Olli S. 03.01.2004 23:24:17 | |
---|
Juu toista Floikallista en juuri nyt tähän hätään tarvitse. Periaatteessa ehkä tuota vibraa ei välttämättä tarvitsisi olla laisinkaan, löytyykö jo tuohon hintaan hyviä Les Paul -kopioita? Varmasti ihan hyviä Les Paulin näköisiä, mutta ei niistä sitä oikeaa sointia saa. Ne on usein leppää, joka on paljon munattomampi soinnillisesti. Lisäksi pulttikaulan laittaminen Lespaan pitäisi kieltää jumalanpilkkaamisena. Ostetaan vähän käytettyä soittotaitoa. |
Man1ac 04.01.2004 01:21:10 | |
---|
Varmasti ihan hyviä Les Paulin näköisiä, mutta ei niistä sitä oikeaa sointia saa. Ne on usein leppää, joka on paljon munattomampi soinnillisesti. Lisäksi pulttikaulan laittaminen Lespaan pitäisi kieltää jumalanpilkkaamisena. Leppää? No sitten pitää unohtaa ne kokonaan, mahonkia sen olla pitää... Pitäisiköhän pistää kitaraan hieman enemmän tuota hilloa ja ostaa tuollainen Tokai Lespa-kopio Duncaneilla? Ei vaan viitsisi laittaa ihan niin hirveästi tuohon kitaraan rahaa, kun se on kakkoskitaraksi tulossa. Kohti tulevalla tulella on läpikulkuoikeus. |
Playboy 04.01.2004 12:53:17 | |
---|
Yamaha erg 121 on ihan soitettava peli... |
Penasol 04.01.2004 14:02:39 | |
---|
Varmasti ihan hyviä Les Paulin näköisiä, mutta ei niistä sitä oikeaa sointia saa. Ne on usein leppää, joka on paljon munattomampi soinnillisesti. Lisäksi pulttikaulan laittaminen Lespaan pitäisi kieltää jumalanpilkkaamisena.
On hassua, että monet vastustavat leppäistä Les Paulia, mutta leppäisessä Stratocasterissa ei ole mitään vikaa... Ja alkuperäiseen kysymykseen. Olen joskus meinannut ostaakin tuollaisen Jack & Danny- les paulin, mutta päädyin Tokaihin. Soitettavuus oli miellyttävä ja soundit hyvät, munakkaat. Mikit vain kiersivät helpolla joten en sitä ostanut. Silloin en tiennyt, että vahaus olisi voinut auttaa. Viime viikonloppuna kokeilin Eko- Les Paulia Kuopiossa ja siinä oli käteeni hyvin istuva (pultti)kaula, mutta soundi ei vakuuttanut. Hinta oli pari sataa ekua. Nuo Yamahan Pasifistit ovat myös kelpoisia pelejä halvasta hinnastaan huolimatta. "Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana." |
LaXu 04.01.2004 14:29:29 | |
---|
On hassua, että monet vastustavat leppäistä Les Paulia, mutta leppäisessä Stratocasterissa ei ole mitään vikaa... Juu, mutta leppärunkoinen LP ei ole oikeastaan kuin LP:n muotoinen. Perinteisesti LP:seen on kuulunut mahonkirunko vaahterakannella tai ilman. Leppärunkoinen ei enää kuulosta perinteiseltä LP:lta. Stratossa sama juttu, perinteisessä stratossa on yleensä joko leppä- tai saarnirunko. Lepässä ei soitinpuuna ole mitään vikaa, kuulostaapahan vain erilaiselta kuin mahonki. Itse olen ainakin vähän puristi näiden suhteen, eli kun on hakusessa strato- tai LP-soundi, niin silloin ei mikään leppärunkoinen Les Pauli tule kysymykseen. Yleensä näissä leppärunkoisissa Les Pauleissa on myös joka kohdassa säästetty, eli yleensä kokonaisuutenakaan eivät ole kovin hyviä. |
