Aihe: idols
1 2 3 4
-Mickill-
03.01.2004 14:02:24
Noh noh... älkääs nyt jania dissatko. Janihan on sentään rautanen ammattilainen näissä hommissa mut kohdeyleisö on tosiaan vähän väärä ja popparihan jani ei oikeestaan ole. Mutta Antti tippui ja se oli pääasia. Laulaa huonosti tosi ohuella ja heikolla äänellä, se huomattiin tossa Lumi teki enkelin eteiseen biisissä. Pikkupoika jota ei äänen murros koskaan kohdannut... no anteeksi. Mut Hanna kerää viimesessä kisassa pisteet, näin luulen.

Helvetti tää on kuin suoraan minun suusta. Olen AIVAN samaa mieltä. Hannaa voisi kyllä vähän vielä kehua, se on niin loistava. Vaikka eilinen oli kyllä mun mielestä Hannan heikoin Idols-veto ikinä.. Ei huono mutta ei ollu kaikki ihan kohallaan.
Jos mä sanon et tappakaa mut ei se tarkota sitä että teidän pitää kastella miun housut -Tuntematon, Ilosaarirock 2003-
fox
03.01.2004 14:12:43

Vaikka eilinen oli kyllä mun mielestä Hannan heikoin Idols-veto ikinä.. Ei huono mutta ei ollu kaikki ihan kohallaan.

Samoilla linjoilla...Ite näkisin, että Hannan kappalevalinta oli toosi huono, olis pitänyt vähän omemman tuntuiset kappaleet mielestäni tytsyn valita. Viikholmin pitkä bändikokemus näkyi myös ja antoi sille etua, Hannalla oli bändin "hyödyntäminen" vähän köykäsempää.
Voxauttaja
03.01.2004 14:30:08
Noh, olen vähän samaa mieltä. Sääli ettei Antti ollut parempi laulaja. Paras karisma. Olisi ollut ainesta pikku tyttöjen idooliks. Paras laulaja on ehdottomasti Hanna. Pelkään kuitenkin että tuo junttirokki voittaa.

Mitäs vikaa junteissa on? Suomi onkin jo liian täynnä Batistini neitejä.
TiMiTheShiT
03.01.2004 14:47:14
joo ne hannan korkeet kohdat meni ihan vit...leen siinä himissä
he he heeh heh heh uuh hah hah haa
Mimi
03.01.2004 15:09:57
joo ne hannan korkeet kohdat meni ihan vit...leen siinä himissä

ei oikein falsetti kuulostanu hyvälle... parani kyllä loppua kohti, vaikee biisi tulkita hyvin (alkaa kuulostaa Asko Kalloselta)...Samoin tämän Antin All I want oli aika kamalaa kuunneltavaa, en tienny olisko pitäny itkee vai nauraa joten tein molempia...

Jani veti eiliset biisit parhaiten ja selkeesti nautti siitä että bääsi bändin kanssa vetämään... Kyllä siitä jotain vielä tulee, toivon ainakin niin... Mun mielestä Jani on vaan väärässä kisassa.

Hanna on ehkä näistä soveltuvin pop/rocklaulajaksi...
"Jos oikeutta enemmän vain nähdä saan, voin verhoutua vaikka lumenvalkeaan. Mutta jos maailma jatkaa pimeän matkan taivallusta, ylläni on surupuku, ja surupuku on musta..." NOMEN EST OMEN
J.K.Ruudio
03.01.2004 15:14:50
olisin toivonut että se uusi kari tapio olisi pudonnut. antissa sentään oli sitä jotain, toivottavasti siitä kuuluu vielä.
Antin olisi pitänyt pudota jo aikoja sitten. Lauluääni ei riitä mihinkään ja nyt se itse laulutaitokin alkaa kuullostaa huonolta. Eilinen se Killerin veto oli oikeesti sen kuullosta,että vois verrata kun kissaa raiskataan.

