cadabra 26.02.2007 20:22:21 | |
---|
Pitäis saada tallennuksen monitorointi päälle. Kyllä pitäis onnistua rupisillakin korteilla, eli säädät line-innin (tai missä kitara onkaan) voluumia TOISTO- EI NAUHOITUSPUOLELTA ylöspäin. Toimaako niin? Kiitti! Vihdoinki tää nyt toimii ja pääsee nauhotteleen. Kiitti vielä :) Inside my Fear, Outside my soul |
joulupukk1 08.04.2007 10:00:40 (muokattu 08.04.2007 10:39:53) | |
---|
Onko tästä mitään hyötyä saundin kannalta? http://www.thomann.de/fi/maudio_jamlab.htm Nyt kun äänitän kitaraa silleen että piuha suoraan koneeseen (huono äänikortti) niin jälki on aika paskaa, että parantaisko toi asiaa? ja pystyykö tolla nauhottamaa audacitylle? |
vanaha kettu 08.04.2007 12:11:25 | |
---|
On siitä ihan huomattavaa vaikutusta soundiin. Siinä sun äänikortissa on huonot muuntimet, jotka muuttavat sen äänen analogisesta digitaaliseksi. M-Audiossa on jo ihan käyttökelpoiset muuntimet. Saat tolla melko varmasti huomattavasti parempaa jälkeä. |
Terrorwrist300 12.04.2007 11:33:17 | |
---|
Aika karvalakki kysymys, mutta ku mä en oikeesti ees tiedä että mikä äänikortti mulla on käytössä... Mitenköhän saisin sen selville että pääsis fiksailee tota latenssiongelmaa? |
-Aleksi- 12.04.2007 14:57:36 (muokattu 05.05.2007 13:27:10) | |
---|
................. |
vanaha kettu 12.04.2007 22:03:32 | |
---|
Aika karvalakki kysymys, mutta ku mä en oikeesti ees tiedä että mikä äänikortti mulla on käytössä... Mitenköhän saisin sen selville että pääsis fiksailee tota latenssiongelmaa? Mee ohjauspaneelin ääniasetuksiin ja kato sieltä laitteet, jotka on käytössä. |
Pitäisi siis kitaraa saada nauhoitettua eli minkälaisen kaapelin tarvii vahvistimen ja äänikortin välille? Voisiko joku laittaa vaikka linkkiä thomannilta! Olisin todella kiitollinen! |
joulupukk1 15.04.2007 19:05:21 | |
---|
Pitäisi siis kitaraa saada nauhoitettua eli minkälaisen kaapelin tarvii vahvistimen ja äänikortin välille? Voisiko joku laittaa vaikka linkkiä thomannilta! Olisin todella kiitollinen! En oo ihan paras neuvomaa mut sellanen piuha missä on toisessa päässää kitaran plugi ja toisessa päässä sellanen joka menee tietokoneeseen, noita löytyy ihan musakaupoistakin. |
wrshredder 15.04.2007 20:10:07 (muokattu 15.04.2007 20:11:27) | |
---|
Pitäisi siis kitaraa saada nauhoitettua eli minkälaisen kaapelin tarvii vahvistimen ja äänikortin välille? Voisiko joku laittaa vaikka linkkiä thomannilta! Olisin todella kiitollinen! Kannattaa miettiä plugaako vahvistinta suoraan koneeseen. Tietääkseni ainakin putkivahvarit saattavat särkeä koneen jotenkin. Transistorivahvistimet tietääkseni ovat vaarattomampia. Joku nero voi korjata jos äysin väärin. Yksinkertaisesti tarttet vähintään kitarapiuhan ja sen toiseen päähän plugin jossa samallainen pää kuin esim mp3-soittimiin menee (kuuloke-plugi). e: pitäs löytyä anttiloista / isoista marketeistakin.. |
powerslaver 15.04.2007 20:28:02 | |
---|
Kannattaa miettiä plugaako vahvistinta suoraan koneeseen. Tietääkseni ainakin putkivahvarit saattavat särkeä koneen jotenkin. Transistorivahvistimet tietääkseni ovat vaarattomampia. Joku nero voi korjata jos äysin väärin. Yksinkertaisesti tarttet vähintään kitarapiuhan ja sen toiseen päähän plugin jossa samallainen pää kuin esim mp3-soittimiin menee (kuuloke-plugi). e: pitäs löytyä anttiloista / isoista marketeistakin.. Juu.. No itseltä löytyy myös V-amp 2, joten silloinhan ei ymmärtääkseni tarvi mitään vahvistimia väliin? Kiitos kuitenkin vastauksista, pitänee huomenna käydä kattoon löytyykö plugia anttilasta tms... |
Kerpele 02.05.2007 16:22:09 | |
---|
Teerve, luin tässä kaikenlaisia juttuja kitaran äänittämisestä tietokoneella, että mitä ei kannata tehdä tai muuten joku on sitten paskana. Mutta kysytääs silti: Itseltäni löytyy kitara, Marshall kitaracombo MG100DFX. Tietokoneen äänikortista ei tietoa. Marsusta löytyy inputin lisäksi CD-in ja "emulated line out & headphones". Elikkäs mitä nyt tehdään? Kitara inputtiin, ja emulated line outin kautta tietokoneeseen? Voikos sen ihan vain mikkiin tunkea? |