Mulla olis lähes käyttämätön Epin Flying V jonka voisin myydä, en kuitenkaan 300€ hintaan. Muurameen voit tulla kokeilemaan sitä jos kiinnostaa. Se on JaSeSoissa säädetty oston jälkeen. Luolamiesrochia avaruusajan teknolokialla. Sool. -arva |
Man1ac 04.01.2004 15:10:33 | |
---|
On hassua, että monet vastustavat leppäistä Les Paulia, mutta leppäisessä Stratocasterissa ei ole mitään vikaa... No tässä tulee kyseeseen, mitä soittimelta odotetaan. Kun kuulen puhuttavan Les Paulista, niin kyllä ensimmäisenä tulee mieleen sellainen tumma ja munakas saundi. Stratosta puhuttaessa tulee mieleen enemmän ohuempi, purevampi saudi Fenderin tunnusomaisella klangilla. Jos leppää aletaan tunkea Lespaan, niin kyllä se saundi siitä aikalailla kärsii. Tietysti jos joku tykkää ohuempisaundisesta Lespasta, niin mikäs siinä. Kohti tulevalla tulella on läpikulkuoikeus. |
Man1ac 04.01.2004 15:11:35 | |
---|
Mulla olis lähes käyttämätön Epin Flying V jonka voisin myydä, en kuitenkaan 300€ hintaan. Muurameen voit tulla kokeilemaan sitä jos kiinnostaa. Se on JaSeSoissa säädetty oston jälkeen. Kiitos tarjouksesta, pistetään harkintaan. Kohti tulevalla tulella on läpikulkuoikeus. |
Man1ac 04.01.2004 15:18:28 | |
---|
Onko kukaan muuten kokeillut Slammerin (Hamerin halpissarjaa) SP1-mallia? Kyseessä on siis Les Paul kopio kahdella soololovella... Vaikutti ihan ok kepiltä saundiensa puolesta, mutta kovasti olisi tarvinnut säätöä (Kielten korkeus & hienovire päin honkia, satulan lovet olisi pitänyt hioa kuntoon). Hintaa olisi sellaiset 235 €. Kohti tulevalla tulella on läpikulkuoikeus. |
makerei 04.01.2004 21:01:16 | |
---|
kokeile tanglewood - merkkiä... ei kovin tunnettu, mutta yllätyt...!! |
Olli S. 05.01.2004 10:37:51 | |
---|
kokeile tanglewood - merkkiä... ei kovin tunnettu, mutta yllätyt...!! No kaverin Tanglewood yllätti kyllä negatiivisella tavalla. Ei toiminut kunnolla edes lumilapiona. Ostetaan vähän käytettyä soittotaitoa. |
Joel Harald 05.01.2004 11:18:52 | |
---|
No kaverin Tanglewood yllätti kyllä negatiivisella tavalla. Ei toiminut kunnolla edes lumilapiona. Heheh. Pacifica on hyvä kitara, itselläkin sellainen oli :) Suosittelen sellaista, sillä saat tehtyä lumityötkin paremmin :D |
D-Kay 05.01.2004 16:17:32 | |
---|
No kaverin Tanglewood yllätti kyllä negatiivisella tavalla. Ei toiminut kunnolla edes lumilapiona. Tanglewoodin halpiksista on puhuttu paljon pahaa. Oma 335-kopioni on kyllä parhaimman tuntuinen kitara, millä olen soittanut, eikä soundissakaan Dimarzioiden kanssa valittamista. Molemmille mikeille kun on vielä sarjaan/rinnan kytkentä, niin soundipaletti on aika laaja. |
Man1ac 05.01.2004 18:39:50 | |
---|
