gorgonoidi 15.04.2007 20:13:56 | |
---|
Ei mistään maailman parhaasta ole puhuttukaan, mutta mielestäni ihan kelpo mies kitaran varressa ja hoitaa oman tonttinsa riittävän hyvin. Mitä muuta voi vaatia? Ja itsehän en enää mikään suuri Metallican ja Hammetin fani ole, mutta kai sitä silti voi arvostaa ja puolustaa innoittajaansa? Eihän Hammett esim. teknisesti "voita" näitä tiluhirmuja, (Becker, Ziras, Malmsteen jne...) mutta ajaa asiansa, ja se riittää ainakin mulle! Joo juuri näin vain sitten. Kyllä minä tavallaan olen samaa mieltä, mutta kuitenkin täysin eri mieltä. |
KurtCobain 15.04.2007 20:15:04 (muokattu 15.04.2007 20:21:37) | |
---|
Mix sun nimi on sit KurtCobain?? :D Se on sit yks eriasia josta ei tartee puhua et ei tuu porttikieltoo... :D Edit: vaikka en ookkaan mikään tr00 kurt fani, nii kyllä kurtti oli hieno kitaristi vaikka ei teknisesti ollukkaan mitään ynkkä tasoo :D Otetaan nyt Teenspiritin intro: kitarointia ollaan tehty joku 5000000 vuotta mutta kukaan ei oo keksiny sitä teenspiritin introo vaikka se on niin helppo ja hyvän kuulonen ja toi sama asia on come as you aressa. "Gunnarithan on kauheeta kirkumista" Joku vitun Slipknot pälli sano näin. |
-Cale 15.04.2007 20:16:01 | |
---|
Joo juuri näin vain sitten. Kyllä minä tavallaan olen samaa mieltä, mutta kuitenkin täysin eri mieltä. Ristiriitaisuutesi on tullut ilmi aiemminkin. :) |
gorgonoidi 15.04.2007 20:22:06 | |
---|
Ristiriitaisuutesi on tullut ilmi aiemminkin. :) Jaah. Kylläpäs on mukava pikku seikka. |
IhmeHeebo 15.04.2007 21:01:46 | |
---|
Olen samaa mieltä EVH:n kanssa, että ilman hammettia ei Metukka olisi mitään, ja myös "Demon of the Fallin" puolella siitä että osa dissaa ja osa ei. Mutta ei kukaan voi miellyttää kaikkia (Vai voiko? O.o) Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!... And justice for all |
Antero-- 15.04.2007 21:56:20 | |
---|
Kuuluu toki mutta en nyt tiedä kuuluisko noin korkealle. Ja kuten sanottua soolot eivät ole ainoa taidon mittari. Esimerkiksi Van Halen olisi mielestäni kuulunut lähemmäksi kärkeä ja Django Reinhardt ei ole päässyt edes listalle vaikka on ehkä suurimpia kitaristeja kautta aikain. Lisäksi Duane Eddy, joka loi Twang-kitaransoittotyylin puuttuu listalta. Pisteitä ropisi listan monipuolisuudesta mutta listan selvä fanittamiseen perustuva arvostelumenetelmä ei oikein sytytä. :) Listalta puuttuvat näköjään myös kaikki jazz-kitaristit. Aikamoista putkinäköisyyttä Rolling Stonelta, kun listassa on kyse kaikista kitaristeista, eikä vain rock ja blues heeboista. Topteniin voisi aivan hyvin hivuttaa vaikkapa Wes Montgomeryn, Pat Methenyn ja Joe Passin. Mielestäni on naurettavaa puhua jostain Kirk Hammettista samassa sarjassa edellämainittujen kanssa. Ja taitaapi myös Segovia puuttua listalta, jolle kuuluisi periaatteessa jopa ykköstila. Mutta mutta, samapa tuo. Se on lista :) Antero "Einmal ist Keinmal" |
Karipiirto 15.04.2007 22:30:32 | |
---|
Listalta puuttuvat näköjään myös kaikki jazz-kitaristit. Aikamoista putkinäköisyyttä Rolling Stonelta, kun listassa on kyse kaikista kitaristeista, eikä vain rock ja blues heeboista. Topteniin voisi aivan hyvin hivuttaa vaikkapa Wes Montgomeryn, Pat Methenyn ja Joe Passin. Mielestäni on naurettavaa puhua jostain Kirk Hammettista samassa sarjassa edellämainittujen kanssa. Ja taitaapi myös Segovia puuttua listalta, jolle kuuluisi periaatteessa jopa ykköstila. Mutta mutta, samapa tuo. Se on lista :) Antero Niimpä. :) Kuten sanoin, fanittamiseen pohjaava lista kyseessä. :) "There's no roll!
