Aihe: Tamburo Ash -rumpusetti - toimiiko?
1
ilpoliekkio
31.03.2007 20:58:06
Kysäisenpä täältäkin, jos vaikka apua saisin. Kysymys koskee siis Tamburon saarnesta valmistettuja Ash-settejä sekä niiden laatua. Epäilyttävän halpa hinta, varsin kiehtova runkomateriaali sekä setin saama hyvä palaute saavat minut kuitenkin vielä epäilemään setin sointia ja yleistä kestävyyttä. Millaisia kokemuksia teillä on ko. setistä, tai saarnesta rumpujen runkomateriaalina noin yleensäkin? Saarnihan on todella kova puu, joten luulisin soinninkin olevan varsin voimakasta ja kirkasta, mutta miten on? Tuo saarnisetti kiehtoo niin lompakkoa kuin mieltäkin, mutta ihan tietämättömänä en haluaisi olla, kun varmasti jollain on kokemusta vastaavista.

Sitten voisin samaan syssyyn heittää kysymyksen vielä pari satkua kalliimmasta XD-setistä, jonka rungot ovat vaahteraa ja poppelia. Miten tuon setin äänipuoli?

Kiitos jo etukäteen.
dolo
31.03.2007 22:07:01
mulla on kyseinen setti eikä soundeissa oo mitään valittamista, kun ottaa hinnan huomioon. ainut vika mikä on setissä ilmaantunut on se että hw ei meinaa oikeen kestää. Osta pois, ovat ainaki nätit ;)
ilpoliekkio
01.04.2007 13:16:05
Kiitos kommentista. Pelkkä nätti ulkonäkö ei riitä, vaan myös nättiä ääntä on lähdettävä. ;) Osaatko kertoa tarkemmin, mitkä osat HW:sta eivät kestä, ja miten moinen ilmenee? Mulle riittää kunhan kannujen lugit ja pidikkeet kestävät, symbaalistandeilla ei ole väliä, kun niitä en kuitenkaan aio käyttää.
ilpoliekkio
04.04.2007 18:56:36
Kai Tamburoista nyt jollakulla on kokemusta? Ilmoille vain, immeiset! ;)
Nolte
04.04.2007 20:45:47
Kai Tamburoista nyt jollakulla on kokemusta? Ilmoille vain, immeiset! ;)

Monellakin on Tamburon virveleistä kokemusta, mutta kokonaisista seteistä harvemmalla, luulen ma. Muutamat täällä ovat ostaneet sen Tamburon 'lasten setin' kyllä viime aikoina, mutta muuten ei merkki ole monellakaan edes vaihtoehtona, kun uusia rumpuja ruvetaan laittamaan. Turhaa ennakkoluuloa varmaankin...
Hyvät kamat - huono soittaja!
ilpoliekkio
10.04.2007 17:13:17
Ok, kiitos kommentista. Jos jollain on Tamburon virveleistä kokemusta, niin niitäkin saa toki laittaa.
mustakaapu_3
10.04.2007 19:24:09
Jos jollain on Tamburon virveleistä kokemusta, niin niitäkin saa toki laittaa.

Niinkuin olen johonkin muuhunkin vastaavaan topicciin sanonut, niin tamburon puumateriaalit tuntuisivat ainakin oman formula -sarjan virvelin osalta olevan lähes ensiluokkaisia. Heikko lenkki onkin sitten rautaosat. Mattokoneisto varsinkin on täysi susi ja virityskoneistot lähes samaa luokkaa. Tuskinpa ne halvemmissa sarjoissa ainakaan parempia ovat? Tosin oma snare on jostakin vuosituhannen taitteesta, liekkö sen jälkeen kehitystä tapahtunut?

Mieti, mitä setiltä haluat. Tamburot kyllä soivat hyvin viritettynä kauniisti ainakin virvelien osalta, mutta keikoille en ainakaan omien kokemusten mukaan lähtisi niillä.
Narcosynthesis
11.04.2007 10:48:42

Ok, kiitos kommentista. Jos jollain on Tamburon virveleistä kokemusta, niin niitäkin saa toki laittaa.