Idoliahan tässä etsitään,mutta jos lauluääni on kauhea ja taitokaan ei pilviä hipoile,niin ei voittoa ansaitse. Näillä kahdella viimeisellä asia on hyvin laulun kannalta. =)
Tuplat ne olla pitää!
D-Kay
03.01.2004 15:18:52

Mä olin Antin kannalla alkukarsinnoista lähtien. Eilinen kuitenkin osoitti, ettei miehestä ole kuin poikabändiosastoon. Hannasta en ollut pitänyt ollenkaan ennen eilistä. Mielestäni veti Join Me:n komiasti, ei niissä falseteissa mitään vikaa ollut. Janista ei ole mitään pahaa sanottavaa. Mä näin kun se osti kitaran, oonx mä nyt julkkiz?
Ostetaan: mikkejä, pedaaleja, straton kaula yms. katso Tori.
anguished
03.01.2004 15:28:53
Mä näin kun se osti kitaran, oonx mä nyt julkkiz?

Oot!

ps. minkä kitaran? ;)
ba-Rokki
D-Kay
03.01.2004 15:32:53

Oot!

ps. minkä kitaran? ;)

Tokain Lespa taisi olla.
Ostetaan: mikkejä, pedaaleja, straton kaula yms. katso Tori.
Dj.Dumbass
03.01.2004 15:42:25
hannan falsetissa ei ollut yhtään voimaa. ei valon biisejä voi coveroida jos ei osaa vetää falsetteja samalla tavalla.
Outkast on melkein yhtä hyvä kuin Paisteen 302.
poppamies
03.01.2004 15:59:06

Mitäs vikaa junteissa on? Suomi onkin jo liian täynnä Batistini neitejä.

No meinaatko että jos on lihava, juo kaljaa, haisee heielle eikä puhuu muuta kun suomea ulkomaillakaan niin silloin on mies. Ei, vaan se on se juntti.
"G-strings are for strippers"
Jami
03.01.2004 16:12:15

hannan falsetissa ei ollut yhtään voimaa. ei valon biisejä voi coveroida jos ei osaa vetää falsetteja samalla tavalla.

Tai ostaa samanlainen kompura ku valolla. hähääh.

Hanna on sexy ja kunnon trukkikuski mutta ehkä vähän ykspuolinen laulajana. Ääni on tosi hyvä mutta sen käyttö vielä kypsymätöntä.

Jani on omimmillaan suomirokissa kitara kädessä. tai balladeissa tai.... Jotenkin vaivaantuneen oloinen kun ei tiedä mihin ne pirun kädet panis ku ei oo kitaraa. Tosihyvä lauluääni ja käyttökin kypsää. Monipuolisuutta löytyy. Laaja kokemus ja ikä varmaankin auttaa.

Hanna suuntaa luultavasti hyvin kapeaan sektoriin tulevissa lauluissaan. En jaksa uskoa että hän innostuis jostain muusta vaikka kuinka levysetä haluaiskin. Ja vaikka potentiaalia selvästi olis.

Janilla on enemmän auki tuo omin materiaalinsa. Mahiksia on paljon. Jos sille saadaan kunnollista ja vaativaakin matskua niin Janista on mahdollisuus tulla vaikka uus mmmmmm. mikä vaan.
Aharistaa. Tämä saatanan lakeus. Ei sen vertaa puuta jotta sais ittensä hirtettyä.
Alttoviulisti
03.01.2004 16:13:58

Oon ihan samaa mieltä...mäki äänestin Janii äitin kaa:)
Mika Antero
03.01.2004 17:19:46
Älkään nyt saatana haukkuko meitä juntteja kaikissa keskusteluissa. Alkaa ihan tosissaan ottaa pattiin tuo.

Aiheeseen palatakseni yhdyn siihen mielipiteeseen, että popidols-kisa vähän epäonnistui, kun molemmat finalistit ovat enemmänkin rock. Harmi ettei kumpikaan laulajista päässyt pinnalle jotenkin muuten, nyt niille jää ikuinen leima MTV:n hömppäohjelmasta.

Diggaan kyllä molempia.
Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe.
Voxauttaja
03.01.2004 17:26:34 (muokattu 03.01.2004 17:31:08)
No meinaatko että jos on lihava, juo kaljaa, haisee heielle eikä puhuu muuta kun suomea ulkomaillakaan niin silloin on mies. Ei, vaan se on se juntti.