They forgot the roll and they only kept the rock. The roll's the whole damn thing dude, the rock is nothing, deal with it, the roll is king. Unfortunately most cats don't get behind the roll." -Keith Richards |
destruction 15.04.2007 23:18:28 | |
---|
Ei se sentään mikään maailman PARAS kitaristi ole, paitsi teille faneille. Ei tietenkään ole jos itse niin väität, koska sulle se maailman paras on se jota itse fanitat. Täten siis maailman PARASTA kitaristia ei voi mitata millään muulla kuin henkilökohtaisella tasolla. Ja noista tilastoista on turha ruveta kitisemään, että "miks tuolt puuttuu toi ja toi", sillä ne ovat pelkkiä tilastoja jotka pohjautuvat muitten mielipiteisiin ja ovat muutenkin vain viihdettä. Yli-/aliarvostusta ei ole olemassakaan. Kukin päättää itse sen, että ketä/mitä arvostaa. |
gorgonoidi 15.04.2007 23:22:53 (muokattu 15.04.2007 23:36:17) | |
---|
Ei tietenkään ole jos itse niin väität, koska sulle se maailman paras on se jota itse fanitat. Täten siis maailman PARASTA kitaristia ei voi mitata millään muulla kuin henkilökohtaisella tasolla. Olisit voinut miettiä sitä että hain kenties juuri tuota tuossa takaa... E: Komppaan täysin kirjoitustasi. Ei minulle ole maailman parasta kitaristia.. Minulle mieluisin kitaristini on lempi kitaristini, ei muuta. Ärsyttävää kun joku tulee takomaan päähäni itselleni selviä itsestään selvyyksiä. :) E2: Lisäsin äärimmäisen pakon edessä tuskaillen hymiön ettei kukaan käsitä väärin. |
Olisit voinut miettiä sitä että hain kenties juuri tuota tuossa takaa... E: Komppaan täysin kirjoitustasi. Ei minulle ole maailman parasta kitaristia.. Minulle mieluisin kitaristini on lempi kitaristini, ei muuta. Ärsyttävää kun joku tulee takomaan päähän itselleni selviä itsestään selvyyksiä. Niin, ei tuo kirjoitukseni ollut siis mitenkään henkilökohtainen sinua tai Kirkkiä kohtaan. Satuin vain näkemään tekstissäsi ripauksen radikaalisuutta joten päätin lainata sitä. |
BigPapa 15.04.2007 23:44:03 | |
---|
Oliks tossa Albert King, Steve Cropper ja Harvey Mandel tossa listassa ....ei kai....ihan turhii listoja... The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers. |
Lord of the strings 15.04.2007 23:57:07 | |
---|
Ei näistä pidä ottaa mitään palkokasvia sieraimeen. Ei se, että esimerkiksi Andrew Latimer (Camel) puuttuu listalta kokonaan, poista sitä tosiasiaa että mies on kovimpia kitaristeja mitä maa päällään kantaa. "Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))> |
-Cale 16.04.2007 00:07:24 | |
---|
Ei se, että esimerkiksi Andrew Latimer (Camel) puuttuu listalta kokonaan, poista sitä tosiasiaa että mies on kovimpia kitaristeja mitä maa päällään kantaa. Ei voi olla... Miksi minä en tiedä mitään kyseisestä hepusta? |
FensonGibder 16.04.2007 11:49:14 | |
---|
Pete Townshend sijalla 50, edellä mm. suuruudet Edge, Kobain ja Knopfler..................rrr-right! Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan! |
Rapido 16.04.2007 14:00:55 | |
---|
Pete Townshend sijalla 50, edellä mm. suuruudet Edge, Kobain ja Knopfler..................rrr-right! Jos heitit Knopflerin noiden kahden kanssa samaan sakkiin ni............rrr-right Dive now, work later |
FensonGibder 16.04.2007 14:22:42 | |
---|
Jos heitit Knopflerin noiden kahden kanssa samaan sakkiin ni............rrr-right Vertaus olikin Pete Townshendiin ja Knopfler on Peteä pari pykälää pienempää kaliberia. Tykkään kyllä soitella DS-hittejä, mutta let's face the facts, boys: Pete oli uudistaja, Mark oli määrällisesti jopa niukka hitinsuoltaja. Vähän kuten Kurt. Edgestä en sano mitään kun poppi ei ole oikein mun juttu (hymiö). Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan! |
Lord of the strings 16.04.2007 16:02:21 | |
---|
Ei voi olla... Miksi minä en tiedä mitään kyseisestä hepusta? Etsi käsiisi Camelin tuotantoa. Loistava soittaja. "Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))> |
Karipiirto 16.04.2007 16:09:37 | |
---|
Ei voi olla... Miksi minä en tiedä mitään kyseisestä hepusta? Et ole kuunnellut tarpeeksi laajalti musiikkia. ;) "There's no roll!
They forgot the roll and they only kept the rock. The roll's the whole damn thing dude, the rock is nothing, deal with it, the roll is king. Unfortunately most cats don't get behind the roll." -Keith Richards |
vital 16.04.2007 16:14:48 | |
---|
cobain 12, angus young 96? ahaa....? |
wilzhu 16.04.2007 17:09:24 | |
---|
sehä tässä onkin, nyt puhutaan kitaroinnista, ei heavistä. tiluttajasankareita löytyy todella päteviä, sitten on näitä kansakunnan Iommeja sun muita Hammetteja... Jotka pääsevät kyllä listalle! Mutta on niitä kitaristeja parempiakin. Eikös Beatlesin lista ole muutenkin yksi suuri toimittajan mielipidelista? ei sitä vaivauduta suomalaisilta kysymää kuka on paras ja kuka huonoin... Väitätkö että hevi ei ole ehkä tämän päivän suosituimpia genrejä? Mielestäni listan pitäisi olla myös pitkältii sen mukainen. Jos itse saisin päättää, olisi Petri Walli tuon listan kärjessä, mutta ymmärrän kyllä miksei ole. "Luotettava" lista on minun mielestäni sellainen, jossa yhdistyvät yleinen mielipide, suosituimmuus, tekninen osaaminen ja omaperäisyys. Tuo lista ei ole kyllä erityisen lähellä tuollaista. Esim. Curt cobain mielestäni ole yleisesti ottaen erityisen teknisesti taitava, kitaristina suosittu eikä kauhean omaperäinen. Kyllä se silti kitaristina mielestäni tuolle listalle ansaitsee kuulua, muttei välttämättä noin korkealle. Elämä off. |