gorgonoidi 16.04.2007 17:04:46 | |
---|
Ja kai se on avatar vaihdettava, kun ei tuo akiman vieläkään tajua vaihtaa. >:( Noninnoni. Anna olla. Kyllä minä teidät ainakin erotan. |
SuvantoJ- 16.04.2007 18:48:50 | |
---|
Ja seuraava biisi "Way out of here" alkaa sanoilla --Out at the train tracks I dream of escape-- Sinänsä viittaukset aikaisempiin biiseihin on tuttua kauraa progepiireissä, joten ehkä tämäkin tarkoitettu vain sellaiseksi. Tokkopa ideat ovat loppuneet kesken :D Heitän puoliksi mutumuistipohjalta, mutta noita junajuttuja tais olla Porcupine Treessä / Wilsonin jutuissa enemmänkin? M.A.C.H.O. # 3 - My name is spelt "Luxury Yacht" but it's pronounced "Throatwobbler Mangrove" |
Ali 16.04.2007 18:51:47 | |
---|
Kerran levy kuunneltu ja vertailut esim. In Absentiaan ja Deadwingiin saa heittää kyllä romukoppaan: Porcupine Tree on jatkanut musiikillista taivaltaan jälleen eteenpäin, kuten aikaisemminkin n. kahden albumin sykleissä. Kertakuuntelusta ei nyt kauheasti jäänyt mieleen, mutta Anesthezisen suorastaan huikaisevat riffittelyt saivat hymyn nousemaan kasvoille. Kokonaisuutena ei niin metallinen levy, mitä hypetys antoi ymmärtää, mutta raskaimmat osiot ovat ehdottomasti PT:n historian raskaimpia. Erityishuomio siitä, että tällä kertaa SW on onnistunut luomaan todellisen albumin, vaikka ainahan PT:n levyt ovat olleet enemmän kuin yksittäisten kappaleiden summa. Lisää tilitystä luvassa, kunhan kuuntelukertoja saadaan lisää. "Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista |
Ali 16.04.2007 19:05:58 (muokattu 16.04.2007 19:07:12) | |
---|
Hehee. Enpä malttanut kiusausta ja tilasin sitten tuon spessuversion swampmusicista. GOTTA CATCH 'EM ALL! :) Mukaan lähti Myös Oceansizen loistavat Efflorescense ja Everyone into Position sekä Lost Higwayn soundtrack. E: Kynnystä madalti se, että maksoin FoaBP:in normiversiosta 90 senttiä, sillä Äxän kanta-asiakaskortti tuli täyteen. Nyt jää vaivaiset parikymppiä per versio hinnaksi. :) "Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista |
FoaBP Älkää pliis käyttäkö näitä lyhenteitä. Alkaa ottaa kaalin. Ei oo liian vaikeeta kirjottaa "fear of a blank planet" Nojoo valivalivali. "If you feel bad about eating your dead mom, we can dig a grave and you can puke into it." -Monty Python |
Ali 16.04.2007 19:21:56 | |
---|
Älkää pliis käyttäkö näitä lyhenteitä. Alkaa ottaa kaalin. Ei oo liian vaikeeta kirjottaa "fear of a blank planet" Nojoo valivalivali. Hei, Voisitko itse ystävällisesti käyttää kirjoittelussasi hieman formaalimpaa kieliasua? Minua harmittaa suunnattomasti tämä nykynuorison käyttämä kirjoitusasu, jossa kirjakieltä sotketaan häikäilemättä puhekielen epäformaaliuuksiin, murreasuihin ja - Herra siunatkoon - jopa nuorisoslangiin. Kiitos oikein kovasti etukäteen. Ja se on muuten "Fear of a Blank Planet"; huolellisuutta isojen kirjaisimien käytössä! Terveisin, Huolestunut kansalainen ;) "Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista |
Strutsi 16.04.2007 19:23:08 (muokattu 16.04.2007 19:24:32) | |
---|
Hei, Voisitko itse ystävällisesti käyttää kirjoittelussasi hieman formaalimpaa kieliasua? Minua harmittaa suunnattomasti tämä nykynuorison käyttämä kirjoitusasu, jossa kirjakieltä sotketaan häikäilemättä puhekielen epäformaaliuuksiin, murreasuihin ja - Herra siunatkoon - jopa nuorisoslangiin. Kiitos oikein kovasti etukäteen. Ja se on muuten "Fear of a Blank Planet"; huolellisuutta isojen kirjaisimien käytössä! Terveisin, Huolestunut kansalainen ;) Aika typeräähän noista on valittaa mutta kun ihan pakko oli :) Jätetään se tähän. "If you feel bad about eating your dead mom, we can dig a grave and you can puke into it." -Monty Python |
MaD PiAnIsT 16.04.2007 19:25:40 (muokattu 16.04.2007 19:26:15) | |
---|
Noniin, eipähän nyt hiillostuta;) On muuten helevatan komea kohta tuossa Fear Of A Blank Planet kappaleessa kohdassa 5:01 kun Gavin Harrison pistää komeat fillitykset aivan yksin ja siitä lähtee komea riffittely. Melkeinpä levyn parhaimpia kohtia. Kylmiä väreitä siinä kohdassa tulee väkisinkin ja silloinhan musiikki toimii! Jos haluat tietää ketkä ovat ystäviäsi, hanki vankilatuomio.