Laitan heti kommenttia, kun perkele sen settini saan...Saksalaiset lupasivat huhtikuun alkuun. No, ehkä 11.päivä on vielä alkukuuta....
Arvoisat lyöjät: tottelemattomia VEDETÄÄN TURPAAN! (kyltti Helsingin konservatorion rumpuluokan seinällä joskus 2000-luvun alussa)
ilpoliekkio
11.04.2007 10:55:29
Kiitos edellisille. Tamburon hardwaresta kyllä on kuulunut vähän toisenkinlaisia sävyjä, mutta pääosin rautaosia pidetään ko. kannujen heikompana lenkkinä. Pääasia nyt kuitenkin olisi, että lugit kestäisivät virittelyä ja pitäisivät sen myös. Tomiholderit näyttävät olevan Yamahan kopioita, joten niiden rikkoutuessa (jos ne nyt minulla rikki menevät: olen aikas hellä ja kiltti soittimia kohtaan, heh) ne voi kaiketi vaihtaa Yamahan vastaaviin?

Mutta niin, jään odottelemaan lisää kommentteja.
Tindrum
11.04.2007 13:30:40
En ole itse päässyt soittelemaan, hiplaillut vain. Joten en tiedä onko kommentistani oikeata hyötyä, mutta...

Lähes kaikki lukemani kommentit ja käyttökokemukset (sekä suomesta että maailmalta) ovat olleet hyvin positiivisia. Tarkastelun alla on kyllä useimmiten ollut tuo Formula-sarja.
Jopa tuota ko. sarjan virveliä on kehuttu hintaluokassaan aika lyömättömäksi ihmeeksi.

Jos näistä minkäänlaista kommenttia uskaltaa yhteenvetäen soveltaa tuohon Ash-sarjaan, luulen että ovat hintaisikseen ihan toimivaa kamaa. Ainakaan merkin tuntemattomuuden ei kannata antaa vaikuttaa. Kyllä ne hyviä rumpuja osaa tehdä.

Toinen juttu on taas se jälleenmyyntiarvo, joka saattaa kestää ajan hammasta huonommin kuin esim. Yamaha. Samasta em. syystä tosin.

Tästähän tuli ihan esimerkillinen +/-0 juttu. Heh heh...
m© Tiina Lymi on ihana.
ddrum54
15.04.2007 13:53:18
Jos jollain on Tamburon virveleistä kokemusta, niin niitäkin saa toki laittaa.

Hep. Kaveri osti XD virvelin. Seuraavassa kokemuksia "käyttöönottohuollosta":

- Työn laatu on erittäin siistiä ja viisteet moitteettomia.

- Orkkismatto oli banaanin muotoinen, vaihdettiin takuuna. ( Soundstore, erittäin asiallinen soitinkauppa, suosittelen.) Maton nylonliuskat vaihdoimme naruihin ja herkkyys parani huomattavasti.

- Viisteiden vahauksen jälkeen kalvot kiinni ja virittelemään : Rumpu taipui mukavasti ja helposti eri vireisiin ja soi kauniisti.

Kaiken kaikkiaan miellyttävä rumpu ja mikä parasta, hinta oli vain 174€. Eli hinta- / laatusuhde on erittäin kohdallaan.
ilpoliekkio
15.04.2007 19:17:04
Kiitos, ddrum54! Tuossa tulikin hyödyllistä matskua. Mainitsemasi virveli ei ilmeisesti ole vielä niin vanha, että lugien (/muiden rautaosien) kestävyyttä olisi vielä ehditty testata? Mutta viisteiden teko ja puun työstön laatu ilmeisesti Tamburolla on hanskassa. Vielä lisää, anyone?
Nolte
15.04.2007 20:24:19
http://johtaja.ath.cx/mnethaku/sear … est=subject&order=match#results

Tuolla on paljon keskustelua Tamburoista. En viitsinyt yhtään valikoida, siinä on kaikki keskustelut, joiden otsikossa on sana 'Tamburo'.
Hyvät kamat - huono soittaja!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)