HeavyMachinery 18.04.2007 10:13:41 | |
---|
Mikähän noista olisi tarkin ja paras. Arsenaalissa on nyt whammy mutta tarviisin sen eteen oktaaverin joka nostaisi yhden oktaavin ja tarkasti, eli träkkäyksen pitäisi olla maks hyvä. Ehx:n Hogia olen haaveillut mutta on piru vaan niin kallis, POGi taas olisi myös kiva.. Asia nro 2 Onko mitää vastaavaa midi mikki systeemiä bassolle kuin rolandin gk-3b jotain simppeliä http://www.roland.com/products/en/GK-3B/index.html Ja onko kenelläkään kokemuksia tuosta ? Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
Thefish 18.04.2007 20:21:25 | |
---|
Ebs:n octabass ei heilu eikä perunapeltoile.Electro-Harmonixilla on kuitenkin ehkä ne kaikista munakkaimmat purkit, bassosyna ja Bassballs följyyn niin pörinät on taattu. Kannattaa yhdistellä myös noita halpismunuaisia keskenään omaperäisemmän saundin löytämiseksi.Yksinään esim. Ibanezin SB7 on aika täydellisen munaton saippualoota, mutta jos eteen ja taakse laittaa erilaisia kitaraoktaavereita, EQ:ita+kompuraa ja muuta mitä mieleen tulee, on lopputulos vähintäänkin outo.. Mun kokemuksella ei oo vielä eteen tullu ainoastaan yhtä sellasta häksätintä, josta sais kaiken haluamansa irti. Sellasen kun löytäis niin lähtis noi nykyiset vajaa parikyt purkkia jokeen jalkojen alta surisemasta. Tosin oisko ollu vuosi yheksänkyt ja jotain, kun törmäsin kaupassa AKAI:n valmistamaan pörinäpurkkiin jonka mallia en perhana enää muista, paitsi että sen valmistus oli jo silloin ehditty lopettaa.Vähän niinku kaikki legendavermeet,prkle. Jos toi ei nyt lopu, niin se saa jatkua! |
balzary 18.04.2007 22:27:50 | |
---|
Tosin oisko ollu vuosi yheksänkyt ja jotain, kun törmäsin kaupassa AKAI:n valmistamaan pörinäpurkkiin jonka mallia en perhana enää muista, paitsi että sen valmistus oli jo silloin ehditty lopettaa.Vähän niinku kaikki legendavermeet,prkle. Akai Deep Impact? Mahtava laite tuo, basistin musikaalisuus nousee neljänteen potenssiin heti. |
Thefish 18.04.2007 23:51:35 | |
---|
Akai Deep Impact? Mahtava laite tuo, basistin musikaalisuus nousee neljänteen potenssiin heti. Osu ja uppos. Vituttaa, ettei silloin ollu mukamas fyrkkendaalia hoitaa sitä himaan. Et viitsis omastas luopua? Jos toi ei nyt lopu, niin se saa jatkua! |
balzary 19.04.2007 00:04:34 | |
---|
Et viitsis omastas luopua? En todellakaan, aikaa meni ton saamiseen ihan tarpeeksi. |
pardy 19.04.2007 00:30:35 | |
---|
En todellakaan, aikaa meni ton saamiseen ihan tarpeeksi. Mistä löysit ja paljon makso? Paljon olen ko. vekottimesta juttua kuullut, mutten ikinä ole testaamaan päässyt. Tuun koeajamaan jos joskus sinnepäin mualimaa eksyn. |
HeavyMachinery 19.04.2007 00:30:37 | |
---|
Akai Deep Impact? Mahtava laite tuo, basistin musikaalisuus nousee neljänteen potenssiin heti. Toi on kanssa haussa listalla, vaikka voi olla mahdoton löytä.... HOGin varmaan hommaan täytyy vaan hieman hävittää kitra sälää saadakseen se... Akailta mulla onkin g-rive ja hexacomp :) Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
aho 19.04.2007 09:28:41 | |
---|
Komppaan myös ebs:n octabassia. Tarkka peli ja hyvät saundivariaatiot. vähemmän on vähemmän |
balzary 19.04.2007 09:33:47 | |
---|
Mistä löysit ja paljon makso? Paljon olen ko. vekottimesta juttua kuullut, mutten ikinä ole testaamaan päässyt. Tuun koeajamaan jos joskus sinnepäin mualimaa eksyn. Käytettynä tuli vastaan hyvään hintaan. No, rehellisyyden nimissä on sanottava, että tuo pedaali vie kohtuuttoman ison palan pedaalilaudasta ja lompakon sisällöstä käyttöarvoonsa nähden. Näin ainakin reggaemusiikissa :) Soolokikkailuihin ja kiipparistin ärsyttämiseen se on maailman paras ja nerokkain laite. Saa tulla testaamaan Helsingin päässä mikäli kiinnostaa. |
HeavyMachinery 19.04.2007 09:35:24 (muokattu 19.04.2007 09:35:53) | |
---|
Komppaan myös ebs:n octabassia. Tarkka peli ja hyvät saundivariaatiot. Mutta menee vain alas päin :( Haluisin oktaaverin joka nostaa tarkan oktaavin... Ideana on soittaa keino "vitosia" eli oktaaveri-> whammystä kvintti -> särö speduun ja toi koko systeemi paraller looppiin.... Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
HeavyMachinery 19.04.2007 09:36:43 | |
---|
