Aihe: Vox Valvetronix AD100VTH nuppi vs Peavey Valve King kombo 1 | |
---|---|
![]() 14.04.2007 08:58:55 | |
Tervehdys vaan kaikille. Kyseisistä vahvistimista on varmasti paljon juttua ja kyllä vain, olen käyttänyt hakua, testaillut muitakin vahvistimia, vertaillut hintoja ja ominaisuuksia. Tarvitsisin nyt kuitenkin silti apua. Elikkäs, tilanne on nyt se, että kyseisellä vahvistimella tulee soittaa kotona mutta myös kovasti hakkaavan rumpalin kanssa. Tarkoitus olisi siis hommata nupille tulevaisuudessa kaksi kaappia, toinen kotiin ja toinen treenikselle, siksi se olisi helpompi roudata. Peavey taas olisi puolestaan putkivahvistin ja olikin ihan hyvä soundinen tällä kertaa, aiemmin testailessa en saanut siitä kuin puuroa irti, olisiko ollut vika testaajassa vai vahvistimen yksilössä. Sillä tulisi kuitenkin soittaa myös kotona, asun omakotitalossa toistaiseksi ainakin. Ongelma on se, että en ole päässyt kokeilemaan Valvetronixin nuppia missään, vain niitä komboja ja niiden perusteella soundipaletti oli paljon monipuolisempi kuin valve kingissä. Valve King taas puolestaan tuotti tasaisen varmaa / yllättävän hyvää soundia metallivääntöön. Alkavan bändiprojektin kanssa olisi kuitenkin tarkoitus soittaa suhteellisen raskasta metallia. Itse taas tykkään soitella välillä ihan jazzista trashiin, joten siksi monipuolisuus olisi plussaa. Alla nyt vielä tietoja: Valve King: - 50 Putkiwattia - 1x12" elementti - Hinta: 400-500 euroa Valvetronix: - 100 transistoriwattia - 4x12" kaappi - Hinta: Paikallinen liike lupasi 700 e kaapin mukaan Kysymykset: Riittääkö valvetronix aivan raskaaseenkin metalliin nuppina? Soundaatko se hyvälle ja vastaako se soittoon tarkasti? Kumman itse ottaisitte? Tarvitseeko Valve Kingille lisäkaapin bändin kanssa? Auttakaa ihmiset miestä hädässä ja vastailkaa omista kokemuksistanne. ööh.. ..joo | |
![]() 14.04.2007 09:49:35 | |
Tuo 50W valvekingi ei kuuleman ja kauppiaan kertomusten perusteella ole yhtä hyvä kuin ne 100W versiot. Tuo valvekingin nuppiversio ainakin tuntuu toimivan ihan hyvin. Hinta/laatu-suhde kohdallaan... Mutta sitä kumpi noista sopii juuri sinulle ei selviä kuin testaamalla. Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen | |
![]() 14.04.2007 10:55:42 (muokattu 14.04.2007 10:56:11) | |
Pakko sanoa, että enpä lähtisi tuota 50wattista Valveking 112:ta ostamaan, jos hinta on lähemmäs 500€. Noita bändikäyttössä paremmin toimivia Valvekingejä (212 combo ja 100w nuppi) saa kyllä alle 500€ hinnalla. Itse maksoin nupistani 470€ ja broidi sai tuon 100wattisen 212 combon 440€:llä. Valvetronix-sarjasta osaan sanoa vain, että en osaa käyttää niitä. M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK |
''I will wait till the Heaven have fallen. then god shall taste my cock! GOD SUCK COCK DUDE! HE DESERVE TO BE FUCKED IN HIS ASS WITH A KNIFE!'' -Legendaarinen Youtube-kommentti | |
![]() 14.04.2007 12:06:17 (muokattu 14.04.2007 12:06:58) | |
Testasin viikolla Valveking nuppia, joka oli kytketty behringerin kaappiin. Kuulosti tosi hyvältä: Pehmeä, melko löysä särö, riitti hyvin ihan metalliriffien soittamiseen ilman boosteja (ilman nupin omaakin). Clean oli sellainen keskiverto, ei aiheuttanut sydänkohtausta mutta toimi. Hintalaatu-suhde kohdillaan todellakin! Myyjä myös kertoi, että soundillisesti tuo 112 on täysin erilainen kuin 100 wattiset sisarmallit. Odottelen innolla, että liikkeeseen tulee 212 combo, että pääsisin sitä kokeilemaan. Mikään ei ole mahdotonta, jotain ei vain pysty tekemään. | |
