Kitaravirtuaali 03.01.2004 15:26:15 | |
---|
Sain juuri tuon stratoprojektin valmiiksi, soittelin vähän aikaa, hyvin pelas, hyvältä kuulosti. 15 min pidin taukoo ja kun tulen takaisin, kitara lakkaa pelaamasta. On se perkele. Siä on joko potikka paskana tai heikko juotos. (Volume)Potikkaa kun renaa eestaas niin välillä ääni kuuluu, ja potikkaa käännettäessä ääni häviää. Ttumaisinta onkin siis se, etten tiedä onko vika heikosti kiinni olevassa piuhassa vai potikassa. Pitänee aukaista ja katsoa. Raahhh.. Mitenkäs potikan toimintakunnon voi todeta? Yleismittari napoihin kiinni ja pyörittelyä..? Vai? "Ilman muuta ja muut ilman!" "Sata lasissa ja pakki päällä" "Jos sä et tienaa, sä et elä"
|
Solex 03.01.2004 16:21:15 | |
---|
Ööh, tiedät nämä varmaan paremmin kuin minä mutta: Potikka ei kestä hirmuisia määriä lämpöä joten et kai ole kuumentanut liikaa potikan kuorta maadotuksia juotellessa? Kitaran elektroniikka on aika kranttu muuten kylmäjuotoksille joten koitappa tarkkailla löytyykö sellaisia. Vähän vaikea sanoa kysymykseesi vastausta. Väkivalta Lopettaa Vittuilun. |
Kitaravirtuaali 03.01.2004 21:23:29 | |
---|
En minä sitä missään nimessä liikaa ole kuumentanut... No potikka oli paskana, ja vaihdoin siihen jo vähän aikaa sitten toimivan version ja katkaisin samalla 2,5 tuntia vanhan ylä-e-kielen. Sviddu. Fiksattiin se sitten juottamalla siihen toinen kieli sillai jänskästi kiinni ja hyvin toimii. Olen minä näytönohjaimenkin korjannut hammastikuilla. "Ilman muuta ja muut ilman!" "Sata lasissa ja pakki päällä" "Jos sä et tienaa, sä et elä"
|
Juzzu 04.01.2004 09:05:52 | |
---|
katkaisin samalla 2,5 tuntia vanhan ylä-e-kielen. Sviddu. Fiksattiin se sitten juottamalla siihen toinen kieli sillai jänskästi kiinni ja hyvin toimii. Heeetkinen?!?!? Siis korjasit katkenneen kielen juottamalla siihen toisen pätkän jatkoksi?
Tätä ei kyllä uskoisi kukaan, jos kavereille kertoisin :o) Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Kitaravirtuaali 04.01.2004 09:56:58 | |
---|
Tarvitseeko laittaa kuva? Ei sitä viitsii uutta kielisettiä ruveta vaihtamaan jos yksi kieli katkeaa, koska se katkesi aivan viritystapin vierestä. Hyvin soi ja toimii. "Ilman muuta ja muut ilman!" "Sata lasissa ja pakki päällä" "Jos sä et tienaa, sä et elä"
|
Juzzu 04.01.2004 12:55:12 | |
---|
No kyllä mie uskon jos sanot, heheh... Mutta että hyvin toimii ja kestää, hienoa, hyvä homma :o) Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
No mä korjasin kerran bassonkielen noin. Oli paska basso eikä ollu rahaa uuteen settiin. |
Kitaravirtuaali 04.01.2004 14:02:51 | |
---|
Aivan näin. Kiälet on kalliita, ei sitä viitti uutta settiä ostaa, jos edellisen voi korjata (tai keittää). Ja liitoskohta on lavan, ei otelaudan puolella. Olisi varmaan mielenkiintoinen saundi otelaudan puolella. "Ilman muuta ja muut ilman!" "Sata lasissa ja pakki päällä" "Jos sä et tienaa, sä et elä"
|
Snowblind 04.01.2004 19:55:57 | |
---|
Aivan näin. Kiälet on kalliita, ei sitä viitti uutta settiä ostaa, jos edellisen voi korjata (tai keittää). Ja liitoskohta on lavan, ei otelaudan puolella. Olisi varmaan mielenkiintoinen saundi otelaudan puolella. No tollaisia katkeamisia olen korjannut toisella vanhalla kielellä. Eli katkesi aivan uusi kieli sieltä päästä niin, ettei se enää ylettänyt tappiin. Kaivoin vanhan kielen, katkaisin sen takapäästä (jossa on se pallo) ja sidoin uuden kielen siihen vanhan kielen palloon. Eli hieno taiteellinen kuva siitä olisi: ---o-----------------------o Hyvin kesti eikä kertaakaan irronnut, eikä soundiin tuntunut pahempaa vaikutusta olevan. Look behind you, a three-headed basist! |