Käytettynä tuli vastaan hyvään hintaan. No, rehellisyyden nimissä on sanottava, että tuo pedaali vie kohtuuttoman ison palan pedaalilaudasta ja lompakon sisällöstä käyttöarvoonsa nähden. Näin ainakin reggaemusiikissa :) Soolokikkailuihin ja kiipparistin ärsyttämiseen se on maailman paras ja nerokkain laite. Saa tulla testaamaan Helsingin päässä mikäli kiinnostaa. Myy mylle lupaan maksaa kohtuullisen hyvän hinnan ! Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
Mutta menee vain alas päin :( Haluisin oktaaverin joka nostaa tarkan oktaavin... Ideana on soittaa keino "vitosia" eli oktaaveri-> whammystä kvintti -> särö speduun ja toi koko systeemi paraller looppiin.... Ootkos testannut bossin super shifteriä? Hiukan latenssiongelmia mutta pikkasen ruuvaamalla toimii. Vaatii tosin muutaman muunkin purkin perseeseen että siitä saa jotain järkevää ulos..kaikenkaikkiaan hintaansa nähden hauska peli. Jos toi ei nyt lopu, niin se saa jatkua! |
balzary 19.04.2007 11:53:32 | |
---|
|
HeavyMachinery 19.04.2007 12:11:57 | |
---|
En myy, mutta tossa kuva gasia pahentamaan: http://muusikoiden.net/dyn/users/21138.jpg Miten sulla tossa signaali kulkee ? virittimessä splitti ja minimikseri perässä ? Suunnittelen tässä juuri spedu härpäköitä kun basististuin juuri uusiksi :D on ollut rapiat 5 vuotta taukoa basson varresta ..... Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
balzary 19.04.2007 12:17:04 | |
---|
Miten sulla tossa signaali kulkee ? virittimessä splitti ja minimikseri perässä ? Ylä- ja alapää menee erikseen, wahit sun muut muljuttimet on yläsignaalissa. |
HeavyMachinery 19.04.2007 12:25:55 | |
---|
Ylä- ja alapää menee erikseen, wahit sun muut muljuttimet on yläsignaalissa. Onko sulla joku jakari vai ihan noin fiilis jako :D Mulla on DI-boksi ekana sitten splittaan kahteen ja sen vielä kahteen ja niistä neljän summa :D Toi olisi tarkoitus.... saa nähdä kuin onnistuu Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
aho 19.04.2007 13:09:18 | |
---|
Mutta menee vain alas päin :( Haluisin oktaaverin joka nostaa tarkan oktaavin... Ideana on soittaa keino "vitosia" eli oktaaveri-> whammystä kvintti -> särö speduun ja toi koko systeemi paraller looppiin.... Kaunis ajatus, onko käytännöstä vielä kokemuksia? Ihailen teitä kun itellä tuppaa menemään sormi suuhun pelkän oktaaverin ja särpän kera;) Vähän vierestä, mutta miten saatte tilaa bändissä kaikelle tuolle? Mulla on niin huonoja kokemuksia varsinkin kahden kitarasankarin bändeistä, joissa on itellä kohteliaana miehenä pakko vain hoitaa ne perusasiat. Kaista alkaa olla ns. täynnä. vähemmän on vähemmän |
mr.bungle 19.04.2007 15:30:40 (muokattu 19.04.2007 15:31:00) | |
---|
Onko mitää vastaavaa midi mikki systeemiä bassolle kuin rolandin gk-3b jotain simppeliä http://www.roland.com/products/en/GK-3B/index.html Bassolle on vastaava härpäke Rolandilta. Mikki on siis itsessään melko tavallinen, joten tuo setuppi vaatii vielä moduulin joka hoitaa varsinaisen audio->midi -tulkkauksen. Noi kyllä kuulostaa aika hirveiltä, bassokitaran ääni ei ole mikään helppo lähde midille (midisignaali tulee viiveellä ja nuotteja ei tunnisteta täysin varmasti) ja toisaalta soitin menettää aika paljon ilmaisuvoimastaan jos kontrolloitavia "parametreja" on vain volyymi ja äänen korkeus. bassolla hanuriin |
chief 19.04.2007 16:31:35 | |
---|
Vähän vierestä, mutta miten saatte tilaa bändissä kaikelle tuolle? Mulla on niin huonoja kokemuksia varsinkin kahden kitarasankarin bändeistä, joissa on itellä kohteliaana miehenä pakko vain hoitaa ne perusasiat. Kaista alkaa olla ns. täynnä. Kitarasankaribändissä ei ehkä kannata muljuttaa kaikkia purkkeja mukaan. Avaruusdiscofunkissa sitten vähän enemmän. "It's the ear, not the gear. " |
HeavyMachinery 19.04.2007 16:41:03 | |
---|
Kaunis ajatus, onko käytännöstä vielä kokemuksia? Ihailen teitä kun itellä tuppaa menemään sormi suuhun pelkän oktaaverin ja särpän kera;) Vähän vierestä, mutta miten saatte tilaa bändissä kaikelle tuolle? Mulla on niin huonoja kokemuksia varsinkin kahden kitarasankarin bändeistä, joissa on itellä kohteliaana miehenä pakko vain hoitaa ne perusasiat. Kaista alkaa olla ns. täynnä. Toimii oon jo testinyt :D Mulla on tonttia missä melskata.... Käy kuuntelee vanhaa tuotantoa jossa en ole vielä mukana www.myspace.com/hallaband Kun on vain 1 kitaristi niin bassolla on tilaa vikka täppäillä miten..... Kävin just pelastaa DLX:stä bossin ls-2 sen ja digitechin synth/wahin :D Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |