pulliha 16.04.2007 16:50:14 | |
---|
Joo elikkä oon uus floyd rosen käyttäjä ja pitäis uudet kielet siihen vaihtaa. Nyt kaipaa vähän neuvoja kokeneemmalta ihmiseltä. Eli millais tapahtuu ? kiitos auttamisesta Joo tota kai totta kai, ai häh ? |
Chieftain 16.04.2007 16:53:45 | |
---|
Ite katoin eilen sitä ja siinä luki HZ joten repikää siitä!
Saatko tuosta crybabystä terävää ääntä vai pehmeää?
-M4ss3 m/ |
Muuki 16.04.2007 19:16:27 | |
---|
Mulla oli ainakin aikoinaan pulmia kielten vaihdossa kun nuo ohjeet oli tekstinä eikä siinä mitään osia vielä osattu nimetä. Jos olis tarvetta vaihtaa omaan kitaraan kielet niin laittasin ohjeet kuvineen. Vaan löytänee netistä tarvittaessa? "The question is not when he's gonna stop but who is gonna stop him."
-Vanishing Point |
Chieftain 16.04.2007 20:26:56 | |
---|
Mulla oli ainakin aikoinaan pulmia kielten vaihdossa kun nuo ohjeet oli tekstinä eikä siinä mitään osia vielä osattu nimetä. Jos olis tarvetta vaihtaa omaan kitaraan kielet niin laittasin ohjeet kuvineen. Vaan löytänee netistä tarvittaessa? Mikäli haku toimii, näitäkin aiheita taitaa löytyä kymmeniä. Ite katoin eilen sitä ja siinä luki HZ joten repikää siitä!
Saatko tuosta crybabystä terävää ääntä vai pehmeää?
-M4ss3 m/ |
Johann Onn 17.04.2007 01:00:05 (muokattu 17.04.2007 01:01:51) | |
---|
|
oiva tumpeloinen 17.04.2007 01:09:34 | |
---|
Hmmm. Ainakin Ibanez Edge:n manuaali suosittaa... (Sivu 2/6, fig. 1) http://www.ibanezrules.com/catalogs/hardware/edge_manual.pdf ...ett se optimileikkauskohta on 30mm siitä metallirinkulasta. Ei siis pelkkä "metallirinkulat pois ja kielet kiinni". Siihen jää sitä paksumpaa osaa silloin, joka ei taitu kovin hyvin ja se vaikuttaa soundiin. Eikä välttämättä positiivisesti. Olen kerran testannut. Valitettavasti. Ei kai kukaan sitä solmupunosta jätä siihen, paitsi korkeintaan vahingossa. Muuten kai pätkäisykohdalla ei ole juurikaan väliä, kunhan vain kielen pituus riittää. Yksi tuttu lataa kielet kiinni floikkaan siten, että kielen päässä oleva pallo tulee virittimen reikään stoppariksi. Leikkaa kielen vain sopivan mittaiseksi tallan päästä ja kiristää. Eikä varmasti pääse kieli luistamaan virittimestä. |
Yksi tuttu lataa kielet kiinni floikkaan siten, että kielen päässä oleva pallo tulee virittimen reikään stoppariksi. Leikkaa kielen vain sopivan mittaiseksi tallan päästä ja kiristää. Eikä varmasti pääse kieli luistamaan virittimestä. Noin itse laitan myös. Helppottaa ja nopeuttaa kielten vaihtoa. |
Explorer 18.04.2007 12:43:16 | |
---|
Noin itse laitan myös. Helppottaa ja nopeuttaa kielten vaihtoa. Ja noinhan saa köyhän miehen lukkovirittimetkin samalla. Pitää itekin tehdä noin ens kielenvaihdon yhteydessä. All men play on 10. |
P2 18.04.2007 12:54:47 | |
---|
Ja noinhan saa köyhän miehen lukkovirittimetkin samalla. Pitää itekin tehdä noin ens kielenvaihdon yhteydessä. Öö, eikös floikan kanssa yleensä ole jo kielilukot :) "No uunituoreet EMGt eivät miellytä kun ei niistä saa kunnon säröjä." -M4ss3 m/ |
Explorer 18.04.2007 13:17:47 | |
---|
Öö, eikös floikan kanssa yleensä ole jo kielilukot :) Mitä tekemistä sillä asialla on lukkovirittimien etujen (etenkin kieltenvaihdon helppouden suhteen) kanssa? All men play on 10. |
P2 18.04.2007 13:19:59 | |
---|
Mitä tekemistä sillä asialla on lukkovirittimien etujen (etenkin kieltenvaihdon helppouden suhteen) kanssa? Vitsejä on ilmeisen vaikeaa ymmärtää. "No uunituoreet EMGt eivät miellytä kun ei niistä saa kunnon säröjä." -M4ss3 m/ |