Aihe: line6:sen podit ja podit
1
P2
16.04.2007 13:03:37
Ostin käytetyn Line6 POD 2.0:n hintaan 70e ja ei ole tuota tarvinnut pahemmin katua, hyviä soundeja kohtuuhinnalla. Uusi vastaava paremmalla näytöllä saksanmaalta 149e. Tietty jos enemmän mallinnuksia ja efektejä haluaa niin sitten pod xt, mutta noissa 2.0:ssa on kyllä varsin hyvä hinta-laatu -suhde.
"No uunituoreet EMGt eivät miellytä kun ei niistä saa kunnon säröjä." -M4ss3 m/
Antti1
16.04.2007 13:05:02
Podeja ei ole kuin tasan yhtä merkkiä: Line6. Mun mielipiteeni on, että ne on hyviä kotisoittoon, demoilumeininkeihin, leadisoundeihin ja vähän vähemmän soundiltaan vaativille soittajille, muttei yhtään sen enempää. Paras on tietenkin Pod XT kaikilla lisäpaketeilla, mutta suurin osa ajasta menee loputtomaan kokeilemiseen.
yngwie_malmsteen
16.04.2007 13:08:32
onko pankit podissa välttämättömät? tai polkimet, esim. jos vaikka haluaa vaihtaa kesken biisin puhtaalta särölle niin onko silloin polkimet välttämättömät vai selviääkö siitä sillä, että kääntää vivusta niinkun line6:sen 2.0 podissa?
P2
16.04.2007 13:10:08
Vivusta voi vääntää, mutta onhan se vähän ankeaa. Ja mieluusti podin kaveriksi kohtuulliset aktiivikaiuttimet, en ainakaan itse lämmennyt pahemmin kitaravahvistimen kautta saatuihin soundeihin.
"No uunituoreet EMGt eivät miellytä kun ei niistä saa kunnon säröjä." -M4ss3 m/
Antti1
16.04.2007 13:12:42 (muokattu 16.04.2007 13:13:21)
onko pankit podissa välttämättömät?

Pankit? No onhan noi aika välttämättömiä, jos haluaa enemmänkin soundeja tallettaa ja käyttää. Homma siis menee niin, että sä tallennat soundit jonkin presettinumeron kohdalle, joka sijaitsee jossain tietyssä muistipankissa.

Polkimet ei oo välttämättömät, mutta lähes pakolliset jos joutuu nopeita vaihtoja tekemään.

EDIT: Mä oon näköjään jatkuvasti kaksi minuuttia myöhässä.
yngwie_malmsteen
16.04.2007 13:24:01
okei,mutta eiks ne soundit talleneta niihin pankkeihin vaan siks et niit vois sit tarpeen ja biisin mukaan käyttää nopeesti, ettei niit tarvis ruveta ettimään sieltä muiden soundien joukusta?
Antti1
16.04.2007 13:26:32
Yksinkertaiseen kysymykseen yksinkertainen vastaus: joo. Mä ehdottaisin, että sä ottaisit työn alle manuaalin lukemisen. Sen jälkeen on yleensä paljon viisaampi ja tietää vähän paremmin, että täyttääkö ko. laite omat odotukset. Manuskan sai ainakin ennen ladattua ihan ketä vaan Line6:n kotisivuilta.
OSTAKAA ENGL SCREAMER -NUPPI EDULLISESTI!
yngwie_malmsteen
16.04.2007 13:30:57
okei, kiitti vinkeistä.
McNulty
16.04.2007 13:56:58 (muokattu 16.04.2007 14:01:27)
olen ostamassa ensinmäistä podiani joten ajattelin kysellä, että mitä mieltä olette line6:sen podeista ja ovatko ne hyviä? ja minkä merkkiset ja malliset podit ovat hyviä?

Itselläni on ollut jo jokusen vuoden verran tuollainen PODxt ja päivääkään en ole katunut ostostani. Se on kotisoittelussa parasta mitä olen testaillut ja soitellut... saan soundit niin countryyn, kuin bluesiin rockiin jazziin ja metalliin.

Se toimii standalone-tyylisesti luurien tai hyvällä cleanilla varustetun vahvistimen kanssa, tai sitten tietokoneeseen kytkettynä kuten minulla (L6 Gearbox, L6 Monkey ja L6 Guitarport softien kanssa). USB-kaapelilla ja sellaisella Mono-Mono-MiniStereo Y-kaapelilla tietokoneessa kiinni. Häiriötön soundi... eli voit nauhoitella riffejä ja melodioita "nauhalle" vaikka emäntä imuroisi vieressä. Itse ainakin kun nauhoittelen omia riffejä muistiin, tuo on paras väline yhdessä Audacityn tms. sovelluksen kanssa.

Tuota PODxt-mokkulaahan voi päivittää netin avulla ja omat soundipresetit voi kätsysti tallentaa koneen kovalevylle muistiin. Ne voi sieltä palauttaa jos käy haveri itse PODxt:n kanssa.

Jos oma PODini hajoaisi, ostaisin kyllä toisen tilalle välittömästi.
get out of my space - www.myspace.com/dimeshred
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)