bassoola 04.01.2004 00:16:44 | |
---|
basisti, joka osaa nuotit, josta jotkut ovat kuulleet puhuttavan, mutta kukaan ei ole nähnyt Niinpä. Jos taarviitte, niin 100eurootuntisoitan. |
Itelläni taas on sellainen tapa, että käyn aina "varakusella" ennen seuraavaa settiä. Kerran kävi sitten niin, että olin varakusellani, niin jätkät kyllästyivät odottamaan minua, ja aloittivat biisin ilman minua. Kyllä nolotti kömpiä lauteille kesken biisin... Noihin juttuihin ja bändeihin kyllästyneenä: basistin pitäis osata soittaa hatusta kaikkea paskaa, mitä orkan johtaja niin päättää ? Olen soittanut kaksikymmentävuotta ja koskaan en ole saatanan nuotteja nähnyt. Kysymys: miksi basossonssoittajan pitää aina hatusta vetää sitä paskamusaa mitä kitaristi päättää ? Eikö se ole oma vika, jos menee sellaiseen bändiin, jossa soitetaan omasta mielestään paskaa musaa? Bändin liidaaminen ei sekään ole mitään kevyttä hommaa, joten siihen luonnollisesti sisältyy vastuun vastapainoksi myös oikeuksia, kuten tehdä biisivalintoja. |
baron 04.01.2004 00:41:31 | |
---|
basisti, joka osaa nuotit, josta jotkut ovat kuulleet puhuttavan, mutta kukaan ei ole nähnyt Niinpä. Jos taarviitte, niin 100eurootuntisoitan. Herran jestas: Jos joku tarvitsee kiippparistia, joka osaa nuotit 100 euroa/tunti, niin mä oon aina valmis, rutiinia vaikka kahdeksan tunnin keikkoihin! My name is Baron - James Baron |
bassoola 04.01.2004 00:44:15 | |
---|
No Bändissähän ei pidä olla akkoja ? Meillä oli. Ja ne on jees, ku ne tekee omia hommiaaaaan. Jeppelis jee |
isojussi 04.01.2004 21:16:06 | |
---|
Bändin liidaaminen ei sekään ole mitään kevyttä hommaa, joten siihen luonnollisesti sisältyy vastuun vastapainoksi myös oikeuksia, kuten tehdä biisivalintoja. Ja eritoten vastuu siitä, että kaikilla on sellaiset eväät (=nuotit) jotta ne pystyy hommansa klaaraamaan. Mä liidaan nykyään useimmiten bändejä, joissa soitan ja pyrin kasaamaan bändin niin, ettei tartte hermoilla lukutaidottomien turojen kanssa - bändiliiderin tärkee tehtävä sekin. Osta mut - ma olen kaupan! |
WanhaWetäjä 04.01.2004 22:35:47 | |
---|
Ja eritoten vastuu siitä, että kaikilla on sellaiset eväät (=nuotit) jotta ne pystyy hommansa klaaraamaan. Mä liidaan nykyään useimmiten bändejä, joissa soitan ja pyrin kasaamaan bändin niin, ettei tartte hermoilla lukutaidottomien turojen kanssa - bändiliiderin tärkee tehtävä sekin. Mä taas(jos olisin liideri) ottaisin bändiin sellasin eväin varustettuja pelimanneja ettei joka helvetin biisiin tarvi partituureja rakentaa,riittää kun on kuuntelu/rutiinitaso tarpeeksi vahva JOS on kyseessä perustanssimusa,extempore-keikoilla vedetään sitten kaikille tuttuja biisejä,niitähän riittää;-) By the way Iso-Jussi,minkämoista taidetta sä oikeen keikoillas esität,kun tuo nuottipuoli on se number one???? Onko sulla niin pahoja biisejä että vain nuoteista homman pystyy klaaraamaan,niinkuin itse sanoit?? Karsee yleistys=lukutaidoton turo!!!Enpä olis tollasta noin fiksulta kaverilta odottanut ...käsittääkseni on olemassa niputtain loistavia muusikoita jotka eivät lue nuotteja,vai ?? Soolokeikoillas sä varmaan pääseet loistaan,kun liidaat vaan itseäsi,silloinhan kaikki on täydellistä,virheetöntä:-)))) |
