Aihe: Ahaa- elämys hanurista
1 2 3 4
Landola59
14.04.2007 14:42:23
Tuossa eilispäivänä Eno toi viisrivisensä kun äitimuorini on hyvin musikaalisia ihmisiä.. Tykkää soittaa pianohaitaria, sähköurkuja ja kitaraa, ja enpä ole minäkään kauaksi puusta pudonnut valitettavasti. Kun sitten eno tuossa hiukan esitteli ja näytti mistä löytyy C:t ja D:t ja aahooseet, aloin soittelemaan sitten sillä. 15minuuttia soiteltuani (ts. tapailtuani säveleitä erittäin epäeroottisesti) tajusin että tämä on meikäläisen soitin. Nyt pitäis kaivaa esiin vanha kolmirivinen ja alkaa tutustumaan paremmin tuon soittimen saloihin. En tiedä miten te olette ennen saaneet aloitettua soittoharrastuksenne, mutta tämä soitin avas meikäläiselle ihan uuden maailman musiikkiharrastuksessa! Musiikki avautuu ihan eritavalla kuin ennen. Kielisoittimet taitaa vähäksi aikaa unohtua!

Jos jollakin on vastaavia kokemuksia haitarista, tai mistä tahansa soittimesta joka on avartanut teidän musiikkiharrastusta/työtänne, kertokaa ihmeessä. Ja mieluiten haluaisin neuvoja ja vinkkejä hanurin soittoon. Nahkahanuristit painukoot kättelyssä soittimeensa.
Onko typeryys teille joku tekosyy olla ajattelematta?
uruttaja
14.04.2007 14:44:08
Onnea ja menestystä valitsemallanne tiellä.

Häläppääjä assuu lähellä sua, käy sen haetariklinikalla. Ota kossua evääksi.
mack the knife
14.04.2007 14:50:41
mieluiten haluaisin neuvoja ja vinkkejä hanurin soittoon

Rupeat heti samalla siinä tutkimaan sen bassopuolen hommia. Mua ärsyttää niin pirusti, kun en jaksanut muuta sieltä katsoa aikanaan kuin sen peruskvinttiympyrän. Eipä paljon kehtaa yksin lähteä latotansseja soittamaan kun pitää bassopuolen perusteella valita biisit.
COVS n:o 1.
KoskPaavo
14.04.2007 15:26:46
Rupeat heti samalla siinä tutkimaan sen bassopuolen hommia. Mua ärsyttää niin pirusti, kun en jaksanut muuta sieltä katsoa aikanaan kuin sen peruskvinttiympyrän. Eipä paljon kehtaa yksin lähteä latotansseja soittamaan kun pitää bassopuolen perusteella valita biisit.

Tuon bassopuolen takia itsekin aloin uudestaan tuohon. Nyt lähtee jo sambakomppauskin bassolla
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
Ukko
14.04.2007 16:28:02

tajusin että tämä on meikäläisen soitin. Nyt pitäis kaivaa esiin vanha kolmirivinen ja alkaa tutustumaan paremmin tuon soittimen saloihin.

Tarsko tilata piipaa auto teitillen ?
Tankero
14.04.2007 16:44:16
Tarsko tilata piipaa auto teitillen ?

Taitaa olla myöhäistä.
Varmasti, vissiin.
manjaana
14.04.2007 18:28:56
Tuon bassopuolen takia itsekin aloin uudestaan tuohon. Nyt lähtee jo sambakomppauskin bassolla

Hyvinhän tuo taittui viimeksi..
Oman elämänsä pörrääjä....
Neljä Ruuvia
14.04.2007 19:00:18
Elämyshanuristit Oy
Koe hanurin taikaa...
Noh... haitarilla sitä tuli itekkin alotettua :-)
R.Syke
14.04.2007 20:28:04
Pnoharmiin tutustuminen menossa täälläkin. Tosin nyt ollut taukoa pakosta, kun olen säästellyt selkää.

Kiehtova - hanuri - on. Tähtäimessä ens juhannus - kokko - tyyni järvenselkä - ja hanurista valitus.

... ja vähän piiskakopsua ekaks saunan päälle. Elämä on siinä.
Timi
14.04.2007 21:02:00
Pnoharmiin tutustuminen menossa täälläkin. Tosin nyt ollut taukoa pakosta, kun olen säästellyt selkää.

