Aihe: Blaze Bayley 19.4. Helsinki, Rocktown
1
yellow
15.04.2007 20:27:57
Elikkä Blaze tuolloin keikalla Stadissa. Keikka alkaa n.23.30, liput 20€. Varmasti kuullaan myös joitakin Maiden-veisuja, joten eikun paikalle. Todennäköisesti kaikki halukkaat eivät mahdu paikalle, joten jonottamaan joutunee ajoissa.
jeps
18.04.2007 18:36:04
Elikkä Blaze tuolloin keikalla Stadissa. Keikka alkaa n.23.30, liput 20€. Varmasti kuullaan myös joitakin Maiden-veisuja, joten eikun paikalle. Todennäköisesti kaikki halukkaat eivät mahdu paikalle, joten jonottamaan joutunee ajoissa.

Ei näitä ihmisiä kiinnosta Bayley, koska se on se Maidenin huonompi laulaja. Ja Maidenia kuunnellaan Dickinsonin takia, oli levy minkälainen tahansa niin se on hyvä koska siinä on Dickinson.
Pluto
18.04.2007 19:15:37
Ei näitä ihmisiä kiinnosta Bayley, koska se on se Maidenin huonompi laulaja. Ja Maidenia kuunnellaan Dickinsonin takia, oli levy minkälainen tahansa niin se on hyvä koska siinä on Dickinson.

Jaa, minusta X-Factor on aivan perkeleen hyvä levy (ja pikkaisen muokattuna vielä parempi). Ja yksi syy tuon levyn mahtavuuteen on Blaze Bayley. Ja Dickinson ei muuten osaa meikäläisen mielestä laulaa esim. Lord of the Fliesia alkuunkaan.
Dillon, you son of a bitch!
Chieftain
18.04.2007 22:02:09 (muokattu 18.04.2007 22:03:22)

kyllähän x-factor ja vrtual levyt vallan loistavia on. monesti olen ihmetellyt "tosi" maiden fanien suhtautumista blazen tekemisiin. mielestäni blaze tulkitsemassa afraid of shoot...biisiä best of the beast levyllä livenä vie kyllä voiton alkuperäiseen albumiversioon verrattuna. jotenkin vaan se blazen "tummempi" ääni kuulostaa paremmalta tässä biisissä.

Mulla tulee Blazen nimestä ensiksi mieleen Futureal. Se on nimittäin tehty juuri Blazen äänelle. En voisi kuvitella Brucea laulamassa sitä biisiä.
Ite katoin eilen sitä ja siinä luki HZ joten repikää siitä! Saatko tuosta crybabystä terävää ääntä vai pehmeää? -M4ss3 m/
DVD-SOITIN
18.04.2007 22:17:10
Mulla tulee Blazen nimestä ensiksi mieleen Futureal. Se on nimittäin tehty juuri Blazen äänelle. En voisi kuvitella Brucea laulamassa sitä biisiä.

No, mä olen kuullut Brucen laulaman Futurealin ja olihan se vähintään yhtä kova. Ei siinä, Blaze on kyllä parhaimmillaan loistava. Kuten juuri Afraid to Shoot Strangersissa.
Keep supporting death metal!
jeps
19.04.2007 16:51:25
No niin, saatiin keskustelua. Hyviä nuo Bayleyn laulamat levyt on. Tuntuu tosin että harva täällä niitä arvostaa. Varsinkin Virtual on huippukamaa.
Folcce
19.04.2007 16:53:36 (muokattu 19.04.2007 16:56:58)

Huonompi?? Onhan niitä laulajia maidenissa ollut enemmän kuin kaksi.
http://www.saunaheinola.com (Jope saunassa)
Pluto
19.04.2007 17:05:51
No niin, saatiin keskustelua. Hyviä nuo Bayleyn laulamat levyt on. Tuntuu tosin että harva täällä niitä arvostaa. Varsinkin Virtual on huippukamaa.

Ajattelinkin että oli pakko olla provoa tuo sun ensimmäinen viesti.
DVD-SOITIN
19.04.2007 17:33:46

Veikkaanpa että Blazen soolobändi on sen verran pienen profiilin juttu täällä Suomessa että kaikki halukkaat kyllä pääsevät keikalle. 95% sinne menijöistä taitaakin mennä katsomaan pelkkää ex-Maiden-laulajaa eikä niinkään soolo-Blazea. Itselleni BB:n soolotuotanto on vielä tuntematonta, mutta ainakin Silicon Messiah-levyä on hehkutettu laajalti myös kriitikoiden puolelta.

Äijän laulamiin Maiden-levyihin liittyen minulta löytyy toki mielipide, olenhan minä Maiden-fani henkeen ja vereen. Parhaista paloista saisi kasattua ehdottoman vahvan, yhden levyn mutta kaksi albumillista täytebiiseineen ovat ehkä hieman liikaa. Kumpikaan ei kuitenkaan ole millään tapaa surkea levy. Pidän X-Factoria sellaisena 3/5-levynä, Virtualin ollessa ainakin tämänhetkisen mielipiteen mukaan näistä kahdesta se vahvempi levy.

