Aihe: Sabianilta ride/haikkavaihtoehtoja?
1
Buusteri
03.01.2004 13:44:56

Olen tässä aikomuksissa vaihdella tuon oman peruspeltiosaston ja ajattelin nyt kysellä ihmisten mielipiteitä Sabianin lätyistä tuolla saralla.

Elikkä Zildjianin asteikolta haen tällaista K/K custom soundia tulevista pelleistä. Mitä suosittelisitte? Pientä yleisinfoa kaipaisin, koska Sabianit ovat täysin tuntemukseni ulkopuolella, mutta kiinnostavat kovasti.

Minkälaisia Sabianin haikkoja tai ridejä omistatte? Vertailitteko ostovaiheessa Sabiania ja Zildjiania ja mihin tulokseen tulitte?

Jos jotain muuten kiinnostaa niin omakuvassa näkyvät haikat ja ride ovat siis lähdössä vaihtoon, että jos kiinnostaa, niin pistähän vaikka pikaviestiä.
laiturilla haitari soi, haita se harmitti, haita risoi..
lkx
04.01.2004 01:09:41

Ihan ekaks täytyy onnitella jos kerran olet siirtymässä Sabianin talliin! Viisas päätös! :D:D:D Onhan ne hyviä peltejä, itse olen sitä tässä muutamien vuosien ajan todistellut.

Omat haikat on HHX Groove Hatsit ja 15". Valinta perustu pitkälti siihen että piti olla juuri 15" ja noi oli vissiin ainoo malli mikä tarjos sitä. Ihan jättihyvä soundi ja monipuolinen. Tosin 15 on vähän eri juttu kun perus 14.

Riden löysin käytettynä - vähän vanhempi malli, mutta kuulostaa pirun hyvältä. HH medium tyyppinen vehje. Ja on sitä all-around meininkiä. Musikaalinen, ja yksinkertasesti hyvä!

K/K custom tyylinen soundi löytyy varmaan sieltä HandHammered sarjasta, olettaisin. A custom ja A vastais kenties AAX/AA:ta. Näistä on aika vaikee sanoo, mutta ehkä siinä olis jotain osviittaa...

Soundeja voi tsekkailla täältä:
http://www.sabian.com/page.php?subs … p;page=catalogue&9#Cymbal_Start

Onhan niitä signaturesarjojakin pirusti, mutten tiedä saatavuuksista tai hinnoista. F-musiikissa (maahantuoja btw) testailin joskus HHX Evolutionia joka on Wecklin sig. Oli aika herkullinen.

Soitin-Laineelta saattaa muuten löytyä vielä polkuhintaan jotain yksilöitä. Ostin sieltä puhelimitse juuri ennen joulua AA krässin, kun sai halvalla... :D
http://www.soitinlaine.fi/index.cfm … ct=tuotteet&sgid=43&mgid=33
There is no spoon...
turjake
04.01.2004 12:24:58
AAX Stage haitsu ja raidi löytyy, kumpikin on tosi monipuolinen kaiffari. Ridesta löytyy krässiä, pingiä ja suhinaa. Yllättäen jopa jatsiväännössä toimiviksi havaittu. Voin vain suositella.
bluesman86
04.01.2004 12:38:27
en ole sabiania hiviästi kokeullu, mutta mutta. hh sarjan dry raw ride 20" on kyllä aika herkku peli.
Rock Rock
dictatorsh*t
04.01.2004 13:10:30
Mulla on toi AA 20" Medium Ride ja voi sanoa sen olevan yksi parhaista rideistä ikinä, siis niistä joita olen koittanut.

Ridesta löytyy krässiä, pingiä

Sillä voi soittaa melkein mitä musiikkilajia tahansa, omasta mielestäni, älkää siis alkako vittuilemaan.

Yllättäen jopa jatsiväännössä toimiviksi havaittu.

Tarvittaessa sillä saa myös kunnon mättöä aikaiseksi. Itse tykkään, oli hyvä ostos. Mutta tämä oli vain minun mielipiteeni, ei sitä pidä noteerata.
"Kyllä se on ollut koko ajan takaisin, se oli äsken vain eri paikassa." - meiän kitaristi
Buusteri
04.01.2004 13:11:09

Olen tässä nyt aamun kuunnellut näitä ääninäytteitä ja parhaimmilta korvaan kuulostivat HHX 14" groovehatsit ja HH 21" raw bell dry ride. Suoritan tässä vielä ääninäytevertailun Zildjianin pelteihin..