M.i.k.key 04.01.2004 22:59:47 | |
---|
Soolokeikoillas sä varmaan pääseet loistaan,kun liidaat vaan itseäsi,silloinhan kaikki on täydellistä,virheetöntä:-)))) Tähän pyrin aina itsekin. En tee virheitä elämässä enkä soitossa. My name is Baron, M.i.k.key Baron |
Mynthor 04.01.2004 23:24:45 | |
---|
Tähän pyrin aina itsekin. En tee virheitä elämässä enkä soitossa. Itte kun vetää, ei tartte hävetä. ;-6..... Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat. |
Rantsu 04.01.2004 23:26:13 | |
---|
Tähän pyrin aina itsekin. En tee virheitä elämässä enkä soitossa. Tokihan nyt alkoholivirheitä silloin tällöin... ?? :) |
M.i.k.key 04.01.2004 23:27:00 | |
---|
Tokihan nyt alkoholivirheitä silloin tällöin... ?? :) No silloinhan sitä vetää kaikkein parhaiten, ainakin omasta mielestään! My name is Baron, M.i.k.key Baron |
Rantsu 04.01.2004 23:28:25 | |
---|
Jaaha. Veljet linjoilla, juomaa lasissa, toinen käsi näppäimistöllä ja toinen raapii jalkoväliä (omaa, siis). :) |
M.i.k.key 04.01.2004 23:32:02 | |
---|
Jaaha. Veljet linjoilla, juomaa lasissa, toinen käsi näppäimistöllä ja toinen raapii jalkoväliä (omaa, siis). :) Mä meen heti korjaan ton juomapuutteen... Eli hetkinen, mulla on siis alkoholivirhe, sitä ei oo! My name is Baron, M.i.k.key Baron |
Rantsu 04.01.2004 23:33:59 | |
---|
Mä meen heti korjaan ton juomapuutteen... Eli hetkinen, mulla on siis alkoholivirhe, sitä ei oo! Se on ihan pahimman luokan virhe... ja väittää vielä, ettei tee virheitä elämässä...!! :) |
M.i.k.key 04.01.2004 23:36:22 | |
---|
tsshhhhh, näin se on taas tälle päivää korkattu! Pitää oikein alkaa muistelemaan näitä möhläyskeikkoja... hmmm My name is Baron, M.i.k.key Baron |
Mynthor 04.01.2004 23:36:48 | |
---|
Se on ihan pahimman luokan virhe... ja väittää vielä, ettei tee virheitä elämässä...!! :) Henk.koht kaikki osa-alueet i-ihan kondiksessa. Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat. |
baron 04.01.2004 23:40:59 | |
---|
Eiks' kuitenkin oleellisin asia ole se, että jos jengin tuotos lauteilta kuulostaa musiikilta, niin se on musiikkia riippumatta siitä, onko se tuotettu hatusta, lapusta, alkoholin kanssa tai ilman? My name is Baron - James Baron |
Fuzzy Boner 04.01.2004 23:41:46 (muokattu 04.01.2004 23:44:27) | |
---|
tsshhhhh, näin se on taas tälle päivää korkattu! Pitää oikein alkaa muistelemaan näitä möhläyskeikkoja... hmm Täällähän taas lähti. Mä tarviisin laput kyllä "Sinä Vain"-biisiin jos sitä pitäs vetää. Tai sit pitäis kuunnella se... Mut just niinku Baron tossa alla sen totes niin eihän sillä nyt niin väliä oo soittaako lapuista tai ei. Kunhan soittaa oikein. Eriasia onkin sitten esteettisyys esim konserttisaleissa tms. Joo taitanee olla turhaa lätinää. *homojahan tässä kaikki ollaan* -niinkuin eräs hieno mies on todennut My name is Baron, Fuzzy Baron |
Fuzzy Boner 04.01.2004 23:42:01 | |
---|