Jos Blaze Bayleyn Maiden-vuodet kiteytettäisiin yhteen levyyn, itse kasaamani näyttäisi tältä:

1. Virus
2. Doctor Doctor (UFO-cover)
3. Futureal
4. Man On The Edge
5. Lord Of The Flies
6. The Clansman
7. Sign Of The Cross
8. The Educated Fool
9. Afraid To Shoot Strangers (live)
10. The Aftermath

Monissa kappaleissa on todella hyviä kohtia, mutta Virtual/Factor-levyjen ongelma onkin epätasaisuus. Samasta kappaleesta saattaa hyvinkin löytyä bändin huonoin kertosäe ja bändin parhaisiin lukeutuva kitaramelodia. Virtual XI sisältää mielestäni joitakin sellaisia melodioita, jotka ovat ehdotonta Iron Maiden-parhaimmistoa.

Tällainen teksti tällä kertaa. Supportit Blazelle. Olisin hankkiutunut keikalle, mutta olen alaikäinen.

Maiden for life

Cheers, 16-vuotias Maiden-fani DVD-SOITIN
Pluto
19.04.2007 17:47:15
Ite tein tosiaan X-Factorista vähän retusoidun version, jonka kappalelista on seuraavanlainen:

1. Sign of the Cross
2. Lord of the Flies
3. Man on the Edge
4. Fortunes of War
5. Blood on the Worlds Hands
6. Judgement Day
7. Look for the Truth
8. The Edge of Darkness
9. Justice of the Peace
10. 2 AM

Tällä tavalla muokattuna X-Factor on mielestäni yksi Maidenin parhaista levyistä. En helvetti voi käsittää sitä, miksi Judgement Day ja Justice of the Peace jätettiin alkuperäiseltä levyltä pois, koska juuri sellaisia nopeampia biisejä X-Factor kaipasi. Kaiken lisäksi Blaze laulaa niillä paljon paremmin kuin monilla levyllä päätyneillä biiseillä. Sanotaan nyt vielä, että Blood on the Worlds Hands aukesi meikäläiselle vasta vähän aikaa sitten, kun tajusin että Blazen ääni sopii siihen loistavasti.

Virtual on mun korvissani aina ollut Blaze-ajan levyistä se heikompi, mutta viime kuuntelulla sekin kuulosti varsin hyvältä.
yellow
19.04.2007 19:21:04 (muokattu 19.04.2007 19:21:13)
Joo, yhden hyvän levyn Blaze-erasta saisi.

Itse tekisin tällaisen:

Futureal
Lord of the flies
The Clansman
Two worlds collide
Sign of the cross
The educated fool
Fortunes of war
Como estais amigos
Virus
Doctor Doctor
Wespa
19.04.2007 23:05:35
No, mä olen kuullut Brucen laulaman Futurealin ja olihan se vähintään yhtä kova. Ei siinä, Blaze on kyllä parhaimmillaan loistava.

Mitenkään Blazea väheksymättä, hyvä laulaja kiistatta on, mutta onhan Best Of The B'Sidesilta löytyvä Brucen laulama Futureal aivan perkeleen kova. Kävi vielä niin, että satuin kuulemaan sen ennen studioversiota, ja olihan lievä pettymys tuon huikean live-vedon jälkeen kuultuna.
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
Borlag
20.04.2007 02:04:25

Keikkalista oli tällanen, PA:han teipatun paprun mukaan siis...

Speed of light
The brave
Futureal
Tough a ssteel
Man on the edge
Virus
Two world collde
Look for the truth
Ten seconds
Alive
Kill and destroy
Silicon mess
Tenth dimention
Born

Oli ihan jees keikka, vaikken Blazen tuotannosta niin välitäkään. Basso tosin oli mykkänä koko keikan ajan, ja sitä myös valittelivat keikan aikana. Encorekin jäi väliin sen takia.
Loijaa
20.04.2007 07:32:42

The Clansman ja Man on the Edge kuuluu minusta top 10- all time Maidenbiiseihin eli ei oo Blaze ihan turha äijä. On X-Factorilla ja Virtual XI:llä muitakin hyviä veisuja.
Heavy Metal Thunder
Tympee Huttunen
20.04.2007 09:12:09
Blazella on jalat maassa totisesti:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200704206005273_uu.shtml

"- Juotavatkin otettiin koulun limukoreista. Koululla ei olisi ollut varaa maksaa keikkapalkkiota." :)
W-Man
20.04.2007 12:18:53
Btw, oliko paljon tullut porukkaa tsiigaamaan Bleizziä Rock Towniin?
Likaisen aktin näytän, väkivalloin minä tarpeesi täytän. jos tahdot, tahdot erilaisen rakkauden todistajaa..
DVD-SOITIN
20.04.2007 14:57:06
Btw, oliko paljon tullut porukkaa tsiigaamaan Bleizziä Rock Towniin?

Noin 100 ihmistä.
jeps
22.04.2007 15:18:11
Ajattelinkin että oli pakko olla provoa tuo sun ensimmäinen viesti.

Kyllä, kyllä :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)