Omat ostohommani menevät luultavasti aika paljon luottaen noihin näytteisiin, sillä tällä alueella ei hirveästi noita musiikkikauppoja ole. Tietenkin käyn kierroksen jokaisessa liikkeessä, mitä lähellä on.

Ovat kyllä todellakin mahtavia peltejä nuo Sabianit. Yllätyin erittäin positiivisesti. Joku voisi kirjoitella enemmänkin ja tarkempia kokemuksia esim. yllämainituista pelleistä jos niitä löytyy. Kaikki informaatio otetaan vastaan ilomielin.
Paas
04.01.2004 13:29:26
Olen tässä nyt aamun kuunnellut näitä ääninäytteitä ja

Ladataanko ne ääninäytteet koneelle vai kuunnellaanko suoraan netistä?
Takatukat kunniaan!
Buusteri
04.01.2004 13:31:31

Ladataanko ne ääninäytteet koneelle vai kuunnellaanko suoraan netistä?

No minä lataan koneelle. Kyllähän nuo voisi tuossa IE:säkin toistaa..
turjake
04.01.2004 14:26:01
Jatketaan nyt vielä sen verran AAX-turinaa, jotta 8" splash ja 16"-18" krässit on hanskassa, mielestäni kerrassaan loistavat pelit raidin ja haitsun lisäksi. Krässit ovat pirun herkkiä Stage-paksuudella, heräilevät jopa sutihommissa ihan kivasti. Splash on extra-thin, eli sen päälle riittää käytännössä kapulan "tiputtaminen". En edes kehtaa sanoa mihin hintaan koko kattaus tuli matkalaukussa jenkeistä ;)
Mikko A
04.01.2004 15:06:13
Kertokaapas nyt hämääntyneelle noista Stage-pelleistä, kun siellä Sabianin sivuilla on aina semmonen kuva niistä pelleistä ja nuo stage-etuliitteellä varustetut pellit on aina kuvattu aika paksuiksi, niin onko ne siis paksuja vai ei??? AAXplosionkin on kuvattu paksuksi, mutta ei se oo kyllä yhtään paksu, päin vastoin. Hämää kyllä kauheesti ainakin meikäläistä...
"We call him the boss because he keeps a steady beat."
turjake
04.01.2004 15:53:43
Jossain Sabianin esitteessä Staget olivat medium-thin. Studiot olivat sitten thin. Eivät todellakaan ole paksut.
Mikko A
04.01.2004 17:40:28
Jossain Sabianin esitteessä Staget olivat medium-thin. Studiot olivat sitten thin. Eivät todellakaan ole paksut.

Kiitos! Koin valaistuksen.
"We call him the boss because he keeps a steady beat."
-Maza-
04.01.2004 17:52:51
Entäs nämä Sabianin halvemmat haikat? Tuli pari viikkoa sitten tilattua xs-20 rock hatit, eikä oo paketti vielä tullu. Varmaankin ois kannattanut kysellä vähän etukäteen mutta "vahinko" on jo tapahtunut.
Ovatko hintansa veroset, vaikka halvin malli onkin?
Outkast
04.01.2004 18:27:28
B8 en koskisi pitkällä tikullakaan. Jos joskus on mahdollista kannattaa kokeilla Sabianin loistavia Signature peltejä.
VFX ja Jack DeJohnette signature pellit ovat jotain sellaista mitä ei ihan hevillä unohda.

Sitten kun joskus ostan kaapelihaitsu vehkeen niin pitää kyllä ostaa VFX mini-hatsit. Tosin mielestäni kukaan muukuin herra Johnette ei osaa soittaa signature sarjan pelleillään niin, että se kuullostaisi hyvältä. Senverran oudon kuuloisia ovat.

Itse ostin juuri Sabian Signature Mike Portnoy MaxSplashin 9" ja kyllä on kerrassaan hyvä soundi kyseisessä splashissa.
jms
04.01.2004 20:32:13
no ainaki Donatin signature crashit on makean kuuloset
bah
Bacchus
04.01.2004 21:32:31
Off-topic: Kohtahan sabianilta pitäisi ilmestyä Neil Peart signature-sarja. Vaikuttaa mielenkiintoiselta... Yllätyin että mies oli Sabianille loikannut, ilmeisesti houkutti päästä suunnittelemaan omanlaiset symbaalinsa.=)
pain (is irrelevant) pain, pain, pain, pain (pain)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)