Aihe: Kitaravahvistin 500€
1 2
AC/DC
11.04.2007 17:46:17
Olisin nyt ostamassa uutta kitaravahvistinta, mutta en tiedä minkä kitaravahvistimen ostaisin..

Vahvistimisesta pitäisi saada Slash maiset äänet (Guns N' Roses), Metallicaakin tulee soiteltua jne. Soittelen siis Rockista-Metalliin, mikä vahvistin sopisi siis tähän tarkoitukseen ja hinta saisi korkeintaan olla 500 euroa.
Jaqqi1991
11.04.2007 17:49:41
Kotisoitteluun vai bändille?
We may be humans, but were still animals
AC/DC
11.04.2007 17:59:26
Kotisoitteluun vai bändille?

Ihan kotisoitteluun se ainakin aluksi tulisi.
cruel_destiny
11.04.2007 18:31:39
Ihan kotisoitteluun se ainakin aluksi tulisi.

mutta pitääkö olla varaa mahdolliseen bändihommailuun..?

koska siinä tapauksessa ostaisin halvemman kotivahvarin ja säästäisin rahat myöhempään bändikäyttöön tulevaan vahvariin.

500e saa nimittäin jo hyviäkin putkivahvistimia, mutta kotikäyttöön ne eivät sovellu volumensa takia.

Ehkä järkevin omasta mielestäni olisi sitten ostaa joku hyvä multiefekti (Me-50 bossilta oli ainoa mistä ite tykkäsin jossain määrin, n. 200e käytettynä) ja laittaa se nykyiseen vahvariisi kiinni, vaihtoehtoisesti voi miettiä myös uutta vahvaria tämän perään.
Thomannin piuhalla saat hevivahvarisi clean-kanavaan maukkaan kevytroson.
JuSu
11.04.2007 18:41:11
koska siinä tapauksessa ostaisin halvemman kotivahvarin ja säästäisin rahat myöhempään bändikäyttöön tulevaan vahvariin.

Komp komp.

Sairaan tylsä, mutta järkevä ratkaisu. Mä menin pitkän tien, kokeilin kotikäyttöön kaikenlaista pienistä putkivahvistimista mallintaviin efektilootiin ja kaikenlaista siitä välistä. Siinä sivussa treenikämpälle asettui putkipohjaista vermettä, jolla kotona ei tee mitään.

Puoli vuotta sitten hankin kotiin Roland MicroCuben, ja olen ollut oikein oikein tyytyväinen. Paras kompromissi soundien, helppouden ja koon puolesta, mitä mulla on kotikäytössä ikinä ollut. Muutenkin yksi parhaita ostoksiani ikinä.

Tietty mulla on se ilo ja etu, että voin mennä halutessani kämpälle hajoittamaan pääni särövallilla, kotona ei tarvitsekaan olla se paras juttu.

Ehkäpä vähän isompi Cube tai sitten Voxin Valvetronix -sarjasta sopivankokoinen voisi olla hyvä valinta?

JuSu
"Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia."
cruel_destiny
11.04.2007 18:47:06 (muokattu 11.04.2007 18:48:27)
Ehkäpä vähän isompi Cube tai sitten Voxin Valvetronix -sarjasta sopivankokoinen voisi olla hyvä valinta?

niin, totta, cube 60 saattaisi toimia tähän hommaan. On kuitenkin ihan ok saundinen vahvari, menee rankempaan matskuun ja riittää yllättävän hyvin bändikäytössä. Ehkä valvetronix sarjan 50wattinen (ehkä kahdella kajarilla) saattaisi olla myös toimiva, se taas että meneekö aloittelijan tatsilla, kun ei lyödä ihan niin tarkasti ja kovaa, sitten sinne metallica demppailuihin, saattaa vaatia hieman harjoittelua soittajalta. Mutta sehän on vain hyvä, kun vehkeet antaa vähän vaikeutta, mutta hyvän saundin, niin tulee harjoteltuakin... :)
AC/DC
11.04.2007 18:57:15
niin, totta, cube 60 saattaisi toimia tähän hommaan. On kuitenkin ihan ok saundinen vahvari, menee rankempaan matskuun ja riittää yllättävän hyvin bändikäytössä. Ehkä valvetronix sarjan 50wattinen (ehkä kahdella kajarilla) saattaisi olla myös toimiva, se taas että meneekö aloittelijan tatsilla, kun ei lyödä ihan niin tarkasti ja kovaa, sitten sinne metallica demppailuihin, saattaa vaatia hieman harjoittelua soittajalta. Mutta sehän on vain hyvä, kun vehkeet antaa vähän vaikeutta, mutta hyvän saundin, niin tulee harjoteltuakin... :)