Eiks' kuitenkin oleellisin asia ole se, että jos jengin tuotos lauteilta kuulostaa musiikilta, niin se on musiikkia riippumatta siitä, onko se tuotettu hatusta, lapusta, alkoholin kanssa tai ilman? NIMENOMAAN!!! My name is Baron, Fuzzy Baron |
baron 04.01.2004 23:54:34 | |
---|
Vähän WW:n ja Isojussin väliin: Mun bändissä muut on muusikoita, mä liiderinä oon vain soittaja. Mä tarvitsen lappuja. Mä tyrkytän lappuja muille, mutta ne ei (muka) tarvitse. Kuitenkin: Keikkatilanteessa kaikki rumpalia lukuunottamatta kerääntyy mun kiippareiden taakse lunttaamaan mun lappuja, myös ne, jotka ei niistä mitään ymmärrä. Normaalissa ahtaassa soittopaikassa ei siinä mitään, mutta jos kerrankin on kunnon tilavat lauteet, niin on vähän hassunnäköistä, kun 5 äijää on yhdessä kasassa toinen toistaan tönien mun takana, rumpali yksin nurkassa ja tilaa olisi joka jätkälle vaikka kuinka paljon. Ja kuitenkin, mä olen ainoa, joka tietää/muistaa miten se piisi treeneissä on sovittu soitettavaksi, laputtomat tekevät kaikenlaisia fiboja, jotka mä joudun paikkaamaan. My name is Baron - James Baron |
M.i.k.key 04.01.2004 23:56:38 (muokattu 04.01.2004 23:59:16) | |
---|
Mä taas(jos olisin liideri) ottaisin bändiin sellasin eväin varustettuja pelimanneja ettei joka helvetin biisiin tarvi partituureja rakentaa,riittää kun on kuuntelu/rutiinitaso tarpeeksi vahva JOS on kyseessä perustanssimusa,extempore-keikoilla vedetään sitten kaikille tuttuja biisejä,niitähän riittää;-) By the way Iso-Jussi,minkämoista taidetta sä oikeen keikoillas esität,kun tuo nuottipuoli on se number one???? Onko sulla niin pahoja biisejä että vain nuoteista homman pystyy klaaraamaan,niinkuin itse sanoit?? Karsee yleistys=lukutaidoton turo!!!Enpä olis tollasta noin fiksulta kaverilta odottanut ...käsittääkseni on olemassa niputtain loistavia muusikoita jotka eivät lue nuotteja,vai ?? Tuo oli aika rankkaa. Tuo loistava muusikko-käsite pitää sisällään niin monta eri asiaa. Tottahan tuo mainitsemasi pelimannius ja rallien tietäminen ilman partituureja on pirun tärkeää. Mä oon joskus menny tuurauskeikalle sillain että nuottitelineelle hahmot antaa Jallu-lehden ja toteaa että tiedät sä nää biisit. kyllähän mä ne tiedän, mutta enpä varmaan tietäisi ellen olisi niitä joskus lapuista ihan vahingossa oppinut, eli tallettanut johon aivolokeroon. Eipä se silti mikään mukava keikka ollut, nuo muut kun osas ehkä biisit mutta ei meikäläisen mittakaavassa yhtään tuota omaa soitintaan! Tämäkin ala on muuttunut ja jatkaa muuttamistaan oi sinä WanhaWee että en välttämättä laskisi kaikkea tuon varaan että ne biisit osataan pelimannipohjalta. Myös yleisön vaatimustaso muuttuu (paranee) ja ne tajuaa että jos siellä "lukutaidottomat turot" arpoo biisejä niin ei varmaan keikkaa pukkaa, en tiedä kuinka sulla tällä hetkellä. Ei muuta kun keikkakalenteria tänne niin tullaan kattoon ja huudetaan toivebiisejä (80-luku ja uudempia), jos ei taitu niin heitetään kartat lauteille ja sitten ihmetellään niitten pampuloitten tulkintaa! My name is Baron, M.i.k.key Baron |