![]() 14.04.2007 13:56:16 | |
Täytynee ilmeisesti unohtaa sitten tuo 50 wattinen versio ja ruveta tutkimaan valve kingin nupin ja valvetronixin nupin eroja. Minua häiritsee myös se, että putkivahvistimien kanssa tulee putkista lisäkuluja, kun taas valvetronixissa ei niitä olisi, se tässä vielä tuon monipuolisuuden lisäksi painii Valve Kingiä vastaan. Kannattaako ostaa tasaisen varma putkivahvistin ja siihen rakentaa omaa arsenaalia päälle, vaiko monipuolinen mallintava? Kumpi olisi pidemmän päälle parempi hankinta? ööh.. ..joo | |
![]() 14.04.2007 14:23:19 (muokattu 14.04.2007 14:24:50) | |
Rehellinen mielipiteeni on, että kunnon perusputkinuppi pesee mallintavat tällä hetkellä mennen tullen. Mallintavissa on ihan kivasti kaikkea tilpehööriä seassa, mutta silloin kun oikeasti aletaan tekemään musiikkia, niin useimmat niistä jäävät käytännössä hyödyntämättä. Asiallisesta putkistyrkasta saat tukevan perus-soundin, jota voi sitten halutessaan värittää erillisillä efekteillä. Itse en käytä tällä hetkellä mitään purkkeja, mutta hankintalistalla on todennäköisesti Bad Monkey, wauwau-spedu ja ehkä joku delay-vatkain. Muille ei ainakaan tällä hetkellä löydy käyttöä. Valvekingin tapauksessa melko hyvän perussoundin. Toinen halpamalli mitä minulle suositeltiin oli Epiphonen So-cal 50h-nuppi. Tuota minulle esitettiin vaihtoehdoksi kingille, tosin hinta on n. 300e kalliimpi. Myyjä (luotettava) sanoi sen muistuttavan soudiltaan aika paljon Plexi-marsua. Eli vaatisi raskaammassa menossa vähän runttupoljinta eteensä. Harmittaa kun en testannut silloin tarkemmin... ei se ainakaan vaikuttanut miltään ihan lelulta. :) Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen | |
![]() 14.04.2007 21:14:02 | |
Rehellinen mielipiteeni on, että kunnon perusputkinuppi pesee mallintavat tällä hetkellä mennen tullen. Mutta kysehän onkin mihin tarkoitukseen se tulee... Elikkäs, tilanne on nyt se, että kyseisellä vahvistimella tulee soittaa kotona mutta myös kovasti hakkaavan rumpalin kanssa. Minun mielestäni ei kannata sulkea noita mallintavia pois pelkästään vanhalla kunnon "putki on putki ja loput on sieltä rektaalikäytävästä..." -tyyppisillä kommenteilla. Jos aikoo myös esim. kerostaloasunnossa soitella niin tuo voxi wattimääränsäädöllä on vallan varteenotettava vaihtoehto. Käy molempia koittamassa ja vertaile ilman ennakkoluuloja. Ensin housut, sitten kengät. | |
![]() 15.04.2007 09:56:33 | |
Käy molempia koittamassa ja vertaile ilman ennakkoluuloja. Helpommin sanottu kuin tehty, ei näet mistään täältä päin tuota Voxin nuppi+kaappi yhdistelmää ole testattavaksi löytynyt. Musaliikkeessä suostuvat tilaamaan vain, jos ostan vahvistimen. Comboja olen toki molemmilta testaillut ja nehän ovat kovin erillaiset. Ratkaisevaa on tässä se, että kannattaako ostaa ennemmin tasaisen hyvä putkivahvistin vai monipuolinen mallintava. Kerrostalossa tuskin tulee soiteltua, sillä asun omakotitalossa. Mielestäni Voxin comboissa riitti gainia ihan kohtuulliseen asti pienemmillä voimakkuuksilla, mutta kuinkas sitten bändin kanssa. Meneekö high gain alueella soundit ihan puuroksi? ööh.. ..joo | |
![]() 15.04.2007 10:59:24 (muokattu 15.04.2007 10:59:54) | |