Kiehtova - hanuri - on. Tähtäimessä ens juhannus - kokko - tyyni järvenselkä - ja hanurista valitus.

... ja vähän piiskakopsua ekaks saunan päälle. Elämä on siinä.

Eikö sillä pirunkeuhkolla voisi lietsoa ilmaa huonosti syttyään kokkoon?
Eivaan.Mä olen aina tykännyt haitarin soitosta,niin juhlissa kuin vaikka nuotion tai järven rannassa.Haitari/hanuri on perisuomalainen soitin.Järvisen Paulin kanssa,myös Riikosen ja Palosen ja Ahvenaisen ja tyttären ja muutaman muun kanssa olen saanut soittaa.
Kylmän viileesti!
Sertzo S
15.04.2007 08:09:01 (muokattu 15.04.2007 08:09:16)
Minä soitan haitaria nykyisin vain pääosin kännissä. Miksikö?
No, kun silloin väärin soittaessa voi panna sen reilusti humalan syyksi. ;)
R.Syke
15.04.2007 08:12:03 (muokattu 15.04.2007 08:12:13)
Minä soitan haitaria nykyisin vain pääosin kännissä. Miksikö?
No, kun silloin väärin soittaessa voi panna sen reilusti humalan syyksi. ;)

Hoho. On se niin väärin, että...
Sertzo S
15.04.2007 08:14:37
Hoho. On se niin väärin, että...

Muutoinkin haitarinsoittamisestani, että sävel soi sielussani, mutta kone ei anna ulos. :/
Riksteri
15.04.2007 08:37:27
Tuli aamulla Pihlajamaan Nuoruusmuistoja autoradiosta ja mikäs sitä oli kuunnellessa sunnuntaiaamun autioita, aurinkoisia katuja sompaillessa. Taidan olla vielä liian märkäkorva herkistyäkseni millekään haitarimusiikin herättämille nuoruusmuistolyriikoille, mutta jatsijalkaa alkoi kyllä väpättämään. Eikös se ollut tanssija, tarkemmin vielä steppaaja, tuo Pihlajamaa?
isojussi
15.04.2007 10:25:15
Minä soitan haitaria nykyisin vain pääosin kännissä. Miksikö?...

Eiks se oo vähän sama, kun pidetään korvatulppia soitettaessa sähkökitaraa.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
R.Syke
15.04.2007 10:53:09 (muokattu 15.04.2007 10:54:13)
Eiks se oo vähän sama, kun pidetään korvatulppia soitettaessa sähkökitaraa.

...tai pidetään mattoja lattialla. Pidän kyllä itse sähkökitaraa soitettaessa.

Kaikki eivät pidä. Hanurista.
Sertzo S
15.04.2007 12:54:47 (muokattu 15.04.2007 12:55:09)
"Kaikki eivät pidä. Hanurista."

Joo, mullakin se etenkin kesäripulin yllättäessä päästää kaiken läpi yllättäen ja nopeasti ennen kuin ehdin vessaan. Ei pidä millään.
Landola59
15.04.2007 14:17:13
Ketjua aloittaessani arvelin että nämä hemmetin hanuriesat menisivät tähän. Oikeasti kaipaan apua ja neuvoja! kappaleita mitä opetella jnejnejnejne
Onko typeryys teille joku tekosyy olla ajattelematta?
R.Syke
15.04.2007 14:48:23 (muokattu 15.04.2007 14:49:23)
Ketjua aloittaessani arvelin että nämä hemmetin hanuriesat menisivät tähän. Oikeasti kaipaan apua ja neuvoja! kappaleita mitä opetella jnejnejnejne

ok

a) hankkiudu opetukseen b) harjoittele vähän kerrallaan päivittäin

Ellei opea heti löydy, hanki esm opus -HARMONIKKAOPAS KOTISOITTAJILLE-

sillä pääasee hyvin alkuun. Löäytyy kirjastoista.

Mulla tulee kesällä 2 vee elämäni ekan pnohanurin hankinnasta. Siisti ja kaunis valk. Guerrini.

Olen ylpeä. mutta nöyrä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)