Joo siis oon just ajatellu hankkii tota vox valvetronixii mut en 50 wattisena vaa 30 wattisena ja sit siihen se jalkakytkin... pitää varmaa mennä täs testailee sitä ku oon menos tonne musamaailman testaa yht kitaraa.
cruel_destiny
11.04.2007 18:58:49
Joo siis oon just ajatellu hankkii tota vox valvetronixii mut en 50 wattisena vaa 30 wattisena ja sit siihen se jalkakytkin... pitää varmaa mennä täs testailee sitä ku oon menos tonne musamaailman testaa yht kitaraa.

musamaailmasta ei varmaankaan löydy voxia, mutta f-musasta pitäisi löytyä.
AC/DC
11.04.2007 19:01:38
musamaailmasta ei varmaankaan löydy voxia, mutta f-musasta pitäisi löytyä.

juu, tiedän menee junal hesaan ja sit eka käy f-musas sit metrol kamppiin (musamaailmaan)
oiva tumpeloinen
11.04.2007 19:04:03
Jos mä lähtisin hankkimaan jotain vahvistinta kotiin, ja mahdollisesti myöhemmin kämpälle, niin ostaisin kyllä jonkin vanhemman putkicombon, josta irtoaa hyvät puhtaat. Siihen kaveriksi sitten joku matolaatikko säröjä tekemään. 50 eurolla saa ihan hyvän säröpedaalin ja loppubudjetti riittää johonkin sopivaan comboon, kunhan vähän aikaa seurailee toria.

Siis yhtenä ehdotuksena......ongelmahan tietenkin tulee, jos se vahvari piti saada jo eilen. =)
AC/DC
11.04.2007 19:15:41
Jos mä lähtisin hankkimaan jotain vahvistinta kotiin, ja mahdollisesti myöhemmin kämpälle, niin ostaisin kyllä jonkin vanhemman putkicombon, josta irtoaa hyvät puhtaat. Siihen kaveriksi sitten joku matolaatikko säröjä tekemään. 50 eurolla saa ihan hyvän säröpedaalin ja loppubudjetti riittää johonkin sopivaan comboon, kunhan vähän aikaa seurailee toria.

Siis yhtenä ehdotuksena......ongelmahan tietenkin tulee, jos se vahvari piti saada jo eilen. =)

no laitappas tulee joku ehdotus... mut en älyy tota kommenttii: jos se vahvari piti saada jo eilen. mut ehkä mä oon vaa niin tyhmä et en älyy tota. ;D

Mut siis laita joku ehdotus tulee
oiva tumpeloinen
11.04.2007 19:22:18 (muokattu 11.04.2007 19:31:07)
no laitappas tulee joku ehdotus... mut en älyy tota kommenttii: jos se vahvari piti saada jo eilen. mut ehkä mä oon vaa niin tyhmä et en älyy tota. ;D

Mut siis laita joku ehdotus tulee

Se tarkoitti sitä, että ei välttämättä ole paras vaihtoehto, jos sulla on kovin kiire saada se vahvistin.

Vaihtoehdoista on vähän vaikea mennä sanomaan, kun en ole mikään asiantuntija vanhempien tavaroiden suhteen. Carsbro Top50 combo olisi yksi varmastikin hyvä vaihtoehto, jos sellaisen löytää. Pitäisi mennä tuohon budjettiin. Joka tapauksessa kyttäisin toria, ja muita kotimaisia myyntipalstoja ja kävisin kokeilemassa mielenkiintoisen tuntuisia vahvareita. Netistä löytyy myös tarpeen mukaan jotain tietoja melkeinpa mistä tahansa vahvarista.

