Aihe: Kitara tippu lattialle
1 2
JUKE73
14.04.2007 23:17:32 (muokattu 14.04.2007 23:20:42)
Joo, että kitara tippu lattialle kun olin ottamassa sitä esiin ja se tippu koska olkahihna lähti irti toisesta ruuvista. Tippu kansi edellä matolle. Ei tippunu onneks kovin korkeelta.. satulan ympäristö tais kolahtaa eniten..
Kokeilin sit heti vahvistimella ja katoin niin näyttäs kyl olevan ihan kunnossa..

Mut sit ku katon mun kitaraa sivusta niin et se on pystysuorassa, niin se otelauta/kaula on hieman taaksepäin vino.. kuuluuks sen olla niin? :/
Ku hankin tossa äskettäin uuden kielisetin, niin tuli onneks tota kaularautaa vähän kiristettyä..(siis ennen tätä)

Eli onko syytä huoleen, vai hätäilenkö turhaan? =)
Viikate rocks!!!!
Jormaz
14.04.2007 23:25:28
Mut sit ku katon mun kitaraa sivusta niin et se on pystysuorassa, niin se otelauta/kaula on hieman taaksepäin vino.. kuuluuks sen olla niin? :/

Joissakin kuuluu. Jos talla on korkea niin kaula on pakko olla kallistettu ettei kielet kulkisi kolmen sentin korkeudella. Mikäs kitara on kyseessä?
a game of bingo gone horribly wrong
hullu_ukko
14.04.2007 23:28:11

Les Pauleissa tuo on kyllä käsittääkseni normaalia. Ja eiköhän se kuuluisi kitaran soinnissa, jos sieltä jotain niin kriittistä kuin kaula olisi paskana?
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | ''I will wait till the Heaven have fallen. then god shall taste my cock! GOD SUCK COCK DUDE! HE DESERVE TO BE FUCKED IN HIS ASS WITH A KNIFE!'' -Legendaarinen Youtube-kommentti
JUKE73
14.04.2007 23:35:22
Joissakin kuuluu. Jos talla on korkea niin kaula on pakko olla kallistettu ettei kielet kulkisi kolmen sentin korkeudella. Mikäs kitara on kyseessä?

Okei. :D Tokai Love Rock LS70(75) on kyseessä.
Joo kitaran saundi on samanlainen kuin ennen. :D
Viikate rocks!!!!
biibob
14.04.2007 23:52:54
Okei. :D Tokai Love Rock LS70(75) on kyseessä.
Joo kitaran saundi on samanlainen kuin ennen. :D

Les pauleissa on normaalisti kaula taaksepäin kallellaan, koska on kaareva kansi ja talla on korkea. Jos ei tullut soundiin mitään eroa tai muuta vakavaa vauriota ei löydy, niin tuskin siihen mitään kummempaa tuli. Pienet maaliruhjeet ovat nyt tavallaisia ja niitä tulee ajan mittaa, vaikkei kitara lattialle tipahtelisikaan. LEs pauleissa usein kuulee, että heikko kohta olisi nimenomaan lapa, mutta jos ei lapa haljennut tai kaula, niin tuskin kitaralle mitään ihmeellistä on käynyt.
"You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same."
JUKE73
15.04.2007 00:11:12
Eiku hetkonen, muuten kaikki on OK, mutta kielet osuu nyt paljon enemmän otelaudan nauhoihin soittaessa kuin yleensä. Mikä neuvoksi? Pitäisikö kaularautaa kiristää tms.? Talla näyttäs olevan samalla korkeudella kuin ennen.
Viikate rocks!!!!
biibob
15.04.2007 00:23:39
Eiku hetkonen, muuten kaikki on OK, mutta kielet osuu nyt paljon enemmän otelaudan nauhoihin soittaessa kuin yleensä. Mikä neuvoksi? Pitäisikö kaularautaa kiristää tms.? Talla näyttäs olevan samalla korkeudella kuin ennen.

Varovasti nyt. Kaularautaa ei pidä alkaa nopeasti säädellä varsinkaan, jos ei tunne säätöjuttuja perinpohjin. Jos kaulaan on tullut murtuma (pieni, ulospäin näkymätön), niin kaularaudan säätäminen saattaa murtaa kaulan ja saada sen yhä pahempaan kuntoon. Jos et ole aiemmin tehnyt kitaran säädättämistä, niin suosittelisin melkein tässä tapauksessa ottamaan yhteyttä johonkin ammattilaiseen soitinhuoltoon(musaliikkeiden yhteydestä usein löytyy), ja kertomaan mitä on käynyt. Saat todennäköisesti hyviä neuvoja ja mahdollisesti myös tarkastavat kitaran ja mahdollisia vaurioita.
"You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same."
Johann Onn
15.04.2007 00:57:46 (muokattu 15.04.2007 01:07:01)
...hankin tossa äskettäin uuden kielisetin, niin tuli onneks tota kaularautaa vähän kiristettyä... - Eiku hetkonen, muuten kaikki on OK, mutta kielet osuu nyt paljon enemmän otelaudan nauhoihin soittaessa kuin yleensä.