Mitäs vikaa siinä sitten on? Sitä minä kysyin. Itsekin varmaan joskus juot kaljaa ja haiset heielle, tai jos et, niin sitten et tiedä mistä puhut, ja saisit olla hiljaa :-)
Voxauttaja
03.01.2004 17:29:33

Hanna on sexy ja kunnon trukkikuski mutta ehkä vähän ykspuolinen laulajana. Ääni on tosi hyvä mutta sen käyttö vielä kypsymätöntä.

Jani on omimmillaan suomirokissa kitara kädessä. tai balladeissa tai.... Jotenkin vaivaantuneen oloinen kun ei tiedä mihin ne pirun kädet panis ku ei oo kitaraa. Tosihyvä lauluääni ja käyttökin kypsää. Monipuolisuutta löytyy. Laaja kokemus ja ikä varmaankin auttaa.

Hanna suuntaa luultavasti hyvin kapeaan sektoriin tulevissa lauluissaan. En jaksa uskoa että hän innostuis jostain muusta vaikka kuinka levysetä haluaiskin. Ja vaikka potentiaalia selvästi olis.

Janilla on enemmän auki tuo omin materiaalinsa. Mahiksia on paljon. Jos sille saadaan kunnollista ja vaativaakin matskua niin Janista on mahdollisuus tulla vaikka uus mmmmmm. mikä vaan.

Itse taas olisin ollut täysin eri mieltä siinä suhteessa, että nimenomaan Hannalla riittää monipuolisuutta, ja Janilla on vain se yksi ääni, mikä kuulostaa samalta joka biisissä. Olen kyllä siinä mielessä samaa mieltä, että HIM biisissä Hanna yritti jotakin vähän liian jotain. Jo sekin, että lauloi kertosäkeessä sekä leadiosuudet, että taustalaulajien osuudet. "Vuoropuhelu" jäi yksinpuheluksi. Silti äänestäisin Hannaa, jos haluaisin rikastuttaa maikkaria kännykkäviesteillä.
Eddy
03.01.2004 18:18:44

Pilaantuu ulos tullessaan?
Raha ei tee onnelliseksi,ellei sitä ole tarpeeksi.
Jami
03.01.2004 18:52:22

Pilaantuu ulos tullessaan?

Hetkittäin kyllä. Lisäksi hänellä on joitain fraseerauksia tai venkoiluja laulamisessaan ja niitä hän käyttää oli biisi mikä tahansa. Yllättävästi laulullisemmissa kohdissa pitkissä fraaseissa sointi äänestä loppuu aika nopeasti. Oli oikein pettymys tehdä tuo havainto.

Janin äänen sointi taas tuntuu kantavan vaikka mihin. Erittäin varma ja valmis laulaja niin rokissa kuin hitaissa balladityyppisissäkin.

Ei nyt pidä tulkita väärin. Molemmat ovat loistavia laulajia ja valmiita estraaditaiteilijoita. Myös Hannan ääni on mahtava kun hän parhaimmillaan vetää. Toisaalta sanoisin että kumpikaan ei ole mitään ihmelapsia. Paljon pitää vielä tehdä että heistä kestotähtiä Suomen viihdetaivaalle syttyy.
Aharistaa. Tämä saatanan lakeus. Ei sen vertaa puuta jotta sais ittensä hirtettyä.
skebajaba
03.01.2004 22:31:57
no voiko ton ohjelman kautta saada "oikeast hyvää" laulajaa???
siis en tarkoita etteikö he olisi hyviä laulajia, mutta semmosta ääretöntä kultakurkkua?
eihän kaikki tuonne kisaan halua mennä ja ei noilla kisabändeillä ole niinpitkään kuulijoitakaan....kun ohjelma loppuu niin innostuskin laskee varmaan.?
eikä kaikki hyvät laulajat halua varmaan että niille "leivotaan" biisit koska saat tunnustusta vain tulkitsijana..

joo ottakaahan joku tosta nyt jotain selkoo mitä kirjotin äsken=)
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)