Aihe: Kamojen alituisesta vaihtamisesta
1 2
hemmo
03.01.2004 17:50:21

Moro vaan, bassotaiteilijat!

Onko teillä ollut sama setuppi (basso+vahvari) jo vuosia vai vaihdatteko kamojanne alituiseen sen huippusaundin tavoittelun vuoksi?

Kuulun itse alati tyytymättömänä jälkimmäisen ryhmään, mutta olenkin osin ratkaissut omalta osaltani ongelman hankkimalla treenikämpälle 3 bassocomboa sekä 3-4 bassoa (+ pedaalit tietty). Näin voin tympiintyessäni ottaa ikäänkuin "uudet" kamat kehiin.

t. hemmo
Säröä beibi!
Tolppa
03.01.2004 18:54:46

Kunhan saan vielä AMPin nupin joskus vaihdettua Bassmaniin, niin olen tyytyväinen.(ehkä)
Soitan kahdessa bändissä ja molemmila treenikämpillä olis sitten samanlaiset läjät.
- Rokkenroll pidentää murrosikää -
juici
03.01.2004 20:48:47

Nyt on vasta ekat bassokamat kierroksessa, mutta basso (Washburn XB-120) on alkanut arveluttamaan. Voipi olla että kun seuraavan kerran saan tarpeeksi rahaa niin ostan sen verran hyvän basson että se miellyttäisi vähintään 5 vuotta. Vahvari (Peavey TNT150) tuntuu sen verran hyvältä että sitä ei tarvinne vaihtaa ihan heti.
"And now for something completely different..."
N_Bates
04.01.2004 00:10:05

Tavoite olisi päästä status quoon, mutta toistaiseksi ollaan vielä matkalla. Kesällä hankittu basso tuntuu kyllä mukavalta, mutta vahvistinpuolta pitäisi kyllä uusia kovasti. Ja bassojakin toki voisi hankkia lisää ainakin yhden..

Yleisesti olen huomannut, että lähinnä noi tarpeet uusia laitteistoa syntyy nettiä selailemalla. Kun taas keskittymällä soittamiseen ei paljoakaan tule GAS-oireita. Pitäs varmaan laittaa palomuuriin semmoset asetukset ettei pääsis tänne bassopalstalle eikä thomannille eikä harmony centraaliin eikä............
http://www.hut.fi/~tvainio/kitaragalleria/
HC-Audio
04.01.2004 00:29:11

Tavoite olisi päästä status quoon, mutta toistaiseksi ollaan vielä matkalla. Kesällä hankittu basso tuntuu kyllä mukavalta, mutta vahvistinpuolta pitäisi kyllä uusia kovasti. Ja bassojakin toki voisi hankkia lisää ainakin yhden..

Yleisesti olen huomannut, että lähinnä noi tarpeet uusia laitteistoa syntyy nettiä selailemalla. Kun taas keskittymällä soittamiseen ei paljoakaan tule GAS-oireita. Pitäs varmaan laittaa palomuuriin semmoset asetukset ettei pääsis tänne bassopalstalle eikä thomannille eikä harmony centraaliin eikä............

Keltaseen pörssiin ja huuto.nettiin
"It's My duty to please that booty"
KMT
04.01.2004 00:29:48

Kun mä saan sen seittemänkielisen vibrakammellisen
niin ei tartte kamoja vaihtaa ja vahvistimeksi joku fenderi ja
18" ja 2*10 on jo mutta vielä sais pillin joukkoon, sitten efektilauta: flanger, tremolo, chorus, reverb,compressor octaver, wah-wah ja särö vaikka vihaan säröjä periaatteessa...
Ei sormissa ole välilihoja!
poppamies
04.01.2004 12:25:49

GK bassocombo on mulla ollut kohta 20 v. Akustinen basso yli 20 v.
Jazzin kaula on siirretty bassosta toiseen useamman kerran. Fenderin vahvistin on ollut vuodenpäivät. Saa välttää treenikäytössä. Keikoilla on useinmiten jotain muuta vahvistinta käytössä.
"G-strings are for strippers"
Pahisguy
04.01.2004 13:19:14
Rahatilanne ahistaa, näilllä tultava toimeen. Mutta sitä ihmettelen että oon tyytyväinen tuohon bassoon, vaikka onkin ensimmäinen ja ainokaiseni, mutta eipä oo muuta tarvinnu. Loistava mulle.

