Aihe: Putkinuppia, 0-1000e
1 2
Antti1
16.04.2007 20:58:31
Tuohon budjettiin jos ei käytetty SISO kelpaa, niin mun täytyy ehdottaa JCM800 boostipolkimen kanssa, tai sitten tuo epäilyksiäkin herättävä Screamer. Näistä molemmat tosin on luonteeltaan tollaisia middlehirmuja, joten ei oikein mene yksiin soundivaatimusten kanssa. Molemmista lähtee oikealla oheiskalustolla ja säätämällä kyllä rankkaa soundia, eikä jää särön määrästä kiinni. Nacher saattaa olla toista mieltä ... ;D

Oikeasti jos haluat raskaan kuuloisen, botnekkaan ja jyräävän mättösoundin, joka ei sotke loppubändiä, niin sä saat venyttää kukkaroasi vielä todella paljon enemmän. Sitä ei tuohon 800€ hintaluokkaan oikein kovin helposti saa käytettynäkään. Hyviä kompromisseja tosin alkaa löytymään esim. noista edellämainituista, joista ENGL pesee puhtailla mun mielestä Marshallin kanssa lattioita. Greenback-kaappi ja uudet putket, niin jyrähtää oikein tosissaan.
OSTAKAA ENGL SCREAMER -NUPPI EDULLISESTI!
anssopikasso
16.04.2007 21:34:40
En oo jättänyt tuota boostausta pois laskuista, saisko tuosta Screamerista sitte boostaamalla millasta tavaraa irti?
Paviaanit runkkaa ja rallattaa!
Dropped C
16.04.2007 21:59:50 (muokattu 16.04.2007 22:00:08)
Puhtaille soundeille saa kyllä heittää hyvästit 6505:n kanssa, muuten on kyllä huippupeli. Uuden hinta on 985€, kun ostaa Ranskiksilta:

http://guitare.playback-europe.com/peavey-6505_head-7748.html

Itse tosin arvostin kovasti sitä + mallia, kun clean -> crunch -> lead soundit eivät oikein käyneet yksiin samoilla säädöillä.
"Legendaarinen Gibson / EPI kitaran arvo nousee vaan" - Kolmisointu.
anssopikasso
16.04.2007 22:03:35
Ei ne puhtaat silti ihan niin tärkeät ole. Mistähän tuota 6505:sta sais edullisimmin? Käytettynäkin ostan mielellään, mutta tahtoo yleensä olla noista pyynti samaaluokkaa kuin uuden hinta..
januszian
16.04.2007 22:07:38

B52 vaffarit on edukkaita eikä kuulostaneet paskemmalta!

F-musiikkiin vaan.
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles. http://www.zilakka.com
Antti1
16.04.2007 23:51:14
En oo jättänyt tuota boostausta pois laskuista, saisko tuosta Screamerista sitte boostaamalla millasta tavaraa irti?

No enpä tiedä onko Screamerin boostaamisessa sinänsä mitään mieltä enää, ei siinä jää särön määrästäkään kiinni. Tuo kannattaisi tehdä lähinnä soundin vuoksi, jos pitää jostain yhdistelmästä. Mä saattaisin hyvinkin tehdä tämmöisen setin itselleni: miedommat etusputket (esim. ecc81:t) sisään, vaffari sellaiselle aika reippaalle hardrock-särölle ja siihen eteen joku hieman fuzzahtava särötin boostiksi. Sillä saisi varmaan aika mielenkiintoisen soundin aikaan.

Overdriveilla boostaamalla ei tuosta Screamerista ole oikeastaan irronnut mitään ihan älyttömän ihmeellistä. Sen ominaissoundi on niin tiukka, ettei sitä tarvitse enää purkeilla ryhdistää ja gainikin tosiaan riittää mun mielestä mihin vaan.

Screamerilla kynnyskysymys on ennemminkin tuo särön laatu. Se ei oo sellainen ihan äärijyräävä perinteisessä mielessä. Se on paremminkin sellainen rokilla otteella varustettu metallivempain: hyvin harva, tiukka ja äärimmäisen erotteleva soundi. Sillä pitää oikeasti osata soittaa, jotta kuulostaa raskaalta.
OSTAKAA ENGL SCREAMER -NUPPI EDULLISESTI!
maggot
17.04.2007 09:19:29
Mä suosittelisin myös Peavey 6505 tai 6505+ nuppia. Tai 5150/5150 II. Kyllä noita välillä on torillakin ollut siihen 800-850€. Mulla on ollut reilun vuoden verran tuo 6505 perusmalli ja ei tulisi mieleenkään vaihtaa sitä pois. Kyllä ne puhtaatkin on ihan ok:t, kitarasta kaulamikki päälle niin kyllä sieltä ihan mukavan pehmeät soundit saa. Ehkäpä chorus/delay vielä siihen värittämään soundia niin se on siinä. Plussaahan tuossa vahvarissa on se että ei välttämättä tarvitse säröpurkkeja boostailemaan säröjä, se on kitara->piuha->Peavey 6505. Ja säröä tosiaan riittää, rokista aina deathmetalliin saakka.

