Aihe: rumpujen äänitys
1
rautakeuhko
19.04.2007 14:45:27
Miten äänitätte rumpuja? Kuinka paljon äänitysvaiheessa geittiä ja kompuraa, entä eq? Entä miksausvaiheessa plugareilla pelaaminen, mitkä kompurat ja eq:t ovat suosiossa? Aika vähän olen ite äänittänyt joten valaiskaahan hieman..
Kallekorvola
19.04.2007 15:03:05
Miten äänitätte rumpuja?

hyvin, tietysti. äänitysvaiheessa tsekataan ja eliminoidaan mahdolliset pahat vaiheongelmat, ja vuoto pidetään kurissa sopivilla mikkivalinnoilla...

Kuinka paljon äänitysvaiheessa geittiä ja kompuraa, entä eq?

gatea ei ollenkaan, kompuraa ja eq:ta vain tarvittaessa (yleensä jää kyllä miksaukseen...).

Entä miksausvaiheessa plugareilla pelaaminen, mitkä kompurat ja eq:t ovat suosiossa?

Vaihtelee tarpeen mukaan. rumpuryhmässä usein kyllä Fairchild-plugari tai vastaava "perusruttaajana"... bassari-virveli-akselilla sit joku nopeempi, esim. 1176...

Aika vähän olen ite äänittänyt joten valaiskaahan hieman..

tuolla rumpukeskustelun puolella taitaa olla asiasta kattavammin...

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=30&t=105792

kokeilemalla/kantapäillä oppii...
myslique
19.04.2007 15:58:42

Miten äänitätte rumpuja? Kuinka paljon äänitysvaiheessa geittiä ja kompuraa, entä eq? Entä miksausvaiheessa plugareilla pelaaminen, mitkä kompurat ja eq:t ovat suosiossa? Aika vähän olen ite äänittänyt joten valaiskaahan hieman..

Mitä mikkejä, etuasteita, kompuroita, eq:ita ja muita plugareita sulla on käyettävissä? Entä mitkä rummut? Millainen tila? Millainen soittaja?

Äänitysvaiheessa ei kompuraa tai gatea. EQ:ta tarpeen mukaan, enemmän leikkauksia kuin korostuksia. Vintage Channel VC64 (kompura/EQ) rulettaa parhaillaan, kun se tuli käyttämäni Sonar Producer Edition v6:n mukana.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)