Tietäjä 03.01.2004 00:27:53 | |
---|
Miten vaneria taivutetaan? pitääkö sitä kastella tai jotain?? |
Drummer666 03.01.2004 00:30:26 (muokattu 03.01.2004 00:30:54) | |
---|
Kuumassa vedessä pitämällä, minun tietääkseni..... "..Mites olis kikka16?" |
lkx 03.01.2004 01:04:11 | |
---|
Vanerin saa taipumaan, kun sitä uittaa kuumassa vedessä tarpeeks. Kumu-Pekka suositteli mulle taannoin 4-millistä koivuvaneria, kun olin väsäämässä pönttöäni. Vanerista taivuttamalla on vissiin tehty jotain laaturumpujakin aikoinaan... Pyöreään muotoon tarvitaan joku muotti. Mun muotti oli jonkun muun yläasteen oppilaan epämääränen keskeneräinen työ, joka muistutti hiukan jotakin majakan pienoismallia tms. älytöntä härpäkettä. Siinä oli sopivan kokoinen sydeemi, minkä ympärille märkä (eli varsin taipuisa) vaneri kierrettiin ja kiristettiin isoilla puristimilla. Siinä alkua... Mulla se vaneri rupes vähän halkeileen pinnasta kuivuessaan, mutta olemattoman pienet raot täytty kyllä puupölyllä siinä vaiheessa kun hioin runkoa lakkausta varten. Ei se muotti tartte olla varmaankaan just samankokonen kun rungosta pitäs tulla, muoto siinä kai enempikin merkkaa. Vaikka oon näitä juttuja kertonu monet kerrat, niin voin yrittää olla vielä pitkäpiimäinen ja vastailla jos on semmosta mihin osaisin olla avuksi. Näihin kuviin, näihin tunnelmiin täältä tähän. -herr Lkx :P There is no spoon... |
Akuuttinen 04.01.2004 00:52:10 | |
---|
Mä oon tehny virvelin pelkistä vaahtera viiluista; paljon helpommin saa tehtyä niistä kuin vanerista (ainaki mun mielestä). Laitoin siihen jotain 9 kerrosta viiluja ja hyvä tuli PAITSI sirkkeli haukkas liian suuren palan siitä ni jouduin lyhentää n. 5 tuumaseks. Nyt alotin tekee toista parempaa, syvempää ja hienompaa virppaa. Kestää tosin kauan tolla menetelmällä toi tekeminen... Don`t worry, be happy |
Viilutus on tietysti kova sana, mutta vanerista saa loppujen lopuksi kuitenkin aika kivuttomasti. Olis kiva nähdä jotain kuvia, jos on tosiaan näitä omia tuotoksia. Meikäläisen sydeemit löytää helpoiten IRC-galleriasta tällä samalla nickillä... There is no spoon... |
Mikko A 04.01.2004 01:24:46 | |
---|
Mä oon tehny virvelin pelkistä vaahtera viiluista; paljon helpommin saa tehtyä niistä kuin vanerista (ainaki mun mielestä). Laitoin siihen jotain 9 kerrosta viiluja ja hyvä tuli PAITSI sirkkeli haukkas liian suuren palan siitä ni jouduin lyhentää n. 5 tuumaseks. Nyt alotin tekee toista parempaa, syvempää ja hienompaa virppaa. Kestää tosin kauan tolla menetelmällä toi tekeminen... Miltäs tuo omatekoinen snares sitten soundaa? Olis myös kiva nähdä, miltä se näyttää ;) "We call him the boss because he keeps a steady beat." |
Akuuttinen 04.01.2004 01:57:07 | |
---|
ihan hyvältä saundaa, tosin siitä ei tullut niin syvä kuin mitä odotin..olen ylpeä tuosta koska tämä on ensimmäinen tekemäni soitin, kulkee varmaan suvussa; mun pappa on tehny pirun hienon kanteleen ja orkesteri viuluja:D kyselin siltä vähän neuvoja tuossa..koitan, kun keksin miten, saada kuvaa jonnekkin Don`t worry, be happy |
Mikko A 04.01.2004 02:20:40 | |
---|
ihan hyvältä saundaa, tosin siitä ei tullut niin syvä kuin mitä odotin..olen ylpeä tuosta koska tämä on ensimmäinen tekemäni soitin, kulkee varmaan suvussa; mun pappa on tehny pirun hienon kanteleen ja orkesteri viuluja:D kyselin siltä vähän neuvoja tuossa..koitan, kun keksin miten, saada kuvaa jonnekkin Sietää ollakkin ylpeä. Kokeileppa enste alkuun kameraa. "We call him the boss because he keeps a steady beat." |
Akuuttinen 04.01.2004 14:23:41 | |
---|
Kokeileppa enste alkuun kameraa. Hyvä idea, mutta miten saan filmiltä kuvan nettiin ilman skanneria? Pitäiskö käydä digikamera ostaa jotta Mr Mikolle tulisi hyvä olo? Laitan kuvaa kun keksin miten Don`t worry, be happy |
Mikko A 04.01.2004 14:58:04 | |
---|
Hyvä idea, mutta miten saan filmiltä kuvan nettiin ilman skanneria? Pitäiskö käydä digikamera ostaa jotta Mr Mikolle tulisi hyvä olo? Laitan kuvaa kun keksin miten Ei vaan katos kun kehitytät ne kuvat, niin ne saa pyydettäessä myös cd:llä. Eikä oo muistaakseni ees mitenkään kallista. "We call him the boss because he keeps a steady beat." |
Akuuttinen 04.01.2004 16:51:51 | |
---|
Kaikkeen sitä pystyykin nykypäivänä....pitää koittaa tolleen tehdä Don`t worry, be happy |
PolkaTulk 04.01.2004 16:59:06 | |
---|
Mr.diy hyökkää jälleen kysymyksineen: -mistä mattokoneisto? Vanhasta newsoundista saa ihan mukavat virityspesät,mutta kuten kaikki varmaan arvaa,on mattokoneisto ihan ritsa. Ja mitkähän mahtaa olla reunaviisteiden kulmat,pitääkö hioa käsin vai mennekö koneella aluks ja käsin loput? Now baby taste some King´s Row... |