Kitaravirtuaali 05.01.2004 16:15:49 | |
---|
No tollaisia katkeamisia olen korjannut toisella vanhalla kielellä. Eli katkesi aivan uusi kieli sieltä päästä niin, ettei se enää ylettänyt tappiin. Kaivoin vanhan kielen, katkaisin sen takapäästä (jossa on se pallo) ja sidoin uuden kielen siihen vanhan kielen palloon. Eli hieno taiteellinen kuva siitä olisi: ---o-----------------------o Juuri näin. Sitten vielä tinaa päälle ja a vot. "Ilman muuta ja muut ilman!" "Sata lasissa ja pakki päällä" "Jos sä et tienaa, sä et elä"
|
Snowblind 05.01.2004 19:09:46 (muokattu 05.01.2004 19:28:51) | |
---|
Juuri näin. Sitten vielä tinaa päälle ja a vot. Toimii se ilman tinaakin hyvin :) Turhaan tuhlaa tinaa siihen, tiukka solmu (kunnon pihdeillä tiukennettu) niin varmana kestää Look behind you, a three-headed basist! |
Juzzu 06.01.2004 10:50:49 | |
---|
Juuri näin. Sitten vielä tinaa päälle ja a vot. Tjaah, no tuo sitten selittääkin jo. Mä luulin että sä olet tinannut toimivasti kaksi kielen päätä yhteen ilman mitään solmuja tai härveleitä. Eikös se epäuskoani jo selitäkin ;o) Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
vrajala 06.01.2004 12:30:48 | |
---|
Tjaah, no tuo sitten selittääkin jo. Mä luulin että sä olet tinannut toimivasti kaksi kielen päätä yhteen ilman mitään solmuja tai härveleitä. Eikös se epäuskoani jo selitäkin ;o) Niin no, ei niitä ihan päittäin tinata vaan limittäin. Esim 10 millin verran vierekkäin ja sitten tinalla. Solmua ei mun nähdäkseni enää kannata ruveta tinailemaan. Juu, varmast näi, mää kysyi? |
Kitaravirtuaali 06.01.2004 18:20:59 | |
---|
Tjaah, no tuo sitten selittääkin jo. Mä luulin että sä olet tinannut toimivasti kaksi kielen päätä yhteen ilman mitään solmuja tai härveleitä. Eikös se epäuskoani jo selitäkin ;o) No en kai minäkään nyt näin tyhmä ole. Ja tuommoista menit luulemaan, aikuinen(?) mies(?), häpeäisit. Hymiö. "Ilman muuta ja muut ilman!" "Sata lasissa ja pakki päällä" "Jos sä et tienaa, sä et elä"
|
JCM 06.01.2004 18:25:34 | |
---|
En minä sitä missään nimessä liikaa ole kuumentanut... No potikka oli paskana, ja vaihdoin siihen jo vähän aikaa sitten toimivan version ja katkaisin samalla 2,5 tuntia vanhan ylä-e-kielen. Sviddu. Fiksattiin se sitten juottamalla siihen toinen kieli sillai jänskästi kiinni ja hyvin toimii. Olen minä näytönohjaimenkin korjannut hammastikuilla. klapklapklap! Pakko taputtaa, melkoinen temppu jos toimii! Saako vastaisuudessa pyytää vinkkejä pikaviestitse mikäli jotain menee rikki? ;?D |
JCM 06.01.2004 18:26:45 | |
---|
Tjaah, no tuo sitten selittääkin jo. Mä luulin että sä olet tinannut toimivasti kaksi kielen päätä yhteen ilman mitään solmuja tai härveleitä. Eikös se epäuskoani jo selitäkin ;o) Ahap. Niin minäkin. Nyt selkisi, tuttuja liitoksia tuollaiset. |
Kitaravirtuaali 06.01.2004 18:28:58 | |
---|
Antaa tulla vaan. Elä sitten ihmettele jos suurin osa ohjeista alkaa: "Otetaan yksi keskikokoinen vasara (ei Vasara)..." "Ilman muuta ja muut ilman!" "Sata lasissa ja pakki päällä" "Jos sä et tienaa, sä et elä"
|