Tuossahan se ongelma on jos ei pääse testaamaan. Omien kokemusteni perusteella aika monet mallintavat puuroutuvat kohtalaisen helposti kun äänenvoimakkuutta lähdetään nostamaan paljon. Usein tämä tosin johtuu a) tehonpuutteesta ja b) huonoista säädöistä. Vetäähän monet keikkaakin mallintavilla... enemmän keikkaa tekevät yleensä niillä kalliimman hintaluokan mallintavilla. Luulisi että tuo 100W kuitenkin riittää ihan hyvin kunhan ei mennä liiallisuuksiin. Mutta edelleen, oma rehellinen mielipiteeni on että tasaisen hyvä putkivahvistin ryyditettynä tarpeellisilla efekteillä on usein parempi valinta. Varsinkin jos äänenvoimakkuuksista ei tarvitse olla hirveän huolissaan. ValveKingi kun on hemmetin äänekäs laite, vaikka toimii yllättävän hyvin pienilläkin volleilla. Testaa kumman ominaissoundi (niistä suunnilleen vastaavista comboista mitä on saatavilla) miellyttää enemmän ja tee päätös sen perusteella. :) Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen | |
![]() 15.04.2007 11:07:24 (muokattu 15.04.2007 11:13:16) | |
Minua häiritsee myös se, että putkivahvistimien kanssa tulee putkista lisäkuluja, kun taas valvetronixissa ei niitä olisi, se tässä vielä tuon monipuolisuuden lisäksi painii Valve Kingiä vastaan. Kannattaako ostaa tasaisen varma putkivahvistin ja siihen rakentaa omaa arsenaalia päälle, vaiko monipuolinen mallintava? Kumpi olisi pidemmän päälle parempi hankinta? No aika monethan sitä jossain vaiheessa siirtyy esim. GT-kasiin, tonelabiin tjsp. ja/tai läjään erillispotkuttimia simppelin, hyvän perussoundin omaavan putkivahvarin kanssa jota sitten voi ryyditellä millä haluaa. Voxissa on kuitenkin sen verran pätevät soundit että pärjää sillä pitkälle, muutaman muun hyvän ohella aivan eri maailmasta hintaluokassaan, mutta jossain vaiheessahan se putkari alkaa aina kiinnostamaan :) Vox tosin kuuleman mukaan syö pedaaleja ja muljuttimia ihan hyvin toisin kuin mallintavat yleensä, eri asia sitten onko se kuitenkaan paras alusta lähteä rakentamaan setuppia ulkoisten vehkeiden voimin. Voxin efektit on ihan päteviä mutta niitä ei pysty footswitchillä muuten kontrolloimaan kuin päälle/pois. VC-12 maksaa pirusti ja käsittääkseni toimii vain ad60,120 jne. sarjan kanssa, ei tämän "karvalakkimalliston". Tuon voxin omalla switchillä saa siis vaihdettua kahden oman kanavan välillä ja lisäksi kytkettyä efektin päälle tai pois. Tuo on pieni miinus Voxissa että omia asetuksia switchillä hallittavaksi ei saa talteen kuin kaksi. Lisäksi se että reverbiä ja delayta ei saa yhtä aikaa päälle (itse ainakin delayta käytellessä pidän mielelläni ripausta reverbiä siellä myös). Muuten onkin lähinnä hyvää sanottavaa, tuosta saisi pyytää satasen tai ylikin enemmän ja olisi yhä ihan passeli hankinta. Putket ei maksa juuri mitään, on trankku toki aina helppohoitoisempi mutta ei se nyt kovin kallista ole hyvää putkaria pitää. Huollettuna ja biasoituna tarvittaessa palvelee pitkään. Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. | |
![]() 15.04.2007 16:30:23 | |
Nyt löytyi käytettynä Voxin 100 wattinen kombo, kai se on vain roudailtava vähän raskaampia vehkeitä. Käytettynä kun ostan niin jos se ei minua miellytä laitan sen samantien myyntiin. Joten siis, jos joku haluaa valvetronixin uutta halvemmalla niin kannattaa parin viikon päästä seurailla toria. Jos ei näy myynnissä niin sitten se on sitä mitä haenkin. Kiitos kaikille vastanneille. ööh.. ..joo | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)