Mutta kannattaa mennä tosiaan itse kokeilemaan eri vaihtoehtoja niin löytyy sieltä se oma juttu.
"You want to kill me Tucker, don´t you? Well, take a number and get in line!"
McNulty
17.04.2007 09:45:13
Switch to mode: omalehmäojassa
Käytetty H&K Trilogy
Kill omalehmäojassa

Pitäisi jollain 900-1000e kyllä irrota käytettynä, ja siitä löytyy hyvä clean sparkle-kytkimellä varustettuna, mainio crunch-kanava jolla soittelee bluesista rockin kautta ihan Iron Maideniin ja kasariheviin asti (boost-nappula pohjassa). Lead ja Ultra Lead kanavalta sitten hi-gainit tarpeen mukaan Panterasta nu-metalliin ja Slayerista Cannibal Corpseen.

Tykkää efekteistä fxloopissa ja linjassa, toimii loistavasti V30-varusteisen kaapin kanssa (Trilogy tuuttaa aika reilusti alakertaa, joka on kyllä hyvä asia) sekä hyvän soundin lisäksi se myös näyttää hyvältä: http://kiksu.irc-galleria.net/h/images02/00/01/59/99/34562904.jpg
anssopikasso
17.04.2007 15:27:56
Noita hk:n vaffareita kyllä olin kahtellut erittäin mielenkiinnolla. Etenki tuo Trilogy pisti silmään, ja switchbladeakin oon tuumaillu, mutta taitaa olla senverta hyvää kamaa että ei paljoa käytettynä liiku?

kiitoksia jo tähän mennessä tulleista vastauksista!
anssopikasso
17.04.2007 16:22:11
Tässä katsastelin sitten tuota Marshall tarjontaa..

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=158319
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=149978

Mielipiteitä?
DZN
17.04.2007 16:25:18
Kokeile ihmeessä Marshall JCM 900SL-X nuppia, se on kyllä sen verran tanakka laitos, että siitä irtoaa terveet rässit. Tuollainen irtoaa 500€-600€ välille.

Jos monipuolisuutta kaipaat niin ehdottomasti Marshall anniversary 6100/6100LM. Monipuolisuutta vaikka muille jakaa. Hintahaitari 900€-600€.
Aka. Dino and 6077dino
anssopikasso
17.04.2007 16:30:33
Tuommonen slx:ä oli myynnissä tuola torilla, 900e. Munmielestä melko korkea hintapyyntö niin skippasin välistä. Nuita anniversaryjä en oo kummemmin koskaan nähhy, seki vois olla ihan mielenkiintonen peli.
Fingolfin
17.04.2007 18:43:02 (muokattu 17.04.2007 18:46:16)

Mielipiteitä?

Tuossa on ihan ok setti ok hintaan, kun otetaan uusien putkien laitatus huomioon.
Strength and Honor
Räkkipeli
17.04.2007 21:17:12

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=158319

Mielipiteitä?

Noista kahdesta ehdottomasti JCM 900! JCM 800 kaksikanavaisista voi olla montaa mieltä, sillä monet ovat pettyneet niihin.
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
anssopikasso
17.04.2007 21:40:33
Meikä on joskus aikoinaan yhen keikan soittanu marsun jcm800:sella, ja täytyy sanoa että keikan jälkeen julistin että en ikinä osta marsua. Nyt tosin tuo ysisatanen on alkanut vähän kutkuttelemaan.

Pistäkkäähän ehotuksia ja mielipiteitä kehiin kovaa tahtia. ;)
Räkkipeli
17.04.2007 21:46:46 (muokattu 17.04.2007 21:47:00)
Meikä on joskus aikoinaan yhen keikan soittanu marsun jcm800:sella, ja täytyy sanoa että keikan jälkeen julistin että en ikinä osta marsua. Nyt tosin tuo ysisatanen on alkanut vähän kutkuttelemaan.

Pistäkkäähän ehotuksia ja mielipiteitä kehiin kovaa tahtia. ;)

Oliko JCM 800 jolla soitit, yksi vai kaksi kanavainen? Ja miltä vuodelta?
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
ballfish
17.04.2007 21:50:50
Ja miltä vuodelta?

Tämän asian tarkastan aina jos soitan lainavahvarilla. Tärkein juttu ehdottomasti.
Karipiirto
17.04.2007 22:01:37

Tämän asian tarkastan aina jos soitan lainavahvarilla. Tärkein juttu ehdottomasti.

Siis jos kyse on JCM:stä? Vai yleensä? Mä kun tarkastan vain että lähteekö tästä säröä. :)
"There's no roll! They forgot the roll and they only kept the rock. The roll's the whole damn thing dude, the rock is nothing, deal with it, the roll is king. Unfortunately most cats don't get behind the roll." -Keith Richards
cruel_destiny
17.04.2007 22:10:11

sillä on jcm-kasisatasten kanssa tosi paljon merkitystä, usko vaan... älyttömiä määriä tehty muutoksia signaalitiehen kasarin aikana...
Thomannin piuhalla saat hevivahvarisi clean-kanavaan maukkaan kevytroson.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)