(Charles Bukowski) |
Strutsi 16.04.2007 19:46:25 | |
---|
Noniin, eipähän nyt hiillostuta;) On muuten helevatan komea kohta tuossa Fear Of A Blank Planet kappaleessa kohdassa 5:01 kun Gavin Harrison pistää komeat fillitykset aivan yksin ja siitä lähtee komea riffittely. Melkeinpä levyn parhaimpia kohtia. Kylmiä väreitä siinä kohdassa tulee väkisinkin ja silloinhan musiikki toimii! Totta! Itsekin ihastelin sitä filliä siinä... kitarasoundi on aika hämmästyttävän hieno. Katselin että mikähän ihmeen "bad cat -amplifiers" luki siellä kansivihkossa. "If you feel bad about eating your dead mom, we can dig a grave and you can puke into it." -Monty Python |
lapio 16.04.2007 19:57:30 | |
---|
Voi juma, ensimmäinen kuuntelu menossa ja kolisee ihan täysiä. Ei tätä vielä voi kovin syvällisesti analysoida, mutta kuulostaa erittäin mehevältä ja mainiolta. Kitara- ja synasoundit miellyttävät korvaa suuresti. |
gorgonoidi 16.04.2007 20:15:15 | |
---|
Kyllä jumankekka kolisee niin toden teolla että PT ei ole koskaan ennen näin minun kohdallani tehnyt! Hurja levy! |
slipkorn 16.04.2007 20:20:21 | |
---|
ÄÄ! Ja mun pitää vielä huomiseen. Toivottavasti nyt tulevat Äxän levyt huomenna, kun perjantaina tilasin. |
egaga 16.04.2007 21:36:59 (muokattu 16.04.2007 21:40:13) | |
---|
CD-Wow.fi:stä itse tilasin 11,99 eurolla (ei toimitusmaksua). http://www.cd-wow.fi/detail_results.php?product_code=1904735En ole aiemmin ko. lafkasta tilannut, mutta eiköhän se luukusta kolahda joskus. Kiire sillä ei ole, sillä köyhänmiehenposti toi kopion ennakkoon. Vielä en osaa sanoa, mitä mieltä olen kokonaisuudesta, mutta hyvälle kuulostaa! Tosi hifisti puhkoo silmänsä. |
bedlam 16.04.2007 22:07:35 (muokattu 16.04.2007 22:09:36) | |
---|
Entisvanhaan Oulusta sai ilmestymispäivänä tai sitä ennen levyt parhaiten siittä keskustan divarista, mutta nyt näyttää Äxä olevan ainoa ajan tasalla oleva putiikki. Ensimmäinen kuuntelu kesken, ekan biisin sanat ärsytti. Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee. |
gorgonoidi 16.04.2007 22:12:07 | |
---|
ekan biisin sanat ärsytti. Mielestäni ne olivat silkkaa loistoa! "X-Box is god to me" ja jne.. Hieno avaus raita. |
Spawn 16.04.2007 22:53:26 (muokattu 16.04.2007 22:53:48) | |
---|
Levyn nyt kahdeksan kertaa läpi kuunnelleena (yhdeksäs kerta menossa) voin sanoa, että on kyllä minun listoissani Porcupine Treen kolmen parhaimmanlevyn joukossa. Selkeästi parempi kuin esimerkiksi In Absentia mielestäni ja kyllä tämä taitaa kokonaisuutena Deadwinginkin voittaa. Aijaijai. Jännä kun monessa paikassa on sanottu eioota ja että levy saapuu myöhemmin. Paikalliseen FRS:ssäänkin on lupailtu vasta keskiviikoksi. "Hyvän nopeuden saavuttaminen vaatii paitsi kärsivällisyyttä, myös progressiivisuutta!" -Rumpali Kainuusta |
sn 16.04.2007 23:24:00 | |
---|
Meh, iha ok. |
bedlam 16.04.2007 23:36:37 (muokattu 16.04.2007 23:37:11) | |
---|
Täytyy antaa muutama kuuntelukerta ennen arvioita. Mutta sen sanon, että Anesthetize räjäytti pään jo ekalta istumalta. Se kertsi jäi päähän soimaan jo niistä pikkunäytteistä ja nyt nousi karvat pystyyn kun se tärähti oikeassa kohdassaan ja asussaan. Biisin ensimmäisen säkeen aikana tuli vahva Radiohead-fiilis varsinkin vokaaleista. Sanoitukset näyttävät osoittautuvan pettymykseksi kyl. Kun tehdään teemalevy aiheesta, josta miljoonat ovat jo biisejä tehneet niin kaipaisi jonkinlaista uutta ja kiinnostavampaa esitystapaa. "Pelaan pleikkarilla, polttelen ostoskeskuksessa, musta ei kai tuu mitään"-tyyppinen kerrontatapa ei oikein iske. Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee. |
pardy 17.04.2007 00:40:09 | |
---|
Vitun vittu, ei ollu Swampissa tänään, vasta keskiviikkona vissiin tulee. Aaarghhhhh.... |
Flow 17.04.2007 06:08:01 | |
---|
Onkos kellään tietoa minä päivänä PT soittaa ilosaaressa. Tulee kiire viikonloppu kun on se metallicakin. Toivottavasti ei sunnuntaina sillä muuten jää näkemättä:( When you reach the end of your rope, tie a knot in it and hang on.
-Thomas Jefferson |