Kyllähän tuohon budjettiin menee varmastikin jotkut uudemmatkin uudemmatkin combot, mutta niidenkin kanssa olisi ihan kiva päästä kokeilemaan ennen ostoa, miten ne soi pienemmilläkin volumeilla.

E: Eikä sen nyt pakko ole olla putkikone. Välillä torilla on myynnissä esim. Rolandin JC-sarjaa, minkä päälle voi hyvin rakentaa säröt purkeilla. Rohkeasti vain kokeilemaan niitä vahvareita, niin kyllä sieltä vielä hyvä löytyy. Kunhan muistat, että hyviä puhtaita on vaikea taikoa, jos vahvarista ei sellaisia irtoa. Säröt taas saa purkeilla, jos on hyvä pohja, mille rakentaa.
AC/DC
14.04.2007 14:29:50 (muokattu 14.04.2007 14:30:36)
Mikä näistä kolmesta olisi paras mahdollinen noihin ominaisuuksiin mitä tuolla alussa olen sanonut. (Ostaisin tämän vahvistimen vaan kotisoitteluun...)

http://www.power-sound.fi/product_i … acturers_id=62&products_id=1696

http://www.power-sound.fi/product_i … acturers_id=40&products_id=1761

Tästä Roland Cube 60:stä haluaisin sen 30 wattisen mutta en löytänyt sitä joten otin ton 60 wattisen tähän vertailuun. Ja mitä eroa tolla cube X:llä on normaaliin cubeen?

http://www.power-sound.fi/product_i … facturers_id=40&products_id=535

(Korjasin kirjoitus virheet)
Tietysti Pauligin
14.04.2007 14:39:43 (muokattu 14.04.2007 14:45:07)
Vox AD50 saattaa löytyä käytettynä alle 300euron ja riittää varmasti jo bänditouhuihinkin, ihan 1x12 versio myös. Takapaneelissa on myös tehonsäätö notta irtoaa päätesäröä pienemmilläkin volumeilla.

Suosittelen. Cubeista olen testannut kunnolla vain Microa ja pikaisesti kolmekymppistä, ihan päteviltä vaikuttivat, kotisoitteluun Micro Cube etenkin ylivoimainen ratkaisu.

Melkeinpä nuo kolmekymppiset kuitenkin unohtaisin koska:
a) Micro Cube (tai Voxin 15w) riittää kotisoitteluun, huomattavasti halvempi
b) 30wattinen trankku ei kuitenkaan piisaa bändikäytössä jos vähänkään lujempaa soitetaan, ja tällöin pitää kuitenkin päivittää järeämpään.

Kotona niitä watteja ei välttämättä tarvitse ja bändin kanssa taas on jo liian vähän.

50/60:n kanssa taas pärjää jo bändinkin kanssa todennäköisesti.

(Korjasin kirjoitus virheet)

hoho, repesin.
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
Maiden01
14.04.2007 23:08:29
Yhdellä kitaristi tutulla on sellainen 2x12 Behkun vahvistin, siinä on ainakin efektiä jos jonkinlaista ja digitaalinen viritin. Kuulosti lisäksi ihan hyvältä kun sitä kerran melko pikaisesti kuulin, taipuisi kuitenkin luultavasti aika monen tyyppiseen menoon. Kaveri ylpeänä esitteli metallimiehenä jotain efektiä, jolla soitteli rautalanka projektissa;)

Muistaakseni ainakin Musapörssissä olen sitä nähnyt vähän yli 300 euroon uutena, mallia en nyt millään muista.