Menee hieman yli tuon hintakaton (370€), mutta onko kukaan kokeillut tuota Squier Standard Double Fat Strat -mallia? Vaikutti yllättävän hyvältä kitaralta hintaisekseen, hyvä sointi ja hyvä kaula (kaiken lisäksi vielä 60-luvun fender-lapa, rok rok). Kokeilin sitä tuolla Jyväskylän Musikantissa. Kohti tulevalla tulella on läpikulkuoikeus. |
KooAa 05.01.2004 19:09:53 | |
---|
Luolamiesrochia avaruusajan teknolokialla. Sool. -arva |
Man1ac 06.01.2004 12:40:13 | |
---|
Menee hieman yli tuon hintakaton (370€), mutta onko kukaan kokeillut tuota Squier Standard Double Fat Strat -mallia? Vaikutti yllättävän hyvältä kitaralta hintaisekseen, hyvä sointi ja hyvä kaula (kaiken lisäksi vielä 60-luvun fender-lapa, rok rok). Kokeilin sitä tuolla Jyväskylän Musikantissa. Tähän kysymykseen kaivataan edelleen vastausta, kitarakuume on uhkaavasti nousussa... Kohti tulevalla tulella on läpikulkuoikeus. |
Penasol 06.01.2004 13:04:39 | |
---|
Juu, mutta leppärunkoinen LP ei ole oikeastaan kuin LP:n muotoinen. Perinteisesti LP:seen on kuulunut mahonkirunko vaahterakannella tai ilman. Leppärunkoinen ei enää kuulosta perinteiseltä LP:lta.
Totta, ymmärrän siinä tapauksessa, että tahdotaan nimenomaan se Les Paulin tyypillinen soundi. Mutta että jos joku tahtoo suositeltavan jotain kitaraa, ei mitään tiettyä, niin silloin minusta ei pitäisi vaikkapa tätä leppärunkoista Les Paulia kehottaa välttämään siksi, että siinä ei ole perinteinen soundi. Olen pahoillani off-topicista, älkää pahoinpidelkö minua. "Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana." |
Olli S. 06.01.2004 16:31:36 | |
---|
Totta, ymmärrän siinä tapauksessa, että tahdotaan nimenomaan se Les Paulin tyypillinen soundi. Mutta että jos joku tahtoo suositeltavan jotain kitaraa, ei mitään tiettyä, niin silloin minusta ei pitäisi vaikkapa tätä leppärunkoista Les Paulia kehottaa välttämään siksi, että siinä ei ole perinteinen soundi. Olen pahoillani off-topicista, älkää pahoinpidelkö minua. Totta tuokin. Ei se leppä niitä yhtään huonommiksi tee. Kuitenkin aika monen Lespan ostajat haluaa muutakin kuin ulkonäön. Aloittelijalle, joka ei ole vielä aivan varma mitä haluaa, on varmasti Epin Lespa ihan toimiva ratkaisu. Ostetaan vähän käytettyä soittotaitoa. |
tatti- 06.01.2004 17:03:15 (muokattu 06.01.2004 17:04:01) | |
---|
Missäpäin noita myydään? Jos jostain läheltä sattuisi tuollainen 112 löytymään, niin voisihan sitä käydä vilkaisemassa. Majailen nykyään Jyväskylässä. Mun mielestä tuolla Musikantissa oli ainakin joku pacifica. |
torspo 10.01.2004 23:46:52 | |
---|
Missäpäin noita myydään? Jos jostain läheltä sattuisi tuollainen 112 löytymään, niin voisihan sitä käydä vilkaisemassa. Majailen nykyään Jyväskylässä. Käy kysäseen Musapörssistä... En tiiä onko mut kannattaa yrittää :) Itelläni on ollu tuollaanen Pacifica 120 koht 2 vuotta, ja kyllä hinta / laatu suhde on erittäin kohdallaan. Kaverillani on ollu kans joku 112 Pacifica jotain 4 vuotta ja toimi / toimii kun junan vessa. Että siitä vaan laatukitaraa valitsemaan :D |