Aihe: Kuinka usein kapulasi hajoavat?
1 2 3 4
HEP0
13.04.2007 16:02:32

Se riippuu mulla ainaki kapulasta. Nykyään yks pari kestää noin kuukauden. Ennen meni useammin ku soitti enemmän voimalla kuin tekniikalla.
Muovinen
14.04.2007 12:34:24

Ostin pakon edessä Tamaa ja niistä menikin sitten eilen kolmen biisin aikana kaksi keskeltä poikki kun rideä kilkutin... ja tietenkin vielä keikalla :/

Vicit kyllä kestää rimshottia ja vaihdan vasta kun alkaa tipistä haljeta tai varresta rispaantua luurangoksi. Ennen en rikkonut tippejä paljon mutta nykyään hajotan niitä riden selkään oikein urakalla.
ltg
14.04.2007 18:20:48 (muokattu 14.04.2007 18:25:22)
Ostin pakon edessä Tamaa ja niistä menikin sitten eilen kolmen biisin aikana kaksi keskeltä poikki kun rideä kilkutin... ja tietenkin vielä keikalla :/

Vicit kyllä kestää rimshottia ja vaihdan vasta kun alkaa tipistä haljeta tai varresta rispaantua luurangoksi. Ennen en rikkonut tippejä paljon mutta nykyään hajotan niitä riden selkään oikein urakalla.

Jännä, miulla kestää Tamat tuota riden kilkutusta ja rimshottia justiinsa parhaiten, ja tipitkin pysyvät jonkin aikaa. Käytössä siis Ka Shi:t kokoa 5A. Yleensä, jos keppi menee varresta poikki, niin minulla se menee juurikin raivokkaissa ridekompeissa tai kantti-iskuissa.

E: Ja tosiaan, mitä Vic Firthejä, Vatereita yms on tullut testailtua, niin tippien huonon kestävyyden takia olen jättänyt ne pois. Yksien treenien aikana menee Vaterin tipit, mutta Ka Shi -kepeissä kestävät kuukauden päivät viikottaisella reenauksella.

Paras tuntuma minulle on Balbexin hornbeam 5A -kapuloissa, mutta eivät sitten kestä paskan vertaa. Kompromissi tuntuman ja kestävyyden välillä on sitten tuo Tama.
Mielessänne pyörii kysymys. Kysymys, jolla ei ole väliä, mutta silti se kasvattaa painetta sisällänne. Oppikaa olemaan ilman kysymystä, johon ette vastausta löydä. (Sabanismin uteliaisuuden 2:7)
THV-klubi #5
Romantikkoitkijät #39
Analuuk
15.04.2007 16:00:23
Kuinka usein kapulasi hajoavat?

Heh, pakko esittää jatkokysymys: Kuinka usein pedaalisi nuija katkeaa??

Itselleni se tapahtui eilen, kesken keikan. Sain onneksi hoidettua keikan loppuun katkenneella nysällä ja kiipparisti hoiti biittiä sen aikaa kun remppasin pedaalia... Niin joo, Iron Cobrasta oli kyse...

En ymmärrä, miten sellanen rautapuikko voi noin vain katketa... Tähän asti olen aina kehunut taman rautaa, mut enää en kyllä tiedä.

Onkos kellekään sattunu vastaavaa??
Jos ei kulje, niin soitetaan kovempaa!
no justice for all
16.04.2007 05:49:47
En oo koskaan käyttäny muita ku näitä Portonyn signatureja ja ei oo kovin usein tarvinnu vaihtaa vaikka reeniä onki ollu paljo. Enemmänki setin kans ku rudimenttien paris. Parhaimmillaan kestää 2-4kk ja joskus vuonna nakki yhdet kesti melkeen puol vuotta. Silloon tosin tuli sellaasta kommenttia, että mun pitääs soittaa kovempaa :D
Mun plektra murtu :/
Muovinen
18.04.2007 10:36:31

Eipä jääneet ne Taman Ka-Shit (vai mitälie) vain yhteen hajonneeseen pariin vaan kaikki neljä paria olivat haljenneita kahdessa päivässä. Jokainen kapula rupesi halkeamaan aivan tipin alta ja siihenhän ei tarvi kuin muutama milli halkeamaa ja kapula on soittokelvoton rupeli. Otin Viciltä Erskinen signaturen sitten testiin ja jo pelkkä tuntuma kertoo, että nyt on laatukeppi kädessä ja nyt se on kestänyt jo saman verran kuin Tamat yhteensä.

Köyhällä ei ole varaa ostaa paskaa, eli Tamaa ;)
Hippoman
22.04.2007 13:23:57
Heh, pakko esittää jatkokysymys: Kuinka usein pedaalisi nuija katkeaa??

Itselleni se tapahtui eilen, kesken keikan. Sain onneksi hoidettua keikan loppuun katkenneella nysällä ja kiipparisti hoiti biittiä sen aikaa kun remppasin pedaalia... Niin joo, Iron Cobrasta oli kyse...

En ymmärrä, miten sellanen rautapuikko voi noin vain katketa... Tähän asti olen aina kehunut taman rautaa, mut enää en kyllä tiedä.

Onkos kellekään sattunu vastaavaa??

No ei sentään. Pari kertaa on ketjut katkeilleet. Ei sen pahempaa. Kuulostaa aika mielenkiintoiselta.
Elämä auki...ja ranteet.
timppa67
19.11.2007 16:06:50
juu.. kirjoitin 211 päivää vanhaan ketjuun mutta oli pakko; kapulat hajoavat alle minuutissa.. katso omat kuvat...
Ei se sormista lähde vaan haara-asennosta..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)