Kaappipuolta tekisi mieli uusia, vanha marsu alkaa jo kyllästyttää puhinoineen, nuppi saa kelvata ja kelpaakin. Mutta tuo marsun 3560 bassonuppi pitäs korjauttaa, pääsis biiamppaahan oikein kunnolla. Jotenki vaan tuntuu että se vois pestä hartken...

Kotona tilanne on loistava.

Mutta ainahan yks thunderbirtti ja presari nurkkiin mahtus...
"Ihmisten pitäisi olla kiltimpiä toisilleen. Ja kasvattaa pidempi tukka." Zuge 15 v. Pointsi-lehdessä 1972
Muhwi
04.01.2004 16:04:21
Nyt on päällä semmonen suvantovaihe GASsin suhteen, tuntuu ettei kovin paljon parempia kamoja vois ollakkaan. Katotaan missä ollaan vaikka vuoden päästä, mutta nyt on hyvä fiivis.
It wasn't me, it was the Other Guy.
2541
04.01.2004 17:18:45

Hiwattin nuppi ollut vuodesta '98 ja Fender kaappi '01. Bassoista en ole myynyt kuin ensimmäisen ja paskan Arian. En usko, että olen vahvistinlaitteita vaihtamassa, korkeintaan tulee ostettua niitä lisää...Ja bassojakin vois vielä pari...:)
chief
04.01.2004 21:45:26 (muokattu 04.01.2004 21:48:28)
Nykykamat on vasta hankittu, eikä niitä varmaan ihan heti tarvitse olla vaihtamassa. Hehkutukseksi menee mutta menköön. Kombona EBS GORM 300w ja keppinä G&L L2000. Soundit ovat mieleiset.

Ainahan sitä kattelee kyllä sillä silmällä tarjontaa mutta kyllä se nyt on vähentynyt kun ton setin hankin.

Tolppa:
Kunhan saan vielä AMPin nupin joskus vaihdettua Bassmaniin, niin olen tyytyväinen.(ehkä)

Mikäs tuossa AMPissa on? Eikös ne ole aika tasokkaita pelejä? Vai putketko viehättää? Itse olin vähällä huutaa tollasen AMPin 400 wattisen nupin tossa syksymmällä mutta meni sivu suun, kun en tarjonnut tarpeeksi.
A woman asks a store clerk "Maam, does Barbie come with Ken?" the clerk replies, "Nah, she fakes it with Ken, she comes with G.I. Joe".
JK
04.01.2004 22:35:55
Nyt on päällä semmonen suvantovaihe GASsin suhteen, tuntuu ettei kovin paljon parempia kamoja vois ollakkaan. Katotaan missä ollaan vaikka vuoden päästä, mutta nyt on hyvä fiivis.

Sama tilanne itselläni. Kun sai tehdyksi itselleen selväksi sen että oman bändin keikkatouhuissa kamojen roudattavuus on melko tärkeä asia eikä se kuinka massiiviset laitteet sulla on lavalla. Harva niitä sieltä katselee tai arvostelee tai sillä ei juurikaan ole merkitystä... Ja todellakin noiden pikkujoulukeikkojen, etenkin Paasisalissa soitetun jälkeen sitä oli tyytyväinen että koko bändin kalusto on melko kompaktissa muodossa. Kosketisoittajan sähköpiano nosti hiukan hikeä otsalle kun sitä toiseen kerrokseen kannetttiin
.
Kun nykyisen combon kanssa on soundit kohdallaan ja tehoja riittää niin sitä puolta ei tarvii enää miettiä.
Bassotkin on ihan jees MUTTA silti sitä itselleen perustelee mitä ihmeellisimmillä syillä sitä että niitä pitäis olla vielä lisää ja lisäksi vielä kitaroitakin....
Karlsson
05.01.2004 08:34:58
Eniten äksöniä näkevä setuppini on pysynyt useitä vuosia samana ja tuskin tulee paljoa muuttumaankaan.

´78 Presari ja Hartken 3500 nuppi + 410xl-kaappi tyydyttävät minut ihan tarpeeksi perusteellisesti. Tosin on tuohon basson ja nupin väliin ilmestynyt tuo Bassdriver.
Olen läski sika.
absqua
05.01.2004 09:58:12
Hyvä lääke kamojen jatkuvaan vaihtelukierteeseen on hankkia juuri tasan sellaiset kamat joista aina on haaveillut. Ei MITÄÄN kompromisseja! Halvemmaksi se tulee loppujen lopuksi kuitenkin ostaa kerralla kunnon vehkeet kuin hukata aina vaan lisää rahaa vaihtokauppojen välirahoihin yms.