-Aleksi- 05.05.2007 13:27:24 | |
---|
Apuuva! Pystyn äänittämään webbikameralla videokuvaa, johon tulee ääniraita line-inistä. MUTTA haluaisin siihen vielä yhden ääniraidan, eli taustan, joka on tiedostona koneella. Miten saan ängettyä sen siihen samaan videoon? |
Lennu 05.05.2007 13:35:40 | |
---|
Apuuva! Pystyn äänittämään webbikameralla videokuvaa, johon tulee ääniraita line-inistä. MUTTA haluaisin siihen vielä yhden ääniraidan, eli taustan, joka on tiedostona koneella. Miten saan ängettyä sen siihen samaan videoon? Vedät tietokoneen phones outista tietysti kameran line-iniin ja kytket sen äänilähteen tietokoneeseen, minkä ennen kameraan. Hermodynamiikan ensimmäinen perusperiaate on se, että mulle on turha vittuilla. |
-Aleksi- 05.05.2007 13:38:44 | |
---|
|
Lennu 05.05.2007 13:50:58 | |
---|
Kameran line-in? Mun webbikamera on tämmönen http://images.europe.creative.com/i … artwork/a6_rgb/webcam_instant_b.jpg Ei taida pahemmin olla tossa line-inejä. Toi on siis usbissa kiinni. Ah, nyt ymmärrän. Löytyykö windowsin mikseristä kohdasta äänitys semmosta ruksattavaa kuin 'stereo mix' tai 'what u hear'. Eli ruksaat sen vaihtoehdon joka äänittää kaiken ääneen, ei pelkästään esim line-in äänen. Vähän sekavaa näin kiireessä mut kuiteskii. Hermodynamiikan ensimmäinen perusperiaate on se, että mulle on turha vittuilla. |
-Aleksi- 05.05.2007 13:59:04 | |
---|
Ah, nyt ymmärrän. Löytyykö windowsin mikseristä kohdasta äänitys semmosta ruksattavaa kuin 'stereo mix' tai 'what u hear'. Eli ruksaat sen vaihtoehdon joka äänittää kaiken ääneen, ei pelkästään esim line-in äänen. Vähän sekavaa näin kiireessä mut kuiteskii. Juu nyt ymmärsit :) Mutta ei toiminut vaikka löytyi stereo mix. Laitoin sen päälle ja aloitin nauhoituksen. Ääni meni uskomattoman puuroksi, säröili ja vinku korviin sattuen. Laitoin kaikki volat niin pienellä että en kuullut omaa soittoani. Tämän jälkeen pistin päälle nauhoituksen: taustat eivät olleet vieläkään mukana. Soitin kyllä se taustan päälle, ja videotiedostossa kuuluu vaan se "soolo" :( |
ekikoo 16.05.2007 14:29:01 | |
---|
All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH! |
juuso a 16.05.2007 14:31:23 | |
---|
Oonko käsittänyt oikein että halvallakin mikillä saa möykkää narulle kun sen tökkää vaikka tällaiseen myöskin äärimmäisen halpaan kapistukseen? http://www.thomann.de/fi/behringer_xenyx_502.htm Mulla on tommonen behkun pikkumikseri. Saahan sillä hönkää enemmän singaaliin mutta ei ainakaan mulla ihan toivottua lopputulosta tullut. Kannattaa mieluummin ostaa DI-boxi. Taitaa irrota semmoinen samaan hintaan. |
ekikoo 16.05.2007 14:52:50 | |
---|
Mulla on tommonen behkun pikkumikseri. Saahan sillä hönkää enemmän singaaliin mutta ei ainakaan mulla ihan toivottua lopputulosta tullut. Kannattaa mieluummin ostaa DI-boxi. Taitaa irrota semmoinen samaan hintaan. Mitenkäs nuo DI-boxit toimii? Koskettimienkin nauhoitusta olisi luvassa, mutta soundimoduulista suoraan tietokoneeseen aiheuttaa ongelmia leikkautumisen kanssa, eli signaalia olisi kiva pystyä kontrolloimaan sopivaksi... (Kirjoitankohan nyt läpiä päähäni) All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH! |
juuso a 16.05.2007 14:58:09 | |
---|
Mitenkäs nuo DI-boxit toimii? Koskettimienkin nauhoitusta olisi luvassa, mutta soundimoduulista suoraan tietokoneeseen aiheuttaa ongelmia leikkautumisen kanssa, eli signaalia olisi kiva pystyä kontrolloimaan sopivaksi... (Kirjoitankohan nyt läpiä päähäni) Jaa.. Mulla on näemmä lukihäiriö.:D Puhuin siis itse tässä kitaran nauhoituksesta suoraan linjaan silleen, että se on kytketty mikseriin ja siitä menee signaali äänikortille. Mut jos sulla on mikki ne se varmaan auttaa aika paljon asiaa.:) Koskettimien nauhotuksesta en osaa sanoa, mutta luulisi kyllä että sen saa suoraan linjaan ilman mitään signaalin hävikkiä. |