Ou Zei 15.04.2004 17:02:48 | |
---|
Festarit lähestyy! Kaverini akustinen alkaa olemaan sen verran kulunut, että taidan palauttaa sen hänelle ja ostaa itselleni oman :) Mutta kysynkin nyt kokemusten syviltä rintaääniltä, että mitähän sitä uskaltaisi maksaa festareille otettavasta kitarasta? Tietysti olen ajatellut käytetyn ostaa, mutta minkälaista suositte ulkoilma/vaihtuviin olosuhteisiin? Ääntä pitää lähteä ja vire pitää pitää - siinä tärkeimmät kriteerini. Eli metallikielet putoo heti pelistä pois.. Onko muuten totta, että akustiseen kitaraan liimatut tarrat heikentävät ääntä? :sutiojrikellA
? |
Keke Urlaub 15.04.2004 17:07:32 | |
---|
Olisiko legendaarinen Yamaha C-40 sopiva? Made in Bed. |
Härski 15.04.2004 17:07:37 (muokattu 15.04.2004 17:11:43) | |
---|
Osta Harley Bentonin ritsapuu akustinen. Riittää yhden, korkeintaan kahden festarin ajaksi ja lopuksi voit mennä lavalle ja hajoittaa sen näyttävästi säpäleiksi hyvällä omalla tunnolla. ADD: Onko muuten totta, että akustiseen kitaraan liimatut tarrat heikentävät ääntä? Varmasti yhtä merkittävästi, kuin naapurisi tippuri. |
Peter Gunn 15.04.2004 17:07:52 | |
---|
Eli metallikielet putoo heti pelistä pois.. Ai minkä takia? |
Ou Zei 15.04.2004 17:23:40 | |
---|
Ai minkä takia? Väittäisin että kun ilta viilenee nii eikös metallikieliset reagoi voimakkaammin kuin nailonit - eli siis vireessä on pitelemistä. En ole koskaan soittanut metallikielisellä ulkoilmassa vourokauden ympäri joten aika lapsen kengissä olen tässä asiassa - eikun hetkinen, olempas, mutta en yön yli :) Ja lisäks metallikielet saavat sormenpäät niin koviksi että pitkää "keikkaa" ei kyllä jaksa vetää - lisää harjottelua vaan... :sutiojrikellA
? |
Ou Zei 15.04.2004 17:27:59 | |
---|
Olisiko legendaarinen Yamaha C-40 sopiva? Äh, ei mitään alottelijan kitaraa :) :sutiojrikellA
? |
perkeles 15.04.2004 17:31:38 | |
---|
kyllä hyvä metallikielinen rassaa sormia vähemmän kuin nailoni. ja pysyy varmasti vireessä jos koko aika soitat. HELLO CLEVELAND |
Imper 15.04.2004 17:41:30 | |
---|
Jotenkin fysiikan lakien vastaisesti mulla on sellanen kokemukseen perustunut mielikuva, että metallikieliset pitää paremmin vireen lämpötilan vaihtuessa kuin nylonkieliset. Metallikielisestä lähtee yleensä enemmän ääntäkin. Osta sellanen thomannin bluesritsa mikälie. Halpakin. Everyone is a per-son |
Niskamies 15.04.2004 18:17:44 | |
---|
Väittäisin että kun ilta viilenee nii eikös metallikieliset reagoi voimakkaammin kuin nailonit - eli siis vireessä on pitelemistä. En ole koskaan soittanut metallikielisellä ulkoilmassa vourokauden ympäri joten aika lapsen kengissä olen tässä asiassa - eikun hetkinen, olempas, mutta en yön yli :) Ja lisäks metallikielet saavat sormenpäät niin koviksi että pitkää "keikkaa" ei kyllä jaksa vetää - lisää harjottelua vaan... Osta joku halpa teräskielinen, vaikka Yamaha, ja heitä siihen ohuet kielet. Yhteen akustiseen, johon vaihdoin satulan, heitin daddarion kymppikielet. Mukavan keveä tatsi. 4 strings is all you will ever need! |
trih 15.04.2004 18:30:15 | |
---|
Varakieliä tarpeeksi ettei serenadi jää huipennusta vaille. Itse hankkisin rällästyskitaraksi bentonin. Voi heitellä ja läikytellä olutta hyvällä mielellä. "I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward |
Kossu 16.04.2004 15:32:40 (muokattu 16.04.2004 15:33:10) | |
---|
Martin D 28 Herringbone, Gibson J 200 tai National O-style resonator. Ilman niitä uskottavuutesi on hukassa. Sitten opettele soittamaan Albert Lee:n Country Boy hiukan paremmin kuin alkuperäisversio, Orange Blossom Special pitää myös olla hallussa, riittävän nopeana versiona tietenkin. Jos olet vasta kitaristin tiesi alkutaipaleella ja rahaton voit pelastaa tilanteen myös hankkimalla soittimeksi Gretsch Synhcromatic-kitaran ja repertuaariisi helpohkon mutta näyttävän Lynyrd Skynyrd biisin: " I know little". Siitä ja ei muuta kuin Törnävänsaaren nurmikolle huomiota kerjäämään. ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker |
Volle 16.04.2004 16:21:09 | |
---|