Voi olla ettei tuokaan ratkaisu tyydytä intohimoisimpia kamamiehiä, mutta itselleni se ainakin on toiminut. Perussetti on pysynyt samana jo useamman vuoden, eikä pienintäkään säädöntarvetta ole näkyvissä. Sekalaisia mielihaluja on tietenkin, mutta ne saa pidettyä kurissa "jäitä hattuun urpo!"-taktiikalla.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
paavi
05.01.2004 10:21:39
Heh. Mä en koskaan oo ymmärtänyt oikein tätä kamojen alituista vaihtamista. Omassa bändissäkin siitä kärsiviä(?) ihmisiä löytyy pari kappaletta. :)

Okei, tiettyyn rajaan asti on hyödyllistä kokeilla erilaisia vaihtoehtoja. Järkeä taas ei ole vaihtaa kamoja aivan samanlaisiin yhä uudestaan. Väri vaan vaihtuu. Hieman kärjistetysti. Peruspointtina jonkun lyhyen kokeiluvaiheen (jos sellaisen haluaa) pitäis olla setin kehitys.

Mun ongelma tosin on taas päinvastainen. En jaksa kokeilla erilaisia kamoja. Enkä jaksa myydä vanhoja pois. Kuitenkin mun setti on parantunut vuosi vuodelta ja tällä hetkellä se alkaa olla riittävä keikkailuun ja studioon. Viiskielinen moderni basso, fender jazzbasso, 400W vahvistin, kompura, 1x15", 2x10" + pilli, läjä lattiaefektejä. Seuraava askel olis ehkä perehtyä efekteihin paremmin, rakentaa sopiva efektisysteemi ja opetella käyttämään sitä livenä.
I know the pieces fit
hemmo
05.01.2004 10:57:41

Hyvä lääke kamojen jatkuvaan vaihtelukierteeseen on hankkia juuri tasan sellaiset kamat joista aina on haaveillut. Ei MITÄÄN kompromisseja! Halvemmaksi se tulee loppujen lopuksi kuitenkin ostaa kerralla kunnon vehkeet kuin hukata aina vaan lisää rahaa vaihtokauppojen välirahoihin yms.

En niinkään tarkoittanut vaihtorulettia, vaan ainaista tyytymättömyyttä lähes mihin tahansa. Mulla on 3 ihan hyvää toimivaa comboa, enkä tarvitse vaikka nyt rantasaunaa ja kiuasta, koska en jaksa niitä roudata.
Säröä beibi!
Teijo K.
05.01.2004 11:10:18

Hyvä lääke kamojen jatkuvaan vaihtelukierteeseen on hankkia juuri tasan sellaiset kamat joista aina on haaveillut. Ei MITÄÄN kompromisseja!

Toi voi toimia jos on olemassa jotkut ns. haavekamat. Minullakin kun on aivan viimeaikoihin ollut lähinnä niin, että jotkut kivat soittokamat pitäisi saaha, kunhan vain keksisi että mitkä ne kivat sitten on.

No nyt ehkä keksin ne sitten. Fender Bassman vahvistin jostain -70 luvun alkupuolelta, ja Maxim 1*18 kaappi. Se nuoruuden setti, joka aikanaan tuli vaihdettua pois muka parempien kamojen tieltä. Ei ole vain rahaa ostaa, ja toisekseen mistä tuollaisen MAXIM kaapin edes saisi ostettua, vaikka rahaa olisikin.
Jiihaa.

-Teppo "Jiihaa" Nättilä.
Muhwi
05.01.2004 11:43:48
ns. haavekamat

ks kuvaus ja omakuva :) Yksi kysymys mikä nousi mieleen: oletteko nähnett paljon vaivaa ja vuodattaneet verisiä kyyneliä kun olette nykyistä setuppianne haalineet kasaan? Minulla kaikki on oikeastaan sujunut liiankin helposti, pelottaa semmonen easy come easy go -tulevaisuus..
It wasn't me, it was the Other Guy.
kuhta52
05.01.2004 12:03:44

Pahinta on kun ostotilanteessa on liian innokas ja tulee huonosti testattua välineet ja sitten niistä hetken päästä löytyy jotain mistä ei pidä. Itselläni on käynyt kerran näin. Suosittelen pään kylmänä pitämistä. Tämänhetkinen välineistöni tyydyttää (hihhih) minut täysin laadultaan mutta kaikkea pikkukivaa saisi olla enemmän että saisi leikkikaluja
Huonoimmillaankin heavy on parasta!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)