Siitä olisi jo koti-, että bändisoittoon. Luulen että sun kannattaisi ostaa molempiin sopiva vehje kerralla, mutta tää on vain oma mielipiteeni. Käy testaamassa mikäli sattuisi löytymään jostain, oikeasti parempi laite kuin aluksi odottaisi, ainakin pikaisen katsauksen perusteella.
Elänkö soittaakseni vai soitanko elääkseni?
hullu_ukko
14.04.2007 23:35:31 (muokattu 14.04.2007 23:49:41)
Jos mulla olis 500 e, niin tommosen varmaan hankkisin:

http://guitare.playback-europe.com/ ... avey-valve_king_112_combo-7751.html

Minä en. IMO melko kallis siihen nähden, että maksoin Valveking nupista 470€ ja broidi Valveking 212 combosta 440€ :)

E: No kotikäyttöön tuo 112 voisi tietty olla melkoisen jees peli.
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | ''I will wait till the Heaven have fallen. then god shall taste my cock! GOD SUCK COCK DUDE! HE DESERVE TO BE FUCKED IN HIS ASS WITH A KNIFE!'' -Legendaarinen Youtube-kommentti
FrisCo
23.02.2009 16:02:01
Meikäläisellä kanssa putkinuppi hakusessa pääasiassa bändi/keikkakäyttöön.
Budjetti tollanen max 500€ uutena/käytettynä.
Vaatimukset olis että Cleanilla pitäs soida hyvin ja särön puolesta soittelen vain lähinnä Hurriganesin ja vanhemman Eppu normaalin tapaista rokkia/punkkia. Ei siis tarvetta millekään hevi/metallisaundeille. Cleanilla soittelen komppia ja Rautalankamusiikkia.
Efektejä olisi kiva vähän olla mutta voin erillisen pedaalinkin ostaa.
Tehoa pitäs olla sen verran että kuuluu soitto vähän isommassakin salissa porukan mölyn ja rumpujen yli.
Ja tälle systeemille voi ehotella 2x12` kaappia tai miksei isompaakin.
Ja soittelen Stratocasterilla jos se mitään vaikutta asiaan.
HTMono
23.02.2009 16:04:49 (muokattu 23.02.2009 16:05:08)
FrisCo: Meikäläisellä kanssa putkinuppi hakusessa pääasiassa bändi/keikkakäyttöön.
Budjetti tollanen max 500€ uutena/käytettynä.
Vaatimukset olis että Cleanilla pitäs soida hyvin ja särön puolesta soittelen vain lähinnä Hurriganesin ja vanhemman Eppu normaalin tapaista rokkia/punkkia. Ei siis tarvetta millekään hevi/metallisaundeille. Cleanilla soittelen komppia ja Rautalankamusiikkia.
Efektejä olisi kiva vähän olla mutta voin erillisen pedaalinkin ostaa.
Tehoa pitäs olla sen verran että kuuluu soitto vähän isommassakin salissa porukan mölyn ja rumpujen yli.
Ja tälle systeemille voi ehotella 2x12` kaappia tai miksei isompaakin.
Ja soittelen Stratocasterilla jos se mitään vaikutta asiaan.

Jos haluat Sitä rautalankasoundia, ja varsinkin jos sulla on kitarana strato niin kantsii käydä testailemassa Hot Rod Deluxea. Sitä saa briteistä tuohon viiteensataan euroon ja on ainakin hyvä cleani ;) Tuosta säröosasto en tosin tiedä, taitaisit ehkä tarvita jonkun boosterin sen kaveriks jos enemmälti säröä pitäis olla.

E: Eiku puhe olikin nimenomaan nupista, eipä sitten mitään...
If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves.
Icy-Sun
23.02.2009 17:10:53
heikkimononen: Jos haluat Sitä rautalankasoundia, ja varsinkin jos sulla on kitarana strato niin kantsii käydä testailemassa Hot Rod Deluxea. Sitä saa briteistä tuohon viiteensataan euroon ja on ainakin hyvä cleani ;)

Ja ainakin torilta, jos ei halua ulkomailta tilata :) Laneyn LC 15 voisi olla kanssa aika mukava, jos tulee säröllä soitettua. Metallimörssäreitä eivät kummatkaan ole.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)