Joku halpa ja huono kitara on hyvä tähän tarkoitukseen. Ei haittaa, vaikka olutta läikkyy kopan sisään tai joku polttaa tupakilla lakkapintaa. Itse käytän mökki/örvellys/festarikitarana threadissa jo mainittua LEGENDAARISTA Yamaha C-40:ä. Se on useimpia teräskielisiä kevyempi, mikä on tässä käytössä jälleen vain positiivinen ominaisuus. Jos/kun omani ajautuu soittokelvottomaan kuntoon liian tunteikkaan soittamisen seurauksena, aion hankkia tilalle joko samanlaisen tai sitten pienikoppaisen teräskielisen. Kuitenkin helkkarin halvan. Siltikin vakaasti uskon, että indonesialainen laatutuote kestää vielä monta monituista vuotta, eikä tarvetta uudelle kitaralle ihan heti tule. Ja mitä itse soittamiseen/esiintymiseen tulee, kannattaa pitää aina varakieliä mukana. Viduttaa hyvin paljon, jos kesken "keikan" menee kieli poikki. Näyttää taas silt, ettei hyvält totanoi näytä. Ja nii om mone muukki sanonu. |
opuh 16.04.2004 18:58:42 | |
---|
Etolasta akustinen 30e. Hahahah |
Da Make 16.04.2004 19:04:07 (muokattu 16.04.2004 19:08:52) | |
---|
DLX Musicissa on(/oli eilen...) söpö pikkukoppainen Landola teräskielinen. Hintaa tosin tarjouksessa 470e... Taisi olla lämpökäsitellystä puusta. Ääntä pitää lähteä ja vire pitää pitää - siinä tärkeimmät kriteerini. Eli metallikielet putoo heti pelistä pois.. Mutta kokemukseni mukaan Teräskielisen akustisen vire muuttuu samassa suhteessa _kaikilla_ kielillä. Menenee 1/4 tone ylävireeseen/5celcius kylmeneminen. ^ Ei haitaa. Nuotiolla pitää olla vähän epävireessä. Ja tuskin sinä siellä kovinkaan monen kitaristin kanssa soittelet "kilpaa". Sitä paitsi jos teillä on notski niin sehän lämmittää ilmaa ja vire pysyy... (Nailon kielet voivat jopa sulaa...) |
Tästä aiheesta ei tarvitse varmaan aloittaa joka kevät uutta ketjua... Sellainen skitta, jonka nuotiopaikalle hallayön yli jättämisestä ei tarvitse aamulla alkaa etsimää syyllistä. Eli vinkkejä hyvistä tarjouksista osastolta nuotiokitara / festarikitara? Etola/Anttila/Hong Kong/Halpahalli/lidl-tarjouksia saa myös esittää. Alle 50€ olisi mainio hinta, 100€ ehdoton maksimi jonka voi itkemättä polttaa / hukata. Itse löysin Motonetin sivuilta seuraavat ehdokkaat: Kitara 34" akustinen 53-1396 32.90 Kitara 39" akustinen 53-1399 39.90 Mun mielestä kitara, jonka merkki on 53 ja malli on 1399 ei voi olla kovin huono! There is nothing more pathetic than an aging hipster. |
kojones 15.04.2007 11:59:15 | |
---|
|
PJS 15.04.2007 12:43:37 | |
---|
Itse ostin juurti röytökitaraksi 12 kielisen ibanezin. no vireen kannalta ihan katastrofaalinen ratkaisu, mut hinta oli 160€ ja siihen nähden soi ihan nätisti ja kevyesti. "...et sutko sais partioasussa myymään jotain keksejä ja olis itse mummo, niin sitä puristelis sun poskia ja sanoi, että awwwww..." -Tomomi
Vali(s)tus |
Zigura 15.04.2007 13:33:41 | |
---|
Ostin retkikitaraksi tuollaisen Startone nailonkielisen. Thomannilta siis, 30€ ja mukaan kantolaukku. Vire pysyy sen viitisen minuuttia ja tatsi on juuri sen mitä voi tuolla rahalla odottaa. Ääni on ihan kohdallaan kuitenkin. Kivan tuhkakupin siitä ainakin saa... Get through this life without killing anyone and consider yourself golden. |
aleksi 15.04.2007 13:41:48 (muokattu 15.04.2007 13:42:06) | |
---|
Mulla on ainoona akustisena Ibanezin Performer-sarjalainen. Toimii nuotiolla ja studiossa. Halpakin oli, käytettynä maksoin vissiin 100e. Squierin Hello Kitty -skeba voisi olla aika tyylikäs festareilla. Tai sitten äärimmäisen hieno Gretschin Wild West -skibara, joka on nimenomaan notskisoitteluihin kuin tehty. Koppa 3/4 kokoa, ja hintakin on Gretschiksi halpa, 140e muistaakseni. Onpa vielä ihan tajuttoman hieno: http://www.power-sound.fi/images/sweethearts_xl.jpg"Punk rock should mean freedom, liking and accepting anything that you like, playing whatever you want, as sloppy as you like it, as long as it's good and has passion." |
Johann Onn 15.04.2007 13:45:47 | |
---|
Sellainen skitta, jonka nuotiopaikalle hallayön yli jättämisestä ei tarvitse aamulla alkaa etsimää syyllistä. Etola/Anttila/Hong Kong/Halpahalli/lidl-tarjouksia saa myös esittää. Alle 50€ olisi mainio hinta. Jysk:in uusimmassa läpyskässä on etusivulla "Akustinen Western-kitara - 45 euroa". |