Mikael 20.04.2007 10:25:16 (muokattu 20.04.2007 10:32:52) | |
---|
Hupaillaan pois, itsehän käytän ammatikseni tietokoneita merkkiin katsomatta. Joo kyllä mäkin käytän, mut jos saan valita niin mielummin mäkkiä. Samalla voidaan kysyä kuinka moni niistä, jotka eivät sitä itse päätä joutuvat siitä maksamaan? Nyt mä en enää käsnää mihin toi liittyy. Mä yritin siis ajatella siitä näkökulmasta, että jos ihmiset saisivat itse päättää niin mitä he käyttäisivät. Nythän toi sun esittämä prosenttiluku ei sinänsä kerro pc:n paremmuudesta tai ammatti-ihmisten mieltymyksistä, vaan windowsin määräävästä markkina-asemasta. Muusikoiden.net jossa valtaosa on hupaisia amatöörejä ja säätäjiä. "Musiikintekijän näkökulma" on aika laaja käsite... No entäpä jos koittais vertailla musiikin ammattilaisten konekantoja? Kertoisko se aiheesta jotain jos tutkittais millä ammatikseen musiikkia tekevät mieuluiten tekevät? Enkä mä ainakaan tarkoittanut että harrastajat olisivat hupaisia säätäjiä, mikäli toi viittaa mun kommentteihin. Enkä myöskään tarkoittanut että mun mielipide olis muuta kuin mielipide - jos joku todella diggaa enempi peeseestä niin se on mulle vallan jees. Inhimillisyys on hyve. |