Kai se setti oli sitten ohkasempaa sorttia, kuin ennen ?. Kaulakulma on ilmeisesti vähentynyt, kun kielet ottaa enemmin nauhoihin. Kyllä mää ainakin ensin tsekkailen, miten ne kielet vaikuttaa ja väännän sitten vasta kaularautaa, jos on tarvis.
JUKE73
15.04.2007 01:15:30 (muokattu 15.04.2007 01:46:22)
Mulla on kielisetti paksuuksilla 12-54. Neuvottiin että kaularautaa pitäs kiristää 1/4 kierroksen verran(kiristin ennen tätä tapahtumaa). Kaikki on kyllä toiminut hyvin kunnes tää putoaminen tapahtu..
Viikate rocks!!!!
Manicci
15.04.2007 11:26:04
Mulla on kielisetti paksuuksilla 12-54. Neuvottiin että kaularautaa pitäs kiristää 1/4 kierroksen verran(kiristin ennen tätä tapahtumaa). Kaikki on kyllä toiminut hyvin kunnes tää putoaminen tapahtu..

Jos mahdollista, suosittelen lämpimästi kitaran viemistä säädettäväksi semmoiseen paikkaan missä se ainakin osataan. Perus kitaraliikkeet tuskin siitä ottavat 20€ enempää.

Siinä samalla sitten tulee kitara varmasti säätöihin, ja varmasti myös ilmi jos jotain on hajonnut.
How blue can you get?
Numb
15.04.2007 11:33:48

Ennen kuin kaularautaa kääntää, kannattaa nostaa tallaa. Se on tuon t-o-m:in nostaminen niin tolokuttoman heleppoa, että siitä kannattaa aloittaa ennen kuin ryhtyy kaularautaa koskettelemaan.

Jos mahdollista, suosittelen lämpimästi kitaran viemistä säädettäväksi semmoiseen paikkaan missä se ainakin osataan.

Tämäkin on aika hyvä neuvo, etenkin kun soitin on ottanut pikkaisen siipeensä.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen
Johann Onn
15.04.2007 13:57:01 (muokattu 15.04.2007 13:58:03)
Ennen kuin kaularautaa kääntää, kannattaa nostaa tallaa. Se on tuon t-o-m:in nostaminen niin tolokuttoman heleppoa...

...ja jos haluaa säilyttää sen "ihannekohdan", jossa se oli: Vaikka tussilla viiva ja läpinäkyvää
teippiä päälle. Sitä viivaa voi käyttää referessipisteenä, kun nostaa tallaa. Tai mää ainakin käytän.

Saman viivan voi laittaa kaularautaan. Näkee selvästi, paljonkos tuli väännettyä ja mihin suuntaan.
Ainakin kun kitaroita enemmin (mulla 7 + basso), se auttaa vähän.
JuSu
15.04.2007 14:22:29 (muokattu 15.04.2007 14:22:57)
Ja sitten seuraavksi ostoslistalle hihnalukot. Halpa vakuutus. Mulla on kaikissa kitaroissa Schallerin lukot, ikinä ei ole yksikään pudonnut.

Toivottavasti ei tullut damagea.

JuSu
"Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia."
Jormaz
15.04.2007 14:31:59
Schallerin lukot on rumat ja kömpelöt, siksi käytän Dimarzion klipsuhihnaa.
a game of bingo gone horribly wrong
JuSu
15.04.2007 15:02:21 (muokattu 15.04.2007 15:03:32)
Schallerin lukot on rumat ja kömpelöt

Kiitti hei kun kerroit, mä vaihdankin samantien noi kaikki pois, miten mä oonkin ollut näin väärässä. Sori ku en ite oo huomannu.

Mun silmää nuo ei häiritse, ja musta on kiva, kun voin käyttää ihan mitä tahansa strappia vaan huvittaa. Kukin tyylillään, todellakin.

JuSu
"Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia."
JuSu
15.04.2007 16:51:03
Saattaa ne vaihtoehdot JUKE73:a kiinnostaa.

Tottakai, vaihtoehtoja saa ja pitää esittää.

Eri asia miten sen tekee. Voisi ehkä jättää _mielipiteiden_ muodostamisen ihan jokaisen omaksi asiaksi, eikä esittää omiaan kovin kärkkäästi yleismaailmallisina totuuksina.

JuSu
Numb
15.04.2007 17:11:57

Schallereita olen minäkin käyttänyt. Tosin nyt on hyllyssä seuraavaa projektia odottelemassa upotettavia dunlopeja. En viitsi niitä Gibsoniin ruveta poraamaan.
Muuki
15.04.2007 17:21:32
Saattaa ne vaihtoehdot JUKE73:a kiinnostaa. http://www.highlystrung.co.uk/acatalog/dd2200.jpg

Mitkäs helmetin henkselit.. Hyh, ennemmin ilman hihnaa kun noilla. :)
"The question is not when he's gonna stop but who is gonna stop him." -Vanishing Point
Numb
15.04.2007 17:33:14

Schallerin lukot on rumat ja kömpelöt, siksi käytän Dimarzion klipsuhihnaa.

...joka on ihan hitsin tyylikäs. Makuasioita, sanoi koira.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)